1. |
|
80 fantastiske timer der binder spiller og verden sammen gennem en simulationsdel der viser sig at være det bærende element i spillet med dybe og ikke mindst charmerende karaktere. |
02/02-13 |
8/10 |
2. |
|
Absurditeten er gennemgående i både historie og gameplay, og passer utroligt godt til genren. Volition formår igen at bygge videre på formlen på en fornuftig måde. En række tekniske problemer skæmmer. |
16/03-13 |
8/10 |
3. |
|
Af en eller anden grund har man valgt at forvrænge de ellers så flotte 2D sprites, med et underligt pseudo 3D-perspektiv. Det er dog et af de eneste minusser, i dette fremragende strategiske spil. |
14/03-12 |
8/10 |
4. |
|
Bejeweled med et twist, der på trods af navnet, har meget lidt med resten af Might and Magic at gøre. Simpelt nok til at alle kan være med, dybt nok til at øvede udfordres. |
06/06-10 |
7/10 |
5. |
|
Beyond G&E er et fremragende spil. Det er alt det som JAK II ikke var. Historien er fortalt fantastisk flot. Der er gode minigames, og det at tage billeder af sjældne dyr er et godt afbræk. Lidt kort! |
14/04-04 |
8/10 |
6. |
|
Bioshock 2 føles, i forhold til originalen, som en billigere produktion, med sin meget konstruerede og gennemhullede historie. Gameplayet er væsentligt forbedret, og gør oplevelsen til et unikt fps. |
03/07-10 |
7/10 |
7. |
|
Bioshock er til dato den bedste opskrift på et first person shooter med rollespilselementer. Sammen med historien, er universet gennemført i en sådan grad at man må tale om perfektion. |
18/11-08 |
9/10 |
8. |
|
Bioshock Infinite er en tour de force i verden og historie, som vist ikke er gjort bedre siden første iteration. Ærgerligt nok mangler gameplayet originalens dybde og variation. |
30/07-13 |
7/10 |
9. |
|
BL bærer tydeligt sin certificerede Tim Schafer-mærkat, som et stykke underholdende historiefortælling, med en interessant verden, der dog kunne udnyttes bedre, i form af et mere simpelt gameplay. |
29/10-09 |
7/10 |
10. |
|
Blanding af historiske fakta og fiktions mysterier, giver en virkeligt spændende verden at gå på opdagelse i. Dejligt kompakt, og velovervejede spilmekanikker. |
08/11-21 |
8/10 |
11. |
|
Capcom har begået en ny-klassiker, der står på skuldrende af alle seriens andre udgivelser. Spillet formår at excellere, og fremstår som et af de bedste action gys mediet har at byde på. |
19/11-23 |
9/10 |
12. |
|
Castlevania i bedste stil, hvor der er plads til både nyskabelser og gamle konventioner. Det føles friskt, men også som et gensyn med en gammel ven. Høj udfordring og spændende Bosskampe. |
04/10-11 |
8/10 |
13. |
|
Charmen er overvældende i et eventyr, hvor historien står stærkest, men hvor gameplayet halter. Det går lige an, med spillets korte længde, men så heller ikke mere. |
18/03-14 |
6/10 |
14. |
|
COOP-delen er naturligt underholdende, men mange små tekniske vanskelligheder ødelægger oplevelsen. Styringen og sigtet har store svagheder, og spillet er grafisk en generation bagud. |
16/05-10 |
5/10 |
15. |
|
Dawn of Sorrow har en vidunderlig vanedannende effekt, med sin utrolige balance, og flotte verden, på trods af den store genbrug af monstre. Touch-delen kunne nemt undværes med fordel. |
01/12-09 |
8/10 |
16. |
|
De få interessante elemnter drukner i en strøm af generisk FPS-clicheer. Især historien fremstår uinspireret, forlægget taget i betragtning. Grafisk er spillet pænt. |
18/06-13 |
5/10 |
17. |
|
Den charmerende stil står i kontrast til de store masser af let undværlige pikmins. Tidspresset hæver sværhedsgraden tilpas så man udfordres. |
12/07-12 |
7/10 |
18. |
|
Den enorme verden har en høj pris i form af langt mere standardiserede quests. Historiens første halvdel er sløj, og først til aller sidst formår Bioware at finde tilbage til formen. |
24/01-15 |
6/10 |
19. |
|
Den glimrende historie er hvad der virkelig løfter oplevelsen til noget særligt, men gameplayet er stadig stramt dog uden overraskelser. Fantastisk lydside. |
11/05-13 |
8/10 |
20. |
|
Den mere åbne verden hæmmer spillet, og manifestere Arkham City som værende dårligere end sin forgænger, på trods af et godt udvidet kampsystem, og excellente leveringer fra stemmeskuespillerne. |
08/11-11 |
7/10 |
21. |
|
Den pseudo-realistiske historiske ramme, og spændende konspiration, skaber en interessant fortælling, der sammen med spillets forbedringer i forhold til den første iteration, er yderst vedholdende. |
02/12-09 |
8/10 |
22. |
|
Den store fokus på co-op spolerer en del af singlepayer-oplevelsen. Uhyggen er skubbet yderligere i baggrunden, til mere banale men også godt fungerende korridorkampe. |
29/02-12 |
6/10 |
23. |
|
Destruktions-konceptet er yderst underholdende i begrænsede mængder, og spillet har nogle interessante scenarier. Historien er dog triviel, og spillet har enkelte tekniske vanskeligheder. |
26/03-10 |
6/10 |
24. |
|
Det direkte grimme naive grafiske udtryk i karakterdesignet, er eneste svaghed, i en enormt vellykket Taiwanske gyser. |
11/04-20 |
8/10 |
25. |
|
Det eksplorative bliver hurtigt uinteressant fordi guleroden mangler og selvom de enkelte våben er med til at bryde ensformigheden, mangler der variation. Potentialet er til mere end resultatet. |
10/07-12 |
6/10 |
26. |
|
Det er detaljerne der gør Metro 2033 tilpas anderledes og interessant til at det skiller sig ud fra mængden. Stemningsmættet, klaustrofobisk og yderst øst-europæisk. |
30/04-11 |
7/10 |
27. |
|
Det er historien og karakterene der er det bærende element i et metroidvania ultra light - denne er heldigvis god, men måske lige selvbevidst nok. Ret dårligt optimeret til platformen. |
12/02-16 |
7/10 |
28. |
|
Det er hyggeligt og spændende at udforske den unikke vertikale verden. Spillet er charmerende, smukt og har en meget passende længde. |
07/01-16 |
7/10 |
29. |
|
Det er småt med innovation, men når spillet er så veldrejet rent genremæssigt overgiver man sig hurtigt til den dragende verden. Det bedste vestlige RPG siden den sidste guldalder. |
12/07-15 |
8/10 |
30. |
|
Det er stadig den fantastiske treenighed af historie, art direction og musik der bærer og løfter Silent Hill 2 op på et niveau hvis lige i forhold til tema stadig ikke ikke eksisterer inden for mediet |
30/03-12 |
9/10 |
31. |
|
Det fængende gameplay er den primære attraktionen, men man kunne med fordel have byttet om på rækkefølgen af powerups. En anelse kort. |
11/08-13 |
7/10 |
32. |
|
Det glimrende gameplay redder et spil der historie- og fortællemæssigt lader meget tilbage at ønske. Synd, for man får en god fornemmelse af hvad det kunne være blevet til. |
25/10-15 |
7/10 |
33. |
|
Det spiller virkelig godt, med interessante baner og mål hele vejen igennem kampagnen. Historien er pinligt dårlig anime-pladder og giver flere steder slet ingen mening, men den kan springes over. |
16/05-19 |
7/10 |
34. |
|
Efter gennemførsel sidder man tilbage med store følelser i brystet, og en fornemmelse af hvor få spil der formår at fortælle en god historie. Imponerende fra så ukendt en udvikler. |
21/04-20 |
8/10 |
35. |
|
Eksekveringen veksler konsekvent mellem fremragende og enormt kluntet i et kæmpestort eventyr med enorm holdbarhed. Til tider stemningsfyldt, men immersionen brydes tit, og indlevelsen tabes. |
08/01-12 |
8/10 |
36. |
|
Eksemplarisk demonstration af hvordan et RTS kan udformes til Nintendo DS. Et både teknisk og spil-mekanisk vellykket spil, der let kan stjæle flere timer end man regner med. |
29/08-08 |
8/10 |
37. |
|
En episk rejse, gennem en fjendtlig verden, der føles unik og fantastisk spændende at udforske. Sværhedsgraden er høj, men spillet er med få undtagelser fair, og udstikker konsekvente retningslinjer. |
12/11-11 |
9/10 |
38. |
|
En evolution af genren, der formår at gøre interface og præsentation strømlinet og moderne. Derudover et vellykket remake af originalen, som bevarer intensiteten og gameplayets kompleksitet. |
26/08-13 |
8/10 |
39. |
|
En fin omgang hjernedød underholding, der hæmmes af at være pinligt dårligt optimeret til platformen. |
22/04-16 |
6/10 |
40. |
|
En fin overbygning på kampsystemet fra Grandia er spillets største force. Spillet kunne godt bruge lidt mere variation i banedesign, og historien åbner sig simpelthen for sent. |
28/03-15 |
7/10 |
41. |
|
En fornærmelse af en historie fyldt med cheesy oneliners og en kærlighedshistorie på tween-niveau. Spillet er med negativ effekt gjort mere åbent, med generiske sidemissioner og fremstilling af våben. |
12/09-14 |
5/10 |
42. |
|
En fremragende demonstration af sandkasse-konceptet, med et rendyrket gameplay, der får en til at huske, hvad det er, der adskiller spil fra film og bøger. |
18/12-07 |
8/10 |
43. |
|
En glimrende kampagne, hvor der skeles ikke så lidt til den nye udgave af Battlestar Galactica. Havde måske fået en bedre modtagelse, havde man droppet "Call of Duty"-mærkaten. |
31/03-17 |
7/10 |
44. |
|
En god kombination mellem action og survival horror, med imponerende grafik som garniture. Historien er clichefyldt ud i det absurde, og dialogen pinligt grinagtig. |
12/02-12 |
8/10 |
45. |
|
En helt unik produktion der overvælder med sin fantasifuldhed i såvel den audiovisuelle, gameplay- og fortællemæssige dimension. Simpelthen en fantastisk hyggelig og emotionel oplevelse. |
25/11-13 |
9/10 |
46. |
|
En imponerende mængde af valg må foretages med vidt forskellige historie- og gameplaymæssige konsekvenser som følge. Der er mange grove kanter, men spillet har til trods en herlig forkrøblet charme. |
15/05-13 |
7/10 |
47. |
|
En interessant kombination mellem hjernevridende puzzles og en visual novelle. Historien er interessant, men der går lige vel meget deus ex machina i den til slut. |
27/01-15 |
7/10 |
48. |
|
En klassisk hævnfortælling, der cinematografisk nok ikke findes bedre i mediet. Spiller virkelig godt, med god afveksling og pacing, men det kunne sagtens have været 5 timer kortere. |
08/07-20 |
9/10 |
49. |
|
En kombination af et best-of og et remake af det første spil, der virkelig rammer plet. Sjovt, underholdende og virkeligt flot. |
07/05-16 |
8/10 |
50. |
|
En kæmpe mundfuld fra Hidetaka Miyazaki, der lykkes med utroligt meget mere end de fleste andre open-world-spil, og samtidig bevarer kernen fra souls-spillene, uden at kompromisset bliver for stort. |
08/11-22 |
8/10 |