X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Elder Scrolls V: Skyrim


Svar Sortering
WehnerWehnerSkrevet 19/11-21 11:41 
Ja, der var godt nok forskel, da jeg fortsatte. Farverne er også meget mere levende; nærmest som om et tyndt, gråt filter blev fjernet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Svar Sortering
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/11-11 20:29 
Konsolkongen>
Jeg synes det her lyder en del værre end de problemer der var med 1.1. Jeg vil hellere have dårligere textures end mine enchantments på armor ikke længere virker :(

Er der nogen måder hvorpå man kan se om man er ramt af buggen?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KilroyKilroySkrevet 30/11-11 20:13 
KroeboCop>
Det var i Gamestop :=)

Jeg var lige nede i den lokale, og han mente slet ikke de fik flere, og at andre butikker nok også var udsolgt.

Hvis der er nogen der ser den, så må I gerne lige smide mig en PM!
Kilroy Was Here
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-11 20:10 
Jeg synes det her lyder en del værre end de problemer der var med 1.1. Jeg vil hellere have dårligere textures end mine enchantments på armor ikke længere virker :(

Så jeg kan slette cache og ryge tilbage til 1.0 eller vente og se tiden an med 1.2. Ingen mulighed for 1.1 længere :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/11-11 20:05, rettet 30/11-11 20:05 
Jeg har for nyligt tænkt samme tanke. Det bliver godt nok ikke sjovt, når man ikke længere kan hente patches til spillene :S

Til den tid kan man selvfølgelig bare købe "ultimate edition" hvor patchen er pre-installeret :p

EDIT: Jeg er også svært utilfreds med at patchen tilføjer NYE problemer. Igen, det er Bethesda :D
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-11 19:41 
The recently released Elder Scrolls 5: Skyrim patch 1.2 appears to have broken character resistances and made some dragons fly backwards.

Ej nu må de fandeme tage sig sammen! Så skal vi vente yderligere 2-3 uger på at de får fikset de nye problemer og at patchen godkendes hos Microsoft?

Hold nu kæft...

I øvrigt bliver det super fedt når 360'erens tid er omme og den del er lukket ned på Xbox Live. Alle patches til spil ligger kun midlertidig i cachen og bliver fjernet når man har spillet et vidst antal andre spil.

Jeg håber godt nok at Xboxen snart bliver jailbreaket ad pommeren til så man har mulighed for at lagre disse patches manuelt andre steder på harddisken :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/11-11 16:05, rettet 30/11-11 16:05 
Kilroy>
Hvor fandt du den bog, Kroebo?

Det var i Gamestop :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 30/11-11 15:55 
Fra nu af koster det 50 øre i bødekassen at misbruge udtrykket "dark fantasy" ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/11-11 15:42 
Skyrim med censur giver spillet en lidt anden tone :D

Video
jaesjaesSkrevet 30/11-11 14:31, rettet 30/11-11 16:35 
I min bog, er det som gør Skyrims verden fantastisk, at udviklerne har opsat nogle rammer og en vision for æstetikken og har formået ret stor variation indenfor disse målsætninger.

Ja, man kan fornemme, at der er brugt samme type materialer, og mange bygninger er brune og grå, men arkitekturen i de større byer, jeg har været i, har været vidt forskellig. Så på den måde fornemmer man stor variation mellem regionerne. Men ikke kun i det grundlæggende design af bygningerne, fx har "fakkel-fade" (datidens gadelygter) forskellige udformning og udskæringer, det samme kan siges om dørene. Der er vist også nogle gange brugt forskellige materialer til disse genstande.

Alt sammen er det med til bygge verdenen og baggrundshistorien op - man kan lige forstille sig, at hver by/region har haft deres forgudede tømrere, arkitekter og stenhuggere, som den lokale jarl har valgt til at sætte deres præg på byerne.

I øvrigt er dungeons også ret forskellige i hovedhistorien - der er sjældent samme variation, og heller ikke helt samme storhed, som i Zelda eller Tomb Raider, men indenfor de nævnte rammer og visionen er det virkelig godt arbejde af Bethesda.

Alt det sagt, kan jeg godt forstå, at nogle ønsker noget lidt mere farvestrålende (personligt ville jeg da gerne have set et eller to markant anderledes områder i løbet af de 30 timer, jeg har spillet indtil videre). Men i så fald skulle det, IMO, kun være 5-10% af områderne der skilte sig meget ud - ellers ville stemning og koncept blive undermineret.

EDIT: Justeret sidste afsnit.
HeroldHeroldSkrevet 30/11-11 14:04 
Kalicola>
Det er jo så bare MIN mening.

Well, ja, hvis du mener at det at være nede i en sandstenshule omgivet af mørnede, levende lig burde have mere pang, så kan jeg godt følge dig i at det vil være forkert.

Men når man tænker på at det er (dark) fantasy i en nordisk setting, hvor der altså ikke blive masseproduceret neontekstiler i metervis, så synes jeg at farvepaletten giver meget god mening - lige netop dragerne kunne de dog godt have splicet lidt op, men jeg har intet problem med at jord ligner jord, sten ligner sten og metal ligner metal.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HulleHulleSkrevet 30/11-11 13:49 
Gamestop har da guidebøger til Skyrim.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 30/11-11 13:46, rettet 30/11-11 13:47 
Kalicola er tydeligvis ikke klar over at http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/RealIsBrown]virkeligheden er brun[/LINK]" target="">virkeligheden er brun
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/11-11 13:40 
Ja... fortæl!
KilroyKilroySkrevet 30/11-11 13:39 
Hvor fandt du den bog, Kroebo?
Kilroy Was Here
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/11-11 13:35 
Har lige købt Guidebogen, den kostede 250kr :=S
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 30/11-11 13:28 
Århhhforhelvededaosse...

The recently released Elder Scrolls 5: Skyrim patch 1.2 appears to have broken character resistances and made some dragons fly backwards.

Resistances protect your character and AI monsters/characters from a portion of harmful effects, be they fire, ice and lightning magic, or things like diseases and poisons.

As it stands, players take full damage, no matter what enchanted gear, race bonuses or perks they have.

Multiple reports of the problem can be found on the Eurogamer forum and Bethesda forum.

The other effect, as mentioned, is that some dragons now fly backwards - evidently bored with hours of flying face first.

The patch appears to affect both PS3 and Xbox 360 versions of Skyrim.

Note that you can refuse to update Skyrim to patch version 1.2. You won't be able to play the game while online if you do, though.


Skyrim patch 1.2 has resistance-breaking bug
WehnerWehnerSkrevet 30/11-11 13:21 
Kalicola>
Så ens og grå og brun er verden altså ikke når jeg kigger ud af vinduet, heller ikke selvom det er vinter og efterår.

Nu tror jeg heller ikke, at det er København anno 2012, de har brugt som baggrund for deres concept art :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 30/11-11 12:41 
Det er det her jeg mener. Fuldstændigt farveløst. Det er den samme mærkelige sten/metal texture som er på alting. Det er bare kedeligt og uinspirerende.

Rustning
http://images.wikia.com/elderscrolls/images/3/35/310px-IronArmorSkyrim.jpg

en til
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20111117020422/elderscrolls/images/d/dd/Skyrim_Daedric_Armour.jpg

Og her igen, man kan dårligt se hvad der er for og bag på dragen, og rustningen er bare mørk og kedelig
http://4.bp.blogspot.com/-aFACJaXt1YI/TseN38lcXPI/AAAAAAAABnQ/QauTLB7TBWU/s640/skyrim-screenshot-armor.jpg

Så ens og grå og brun er verden altså ikke når jeg kigger ud af vinduet, heller ikke selvom det er vinter og efterår.

Og det bliver ikke pænere af at smide en enkelt farve på hele billedet. Det er svært at se hvad der er hvad på de skeletter, når alt på dem er ens farvet
http://images.vg247.com/current//2011/04/DraugrSwarm.jpg

Det er jo så bare MIN mening.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 30/11-11 11:48 
Herold>
Jeg ved ikke helt hvorfor folk forventer at verdenen i Skyrim adskiller sig voldsomt meget fra efterår og vinter i Skandinavien?

Det hænger nok mest sammen med at det er et spil, og udviklerne i teorien har magten til at lave det som de vil, og ikke behøver kopiere det nordsvenske vildnis :P
Jeg har dog intet problem med farverne, selvom mere variation i vildnisset ville have været velset hos mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/11-11 10:42 
Det vil jeg gøre - også se om jeg kan blive gift uden der ligger kvinde-lig i kompromitterende stillinger på gulvet :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-11 10:39 
Ah det var Sumez der snakkede om:

SPOILER:
Esbern's Potion
SPOILER SLUT?

Men du må da også gerne fortælle om din fløjte virker som den skal :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/11-11 10:31, rettet 30/11-11 10:33 
Wehner>
Nej, det er meget mystisk. Jeg kan formelig mærke min kulturarv, når jeg spiller det :)

Også her, specielt det med lig til bryllupper og kannibalisme :D

@KK: Potion halløj? Du mener det med føjten?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-11 10:30, rettet 30/11-11 10:32 
Updaten er ude nu.

Beano du må meget gerne melde tilbage om den alligevel skulle fikse det der potion-halløj, altså selvom der ikke står noget om det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 30/11-11 10:21 
Nej, det er meget mystisk. Jeg kan formelig mærke min kulturarv, når jeg spiller det :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 30/11-11 10:15 
Jeg ved ikke helt hvorfor folk forventer at verdenen i Skyrim adskiller sig voldsomt meget fra efterår og vinter i Skandinavien?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 30/11-11 10:11 
Jeg synes da at der er masser af brune og grønne efterårsnuancer i tillæg til grå, hvid og sort. Der er også en del farvestrålende blomster. Over 60 timer inde kan jeg stadig finde på at stå og betragte spillets verden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/11-11 09:03 
Det er blevet bedre, men nogen af byerne virker meget uinspirerede farvemæssigt. Det er ret slemt i Windhelm, som bare er gråt på gråt på gråt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 30/11-11 09:01, rettet 30/11-11 09:02 
Heller ikke noget jeg vil klage over - syntes der er farver de steder hvor man forventer det. Dragerne ligner dog alle hinanden og en smule variation kunne have gjort meget.
KilroyKilroySkrevet 30/11-11 08:44 
Kalicola>
2. Yo mere jeg spiller jo mere faveløst virker spillet, alt ligner hinanden, intet skiller sig ud, alt er i farve skalaen sort/grå/hvid lige bortset fra ild. Selv dragerne er skræmmende monotome at se på, der er bare smidt en mørk grå textur på hele dragen, end of story, hvor er den lyse bug og den mørke ryg? Og det gælder for alt i spillet, lige fra edderkopper til rustninger. Ikke engang en krokodille er SÅ ens farvet. Det er som om at de har været bange for at putte farve og variation ind i spillet og i sær textures. Nu ærger jeg mig grueligt over at jeg ikke købte steam versionen, så man kan rette disse ting via mods.

Jeg synes godt nok ikke at spillet mangler farver. Nordlys om natten, nogle ganske fantastiske grotter med lys fra oven, is og meget mere.

Different strokes, I guess.
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 30/11-11 08:40 
Damn, jeg rendte ind i mange fejl i går. Kunne ikke gifte mig fordi der blev ved med at dukke døde kvinder op til brylluppet. Åbenbart noget bruden og gæsterne mente spolerede stemningen og blev fornærmede. Og en anden guest nægtede at blive løst fordi spillete ignorerede en fløjte i mit inventory.
Den patch har bare at komme snart :P
nerosnerosSkrevet 29/11-11 14:22 
Echelon VI>
I Xbox 360-udgaven kan man sætte spillet til at autosave hvert femte, tiende eller femtende minut når menuen åbnes, mon ikke man også kan det i PS3-versionen?

Ok tak for info det må jeg lige få kikket på så.
Bashful Neophyte
GakuGakuSkrevet 29/11-11 13:55 
1 spell + 1 spell = dobbelt effekt til dobbelt mana.
1 spell + 1 spell + perk = 2,2 * effekt til 2,8 * mana.

Men det som gøre dual wield spells vildt er perk'en Impact, som gøre at Destruction spells tit stagger fjenderne. Dette gøre at enkelt fjender ingen mulighed har for at angribe dig, når man først er gået i gang med at ramme dem med fire bolt.
KalicolaKalicolaSkrevet 29/11-11 13:11, rettet 29/11-11 13:12 
her er endnu en af hans tests

hdr and tonemapping
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 29/11-11 13:10 
Ja. Det er dog ikke meget mere end et simpelt post filter, men det gør klart meget for spillet.

Jeg venter dog spændt på hvad ham Boris ender op med (ham som har lavet GTA enbseries og deus ex enb series)

Her er lidt work in progress han er i gang med

skyrim enbseries
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 29/11-11 12:56 
Apropos mods, så er der blandt andet det her, der får spillet til at se bedre ud (ikke alle eksempler er lige gode, dog).

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VDNo8aNoF34
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 29/11-11 12:37 
1 spell + 1 spell = dobbelt effekt.
1 spell + 1 spell + perk = mere end dobbelt effekt.

Eller, sådan har jeg i hvert fald opfattet det. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 29/11-11 12:33, rettet 29/11-11 12:34 
2 ting.

1. Tror ikke helt jeg har fattet idén med dual wield spells. Er det bare dobbelt damage og så er den skid slået? Jeg syntes det er en underlig perk. Det er et irritations moment for mig at jeg skal vælge to af den samme conjuration spell for at få den til at vare længere. Jeg havde foretrukket en perk som bare gjorde at den varer længere, i stedet for det der dual halløj.

2. Yo mere jeg spiller jo mere faveløst virker spillet, alt ligner hinanden, intet skiller sig ud, alt er i farve skalaen sort/grå/hvid lige bortset fra ild. Selv dragerne er skræmmende monotome at se på, der er bare smidt en mørk grå textur på hele dragen, end of story, hvor er den lyse bug og den mørke ryg? Og det gælder for alt i spillet, lige fra edderkopper til rustninger. Ikke engang en krokodille er SÅ ens farvet. Det er som om at de har været bange for at putte farve og variation ind i spillet og i sær textures. Nu ærger jeg mig grueligt over at jeg ikke købte steam versionen, så man kan rette disse ting via mods.

Her er en mod som gør noget ved de monotome drager, go gør dem langt mere interessante at se på hvis i spørger mig.

Colorful dragons mod
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 29/11-11 09:48 
Meget fint at der ikke dukker lig op til mit næste bryllup, men hvad med den der åndssvage potion fra Esbern? Kan jeg stadig ikke bruge den???

Har også oplevet adskillige drager jeg ikke fik sjæle fra, jeg troede det var meningen. Lyder rimelig absurd at sådan en fejl overhovedet kan opstå hvis meningen er at der ikke skal eksistere undtagelser, og den skal absorberes hver gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/11-11 09:23 
neros>
Jeg bemærkede at jeg skulle opdatere igår da jeg startede spillet kan det være den patch der er tale om?

Ihvertfald bliver der autosaved næsten hver gang jeg går ind i menuen som tidligere (det er noget den er begyndt med). Det er jeg faktisk ret så træt af, og jeg håber ikke jeg har fået spillet opdateret fordi så har de ikke fikset det endnu :-/

Det har helt sikkert været patchen - den kom i går. Jeg har hørt andre rapportere at de stadig har de samme problemer med frameraten efter en times spil. Enkelte siger desuden at teksturene skulle være blevet ringere, det ved jeg dog ikke om passer?

I Xbox 360-udgaven kan man sætte spillet til at autosave hvert femte, tiende eller femtende minut når menuen åbnes, mon ikke man også kan det i PS3-versionen?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 29/11-11 08:42 
Detaljeret kort over Skyrim med alle lokationer - lige til at smide på iPad'en :)

her
BeanoBeanoSkrevet 29/11-11 08:26 
Wehner>
Det er hvis man allerede har dræbt den én gang.

Hmmm... jeg tvivler fordi det var en drage i et område som jeg ikke havde besøgt før. Og den gik heller ikke i opløsning efter at den var blevet dræbt. Tror det er en af de bugs som er fixet. Ellers overlever jeg nok, har rigeligt med dragesjæle lige pt :)
nerosnerosSkrevet 29/11-11 08:02, rettet 29/11-11 08:02 
Jeg bemærkede at jeg skulle opdatere igår da jeg startede spillet kan det være den patch der er tale om?

Ihvertfald bliver der autosaved næsten hver gang jeg går ind i menuen som tidligere (det er noget den er begyndt med). Det er jeg faktisk ret så træt af, og jeg håber ikke jeg har fået spillet opdateret fordi så har de ikke fikset det endnu :-/
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 29/11-11 00:41 
PS3-patchen skulle være online, i hvert fald i nogle områder.

Lyder ikke til at framerate-problemet er helt væk, men i det mindste er spillet tilsyneladende ikke længere uspilleligt ved store saves.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-11 00:28 
Ja jeg er især glad for at de har fikset framedrop buggen på PS3 (også selvom jeg spiller 360). Texture buggen var en selvfølge, men man kunne godt have frygtet at PS3 buggen ville blive svær at fikse.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 29/11-11 00:25 
Godt :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/11-11 23:53, rettet 28/11-11 23:53 
Patch 1.2 på onsdag:

* Improved occasional performance issues resulting from long term play (PlayStation 3)
* Fixed issue where textures would not properly upgrade when installed to drive (Xbox 360)
* Fixed crash on startup when audio is set to sample rate other than 44100Hz (PC)
* Fixed issue where projectiles did not properly fade away
* Fixed occasional issue where a guest would arrive to the player’s wedding dead
* Dragon corpses now clean up properly
* Fixed rare issue where dragons would not attack
* Fixed rare NPC sleeping animation bug
* Fixed rare issue with dead corpses being cleared up prematurely
* Skeleton Key will now work properly if player has no lockpicks in their inventory
* Fixed rare issue with renaming enchanted weapons and armor
* Fixed rare issue with dragons not properly giving souls after death
* ESC button can now be used to exit menus (PC)
* Fixed occasional mouse sensitivity issues (PC)
* General functionality fixes related to remapping buttons and controls (PC)

http://www.anandtech.com/show/5155/skyrim-12-patch-due-on-nov-30

* Fixed occasional issue where a guest would arrive to the player’s wedding dead

Lyder ellers fedt :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 28/11-11 23:48 
Det er hvis man allerede har dræbt den én gang.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 28/11-11 22:32 
Man venter på patchen
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 28/11-11 21:34 
Hvad gør man når man har slået en drage ihjel og den ikke frigiver sin sjæl som normalt?
PlaykidPlaykidSkrevet 28/11-11 21:02 
Konsolkongen>
Jo du kan. Du holder bare R3 nede og bruger venstre analog til at zoome ind og ud med :)

Tak, fantastisk tip som gjorde spillet en hel del bedre :)
Spiller nu: Halo 3
740 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig