X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
NaieraNaieraSkrevet 31/07 23:06 
Jeg købte den i øvrigt efter at have set denne unboxing/gennemgang et par gange.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Star Wars: Outlaws, Persona 3 Reload
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08 11:11 
Den så jeg også på firmaets hjemmeside. Linus Tech Tips er bare ikke en særlig troværdig kilde.
Vil prøve at finde et andet review der bakker det op han siger videoen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/08 19:40 
Problemet med min Apple-router lader til at ske hyppigere. Vi har bestilt den router Naiera anbefalede :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 30/08 19:45 
Åh nej da
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Star Wars: Outlaws, Persona 3 Reload
NaieraNaieraSkrevet 02/09 19:54, rettet 02/09 19:58 
Jeg har brug for såen en gentager-fætter her. Plz help :) Helst hos en dansk forhandler, så det ikke tager vildt lang tid.

Svar på dumme spørgsmål-tråden
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Star Wars: Outlaws, Persona 3 Reload
JmogJmogSkrevet 02/09 20:07, rettet 02/09 21:26 
Noget i den her retning?

Link...
NaieraNaieraSkrevet 02/09 21:22 
Måske? Jeg har kun prøvet at lege med noget hvor det eneste der var nødvendigt var selve modtageren. Det med repeateren fatter jeg ikk'.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Star Wars: Outlaws, Persona 3 Reload
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09 09:19 
Naiera>
Åh nej da

Første indtryk er godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 03/09 11:29 
Nederst i menuen "System" kan du finde "Advanced Settings", hvor du kan få adgang til den "rene" OpenWRT-oplevelse, som har lidt flere indstillingsmuligheder end GL.iNets skin.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Star Wars: Outlaws, Persona 3 Reload
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/09 19:42 
Det var også der jeg fandt muligheden for at lave backup af ens settings :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 20/09 16:22 
Må man putte en stikdåse med overspændingsbeskyttelse i en anden stikdåse med overspændingsbeskyttelse?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Star Wars: Outlaws, Persona 3 Reload
KTCKTCSkrevet 20/09 17:32, rettet 20/09 17:33 
Helt generelt hedder det sig vist, at man slet ikke putter stikdåser sammen. Hvad mange gør i praksis, er så noget andet…

Men umiddelbart tror jeg ikke det vil give problemer for dig, da spændingen er den samme, lige meget hvor mange stikdåser du forbinder.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 20/09 17:41 
Tak :)

I en lejlighed med fire stikkontakter sammenlagt i stue og soveværelse og 117 elektroniske apparater, så putter man stikdåser i stikdåser...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Star Wars: Outlaws, Persona 3 Reload
SumezSumezSkrevet 20/09 18:14, rettet 20/09 18:15 
KTC>
Helt generelt hedder det sig vist, at man slet ikke putter stikdåser sammen. Hvad mange gør i praksis, er så noget andet…

Er det ikke mest for at undgå situationer hvor er bliver trukket for meget strøm på et enkelt udtag? Mener det plejer at hedde sig at de fleste installationer ikke sikkert kan trække mere end 3-4000 watt? Du finder nok ikke mange (forbruger) stikdåser der er godkendt til meget mere end 2300w, og den første stikdåse i serien skal jo trække for alle de andre. (tal baseret på meget vag hukommelse, så der er sikkert folk her der har meget bedre styr på det :P)

Om der sidder et par stykker i serie, kan jeg ikke forestille mig har den vildeste betydning?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 20/09 19:16, rettet 20/09 19:44 
Jo, alt fra ledninger til stik skal kunne trække de watt/ampere, som bliver brugt samtidig, og generelt vil en stikdåse med mange udtag have tykkere ledninger for at tage højde for dette, men det hjælper jo ikke så meget, hvis man har sat en anden fesen stikdåse imellem strømudtaget og den selv. Resultatet vil typisk være, at ledningerne rent faktisk vil smelte.
Dog skal man også huske, at sikringer i strømskabet sørger for at man ikke trækker ualmindeligt meget strøm på gruppen, men derfor helgarderer mange stikdåser sig ved at skrive i dokumentationen, at de ikke må forbindes til andre stikdåser.
Men med lidt sund fornuft bør der ikke være problemer i at gøre det.

Edit: Jeg har faktisk oplevet det engang til The Party, hvor de trak for meget strøm igennem kablerne til bordene, og ledningerne smeltede og kortsluttede, så strømmen i halvdelen af Aars var ude i nogle timer.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig