X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Elder Scrolls V: Skyrim


Svar Sortering
WehnerWehnerSkrevet 19/11-21 11:41 
Ja, der var godt nok forskel, da jeg fortsatte. Farverne er også meget mere levende; nærmest som om et tyndt, gråt filter blev fjernet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Svar Sortering
BeanoBeanoSkrevet 26/11-11 09:47 
Accepteres der også fejl i svarene? ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/11-11 08:24 
Til dem der ikke hader det... og stadig ikke har købt det ;)

Vind
nerosnerosSkrevet 25/11-11 14:57 
Skeletter, Vampyrer: same same ;-)
Bashful Neophyte
KilroyKilroySkrevet 25/11-11 11:43 
Kalicola>
Måske er de to dungeons bare vidt forskellige i sværhedsgrad? Men det stemmer jo ikke overens med den teori at hver dungeon tilpasser sig dit level når man går ind i dem første gang..

Selvom der er et system der "låser" dungeons til dit level, så vil der stadigvæk være dungeons som er sværere.

Personligt kan jeg slet ikke huske hvad sværhedsgrad jeg spiller på. En af de laveste, går jeg ud fra. For mig er det slet ikke kampene der er interessante, det er at udforske, se spændende ting osv. osv. Og der foretrækker jeg at kampene kan afvikles relativt nemt :)
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 25/11-11 10:53 
Skeletter er på bunden af rangstigen. Jeg mener desuden ikke at der er leveltilpasning på den måde i Skyrim?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 25/11-11 09:47 
Jeg kan simpelthen ikke finde mig til rette med sværhedsgraden, og det irriterer mig at jeg ikke kan finde den optimale setting...

Jeg satte den jo op på expert, fordi det var lidt for nemt.. Jeg rendte ind i en vampyr dungeon, som sparkede min røv for hårdt. Når der var flere vampyrer på én gang, røg jeg hurtigt rundt, uanset hvilken taktik jeg brugte, og jeg prøvede rigtigt meget forskelligt. Det gik nemmere da jeg satte niveauet ned på adept. Men efterfølgende dungeon der one-shot dræbte jeg de fleste skeletter, hvilket også bare lige lovligt lidt for nemt. SÅ hvad er det lige der sker her? Måske er de to dungeons bare vidt forskellige i sværhedsgrad? Men det stemmer jo ikke overens med den teori at hver dungeon tilpasser sig dit level når man går ind i dem første gang..
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/11-11 09:45 
Jeg spiller på Xbox 360, og oplever texture-problemer SELVOM jeg ikke har installeret spillet, og have tømt cachen :/ Så kan jeg jo lige så godt installere skidtet, og slippe for at høre på larmen.

Det ville ikke være et Bethesda-spil, uden nogen graverende fejl.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 22/11-11 13:39 
Der er faktisk allerede mange mods der ude til pc skyrim, som forbedrer farver, textures, anti alising, vand, ild, blod, himmel osv osv. Og spillet har knap været ude i 2 uger... Jeg vidste at jeg skulle ha købt pc udgaven i stedet... Men jeg må jo tænke på min stakkels musse hånd engang i mellem ;-)
For The Love Of The Game
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/11-11 12:02 
Nu kommer Kingdoms of Amalur: Reckoning jo først til februar, så vi kan vel godt nå at spille lidt Skyrim inden. ;)

Men jeg kan bekræfte at der er farver og de 15 minutter jeg spillede i Tyskland var meget Elder Scroll-agtigt. Men det var så mest combat og renden rundt. Men jeg er optimistisk.
KalicolaKalicolaSkrevet 21/11-11 19:48, rettet 21/11-11 19:48 
Det lyder som om i allesamme lige burde tjekke et par walkthroughs af kingdoms of amelur ;-) det har også farver
For The Love Of The Game
enfenenfenSkrevet 21/11-11 16:14 
Men er der nogen, der har prøvet begge udgaver, der kan fortælle, om det fungerer ens?

I kraft af musen er det sikkert noget nemmere at samle ting op i 3. person.
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 21/11-11 15:59 
Til kamp med sværd og skjold foretrækker jeg klart 3. person. Sådan er vi så forskellige.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 21/11-11 15:57 
Jeg er faktisk lidt meget træt af, at jeg altid kommer til at trykke i 3rd person view når jeg går i kamp. Bare man kunne lave det om med en anden knap eller noget!

Jeg synes det er klart bedre og føles fedest at kæmpe i First-Person view. Hvis jeg skifter til 3rd person view er det kun for at beundre mig selv ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 21/11-11 15:57 
Jeg har virkelig prøvet at spille tredjeperson (på Xbox), da jeg ikke er særlig stor fan af førsteperson i det hele taget, men det er simpelthen bare umuligt.
Det er fint nok til at bevæge sig rundt i terrænnet (her er det faktisk næsten bedre end førsteperson), og jeg synes animationerne er ganske acceptable - men når man f.eks. skal gennemgå en reol for indhold, eller prøve at ramme fjenderne med sit sværd eller magi, er det nærmest umuligt i tredjeperson.
Min kæreste er endnu større tilhænger af tredjeperson end jeg er, og på trods af at Elder Scrolls er 100% et spil for hende (det er stort set den eneste genre hun rører) er det netop synsvinklen der har afholdt hende fra både Morrowind og Oblivion. Hun har også konstant kørt på at "tvinge mig" til at spille Skyrim i tredjeperson, da hun ikke selv ville gå i gang med spillet hvis det ikke er en mulighed.

Nu er hun så kommet i gang med spillet på PC, og selv hun er så endt med udelukkende at spille i førsteperson, så jeg tror roligt vi kan udelukke tredjeperson som en mulighed, fuldstændig.


Det er helt åbenlyst at spillet er lavet udelukkende med fokus på førsteperson, uden nogen tanker for hvordan man kunne gøre det tilgængeligt i tredjeperson, overhovedet. Altså endnu et løfte Bethesda "ikke helt" har været i stand til at holde hvad de lovede.
Og det er synd, synes jeg, for i et spil der i så stor grad handler om at skabe sin egen figur med sin egen rolle i spillets verden, vil jeg gerne kunne se min figur. En mulighed for at slå "synlig hjelm" fra i tredjeperson ville af samme årsag også have givet mening. Om ikke andet så i dialogerne, som Dragon Age gør det.

Interessant nok kan man (ved at holde R3 inde og bevæge venstre stick) zoome helt ind bag ryggen på sin figur til et Gears of War-agtigt "over the shoulder" perspektiv, hvilket faktisk gør tredjeperson fuldstændig spilbart - men så snart man trækker sine våben zoomer spillet ud igen.
Nogen burde fortælle Bethesda at de skal inkludere muligheden for at beholde "over-skulderen"-synsvinklen i kamp i forbindelse med deres kommende patch, men jeg er 95% sikker på at det ikke kommer til at ske...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 21/11-11 15:30 
Jeg synes begge synsvinkler fungerer godt på konsol, og jeg skifter en del.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 21/11-11 15:05 
Er der nogen, der har prøvet Skyrim i både PC og Xbox udgaven, der kan fortælle om 3rd person fungerer ens?

jeg har set PC udgaven, og der var 3rd person meget spilbart med pæne animationer - sammenlignet med eks. Fallout 3.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 21/11-11 12:18, rettet 21/11-11 12:36 
Jeg kan ikke huske om formuleringen var, at det bliver løst eller mindsket. Men en mærkbar forskel kommer vi så til at se. Har ikke link, da det er Twitter-citater fra det officielle forum.
SumezSumezSkrevet 21/11-11 11:57 
Er det officielt at patchen kommer til at løse det problem?
Det lyder for mig som om at de er nødt til at gå på kompromis med noget data for at kunne løse det. Dvs. vi snakker nok noget med dungeons, fjender og loot der respawner meget tidligere end det ellers burde.

Jeg er allerede begyndt at blive lidt irriteret over drager der respawner uden at give mig sjæle anden gang de bliver nedlagt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 21/11-11 11:53, rettet 21/11-11 12:36 
neros>
Det gælder så om ikke at have for mange save games :-/ Lidt Træls..!

Håber de får de fleste bugs fikset i fremtiden på begge platforme det kan ikke være rigtigt.

Antallet af saves skulle ikke have en betydning. Problemet er, når et save bliver relativt stort. De fleste taler om fra ca. 6 mb, men det varierer tilsyneladende meget. Der er en patch på vej, som Bethesda regner med kommer i ugen efter Thanksgiving (dvs. fra den 28/11 til 3/12).

EDIT: Har justeret det med datoerne.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/11-11 23:06 
Det lyder som om at det er held i uheld at jeg har måttet vente med Skyrim - det er selvfølgelig Bethesda, så hvad havde nogen ventet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 20/11-11 23:06, rettet 20/11-11 23:06 
Det gælder så om ikke at have for mange save games :-/ Lidt Træls..!

Håber de får de fleste bugs fikset i fremtiden på begge platforme det kan ikke være rigtigt.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 20/11-11 21:27 
Som Jaes helt korrekt skrev, så er der bekræftet en fejl i PS3 udgaven som kan få det til at hakke pga. save game størrelsen. Nok det du oplever.

Men ja - vild mange fejl. Blev i dag nød til at genstarte spillet fordi et puzzle nægte et blive løst. Det er også crashet totalt 3 gange så mi n360 helt skulle genstartes.
nerosnerosSkrevet 20/11-11 21:15 
Undskyld glemte at skrive det var PS3 versionen. Ja jeg ville nok lyve hvis jeg påstod at jeg ikke havde oplevet en del bugs i spillet.

Oplevede også en flyvende Mammut og at jeg sad fast i en klippe :-)

Jeg håber spillet er til at komme igang med efter 2 timers pause igen. Så kan det være hakkeriet er holdt op.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 20/11-11 20:33 
neros>
Jeg synes mit spil begyndte at hakke end hel del i det da jeg spillede det idag. Hvad kan man gøre mod det? Er det noget med de save games man har lavet osv og skal man ind og slette noget hvis det bliver ved?

Hvis det er på 360, Prøv at cleare cachen - jeg har oplevet det samme og der hjalp det. Ulempen er så et spillet bliver langsommere til at loade og endda kan give texture problemet.
jaesjaesSkrevet 20/11-11 20:09 
Det er PS3-versionen, right?

Læste lidt om det i går, men fandt ikke andre løsninger end at genstarte konsollen, eller installere et SSD-drev. Som om :)

At spillet er upoleret er til at leve med, men det er lidt trist, at X360-udgaven har texture-problemer og frameraten for en del folk falder drastisk ved store saves i PS3-udgaven. For nogle er spillet bogstavelig talt uspilleligt, fordi de konstant taber kampe osv. Synes patch-helvedet er ved at nå til et punkt, hvor jeg personligt ikke er særligt tændt på at købe et spil lige efter udgivelsen.
nerosnerosSkrevet 20/11-11 19:50 
Jeg synes mit spil begyndte at hakke end hel del i det da jeg spillede det idag. Hvad kan man gøre mod det? Er det noget med de save games man har lavet osv og skal man ind og slette noget hvis det bliver ved?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 20/11-11 18:38 
Jmog>
Bethesda har idag annonceret at patch version 1.2 er færdig og på vej gennem certificeringsprocessen hos Microsoft. De regner med den går live ugen efter den der starter i morgen.

Så håber jeg at jeg kan få min Esbern's Potion til at virke efter det!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/11-11 16:57 
spoiler!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/11-11 16:50 
Yes, man kan blive en varulv. Oh, jubel!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 20/11-11 16:48 
Bethesda har idag annonceret at patch version 1.2 er færdig og på vej gennem certificeringsprocessen hos Microsoft. De regner med den går live ugen efter den der starter i morgen.
nerosnerosSkrevet 20/11-11 16:44 
Beano>
Jeg brugte selv en kiste i Dragonreach salen (oppe ved Jarlen) til et lagre en MASSE ukritiske ting inden jeg selv købte huset i Whiterun, og intet af det forsvandt.

Ok rigtig godt jeg har faktisk også tænkt at gøre det samme, men er lidt bange for at det så ikke skulle være der når man vender tilbage. Mit største problem lige nu må være mangel på guldmønter til at købe et hus :D
Bashful Neophyte
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/11-11 16:41 
Imo. retter Skyrim de sidste smaafejl i Oblivion og giver et endnu bedre spil (Er det overhovedet muligt?). Aarets spil for mig.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 20/11-11 16:31 
Du kan godt bruge kister og lign. til at lagre dine ting men der er en chance for at de tages iflg. spillets hjælp. Jeg brugte selv en kiste i Dragonreach salen (oppe ved Jarlen) til et lagre en MASSE ukritiske ting inden jeg selv købte huset i Whiterun, og intet af det forsvandt.
nerosnerosSkrevet 20/11-11 15:05 
SPOILER:

Ok ja fordi jeg har godt nok lige sagt ja til en mission for Jarlen, men jeg gider fandme da ikke betale 25000! Det bliver i Whiterun jeg vil købe hus så :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-11 12:40 
SPOILER:

Ja du kan. I Whiterun kan du købe et til 5000. I Riften et til 8000 og i Solitude et til 25000.
Det er dem jeg lige har stødt på, men der er nok et par mere.

Du skal klare nogle missioner for Jarlen inden det kan lade sig gøre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 20/11-11 12:22 
Kan man købe et hus og opbevarer ting der da jeg simpelthen har for meget at slæbe rundt på hele tiden ;-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 18/11-11 18:00, rettet 18/11-11 18:32 
Sumez>
Du har ikke spillet nogen af de tidligere Elder Scrolls-spil, har du? :P

Oblivion, og der skulle man da også opgradere sin figur, så kom ikke her ;)

Men at sammenligne med andre spil er jo også ret underordnet.

EDIT: Nu kan jeg pludselig ikke huske, om man selv skal vælge evner eller lign. i Oblivion :/

Men for at uddybe:
I de fleste RPG'er, synes jeg det fungerer bedst hvis man har indflydelse på karakterens evner (både de passive og aktive - en evne i denne sammenhæng er fx en ny type angreb). Men får man nye evner automatisk er det ikke nødvendigvis et kæmpe problem, det andet er bare ofte bedre, da det er fedt at kunne tilpasse figuren selv. Det ville derimod være et kæmpe problem i fx Oblivion eller Skyrim, hvis man kun blev stærkere i de forskellige skills, men ikke fik nye evner.
JuggernautJuggernautSkrevet 18/11-11 17:27 
Wehner>
Det er heller ikke mit indtryk at ret mange andre brød sig om de gates.

Heller ikke mig. Følte bare at det var endnu en gentagelse. Flow niveauet dalede seriøst anden gang at jeg drønede ind i en gate.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 18/11-11 17:06 
Endelig er jeg blevet grebet af dette spil. Jeg forsøgte i går aftes men var alt for træt grundet arbejde, børn osv.

Nu forsøgte jeg så igen her i formiddags og jeg blev straks hevet ind i det skønne univers. Tak skæbne. Troede at alderen havde indhentet mig :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 18/11-11 14:58 
Du har ikke spillet nogen af de tidligere Elder Scrolls-spil, har du? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 18/11-11 14:36 
Sumez>
Det er rigtigt nok, og jeg er helt enig. Men det er også klart at hvis din spillestil f.eks. kun omfatter "heavy armor" og "two handed", og du aldrig nogensinde gør nogen af de andre ting man kan, så er der ikke meget der kan få din level til at stige.

Jeg har fokuseret ca. lige meget på fire skills, så det er ikke fordi, min spillestil er specielt snæver. Dertil går min archery- og sneak-skill jævnligt op, fordi jeg også ret tit bruger disse.

Udover de metoder, du nævner, kan man også booste sine skills, og dermed stige i level, via trainers. Problemet er så her, at jeg primært følger hovedhistorien, og den giver ikke meget guld eller andet bling (endnu), så jeg er fattig :P

Hvorfor mener du at perks er den "primære" måde? Du bruger dem til at "customize" din figur, men jeg vil da mene at det er omtrent ligeså vigtigt at stige i level.

Netop fordi man kan tilpasse sin figur med perks. At booste skills gør dig stærkere, men perks giver dig mulighed for at tilpasse din figur, som jo er et grundelement i RPG'er. Og ligeså vigtigt, så er dele af gameplayet slet ikke tilgængeligt uden perks (ellers så skjules det i hvert fald godt). Fx kan du ikke lave "power bash" med skjoldet uden en perk. Uden perks ville RPG-systemet være meget passivt, og spillet ville IMO nærmest ikke være et RPG.
BeanoBeanoSkrevet 18/11-11 14:26, rettet 18/11-11 14:26 
Hvad mon der egentligt er sket under produktionen mht. Max von Sydow?

Nogle enkelte af Esbern's replikker er en helt anden stemme end Sydow. Syntes jeg virker meget sjusket :(

Ændring af manuskript efter indspilning af stemmerne måske?
SumezSumezSkrevet 18/11-11 13:56 
Ifølge Google gør det ingen forskel.
Det ville heller ikke rigtig have passet ind i spillets præmisser, ville jeg mene. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 18/11-11 13:14 
Der var ingen som svarede på om headshots giver mere skade..?
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 18/11-11 12:26 
Ellers fjerner et besøg i det lokale tempel alle sygdomme og giver et buff fra den specifikke deity.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 18/11-11 11:52 
Nope - jeg er ret resistent men har en underlig trang til at slikke mig selv i skridtet.
SumezSumezSkrevet 18/11-11 11:44 
Tjek dine active effects - vil skyde på at diseases heller ikke virker på dig længere, så. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/11-11 10:21 
Sumez>
Hm, jeg synes faktisk virkelig de har været sjældne for mig (bortset fra dem jeg har lavet selv). I hvert fald indtil jeg skulle op imod Silver Hand, som tit dropper dem, har dem i deres dungeons, eller dropper ingredienserne til at lave dem. Men af gode årsager har man ikke længere brug for sådanne potions på det tidspunkt. ;)

Det er nok fra silver hands jeg har fået dem - for dem har jeg slagtet mange af som en del af Companions quests (vov!) :)
SumezSumezSkrevet 18/11-11 09:49 
Forresten et tip til alle andre, som mig, der altid ender med at rende rundt med for meget skrald på én gang - Find Stone of the Steed oppe nordpå, vest for Solitude. Den er også rar hvis man bruger heavy armor. :)

Nogen der kender et godt sted at jage mamutter, uden man behøver at blive straffet af kæmper i samme omgang? Det lader til at være nogle af de eneste fjender, der giver grand souls.

jaes>
Jeg ser det lidt anderledes. Man skulle jo gerne stige nogenlunde lige hurtigt uanset spillestil. Jeg vil ikke "tvinges" til at lave/købe ting for at stige i level :)

Det er rigtigt nok, og jeg er helt enig. Men det er også klart at hvis din spillestil f.eks. kun omfatter "heavy armor" og "two handed", og du aldrig nogensinde gør nogen af de andre ting man kan, så er der ikke meget der kan få din level til at stige. Både enchantments og blacksmithing er en ret stor del af min spillestil, så det giver mening for mig. Hvis man er bare nogenlunde habil til at smede, kan man jo få sine våben til at gøre latterligt meget mere skade end normalt.
Du kunne sikkert lave samme trick med alchemy og cooking, men selvom jeg laver masser af potions hele tiden, er det endnu ikke noget jeg har fokuseret direkte på at "træne" ved at købe ekstra ressourcer fra NPC'erne.

Mht. de enkelte skills kontra perks, har jeg ikke lavet en sammenligning, men umiddelbart virker de nogenlunde lige vigtige. Men hvis perks viser sig ikke at være vigtigt, vil jeg da mene, det er et problem - det er jo den primære måde at opgradere sin figur på, og ikke som i fx Fallout 3, hvor man både opgraderer skills og perks.

Hvorfor mener du at perks er den "primære" måde? Du bruger dem til at "customize" din figur, men jeg vil da mene at det er omtrent ligeså vigtigt at stige i level. Men det afhænger lidt af hvad man fokuserer på. F.eks. kan jeg ikke se nogen årsag til at tage perks i lockpicking nogensinde, mens næsten alle spells er komplet ubrugelige med mindre man allermindst tager den perk der gør at det kun koster halvt så meget at kaste spells af det niveau, og f.eks. blacksmithing er slet ikke tilgængeligt for den enkelte våben/armor-type før du har taget den perk der vedrører den.

Beano>
gode chancer for du har en "cure decease potion". Jeg nærmest svømmer i dem :)

Hm, jeg synes faktisk virkelig de har været sjældne for mig (bortset fra dem jeg har lavet selv). I hvert fald indtil jeg skulle op imod Silver Hand, som tit dropper dem, har dem i deres dungeons, eller dropper ingredienserne til at lave dem. Men af gode årsager har man ikke længere brug for sådanne potions på det tidspunkt. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/11-11 08:30 
@neros: Hvis du bare er syg (og ikke vampyr) så check dit inventory - gode chancer for du har en "cure decease potion". Jeg nærmest svømmer i dem :)
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig