X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/06-21 11:28, rettet 05/06-21 11:31 
Tak for input!

Jeg har ikke tænkt mig at bruge høretelefonerne uden musik eller anden audio, men hvis det ikke eliminerer (eller kraftigt dæmper) tale fra kolleger, er det måske ikke så relevant for mig,

Havde ellers overvejet Sony's WH-1000XM4 model som er modtaget godt:
https://www.hifiklubben.dk/sony-wh-1000xm4-traadloest-headset/sonywh1000xm4b/
KTCKTCSkrevet 05/06-21 11:35 
Enig, det føles lidt som at have propper i ørerne for mig, så jeg bruger det stort set heller ikke.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 05/06-21 23:49, rettet 05/06-21 23:51 
Jeg har XM3. De er fantastiske, men tale fjernes ikke 100%. Folk kommer til at lyde som om de er meget langt væk og det er meget lavt, så man kan virkelig ikke høre det, når man spiller lyd henover.

Og ja, det føles meget mærkeligt kun med noise cancellation, fordi man er vant til at der altid er en eller anden form for baggrundstøj.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 06/06-21 17:34 
Jeg har også hørt meget godt om det :)
GreaseballGreaseballSkrevet 06/06-21 18:10 
Spørgsmål der nok har været stillet 100 gange før. Men vi tager lige en omgang til. Jeg skal bruge en hdmi switch, siden jeg hat fået flere hdmi enheder end jeg har porte i tv og den ene switch jeg har, har kun 4 udgange og ikke alle nyere ting virker på den. En simpel enhed uden strøm til.
Søger noget der understøtter 4k som minimum, må gerne have 4 udgange. Har pt 12 enheder der kan bruge hdmi, men at kunne sætte alle til ville nok kræve noget dyrt hardware og fylde en del. Så kan jeg godt overleve lidt kabel jonglering.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/06-21 19:25 
Jeg gætter på at du mener indgange i stedet for udgange?

Du skal have en aktiv HDMI-switch (med strøm). Og en som minimum kan håndtere 18Gbps for HDMI 2.0. (2.1 switche findes vidst ikke rigtig endnu?).

Jeg har desværre ikke nogen erfaring med HDMI 2.0 switche, men denne her er sikkert fin:

https://www.av-cables.dk/hdmi-switch/delock-high-speed-hdmi-4k-uhd-switch-5-vejs.html
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 06/06-21 20:11 
Det er i øvrigt nedenstående jeg endte med at købe.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 07/06-21 06:39 
Er den LG-kompatibel? :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-21 10:12 
Det var vidst kun et problem med C7. Min HDMI 1.4 switch virker uden problemer på nyere LG OLEDs.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/06-21 10:13, rettet 07/06-21 10:14 
Godt at høre - jeg har også CX nu men har ikke rodet med HDMI switche siden jeg fik det. C7 var meget følsom :P
GreaseballGreaseballSkrevet 08/06-21 13:42 
Konsolkongen>
Jeg gætter på at du mener indgange i stedet for udgange?

Du skal have en aktiv HDMI-switch (med strøm). Og en som minimum kan håndtere 18Gbps for HDMI 2.0. (2.1 switche findes vidst ikke rigtig endnu?).

Ja, indgange ^^; Min fejl. Super, tak for info :)

Naiera>
Det er i øvrigt nedenstående jeg endte med at købe.

Oh! Den ser fin ud, godt lide det med den har mulighed for at få lyden ud via digital eller analog.
GreaseballGreaseballSkrevet 10/07-21 20:17 
Nogen der kender en god måde at fjerne den der klistrede overflade nogen plastik ting får?
Jeg har nogle joypads og flightstick der, for sige det mildt, er pæn ubehagelige at røre ved. Nogen steder kan jeg se det lykkes sidste gang at få det væk. Kan ikke lige huske hvad jeg brugte til det. Men det enten kommet igen eller jeg fik ikke hele overfladen af sidste gang.
Hvem kender en opskrift der virker?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/07-21 20:12 
Rense benzin og knofedt.

Ja, det er plastikken skyld som klister efter nogle år.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
GreaseballGreaseballSkrevet 12/07-21 09:11 
Ja det bliver vildt klamt at røre ved. Plus alt klister til det, som støv og hår.
Skete også for mig el-piskeris. Det havde sådan en sort plast belægning på toppen. Blev helt klisteret, den fik jeg god renset af.
Men vil prøve med rense benzin næste gang jeg kaster mig over at rense gamle joysticks. Takker for tippet.
millenniummillenniumSkrevet 22/07-21 09:47 
Jeg synes jeg stinker til Puyo Puyo. Kan ikke rigtigt gennemskue gode taktikker til at lave chains, og alle mine handlinger virker så random.

Hvordan bliver jeg bedre? Handler det kun om antal timer spent, eller er der nogle gode basic taktikker man kan lære?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/07-21 01:54 
Jeg aner ikke hvor folk får deres ressourcer, men jeg har snakket med mange Puyo eksperter gennem årene, og der er en kæmpe mængde kendte mønstre og counters til bestemte situationer, med hver deres navn som folk typisk refereres til. Det minder lidt om at høre folk snakke om Skak på et højere niveau. :P

Men her er hvad jeg synes er en meget god begynder-guide: https://puyo-camp.jp/posts/57700
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/07-21 11:22 
God guide. (Y)

Det er sgu et spil med mange tricks og strategier.
The medium is the message.
solid snakesolid snakeSkrevet 09/08-21 16:51 
Hvor kan man komme af med slots øl ølkasser? Jeg har været i flere butikker i Esbjerg, de tager dem ikke, er det kun i Tyskland måske?

Det er til flasker jeg mener.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
millenniummillenniumSkrevet 09/08-21 18:34 
Godt spørgsmål. Jeg har også en ølkasse fra Vestfyen, som ingen i København vil tage imod.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 30/08-21 07:24 
Yoshi100_Aus som er virkelig dygtig til alting er begyndt at lave en video-serie med Puyo-tutorials hvis du (eller andre) stadig er interesseret.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLOZoV2nQ_k1DdKHuJ04D4VYXIFBjfiayo

Jeg tænker at han nok kommer til at gå noget mere i dybden med strategierne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RandomDovenGuyRandomDovenGuySkrevet 30/08-21 09:58 
Jeg har ikke oplevet en flaske Lidl Esbjerg ikke tager endnu... Hvis altså de stadig står ;)
QQSkrevet 05/11-21 19:30 
Hvor sælger man brugt hardware i dag? Har lidt forskelligt i gammelt RAM, ældre Apple udstyr og den slags jeg skal af med. Bare DBA? Eller Facebook? Hvad er der mest riv i uden for mange tosser? Kan ikke svare sig at sælge på eBay, det er det sgu ikke værd.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 09/11-21 22:07 
Jeg leder efter en god (fornuftige priser og udvalg) forhandler af Sanwa dele (joystick, knapper, tilbehør) i DK eller EU - anbefalinger?
ResizeResizeSkrevet 09/11-21 22:55 
Jeg leder efter en god (fornuftige priser og udvalg) forhandler af Sanwa dele (joystick, knapper, tilbehør) i DK eller EU - anbefalinger?

https://www.arcadeshoppen.dk/

De skulle være ok, af hvad jeg har fået at vide.
BeanoBeanoSkrevet 10/11-21 09:02 
Tak. Dem fandt jeg også men syntes ikke deres udvalg er fantastisk. Jeg har tidligere købt hos Arcade World UK, men nu kommer der jo dummebøder på, så ret dyrt af få noget hjem derfra.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/11-21 17:23, rettet 17/11-21 17:23 
For nogle år tilbage købte jeg nogle gange fra Arcadeshop.de uden problemer, men det ser godt nok skid ud på Trustpilot med anmeldelserne i dag, shiiit! :=(

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 18/11-21 07:55 
Tak, jeg har dog i mellemtiden bare købt hos arcadeshoppen.dk, så må mine ønsker mht. farver vente :)
solid snakesolid snakeSkrevet 02/12-21 10:52 
Jeg drømte omkring dette, jeg kunne ikke blive lukket ind et sted hvor mine venner og familie er, fordi jeg havde skiftet blodtype.
Dørmanden var ligeglad med det var min familie og venner. Så jeg blev afvist. Syret drøm må jeg sige.

Men er det et dumt spørgsmål eller, er det virkelig fysisk muligt og skifte blodtype?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 02/12-21 11:24 
:\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
scavengerscavengerSkrevet 02/12-21 12:47 
Hvis du Googler "can you change blood type", giver første hit, at det faktisk er muligt.

Link
Nemo me impune lacessit
solid snakesolid snakeSkrevet 03/12-21 11:57 
Vild nok, jeg googlede ikke lige på engelske, men dansk og der så det ud som om, at folk nærmest rystede på hovedet af dette spørgsmål. Jeg er ikke den eneste som har spurgt om det. Folk sagde nej det kan man ikke, men det kan man så åbenbart.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 03/12-21 12:14 
Hvis man får kræft...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 16/12-21 13:45 
Er det sikkert at købe Seagate harddiske nu? Der var noget ged med en hel produktlinje, eller noget i den retning, for et par år siden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
XiwanaXiwanaSkrevet 18/12-21 21:19 
Nu hvor biograferne lukker fra i morgen, er der så nogle af jer, der ved, om Spider-man No Way Home kommer til en streamingtjeneste?
[inspirational quote here]
Le RoofLe RoofSkrevet 18/12-21 21:38 
Den gældende praksis er at Marvel film får premiere på Disney+ 45 dage efter biografpremieren.
Det samme er i øvrigt tilfældet for Warner Bros film på HBO Max,
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KamekKamekSkrevet 18/12-21 21:44 
Er det også tilfældet når Sony er inde over?
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
XiwanaXiwanaSkrevet 18/12-21 21:48 
Ja, det er nemlig det, jeg selv er i tvivl om. Hvis det var en Disney-produktion kunne de jo *teoretisk set* flytte streamingpremieren frem, nu hvor vi ikke længere vil kunne filmen i biffen. Men når det er Sony, så ved jeg ikke, om de har særlige samarbejdsaftaler med en streamingtjeneste.
[inspirational quote here]
Le RoofLe RoofSkrevet 18/12-21 21:48 
OK, den havde jeg så ikke lige tænkt over. Godt spørgsmål.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
GreaseballGreaseballSkrevet 18/12-21 22:28 
Nu er det kun lille Danmark der lukker biografer så vidt jeg ved. Selv om jeg aldrig har hørt om nogen er blevet smittet i en. Modsat værtshuse og lign. Men hvad ved jeg :/
Så forvent ikke at Spiderman kommer på nogen stream før Sony frigiver den globalt. Fik man ikke set den før nu, så må man vente, jeg så den så i dag, og nu skal i bare høre hvem der er med(Bang!)...

Mon ikke den stadigvæk kan ses nogle dage når de lukker op igen. Dem som overlever :'(
Der mange små lokale der desværre er presset.
NaieraNaieraSkrevet 18/12-21 22:47 
Det ser ud som om at det 400-kroners biografgavekort jeg fik til jul i 2019 når at løbe ud...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 18/12-21 22:53 
Le Roof>
Det samme er i øvrigt tilfældet for Warner Bros film på HBO Max.

Man behøver i øvrigt ikke vente 45 dage på at se filmene på HBO Max, da man ved brug af f.eks. Getflix uden problemer kan få adgang til amerikansk HBO Max.

Så den står på ny Matrix på onsdag :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 19/12-21 09:50 
Naiera>
Det ser ud som om at det 400-kroners biografgavekort jeg fik til jul i 2019 når at løbe ud...

Prøv og kontakt udbyder af det. Måske du kan få det forlænget pga nedlukning.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-21 16:07 
Naiera>
Le Roof>
Det samme er i øvrigt tilfældet for Warner Bros film på HBO Max.

Man behøver i øvrigt ikke vente 45 dage på at se filmene på HBO Max, da man ved brug af f.eks. Getflix uden problemer kan få adgang til amerikansk HBO Max.

Så den står på ny Matrix på onsdag :)

Ved du hvornår den kommer på dansk HBOmax? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 20/12-21 18:01 
Om 45 dage.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-21 18:11 
Træls :/

Så må jeg også prøve mig med en VPN-løsning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 20/12-21 18:27 
Eller blot Getflix, til $5 om måneden, og væsentligt nemmere at bruge end VPN.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-21 18:47, rettet 20/12-21 18:47 
Er det blot at ændre sin DNS-adresse på routeren/TV når man har signet up?

Skal man så oplyse sin IP til Getflix, eller hvordan ved de at man er kunde?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 20/12-21 19:35 
De skal selvfølgelig vide hvem du er, på en eller anden måde. Det forklares alt sammen når du melder dig til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-21 20:50 
Jo, men det ville være rart at vide hvor indviklet setuppet er forud for at jeg signer up. Skal jeg hen og rode med internet-deling/apps på Mac, eller er det så ligetil som jeg spørger?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 20/12-21 23:34 
Du sætter DNS-adressen ind på den computer, konsol, streamer, osv. du skal bruge. Det er virkelig enkelt i forhold til VPN. Adressen kan også puttes i routeren, men det er jo ikke sikkert man vil bruge den på alle maskinerne. Jeg har f.eks. for nyligt fjernet den fra min iMac.

Der er jo nærmest ingenting der direkte understøtter VPN, men de fleste apparater kan man jo sætte sin egen DNS ind på.

Man skal dog ikke regne med at kunne bruge amerikansk Netflix. Det virker simpelthen ikke længere, men i mine øjne er det heller ikke så interessant længere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig