X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
dRxLdRxLSkrevet 17/07 14:41 
Søg efter spin i denne tråd, ellers modelnummer og spin down i Google:

https://www.reddit.com/r/buildapcsales/comme...hite_label_bh_photo/
SIMDSpiller nu: Sonic Mania, Super Mario Odyssey, Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 17/07 17:07 
Tak :)
There are five lights.Spiller nu: Fallout 76
NaieraNaieraSkrevet 18/07 04:18, rettet 18/07 04:18 
Jeg glemte helt noget åbenlyst... Hvis jeg skubber drevet ud, som man gør på Mac, så må det vel gå i dvale/dreje ned? :)

Så kan jeg aktivere det igen i Diskværktøj, ligesom jeg gør med min nuværende 2.5" 4 TB harddisk, som hænger ud på en alt-for-dyr hylde bag på computeren.

dRxLdRxLSkrevet 18/07 08:18 
Det vil jeg mene, mange moderne "NAS" diske har dog indbygget i deres egen controller at de selv spinder ned efter x minutters inaktivitet.
SIMDSpiller nu: Sonic Mania, Super Mario Odyssey, Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 18/07 08:43, rettet 18/07 08:43 
Jeg tror roligt man kan regne med den spinner ned når den ikke er i brug. I værste fald kan den jo bare returneres.

God pris ellers for 10TB :D
NaieraNaieraSkrevet 25/07 16:44, rettet 25/07 16:46 
Den drejer selvfølgelig ned når man spytter den ud ;)

BeanoBeanoSkrevet 25/07 17:32 
Behøves ikke - den spinner ned når den ikke har været i brug et stykke tid :)
NaieraNaieraSkrevet 25/07 17:37 
Jeg plejer alligevel at spytte drev jeg ikke bruger ud.
BeanoBeanoSkrevet 25/07 17:45 
Hvorfor?
NaieraNaieraSkrevet 25/07 17:46 
Fordi jeg har kun to ting på mit skrivebord.
BeanoBeanoSkrevet 25/07 17:50 
Ok så du piller den helt fra, så skal man jo helst skubbe dem ud.
NaieraNaieraSkrevet 25/07 17:51, rettet 25/07 17:52 
Jeg piller ikke den på Twelve South-hylden helt fra :p

Twelve South-hylden
BeanoBeanoSkrevet 25/07 23:06 
Ok ;)

Blot til oplysning, så bruger WD disken 0w når den er spinnet ned, så ikke strømforbruget man skal være bekymret for :)
BeanoBeanoSkrevet 08/08 12:41 
Jeg søger en ekstra controller til den originale Xbox men vil gerne undgå brugtmarkeret i første omgang - findes der et godt alternativ til den originale controller, eller klon-controller som kan anbefales?
millenniummillenniumSkrevet 14/08 10:37, rettet 14/08 10:38 
Vi overvejer nyt fjernsyn, og vil gerne prioritere den æstetiske opsætning, men det er generelt en hovedpine med alle de ledninger som skal hænge ud fra bagsiden (især når vi ønsker vægophæng).

Jeg overvejer derfor at bruge et HDMI switch med strøm, så der kun hænger ét HDMI kabel ud af fjernsynet. Kan gemmes væk og forbindes med alle HDMI devices (PS4, PS3, ATV, m.v.)

Nogen der har erfaringer med dette? Kendte problemer eller ren lykke?

Har kigget på denne: https://www.av-cables.dk/hdmi-switch/high-sp...hdcp-2-2-5-vejs.html
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08 11:15 
Jeg ved at LGs 2017-modeller havde problemer med mange switches, men jeg ved ikke om det er noget der er fikset siden. Det er nok noget I bør google for den bestemte TV model inden I beslutter jer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/08 11:40, rettet 14/08 12:18 
Det kan jeg bekræfte, LG's 2017 OLEDs er ret følsomme med 4K HDMI.
En switch kan gøre ledningføring mere elegent, men omvendt skal man ikke glemme den ekstra betjening det involverer, og billedindstillinger normalt huskes pr HDMI port af tv'et.
Jeg ser en HDMI switch som et nødvendigt onde når der ikke er porte nok på tv'et, jeg vil anbefale at fokusere på bedre kabelføring/skjulere hvis der er porte nok.
QQSkrevet 14/08 16:40 
Måske Samsungs One Connect fjernsyn er noget for jer. Kun ét kabel op til fjernsynet, der fører både strøm og signaler. Alt tilsluttes en boks, du kan gemme af vejen.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B..., Red Dead Redemption 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08 17:11 
Jeg ville ønske at alle andre fabrikanter tilbød noget lign. :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig