X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?

Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
4'858 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 18/08 16:39 
Once Upon a Time in Hollywood

Tarantino er tilbage i sin comfort zone. Det er langt fra hans bedste, lidt tilbagelænet og fornøjelig, men alligevel præget af smitsom glæde for filmmediet. Tempoet er bevidst gjort langt - mange lange dialoger, lange køreture og sekvenser som bliver trukket i langdrag (overlagt) for det er stilen i sig selv at gøre filmen ekstra lang. DiCaprio og Pitt ejer lærredet og er langt fra metaltrætte.

Det kræver lidt kendskab til den historiske baggrund, Summer of Love, Manson-kulten og Polanski-hændelsen. Ellers så kør lige forbi wikipedia inden du ser filmen.

Jeg har det med Once Upon a Time in Hollywood ligesom med David Finchers Zodiac. Det er super gode film, men ikke nødvendigvis film med store replay-value. Omvendt Pulp Fiction som jeg måske har set en million gang (give and take), så vil jeg nok ikke se denne film mange flere gange.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 31/08 16:15 
Toy Story 4
Det er fascinerende hvordan denne serie kan genopfinde sig selv.
Men Dagmar bio må lige få fikset den aircondition. Der var godtnok meget støv i luften...
Spiller nu: Wolfenstein: The New Or..., Super Street Fighter IV..., Shining Force III
SumezSumezSkrevet 31/08 20:48 
Også på tide efter at have fortalt den samme historie tre gange i træk :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
millenniummillenniumSkrevet 02/09 11:11 
Aquaman

Har sine gode momenter og humoristiske replikker, men ender med at sluge sig selv i for lang spilletid, for pretiøs en historie og for meget larm. Man ved der er noget galt, når en jordnær kampscene i en italiensk havneby er 100 gange mere engagerende, end finalens storstilede undervandskrig.
GreaseballGreaseballSkrevet 02/09 14:22 
Så også Aquaman i weekenden. Jeg er enig med hvad Millenium skriver. Kunne være kortere. Kamp scenen i den lille by virkede rigtig godt. (Gad vide hvad der skete med ham der stak hovedet i lokummet?)
Syns det virkede bedst når der gik lidt skattejagt og roadtrip i den, kun afbrudt af små slåskampe. Det store episke Atlantis. Var lidt for meget 'Valhalla' over det følte jeg.
JmogJmogSkrevet 02/09 16:34 
Al action var så cgi-ficeret at det blev kedeligt og uimponerende.
3of193of19Skrevet 02/09 22:15 
Men der var meget flot at se på ;)
Spiller nu: Wolfenstein: The New Or..., Super Street Fighter IV..., Shining Force III
millenniummillenniumSkrevet 03/09 08:52, rettet 03/09 08:53 
Jeg kunne dog godt lide de lange sømløse kampscener (selvom det er cgi-manipuleret) fordi det tydeligvis kræver meget overvejelse i pre-production, fremfor bare at skjule alt i klipningen.

Synes dog de burde have taget sig nogle flere kreative friheder med Black Manta, for han ser sgu' for fjollet ud på film.
4'858 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig