51. |
|
En rigtig god Chu Chu Rocket-klon der både udvider konceptet og vender det på hovedet. |
05/01-16 |
8/10 |
52. |
|
Er nok endnu mere reduceret i forhold til interaktion end forgængeren, men historien er gribende, og indeholder nogle decideret svære valg, der har konkret effekt på udfaldet. |
05/01-16 |
8/10 |
53. |
|
Løser en række irritationmomenter men er også fyldt med mere tætpakken generisk indhold end forgængerne, og kvaliteten af hoved- og sidemissioner er ikke nær så høj. |
05/01-16 |
7/10 |
54. |
|
Første halvdel er virkelig god, men Double Fine er tæt på at tabe det hele på gulvet med en række elendige trial and error puzzles i anden halvdel. Alt i alt dog en god oplevelse. |
01/11-15 |
7/10 |
55. |
|
Det glimrende gameplay redder et spil der historie- og fortællemæssigt lader meget tilbage at ønske. Synd, for man får en god fornemmelse af hvad det kunne være blevet til. |
25/10-15 |
7/10 |
56. |
|
Spillet er endnu et fantastisk mesterstykke fra Miyazakis hånd, med fænomelt banedesign, grum verden og godt gameplay. Det eneste man savner er, at hovedhistorien bliver uddybet bare lidt mere. |
30/08-15 |
8/10 |
57. |
|
Spillets udviklere skal roses for at eksperimentere, men nogle mekanikker fungerer kun set ud fra et visuelt perspektiv. Historien er sød, og længden kort, men passende. |
12/07-15 |
6/10 |
58. |
|
Det er småt med innovation, men når spillet er så veldrejet rent genremæssigt overgiver man sig hurtigt til den dragende verden. Det bedste vestlige RPG siden den sidste guldalder. |
12/07-15 |
8/10 |
59. |
|
Lokationen og den store inspiration der drages fra kung fu-film adskiller et ellers generisk open world action-spil. Historien er klassisk og fortalt godt. |
14/05-15 |
6/10 |
60. |
|
Last Light bliver i sidste ende lige formularisk nok, selvom gameplayet er skruet fornuftigt sammen. Spillet er fortællemæssigt ret rodet, og det hele ender pludseligt slut prut finale. |
09/04-15 |
6/10 |
61. |
|
En fin overbygning på kampsystemet fra Grandia er spillets største force. Spillet kunne godt bruge lidt mere variation i banedesign, og historien åbner sig simpelthen for sent. |
28/03-15 |
7/10 |
62. |
|
Mekanisk velfungerende, men indholdet og den sparsomme variation i gameplayet kan ikke bære meget mere end en gennemspilning. |
25/03-15 |
6/10 |
63. |
|
Stemningen fra den første film er ramt meget præcist, med masser af kræs for fans. Spillets lidt sløve første halvdel står i kontrast til den virkeligt gode anden halvdel, pga. det mere åbne gameplay. |
22/02-15 |
7/10 |
64. |
|
En interessant kombination mellem hjernevridende puzzles og en visual novelle. Historien er interessant, men der går lige vel meget deus ex machina i den til slut. |
27/01-15 |
7/10 |
65. |
|
Den enorme verden har en høj pris i form af langt mere standardiserede quests. Historiens første halvdel er sløj, og først til aller sidst formår Bioware at finde tilbage til formen. |
24/01-15 |
6/10 |
66. |
|
Måske ikke den mest innovative produktion nogensinde, men enormt velpoleret. Gameplay, historie, bane- og visuelt design sidder lige i skabet. |
21/01-15 |
8/10 |
67. |
|
Linjerne til Deus Ex, System Shock 2 etc. er tydelige, men spillet er stadig ikke helt så frit som forbillederne, og gameplay-mæssigt ikke nær så velfungerende. God historie og fint stemmeskuespil. |
12/01-15 |
6/10 |
68. |
|
På den ene side et relativt velskabt FPS med attraktiv grafik, på den anden side et ret generisk stykke af samme genre med et par design fadæser. |
01/01-15 |
6/10 |
69. |
|
En måske lidt for firskårent men også virkelig visuelt flot produktion, der på en gang stråler af kreativitet, og mangel på samme med hensyn til gameplayet. |
20/11-14 |
6/10 |
70. |
|
Formår at være et virkeligt godt eksempel på fanservice, og tilfører endda genren et rigtig godt tempo. Humoren fra serien er ramt præcist. |
03/11-14 |
8/10 |
71. |
|
Nemesis-systemet er en enlig men stærk innovation, der gør Shadow of Mordor til mere end bare en klon af Arkham-spillene. |
24/10-14 |
7/10 |
72. |
|
Et point and click adventure hvor fokus er lagt på at fortælle en historie snarere end at udfordre spilleren med svære hovedbrud. Det fungerer rigtig fint, selvom det er meget lidt udfordrende. |
05/10-14 |
7/10 |
73. |
|
En fornærmelse af en historie fyldt med cheesy oneliners og en kærlighedshistorie på tween-niveau. Spillet er med negativ effekt gjort mere åbent, med generiske sidemissioner og fremstilling af våben. |
12/09-14 |
5/10 |
74. |
|
Formår at mestre den svære balance mellem tilgængelighed og dybde. Et glimrende stykke med metroidvania, der imponerer med mængden af fanservice uden at blive for indforstået. |
07/07-14 |
8/10 |
75. |
|
Et vanvitigt flot spil med stemningsskabende musik. Gameplayet synes fyldt med paradoxer: spilleren opfordres til at snige sig rundt, men våben, udstyr og AI tillader det simpelthen ikke. |
02/07-14 |
5/10 |
76. |
|
Indeholder tilpas meget nyt til at det er fornøjeligt på ny at tage turen igennem kampagnen. Teknisk kører spillet virkeligt ringe på PS3, med hyppige dyp i frameraten. |
20/06-14 |
7/10 |
77. |
|
Charmen er overvældende i et eventyr, hvor historien står stærkest, men hvor gameplayet halter. Det går lige an, med spillets korte længde, men så heller ikke mere. |
18/03-14 |
6/10 |
78. |
|
Et virkelig godt SRPG, der lever højt på den flotte grafiske stil, der blotligger det på en gang familiære og unikke univers. De svære valg man stilles over for, har ultimativt ikke megen konsekvens. |
27/02-14 |
8/10 |
79. |
|
Stadig en af de bedste produktioner af vestlige RPG'er. |
16/12-13 |
8/10 |
80. |
|
En helt unik produktion der overvælder med sin fantasifuldhed i såvel den audiovisuelle, gameplay- og fortællemæssige dimension. Simpelthen en fantastisk hyggelig og emotionel oplevelse. |
25/11-13 |
9/10 |
81. |
|
Spillets første halvdel er en anelse sløj, men den sidste er ret glimrende. Mange puzzles er denne gang ikke obligatoriske, måske fordi de alle består af ret uinspireret brug af touch og gyro. |
03/11-13 |
6/10 |
82. |
|
Ikke den bedste konvertering: Spillet kører flydende, men der er en del pop-up ret tæt på spilleren. Det er dog stadig skævt på den Japanske måde og underholdende. |
20/10-13 |
6/10 |
83. |
|
Et bevis på at point and click-genren stadig har sin berettigelse. Det er hovedsagligt den stærke fortælling, og spillerens mulighed for at påvirke denne, der hæver niveauet til fremragende. |
29/09-13 |
8/10 |
84. |
|
En evolution af genren, der formår at gøre interface og præsentation strømlinet og moderne. Derudover et vellykket remake af originalen, som bevarer intensiteten og gameplayets kompleksitet. |
26/08-13 |
8/10 |
85. |
|
Det fængende gameplay er den primære attraktionen, men man kunne med fordel have byttet om på rækkefølgen af powerups. En anelse kort. |
11/08-13 |
7/10 |
86. |
|
Bioshock Infinite er en tour de force i verden og historie, som vist ikke er gjort bedre siden første iteration. Ærgerligt nok mangler gameplayet originalens dybde og variation. |
30/07-13 |
7/10 |
87. |
|
Et af de få spil hvor historie, gameplay, grafik og musik konvergerer i en perfekt sammenhæng, hvilket understreger spillets høje niveau. Fremragende! |
07/07-13 |
8/10 |
88. |
|
Tilfører genren en mængde metroidvania, der styrker holdbarheden, og lysten til at gå på opdagelse. Styringen sidder lige i skabet, og gameplayet er fornøjeligt og underholdende. |
24/06-13 |
8/10 |
89. |
|
De få interessante elemnter drukner i en strøm af generisk FPS-clicheer. Især historien fremstår uinspireret, forlægget taget i betragtning. Grafisk er spillet pænt. |
18/06-13 |
5/10 |
90. |
|
Spillet er gammeldags på den uheldige måde og indeholder en stor mængde tekniske problemer. Et meget lidt gennemarbejdet produkt, der til tider kan være frustrerende ubalanceret. |
13/06-13 |
3/10 |
91. |
|
Spillet kombinere på fornem vis mech-simulation med tower defense, og holder en fanget med et loot-drop system a la Diablo. |
28/05-13 |
7/10 |
92. |
|
Gamplayets hastighed matcher ikke rigtigt den simulationstunge styring der virker unødig kompleks grænsende til det frustrende. Kort og ikke særligt underholdende. |
18/05-13 |
5/10 |
93. |
|
En imponerende mængde af valg må foretages med vidt forskellige historie- og gameplaymæssige konsekvenser som følge. Der er mange grove kanter, men spillet har til trods en herlig forkrøblet charme. |
15/05-13 |
7/10 |
94. |
|
Den glimrende historie er hvad der virkelig løfter oplevelsen til noget særligt, men gameplayet er stadig stramt dog uden overraskelser. Fantastisk lydside. |
11/05-13 |
8/10 |
95. |
|
Et glimrende stealth-spil, der byder på mange omveje og indhold hvis man kan lide at gå på opdagelse. Det er småt med innovation, men det spillet gør, gør det rigtig godt. |
08/04-13 |
7/10 |
96. |
|
Absurditeten er gennemgående i både historie og gameplay, og passer utroligt godt til genren. Volition formår igen at bygge videre på formlen på en fornuftig måde. En række tekniske problemer skæmmer. |
16/03-13 |
8/10 |
97. |
|
Fin port, hvor både den uændrede original og en opdateret udgave med ny grafik følger med. Konceptet er lidt tyndt efter nutidens standard, men stadig velfungerende. |
04/03-13 |
6/10 |
98. |
|
Glimrende SRPG, med et dybt spilmekanisk system, og fantastisk flotte animationer. Historien sejler lidt, og er ikke vanvittig interessant, men gameplayet løfter spillet voldsomt. |
23/02-13 |
7/10 |
99. |
|
Spillets meget linære første halvdel står i skyggen af en virkelig god anden halvdel. Den store mængde af diversitet og det kram den udført med er imponerende. En af platformens bedste titler. |
16/02-13 |
8/10 |
100. |
|
80 fantastiske timer der binder spiller og verden sammen gennem en simulationsdel der viser sig at være det bærende element i spillet med dybe og ikke mindst charmerende karaktere. |
02/02-13 |
8/10 |