X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS Vita


Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 08/04-07 23:08 
Dette emne har nok været oppe et par gange før, men nu laver jeg lige en også :)

Den nye PSP 2 eller, som nogen kalder den - PSP v2...
Nogen som har hørt om en mulig udgivelses dato?
Den skulle være mere fix end den nuværende. Bl.a et indbygget kamera og så dropper de UMD-formatet.
Jeg er selv, ret så glad for min PSP. Har snart brugt en del penge på den, bl.a en m... Se hele indlægget


PSP v.2 - Info....
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 23/11-13 19:40 
Nej... bare meget tæt på hole-in-one :)
JuggernautJuggernautSkrevet 23/11-13 19:41 
Nej men det var satme tær på hole in one. Virkeligt synd, men selvfølgelig herre fedt for mig;-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 23/11-13 21:25 
Golf er godt nok kogt som asynkron multiplayer :P Føles det overhovedet som om I spiller mod hinanden?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/11-13 21:28 
Ja
JuggernautJuggernautSkrevet 24/11-13 06:22 
Det synes jeg også. Det bedste i denne sammenhæng er, at man kan spille sin runde når man har tid til det. Perfekt når man har familie at tage sig af også.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
AmbyAmbySkrevet 24/11-13 10:46 
Jeg har netop udfordret en. Kan det passe at vedkommende skal accepterer før man kan starte at spille? Man kan ikke udfordre og spille sin første runde med det samme?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 24/11-13 11:04 
Korrekt. Det forvirrede også mig.
SumezSumezSkrevet 24/11-13 14:47 
Juggernaut>
Det synes jeg også. Det bedste i denne sammenhæng er, at man kan spille sin runde når man har tid til det. Perfekt når man har familie at tage sig af også.

Men det jeg tænker på, gør det nogen forskel om man bare spiller hele sit spil hver især og så ser hvem der har fået lavest? Er der strategier der gør at man justerer sit spil efter hvordan mospilleren scorer i løbet af spillet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 24/11-13 14:57 
Efter hvert hul får man selvfølgelig alle tilgængelige data og kan justere sit spil ind efter ønske.
Jeg har netop overstået et spil med Beano, som godt nok krævede lidt held fra min at vinde. Det var et tæt løb og de sidste 2-3 huller skulle jeg virkelig tage mig sammen (dvs. minimum en birdie) hvilket ikke skete og jeg tabte desværre.
Nu er vi så igang med et nyt som jeg forventer at vinde;-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 24/11-13 14:58 
Man føler det mere nærværende og som en match når man spiller et hul ad gangen. Man kan også aflure modstanderen's metoder.
JuggernautJuggernautSkrevet 24/11-13 16:29 
Den med at aflure modstanderen er jeg slet ikke klar på. Det kræver vist at man enten har vildt styr på forholdene eller også det stik modsatte således at man kun spiller som vedkommende i håb om at få færrest slag.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 24/11-13 16:33 
Jeg tænker på mht. at takle hullerne anderledes, satse på genveje, etc. Kræver naturligvis at modspilleren slår først.
JuggernautJuggernautSkrevet 24/11-13 16:35 
Så er jeg med:-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JmogJmogSkrevet 24/11-13 17:14 
Man ville nok heller ikke gide se 18 replays i træk hvis modstanderen kunne lave alle sin træk inden man selv nåede til det. At tænde for spillet, se hvordan han klarede sig på hul 15, og så selv skulle slå det, vil være meget mere medrivende.
JuggernautJuggernautSkrevet 24/11-13 17:30 
Helt enig. Har du spillet?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JmogJmogSkrevet 24/11-13 17:34 
Faktisk ja, har bare ikke fået taget mig sammen til at prøve det endnu. Men den her tråd vækker bestemt lysten :-)

Jeg får nok prøvet det i løbet af aftenen. Jeg er Primal Sage på PSN.
JuggernautJuggernautSkrevet 24/11-13 17:37 
Jeg adder dig lige.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 24/11-13 17:38 
Er mellemrummet _?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 24/11-13 17:47 
Uden mellemrum.
JuggernautJuggernautSkrevet 24/11-13 17:57 
Takker;-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 24/11-13 18:01 
Jeg kan se at der i storen ligger 3 (4) forskellige Y's spil. Jeg har aldrig stiftet bekendtskab med serien før nu og vil gerne vide hvad jeg skal starte ud med.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 24/11-13 18:02 
Jeg har sent en match-invitation til dig, Jmog;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-13 18:18 
Juggernaut tag lige mundaflæsning på min boldkontrol i 18. hul :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 24/11-13 19:28, rettet 24/11-13 19:58 
Juggernaut>
Jeg kan se at der i storen ligger 3 (4) forskellige Y's spil. Jeg har aldrig stiftet bekendtskab med serien før nu og vil gerne vide hvad jeg skal starte ud med.

Start med Oath in Felghana som er en remake af det tredie spil i serien Wanderers from Ys, hvor PSP udgaven er en port/tilpasning af PC versionen. Det pudsige med Oath er, at hvor den oprindelige 3'er skilte sig ud fra serien med et sidescrollende perspektiv, hvor de første var set oppe fra, så har remaken nærmest dannet skole for hvordan et moderne Ys spil ser ud (Naphistim er før, men ikke tilgængeligt på PSN), da de nærmeste efterfølgere benytter samme engine. På den måde giver det at starte med Oath et godt indblik i nogle af de elementer og mekanikker der grundlæggende kendetegner serien i dag.

Ys Chronicles som er en remake af de to første Ys spil, baseret på PC versionen af Ys Complete (der i sig selv er en remake af de to første. Ja, udgivelserne kan være lidt forvirrende :)) ville jeg gemme til senere. Godt nok indeholder de alle de elementer der definerede Ys i starten - rambukkampsystemet, rock/synth musikken, den hurtige pacing osv. - men selv i remaken er der ikke gjort noget for at udbedre de fejl især banedesignet var udsat for. Så selv om jeg personligt er ret begejstret for dem, mener jeg ikke de bør være folks første møde med serien.

EDIT: Og så er det Ys, ikke Y's ;)

EDIT 2: Pas på med sværhedsgraden i Oath. Boss kampene kan blive meget langtrukne, hvis den sættes for højt og du ikke er på new game+.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 24/11-13 21:08 
Oath in Felghana er klart det bedste i serien, især bosskampene er virkelig gennemførte, udfordrende og old school 16-bit agtig top down action.
Men hvis du kan købe Chronicles vil jeg anbefale at starte med det, og spille spillene "i rækkefølge". Chronicles er en temmelig "faithful" remake, hvor det meste af gameplayet og dungeon design er holdt helt som i de gamle spil, så hvis man er interesseret i at vide hvad Ys-spillene er for en størrelse er det en fin introduktion. Selvom Oath er et bedre spil, og gameplaymæssigt knap så gammeldags. Begge spillene er forholdsvist hurtigt gennemført.

Hvad er de to andre, du kan vælge mellem?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 24/11-13 21:22 
Der er kun Oath, Chronicles og Seven på PSN og det sidste er med sin langsommere pacing og partysystemet ikke på samme måde definerende for serien, så vil man snuse til kendetegnene, er det ikke der man bør starte.

Chronicles er en temmelig "faithful" remake, hvor det meste af gameplayet og dungeon design er holdt helt som i de gamle spil

Lad mig igen understrege at jeg virkelig holder meget af dem, men som en start til serien?

SPOILER
Vil du sende manden ind i 25 etagers slutdungeon hvor mange etager ligner hinanden og man pludselig står på level 20 og mangler noget på level 10 (kan ikke huske de nøjagtige tal) for at komme videre? Ja, de er korte, så det er ikke helt så slemt som det lyder, men Oath er da en meget blødere og mere behagelig indgangsvinkel.
SPOILER SLUT
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Le RoofLe RoofSkrevet 24/11-13 21:29, rettet 24/11-13 21:33 
Oath in Felghana er et fint sted at starte. Jeg bryder mig dog ikke om Chronicles i PSP udgaven da billedet er zoom'et for langt ind så jeg føler man mister overblikket.

Men efter min mening er Ys Seven, som er det nyeste i serien, klart det bedste. Fint skruet sammen. Virkelig flydende og hurtigt kampsystem samt aldeles fremragende soundtrack.

Det kommende remake af 4'eren, Ys: Memories of Celceta, som udkommer til Vita om nogle få dage i US bygger tydeligvis videre på samme principper fra Ys Seven. Et spil jeg glæder mig helt forfærdeligt meget til :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
JuggernautJuggernautSkrevet 24/11-13 21:52 
Sumez>

Hvad er de to andre, du kan vælge mellem?

Oath, Seven og Chronicles (1+2).
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 24/11-13 21:53 
Le Roof>

Det kommende remake af 4'eren, Ys: Memories of Celceta, som udkommer til Vita om nogle få dage i US bygger tydeligvis videre på samme principper fra Ys Seven. Et spil jeg glæder mig helt forfærdeligt meget til :)

Jeg hentede demoen for noget tid siden og blev noget overrasket over det fede ost. Det virkede ret tiltalende.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 24/11-13 22:05, rettet 24/11-13 22:06 
Bede-x>
Lad mig igen understrege at jeg virkelig holder meget af dem, men som en start til serien?

Hvorfor ikke? Det er vel der de fleste af os startede, bare i ældre udgaver på ældre konsoller. :)
Er du bange for at det ikke er "godt nok", så man giver op halvvejs og aldrig giver serien en anden chance? Jeg synes måske også du maler fanden lidt på væggen mht. Tower of Darm. Det er slet ikke så lang en dungeon som den fremstår, og den indeholder overraskende meget variation, jeg synes selv det er spillets (book 1-delens) højdepunkt. Og i forhold til hvor hurtigt man kan løbe i Chronicles når man holder løbeknappen inde, er der aldrig noget der føles sløvt og langsomt, som man kunne frygte i et spil af den alder.

Det kan godt være at Oath og Seven er bedre, men Chronicles må da være en bedre introduktion til serien, da det etablerer alt det de andre er bygget på. :)

For min skyld kan man dog godt starte med Oath, synes bare det ville være fint at komme ind i serien i en rækkefølge der giver mening.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 24/11-13 22:25, rettet 24/11-13 22:26 
Er du bange for at det ikke er "godt nok", så man giver op halvvejs og aldrig giver serien en anden chance?

Ja :)

Og i forhold til hvor hurtigt man kan løbe i Chronicles når man holder løbeknappen inde, er der aldrig noget der føles sløvt og langsomt, som man kunne frygte i et spil af den alder.

Enig. Det har holdt sig usædvanligt godt sammenlignet med mange andre spil i genren fra samme tid.

Det kan godt være at Oath og Seven er bedre, men Chronicles må da være en bedre introduktion til serien, da det etablerer alt det de andre er bygget på. :)

Jo, men jeg ville heller ikke anbefale de første kapitler af Zelda, Metroid eller Ultima, hvis en moderne gamer bad om et godt sted at starte, selv om de etablerer mange vigtige kendetegn for deres respektive serier, men i stedet komme med et forslag der fanger essensen af franchisen og samtidigt forhåbenligt er spiseligt for nutidens spillere. Bliver de så fanget kan man håbe på at det skaber lysten til senere at opleve udgangspunktet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 24/11-13 22:35, rettet 24/11-13 22:36 
Jeg ville heller ikke anbefale at starte med Zelda 1 eller Metroid 1, jeg ville anbefale at starte med A Link to the Past eller Super Metroid. At starte med Oath in Felghana svarer til at starte med Wind Waker eller Metroid Prime.
Fantastisk gode spil, der sagtens kan spilles uafhængigt af de andre spil, men ikke et startsted for serien som helhed. :)

"Problemet" med at starte med en mere helstøbt oplevelse som Oath in Felghana er nok også at Chronicles virker så gammeldags i forhold til, at jeg tror man er mere tilbøjelig til at stoppe midt i, end man ville gøre hvis man startede med det. Jeg synes bare det spil (altså Book 1 & 2 i alle deres inkarnationer) indeholder så meget fantastisk charme, at de fortjener at blive oplevet som sig selv og ikke holdt op imod de andre kapitler i serien.

Uanset hvad, synes jeg bare man bør vælge et spil og komme i gang. Det fantastiske ved Oath er at det føles som alt det bedste fra et 16-bit spil, lavet i dag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 24/11-13 22:53 
At starte med Oath in Felghana svarer til at starte med Wind Waker eller Metroid Prime.

Jeg ser det mere som at ud fra de valgmuligheder der foreligger, er Oath det bedste til at præsentere moderne Ys. Er det starten af serien (firser Ys) man er ude efter, er Chronicles remaken et fremragende valg og jeg ville aldrig råde nogen med interesse i serien til at springe den over. Bare vær bevidst om at selv om det er en remake er oplægget stadig meget gammeldags. Super charmerende, men gammeldags ikke desto mindre.

I sidste ende er det måske også mindre vigtigt hvor man starter, for stemningen og musikken skal nok give lyst til mere :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JuggernautJuggernautSkrevet 25/11-13 16:07 
Jeg starter med Oath. Tak for jeres input.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 29/11-13 14:07, rettet 29/11-13 14:07 
Sumez>
Men hvordan ved man så om den man f.eks. køber fra CDON er den ene eller anden model? Som sagt, kunne godt bruge en opsummering, i stedet for at fedte gennem 20 forumsider :)

Naiera>
LCD-udgaven findes indtil videre kun i Japan.

Men er der så overhovedet nogen fare for at den kommer til Europa?
Generelt, er der noget man skal holde øje med når man køber Vitaer? Er der risiko for en ny version på vej a la 3DS XL, eller andre ting jeg ikke kan undvære i fremtiden, evt. i forbindelse med PS4 remote play? Hvad siger profeterne?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/11-13 14:12, rettet 29/11-13 14:14 
Vedr. det du efterspurgte tidligere, links taget for tidligere indlæg...

http://kotaku.com/theres-a-new-ps-vita-1276391007
http://www.youtube.com/watch?v=cvbDGiMZeyc
http://www.youtube.com/watch?v=vW7TzE9LnBQ&feature=youtu.be&a

Den nye model kommer nok i Europa når de har solge de gamle OLED modeller, i hvert det som giver mest mening for mig. Bortset fra skærmen, så ser det ud til at den er forbedret ellers.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/11-13 14:26 
Tak for link.
Jeg kan godt se lidt forskel , men ikke noget hvor jeg er bange for at få fat i vita2000
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 29/11-13 14:28 
Nej du kan ikke se forskel på OLED og LCD på en LCD monitor ;)
JuggernautJuggernautSkrevet 29/11-13 15:17 
Jeg vil på det kraftigste anbefale at finde en brugt. Man kan tit gøre en god handel da den ikke er så mainstream som den gamle PSP og derfor ligger de ofte bare ubrugt hen.
Jeg fik min for et par måneder siden med spil, kasse, memorykort samt halvandet års garanti for 800,-. Nu er maskinen så faldet yderligere og der er endnu større grund til at prutte prisen ned.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/12-13 02:20 
Jeg ved ikke lige om det har været nævnt andet steds, men det er først lige gået op for mig nu at det der PS4 Remote Play også virker over internettet. Vita'en vil først søge efter din PS4 lokalt og derefter over internettet.
Jeg har ikke eksperimenteret med hvor meget lag der er og om jeg f.eks. ville kunne spille Resogun ude i det fri, men det er smart at det kan lade sig gøre.
JmogJmogSkrevet 02/12-13 03:16 
Jeg vidste godt den kunne (for det virkede jo også på PS3), men den ene gang jeg testede det på PS4 kunne jeg desværre ikke connecte. Skulle du lave nogen ændringer i din router (porte etc.) eller virkede det bare?

Prøvede lige at køre Killzone på den via mit hjemme wifi. Hold da kæft hvor er billedkvaliteten imponerende. Fordi den renderer det i 1080p på PS4 og scalerer det ned til Vitaens native opløsning, så er det som at se et spil med ekstremt god anti aliasing på Vitaen. Ikke en eneste jaggie at se, farverne er fantastiske og man mærker stort set ikke noget lag. Imponerende.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-13 03:52 
Laver den ikke color subsampling ligesom Wii U'en gør? Jeg prøvede kun i ganske få minutter, men lagde ikke rigtig mærke til noget selv.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 02/12-13 07:45 
Jo, det er nok en af kompressions trixne den bruger :) Den er god til at beholde detaljer, men der er ind imellem artifacts i områder med ens farver. En smile ærgeligt det ikke kunne fungerer lige så snapt som på wii u med direct forbindelse - så havde det været perfekt.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 02/12-13 07:50, rettet 02/12-13 07:51 
Tilgengæld er rækkevidde i orden, selv med direkte wifi - jeg kan spille fra min soveværelse 5-6 meter væk uden problemer i modsætning til Wii U :P
Og så virker det med praktisk set alle titler.
slk486slk486Skrevet 02/12-13 07:57, rettet 02/12-13 10:09 
Iøvrigt også cool at Vitaen er tied til psn kontoen, så hver user kan have deres egen Vita tilkoblet. Min søn og jeg har feks. hver vores.

Apropos - DF:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-vita-remote-play
j/k
slk486slk486Skrevet 03/12-13 15:00 
Nogen der har læst om det virker på Vita TV at brug memory card fra ens håndholdte udgave, for at kunne spille sine PSN spil - feks. PSP?
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/12-13 15:03 
Ja i den dér Japanske video får de det til at se ud som om at man bare kan flytte sit Vita memory kort over i Vita TV uden problemer.

http://youtu.be/z8zXGWXe3Fc
slk486slk486Skrevet 03/12-13 15:09, rettet 03/12-13 15:09 
Ja, spørgsmålet er så om man pt kan det samme med en EU PSN konto.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 04/12-13 15:03 
Rainbow Moon (Vita) på PSN Store...

Har man allerede købt PS3 udgaven, kan man i en begrænset periode købe Vita udgaven for kr. 49,-. Ellers koster den kr. 100,- og kr. 80,- for PS+ medlemmer.
JuggernautJuggernautSkrevet 04/12-13 15:31 
Det lokker....! Har du prøvet det?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
1'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig