Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.
Svar på dumme spørgsmål-tråden
Reply |
millennium | Skrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 | Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).
Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.
EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme"... Se hele indlægget
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).
Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.
EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræver hurtigt svar. Større spørgsmål vedr. konsoller og spil må hellere få sin egen tråd.
| The medium is the message.
|
|
Reply |
|
Beano | Skrevet 22/09-23 09:12 | Nogen herinde som har erfaringer med virksomheder som kan overføre VHS bånd til moderne formater?
Jeg har et par bånd med egne optagelser men har ikke selv længere VHS maskine+grabber HW så jeg tror det er bedst at få andre til det fremfor at indkøbe udstyret :)
Jeg fandt dette firma:
https://billigscan.dk/vhs-baand-til-dvd-pc-usb/ |
|
ChronoSousa | Skrevet 17/10-23 12:36 | Hey
Jeg tænkte på , om nogle ved hvorfor retro spil tit har en time-limited i næsten alle deres spil. Om det er platformers/Racing/eller Fighters. Giver lidt mening på en arcade maskine. Men til en konsol ?
F.exp hvorfor sætter man tid i et Mario spil?. Hvis det er kun for highscore skyld ? Hvorfor dør man så , når uret løber ud? | Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
|
|
Sumez | Skrevet 17/10-23 14:36, rettet 17/10-23 14:36 | Tidsgrænse er en ting der ligesom point er blevet bevaret i spil der reelt set ikke er designet omkring dem, bare pga. konventioner.
Det er rimelig forskelligt fra spil til spil, men *hvis* der er tale om et spil med point, er en tidsgrænse en god måde at sørge for at pointene faktisk har en betydning, så en spiller ikke bare kan stå et sikkert sted og optjene point i en uendelighed.
I praksis er det dog sjældent det virker særlig godt - og mange konsolspil har mange andre kedelige måder at opbygge point alligevel.
Men alt efter hvordan det er implementeret, kan tilstedeværelsen af en timer alene potentielt være nok til at påvirke hele spiloplevelsen. I et actionspil designet omkring at bevæge sig fremad hele tiden, er det med til at give indtrykket af at du ikke bare skal stå stille og fede den - også selvom der i virkeligheden er rigelig tid til at man ikke har travlt. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
ChronoSousa | Skrevet 17/10-23 14:56 | Ok.
Spil med tid på, har aldrig gjort noget godt for mig. For det meste irriterer det mig bare. :p
Og tit har tiden i spilet intet med sværhedsgrad at gøre. Da jeg har udforsket alt , og der er masser af tid tilbage.
Så har svært med at se hvad “tiden” laver i spillet.
Engang troet jeg at det var hvis spilfirmaet havde overset en bug. Og man sad fast? Så kunne man vente på tiden gik ud. Og prøve igen ( uden man spille tryk reset på maskinen. | Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
|
|