X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
fumfumSkrevet 13/11-14 09:46 
Eller som beatles sang det:
Why Don't We Do It in the Road
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
DunwichDunwichSkrevet 13/11-14 10:44 
Sumez>
Hvordan ville du ellers gøre det?
Altså udover at stå af og trække.

Er der andre muligheder - lovlige vel at mærke - end dem der bliver beskrevet i artiklerne, og måden jeg gør det på? Hvis jeg skulle til venstre gennem et lyskryds, har jeg altid kørt ligeud gennem krydset, og så stoppet når jeg er nået igennem, vendt cyklen til venstre, og kørt til venstre sammen med trafikken, som - mens jeg cyklede gennem krydset - har holdt for rødt. Har altid set det som måden at gøre det på.
SumezSumezSkrevet 13/11-14 10:49 
Det var også sådan jeg forstod din forrige beskrivelse. Så er jeg ikke helt sikker på hvad du mente.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 13/11-14 13:35 
I københavn er der et specielt sted, hvor en masse cyklister kører på cykelsti fra Amager over Knippelsbro, ind mod centrum og forbi Nationalbanken. Nationalbanken er omgivet af en mur og ved en af murens hjørner er et kryds hvor hoveddelen af cyklisterne svinger til højre (stadig på cykelsti).

Her står politiet tit og gemmer sig bag muren, lige efter højresvinget. Der bliver rapset mange cyklister som alle modvilligt bidrager til politichefens bonus. Så nej, højresving, selvom det er på cykelsti, er ikke lovligt hvis lyset er rødt.
The medium is the message.
ElgenElgenSkrevet 13/11-14 13:46, rettet 13/11-14 13:46 
Jeg har svært ved at se problemet; det er ulovligt, hvorfor undlader man så ikke bare at gøre det?
Det samme med bilister der brokker sig over de såkaldte "fotofælder"; mig bekendt tager de ikke fotos med mindre man overskrider hastighedsgrænsen på den pågældende strækning?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 13/11-14 14:15, rettet 13/11-14 14:15 
Ja, det er ulovligt. Men 1) Det er ikke rigtigt farligt, såfremt cyklisten orienterer sig 2) Det er ikke en glidebane til hård kriminalitet 3) Der er hundredevis af steder i byen København hvor politiet kunne lave rigtig, præventiv bøde-uddeling (hvor er I på Artillerivej?), men de vælger at stå de steder med størst indtægt og mest chikane.
The medium is the message.
ElgenElgenSkrevet 13/11-14 14:31 
Jeg er bestemt ikke enig i dit argument 1).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 13/11-14 14:39, rettet 13/11-14 14:41 
Ja, ok - der er også idioter på to hjul i byen. :)

Men argument 3) er vidst ret obvious. Vi ved fra politifolks egen udtalelse at de hader disse tjanser, hvor ledelsen sender dem ud til lokationer hvor der er størst chance for at uddele bøder. Det er et generelt PR problem Politiet arbejder med, men udsigten til bonus er nok stærkere.
The medium is the message.
DanerenDanerenSkrevet 13/11-14 14:46 
Hvis man følger loven er det ligemeget hvor de står...
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
WehnerWehnerSkrevet 13/11-14 14:47 
De har jo nogle måltal, de skal arbejde efter, hvilket er vigtigere end sund fornuft og hensigtsmæssig prioritering af ressourcer. Så problemet ligger principielt højere oppe. Men det er alligevel svært at høre dem synge klagesang over for lavt mandskab, når man oplever, hvad de tydeligvis har nok mandskab til.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 13/11-14 14:49 
Daneren>
Hvis man følger loven er det ligemeget hvor de står...

Nope. Hvis man følger loven, får man ikke nogen bøde. Hvor betjente står - aka hvad de bruger deres tid på - er overhovedet ikke ligemeget.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 13/11-14 15:06, rettet 13/11-14 15:08 
Hvor mange lovovertrædelser er det lige en gennemsnits dansker udfører pr dag, med alt ligefra cyklister der glemmer at vise af når de drejer (Ja, det er faktisk også lovpligtet) til bilister der rammer 54 km/t en stræking i byen, eller dengang i 00'erne hvor vi brændte musik-CD'er eller brugte Napster? Vi klager også over pakker fra udlandet der ryger i told-fælden, men - sådan er reglerne jo. Så hvorfor klager vi?

Nogle paragraffer er simpelhen for princip-agtige til at man bør holde sin mund. :-D
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 13/11-14 16:11, rettet 13/11-14 16:12 
Hvis man bryder loven, ved man det koster sådan er det bare jo, så det nemmeste er at blive på den rigtige side af loven, det er jo pære nemt.
Og lad nu være med at pive hele tiden.
I love monster land
millenniummillenniumSkrevet 13/11-14 16:30 
Damnit har I ikke set Equilibrium...? Hovedpersonen brød loven ... og det var en god ting. :-D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 13/11-14 16:33 
Ja, og Olsen Banden
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 13/11-14 17:11 
Og Flammen og Citronen. :)
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 13/11-14 17:32 
Den der højresvingsdebat har kørt i lang tid. Troede også det var lovligt men fik en bøde for det for en to tre år siden, sure penge (1000kr).
Der var tale om at nogle kommuner ville tillade højresving for cykler men det kom vist aldrig rigtig på plads.
CamousCamousSkrevet 13/11-14 18:17 
Fight the power!
BeanoBeanoSkrevet 13/11-14 18:31 
millennium>
Og Flammen og Citronen. :)

Bum! EOD
millenniummillenniumSkrevet 13/11-14 20:58 
RAF. Bum!

De lavede ulovlige højresving for at skyde tyske politikere.

Eehh...
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 15/11-14 15:18 
Kan simpelthen ikke finde opladeren til min Vita. Den har været væk i lang tid, og lader ikke til at den har tænkt sig at dukke op igen. :(

Er der nogen der tilfældigvis har en ekstra, de ikke bruger?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/11-14 18:56 
Aaaaarhhh! Fandt en Glitch i dag på mit toilet, et stk toiletpapir der svæver i luften. Håber snart boligforeningen laver en updatering >:=C
Aaarrrgh-tråden
Hoid to colony C05 where the computer is...
MuertoMuertoSkrevet 15/11-14 22:44 
Sumez>
Kan simpelthen ikke finde opladeren til min Vita. Den har været væk i lang tid, og lader ikke til at den har tænkt sig at dukke op igen. :(

Er der nogen der tilfældigvis har en ekstra, de ikke bruger?

Den ligger måske her! Er den sort??
SumezSumezSkrevet 16/11-14 01:57 
Ja, sådan et bredt smalt USB-agtigt stik.
Aaarrrgh-tråden
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MuertoMuertoSkrevet 16/11-14 13:45 
Yes, både lader og det stik der sad i den er her.
SumezSumezSkrevet 16/11-14 20:12 
Damn!! Det er sgu heldigt jeg kommer forbi på fredag så! Nogen gange kan det betale sig at beklage sig på internettet :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/11-14 18:35 
Psn nede igen! FFS!!! :(((
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 17/11-14 18:46, rettet 17/11-14 18:48 
PlayStation Network is offline for scheduled maintenance from 17:00 on Monday 17 November 2014 until 23:00 GMT.

During the maintenance, you will be unable to access the following services:

- PlayStation Store on all devices.
- PlayStation Network Account Management.
- PlayStation Network Account Registration.
- Entertainment services.
- Online gameplay - however, you may still play online if you are already signed into your SEN account via the relevant device before the maintenance begins.

In addition, you will not be able to sign in to PlayStation Network from eu.playstation.com.

http://uk.playstation.com/psnmaintenance/
BeanoBeanoSkrevet 17/11-14 19:16, rettet 17/11-14 19:20 
Jeg kan godt signe på nu, fyi..

Edit: ...og spille Driveclub online? WTF? Nogen laver gas med mig...
XiwanaXiwanaSkrevet 24/11-14 12:58 
Aaarrrgh-tråden
Dragon Age Inquisition (PS4)...
Alle save games er væk...
10 timer spildt...
...
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 24/11-14 13:58 
Wii/WiiU har IMO stadig den bedste save game løsning. Man kan tage en back-up, gemme filen på SD card og flytte filen over i en anden Wii / Wii U.

Det er en superior løsning over Sony og MS. How hard can it F&#/%¤ be...?
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 24/11-14 18:57 
Du kan gøre det samme på PS3/4 med et standard USB stick.
XiwanaXiwanaSkrevet 24/11-14 20:03 
Men det forudsætter (af uransalige årsager), at man først er logget på PSN. Min konsol er strikte offline. Grr..
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 24/11-14 20:16 
Det kræver ikke man er online for at kopiere saves til USB stick.

Iflg. Google er der en patch til DAI som fixer save problemet.
XiwanaXiwanaSkrevet 24/11-14 20:31 
Hmm, det skal man altså på min konsol (med seneste firmware).
Info sakset fra Sony Support (https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/5228/~/manage-ps4-save-game-data):

---
Copy to USB Storage Device

You can copy saved data to a USB storage device that is connected to the PS4 system. Saved data that you copy can be used as a backup, and you can copy saved data from the USB storage device to another PS4 and continue playing a game.

Additional Information:

You can select for each game the saved data to copy.
To use this feature, you must sign in to PSN.
---

Patchen til DAI kan vel også kun installeres, hvis konsollen er online, oder?
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 24/11-14 20:32, rettet 24/11-14 20:37 
Jeg har selv lige prøvet, så derfor ved jeg det ;)
Hev netstikket og kunne stadig kopiere. Om maskinen så kan fordi det er cachede auth. info stadig, er så en mulighed.

Uden online, ingen patch download... Bob bob bob...
XiwanaXiwanaSkrevet 24/11-14 20:43 
Ok, mange tak for svaret. Jeg giver det et skud i morgen.
Det er i tilfælde som disse, at man savner de gode gamle memorycards.
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 24/11-14 20:52 
;)

Jeg prøvede lige helt offline via en profil der ikke har været online i mindst 4-5 uger, og kunne fint kopiere. Måske noget de har rettet?
3of193of19Skrevet 24/11-14 21:03 
Det lyder sgu som om halvdelen af PS4 spillene æder saves :/
BeanoBeanoSkrevet 24/11-14 21:08 
Ok? Jeg har aldrig oplevet det...
dchangdchangSkrevet 25/11-14 09:42 
Arrrggh, jeg hader Microsoft! Fik efter noget polemik endelig en fragtseddel så jeg kunne sende min Day One controller med defekt rumblefunktion til Tyskland. Kan se at de modtog den for 11 dage siden. De ville jo selvfølgelig have at jeg sendte min controller ind først før de vil sende. Spørger man en supporter efter en status siger de bare at de ikke kan se noget og at der kan gå op til 28 dage.

FFS!
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
XiwanaXiwanaSkrevet 01/12-14 18:55 
"Til beboerne: Der vil være lukket for det kolde og varme vand hver dag på nedenstående tidspunkter. Vi kommer: Onsdag 3/12 - fredag 19/12, kl. 7.30-15.00." Svært at være b-menneske i denne søde juletid, åbenbart.
[inspirational quote here]
scavengerscavengerSkrevet 01/12-14 19:18 
Hvad skal de dog lave, der varer 2½ uge?
Er det kommunalt tempo? ;-)
Nemo me impune lacessit
XiwanaXiwanaSkrevet 01/12-14 22:33 
Det undrer også mig - det, samt det faktum, at beskeden er stilet til 4-5 boligkomplekser spredt ud i Storkøbenhavn. Så det kan ikke være et lokalt problem. Men hvad, så lader jeg da bare være med at tage bad i et par uger.
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 01/12-14 23:03 
Der er nu nok taget hensyn til at de fleste mennesker tager bad udenfor tidsrummet 7.30-15.00. Arbejder du om aftenen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 02/12-14 00:23 
Det lyder meget sandsynligt. Gennemsnitsalderen blandt beboerne i min boligblok er dog ret høj (pensionist+) - og jeg tvivler stærkt på, at de går i bad før kl. 8.
Tidligere har de tidligst lukket for vandet fra en 9-tiden. Men nu er der åbenbart kommet nye boller på vandsuppen.
[inspirational quote here]
dchangdchangSkrevet 10/12-14 10:51 
dchang>
Arrrggh, jeg hader Microsoft! Fik efter noget polemik endelig en fragtseddel så jeg kunne sende min Day One controller med defekt rumblefunktion til Tyskland. Kan se at de modtog den for 11 dage siden. De ville jo selvfølgelig have at jeg sendte min controller ind først før de vil sende. Spørger man en supporter efter en status siger de bare at de ikke kan se noget og at der kan gå op til 28 dage.

FFS!

Arrrgghh! Nu er der gået 27 dage. Imorges loggede jeg ind på xbox.com for at se om der var sket noget nyt. Min "ordre" var annulleret. Jeg ringer så ind og får at vide at min controller jeg har sendt ind er blevet væk!

Og de kan ikke garantere at jeg får en Day One controller tilbage..... Så må de give en standard og et spil istedet.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
GreaseballGreaseballSkrevet 20/12-14 15:56 
GameStop brok.

Jeg købte den 21/11 en XboxOne med 1Tb, den kostede 3899 da jeg købte den. Spurgte om de viste om der var noget tilbud på vej. Ikke hvad de viste af.
Men nu ser jeg på Facebook at de annoncere med at de sælger samme pakke til 3399, plus de smider Destiny oven i.
http://www.gamestop.dk/Xbox%20One/Games/44905/call-of-duty-advanced-warfare-limited-edition-xbox-one-console

Nogen der ved om man kan brokke sig over dette eller det bare sur r....?
Per SPer SSkrevet 20/12-14 16:04 
Medmindre at der en prisgaranti på en måned, så er det bare sur mås.

Jeg handler stort set aldrig i GameStop, så jeg kender ikke deres prispolitik og serviceordninger udover alm. købelov. Hvis der er nogen der ved mere, vil jeg da også gerne vide det. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
GreaseballGreaseballSkrevet 20/12-14 16:06 
Heller ikke tit jeg køber der, men det var et af de få steder der havde 1TB udgaven af XboxOne så derfor købte jeg den der. Spil bliver købt online. Kun hvis jeg falder over et eller andet godt tilbud i deres butikker jeg normalt samler noget op der.
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig