X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'228 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 22/04-17 22:58 
Så Fast & Furious 8 on a whim til eftermiddag. Tåbelig historie, men hold da kæft hvor var vi godt underholdt igennem hele filmen. Sjov og veloplagt action :)
j/k
3of193of19Skrevet 27/04-17 14:52 
Lige kommet ud fra Guardians Vol. 2.
Forrygende, intet mindre.
Hæsblæsende fantasifuld action, skarp 80'er humor, og ikke mindst en stærkere sans for famile og venner end de fleste film for det første tør hoppe ud i, og for det andet ærligt formår at bære.
slk486slk486Skrevet 28/04-17 00:04 
Helt enig - så den i går og har sjældent moret mig så mig :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 30/04-17 13:28, rettet 30/04-17 13:30 
Guardians of the Galaxy II (Awesome mix vol. 2)

Jeg har altid synes at dem første Guardians havde gejst, humor, energi og god musik, men virkelig manglede noget greb om historien. Det har de virkelig kompenseret for i denne fortsættelse, som faktisk formår, at få mig til at interessere mig for karaktererne via familie-temaet. Og så er der stadig masser af gejst, humor, energi og god musik. En tand bedre end hvad de danske anmeldere gjorde den til.

Set i 2D og glad for det - tror ikke de hektiske rumkampe ville kunne klare en 3D brille.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 30/04-17 13:42, rettet 30/04-17 13:48 
Jeg havde ingen af den slags problemer med 3D i filmen, men der var et par steder, hvor 3d konverteringen var tydelig.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/04-17 14:39 
Så den i går, og 3D var virkelig god i denne film.
(Jeg er normal ikke til 3d)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/05-17 23:09, rettet 20/05-17 23:15 
DeepStar Six

En gut, der hedder Snyder, råber "Shit!" hele tiden og gør gang på gang noget, som er så ustyrligt dumt, at det ikke på nogen måde kan forklares. Og så er der også noget med et kæmpe stort voldeligt skaldyr.

Sjældent har jeg set så usselt og forudsigeligt et manus være rygraden i et foretagende, der ellers virker kompetent nok.
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 21/05-17 08:38 
Alien Covenant

Først det gode:
Den er meget flot med en konsistent visuel stil, nydelig CGI, gode lokationer og et minimalt forbrug af shakycam. Skuespillet er også fremragende over hele linien (især dens Ripley-lignende karakter) og der er knapt så meget "det giver ingen mening at de gør x", som i Prometheus. Udfra traileren at dømme havde jeg troet Covenant stort set var en "vi prøver præcist samme koncept igen, for Prometheus gik ikke som vi havde håbet", men det er ikke tilfældet. Det er en direkte fortsættelse, som er tæt forbundet med forgængeren. Spændingen er ret god gennem hele filmen og der var flere scener hvor jeg fik uhygge-shock, der ikke bare var jumpscares.

Det negative:
Den prøver alt for ofte, hvilket virker kunstigt, at spille på fan-nostalgi faktoren. Musikken lyder flere steder som musikken fra Alien og Aliens, men fremstår blot som bleg efterligning. Starten af filmen har en scene der er tør, for lang og unødvendig. Det virker som om manuskriptforfatteren tror den er langt mere interessant end den er. Filmen er dog aldrig kedelig derefter. Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om jeg kan lide filmens sidste shock. Man skal være blind for ikke at have regnet det ud et kvarter i forvejen, hvilket gør det uspændende. Muligvis er det med vilje, så man kan være fyldt med ængstelse indtil da, hvilket jeg godt kan se en ide i.

Værd at se? Ja, men forvent ikke noget mesterværk. Det er ganske underholdende scifi. Den er en smule bedre end Prometheus synes jeg.
DunwichDunwichSkrevet 21/05-17 11:02 
Aint it Cool er ellers helt oppe at ringe, over Alien Covenant, og jeg har også stor lyst til at se den, uanset hvad. Ved bare ikke om jeg gider gå i biffen for den, eller jeg bare skal vente på Blu Ray. 4 måneder cirka, og så kan jeg nyde den herhjemme.

http://www.aintitcool.com/node/77873
slk486slk486Skrevet 22/05-17 08:36 
KillerBean2>
DeepStar Six

Sjældent har jeg set så usselt og forudsigeligt et manus være rygraden i et foretagende, der ellers virker kompetent nok.

Den er jo så også fra '89 ;)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 22/05-17 08:46 
Dunwich>
Aint it Cool er ellers helt oppe at ringe, over Alien Covenant, og jeg har også stor lyst til at se den, uanset hvad. Ved bare ikke om jeg gider gå i biffen for den, eller jeg bare skal vente på Blu Ray. 4 måneder cirka, og så kan jeg nyde den herhjemme.

Helt klart en BR for mig. Det er blevet så #&%€§ dyrt at gå i biografen, så jeg tager ikke længere nogle chancer. Middel og derunder frasorteres. Fik heldigvis set Aliens sidste gang i biografen da Cinemaxx viste den. Den kan man aldrig få nok af.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 22/05-17 09:24 
slk486>
Den er jo så også fra '89 ;)

Ja, heldigt at standarden er blevet meget højere siden ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 22/05-17 09:40, rettet 22/05-17 09:41 
Ha ha, aaarh :D

Men... Den gang var manus ikke heeelt så forudsigeligt og det var i en periode, hvor der blev lavet en del af den slags film, så det burde ikke overraske ;)
j/k
nerosnerosSkrevet 22/05-17 10:59 
KillerBean2>
DeepStar Six

Elsker det makværk af en film :D
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 22/05-17 11:03, rettet 22/05-17 11:08 
Jmog>
Værd at se? Ja, men forvent ikke noget mesterværk. Det er ganske underholdende scifi. Den er en smule bedre end Prometheus synes jeg.

Synes dine pointer lyder fornuftigt. Jeg forventer ikke et mesterværk men en god fortsættelse på Prometheus. Jeg er jo ret glad for Aliens filmene, og det skal gå rigtig galt før jeg står helt af. Slutningen på Alien 4 og AVP anyone? ;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 22/05-17 11:19, rettet 22/05-17 11:20 
Læste at manusforfatteren til Alien 4 slet ikke vil kendes ved filmen, fordi Jean Pierre Jeanet ændrede så meget på tonen, at det blev en helt anden film end ventet. (Synes absolut heller ikke instruktør-valget var fornuftigt - blev alt for sort/komisk).

Men jeg er nok en af de fåtallige som faktisk synes AVP2 var en fed omgang slasher-film. :)

Nye Alien film vil desværre nok minde mig om, hvor fantastisk og ambitiøs en instruktør Scott var engang men ikke er længere.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 22/05-17 11:23 
Enig omkring Alien 4. Det med AVP2 må du godt holde for dig selv ;-)
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 22/05-17 15:40 
AVP2 er helt horribel og en skamplet på serien. AVP1 gjorde det eller meget fornuftigt ud fra dens forudsætninger.

Måske er det fordi, jeg godt kan lide Jeunets film generelt, men jeg kan godt lide Alien 4.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 22/05-17 19:00 
Enig med Wehner. AVP1 var okay underholdning. Men AVP2 var en skrækkelig film oplevelse IMO.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/05-17 19:40 
Neros har pisse ret.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 23/05-17 00:11 
Jmog>
Alien Covenant
Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om jeg kan lide filmens sidste shock. Man skal være blind for ikke at have regnet det ud et kvarter i forvejen, hvilket gør det uspændende. Muligvis er det med vilje, så man kan være fyldt med ængstelse indtil da, hvilket jeg godt kan se en ide i.

Det MÅ være med vilje, når det er SÅ åbenlyst. Derudover ved jeg heller ikke helt, hvad jeg skal synes om det. Tror i det hele taget, jeg er ret enig i din bedømmelse.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 28/05-17 11:24 
Sicario

Skal jo lige følge op på instruktørens bedrifter inden Blade Runner 2049. :)

Det første jeg bed mærke i var den fortræffelige billedside kombineret med et stærkt lydspor. Æstetikken og scenernes pacing er forrygende, og jeg elsker en film som netop giver sig tid og har tålmodighed til at etablere stemningen. (Det som Ridley Scott kunne i 80'erne). Halvvejs gennem historien synes jeg dog filmen manglede pointer, og mod slutningen foretager den et karakterskift som jeg ikke helt ved hvad jeg skal synes om. Men bagefter betragtede jeg Sicario som en ny omgang Heart of Darkness, der netop sluser tilskueren ind i en sindstilstand fremfor at fortælle for meget historie. I really, really like. Helt sikkert ikke for alle, men for modne filmelskere er det satme kvalitetsfilm.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 28/05-17 14:18 
Tak, Ridley Scott.

https://www.youtube.com/watch?v=klsy8PiscEw

https://www.youtube.com/watch?v=fmwyWerz5KI&t=69s

Mistanke bekræftet.

Det bliver til 24,50 kr på Google Play om nogle måneder; Jeg har rabat koder.
RaGeRaGeSkrevet 28/05-17 17:08 
Den er heller ikke 24,50 kr værd. Utroligt at han bliver ved med at bruge "mentally challenged" folk til diverse rumrejser, de laver den ene dumme beslutning efter den anden.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 01/06-17 21:48 
Wonder Woman

Så lykkedes det endelig. DC har formået at lave en superheltefilm der har det lidt dystre "DC-agtige" og en fin portion humor i en balance hvor begge dele føles naturligt. Den er perfekt castet, masser af personlighed i karaktererne og flotte actionscener uden shakycam.

Rigtig, rigtig fin superheltefilm. Den bedste fra DC siden Nolans Batman-trilogi. Jeg var skuffet over Batman vs Superman men det her er et meget stort opsving. Den kan måle sig med de bedste fra Marvel.
SumezSumezSkrevet 01/06-17 22:22 
Wow, det var alligevel overraskende. Synes du traileren repræsenterer filmen godt, ellers synes du også den får filmen til at fremstå tåkrummende pinlig?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 01/06-17 22:38 
Traileren er... delvist repræsentativ. Humoren er mere charmerende i filmen. Den svageste del af filmen er hendes opvækst hos amazonerne, men det er ikke en stor del af filmen. Så snart hun kommer til vores verden føles den et langt stykke henad vejen som den første Captain America film, men med mere stil.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/06-17 23:36, rettet 06/06-17 00:08 
Alien Covenant

Det er jo snyd og fup!
Hvis man er sådan almindelig Alien fan (som man jo er) og ser denne trailer her:
https://youtu.be/svnAD0TApb8

...og så ellers undgået at undersøge andre ting om den for ikke at få spoilet noget, så tror man jo at man skal se en ny alien film, men det er i virkeligheden Prometheus 2. Ekstra træls er det at Ridley Scott er så tændt på sin Prometheus idé at han retroaktivt skal ødelægge serien SPOILER-TEKST:
ved at skærer fuldstændig ud i pap hvad Aliens er og hvor de kommer fra
og så alt det dér halv-fesne CGI der er brugt.

Jeg ved godt at jeg er en del af en krævende generation der vil have alting serveret præcis på samme måde som det var da jeg var barn, men det holdt altså bare meget bedre da aliens bare var skygger og gummi-arme og ikke helt in-your-face CGI hvor man kan se hver enkelt lille bitte detalje på dem.

Ridley Scott har George Lucas'ed Aliens!

Alien har nået det punkt hvor jeg tror at det ville være bedre tjent hvis det blev lavet af nogen der måske var store fans af de originale film. Alien: Isolation er f.eks. et godt eksempel på hvordan en god Alien historie kan skrues sammen.

*EDIT* Jeg havde lige glemt at Ridley Scott kun havde instrueret den første Alien film og Prometheus. James Cameron har til gengæld instrueret Aliens, så måske ville det være noget for ham?
https://youtu.be/0napnfxd-dU
RaGeRaGeSkrevet 06/06-17 02:18, rettet 06/06-17 02:19 
Jeg havde os foretrukket langt flere praktiske effekter end alt det cgi pjat, det ødelagde virkelig en stor del af filmen for mig. Den minder mere om en teensplatter og alt uhygge og mystik omkring xenomorphs er komplet forsvundet.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
millenniummillenniumSkrevet 06/06-17 09:06, rettet 06/06-17 09:07 
Det er helt fjollet. Jeg har heller aldrig betragtet the xenomorph som "andet" end en blanding af et insekt og en virus bakterie i menneskehøjde. De har to instinkter: Udbredelse og overlevelse. Fartøjet de finder i Alien er en ancient alien-race, f.eks. billioner af år gamle, som tilfældigvis også blev inficeret af xenomorph-racen. Dengang var det deres undergang, og nu er det så menneskeracen som står for skud. Mere historik har aldrig været nødvendigt for mig, og jeg har aldrig været interesseret i hvad baggrunden var for det andet fartøj.

Enig. Alien: Isolation er mere den film vi havde brug for. Ikke alt muligt origins gejl men en udvidelse af den eksisterende præmis.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 06/06-17 10:26, rettet 06/06-17 10:27 
The Martian:

Fantastisk film. Matt Damon spiller godt. Man skal heller ikke glemme Jeff Daniels, Chiwetel Ejiofor og Jessica Chastain.

Historien holder, selvom den dog ikke byder på de helt store overraskelser.

Måden Mars er gengivet på passer godt med min egen opfattelse af, hvordan planeten ser ud.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 06/06-17 12:49 
Den kan jeg virkelig også godt lide. Har set den to gange. Og husk; Det er OGSÅ Ridley Scott når han gør det GODT! :)
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 06/06-17 15:17, rettet 06/06-17 15:18 
Han gør det RIGTIGT godt med den :)
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 06/06-17 21:12, rettet 06/06-17 21:12 
Ridley er konsistent en god instruktør. Også med Prometheus og Covenant.

...det er dem der skriver historierne, som er problemet. Han gør hvad han kan med det han har at arbejde med. Men stil, cinematografi og skuespil fejler sjældent noget.
millenniummillenniumSkrevet 07/06-17 08:46, rettet 07/06-17 08:49 
Var det så ikke Ridley Scott som fortalte skuespillerne i Prometheus: "Can you all act like irresponsible morons and do stupid things...? Aaaand action!" :-D

Men korrekt, de æstetiske kvaliteter i Prometheus er storslående og Scott brugte Real 3D med disciplinen som en renæssance-kunstner. Han er jo oprindeligt kunstuddannet.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 07/06-17 08:49 
Jmog>
...det er dem der skriver historierne, som er problemet. Han gør hvad han kan med det han har at arbejde med. Men stil, cinematografi og skuespil fejler sjældent noget.

Han er også producer, så han har garanteret haft noget at sige mht. scripts :)
enfenenfenSkrevet 07/06-17 10:18 
Jeg husker Prometheus som en fin film. Den er ikke oppe at ringe sammen med med Alien (eller Aliens for den sags skyld). Men jeg var underholdt.

Med The Martian rammer han stort set alt det rigtige.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 07/06-17 13:29, rettet 08/06-17 12:33 
Jeg synes problemet med Prometheus er som sådan ikke, at det er en selvstændig dårlig film. Jeg har også set meget værre. Problemet er, at den både sjofler, overforklarer unødigt og forsøger at kapitalisere på en franchise der i forvejen fungerede fint. Afmystificeringen i denne origins-historie opfylder intet publikumsbehov og gør i stedet det fine, implicitte om xenomorphs til dens hovedprojekt at afklare. Prometheus er et typisk symptom for nutidens filmmarked som ved, at kendte brands og fortsættelser er nemmere at markedsføre, fremfor at opfinde nye filmkoncepter, men for gamle fanbaser som havde Aliens på VHS, er filmens manglende berettigelse dens egentlige problem.

De skulle bare ha' lavet en selvstændig sci-fi film om menneskehedens oprindelse, og ladet være med at indskrive det i Alien franchiesen.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 07/06-17 15:51 
"Midi-chlorian-tallet for denne xenomorph sprænger skalaen!"
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 07/06-17 20:50, rettet 07/06-17 20:51 
Darkbeat>
Alien Covenant

Det er jo snyd og fup!
Hvis man er sådan almindelig Alien fan (som man jo er) og ser denne trailer her:
https://youtu.be/svnAD0TApb8

Altså man skal næsten have sovet under en sten for ikke at vide at der var tale om en fortsættelse til Prometheus :D Det har været ude et par år nu osv haha...Bo dog men hey selvom jeg havde håbet filmen ville være god lyder det godt nok som om det er noget af det ringeste den gode Ridley Scott har lavet. Det gør helt ondt indeni at tænke på :-(
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 07/06-17 21:00 
Så slem er den nu ikke. Det er ganske underholdende scifi.
nerosnerosSkrevet 08/06-17 07:56 
Rart at læse ;-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 08/06-17 08:31 
Alien Covenant

Når nu vi skal have de her unødvendige prequels er den ganske seværdig, et nyk op fra Prometheus. Synes ikke Scott laver en Lucas, da grundkvaliteten er i orden. Filmen er også tro mod en del af seriens virkemidler, hvis det er det​ man i denne sammenhæng har været skeptisk omkring.

Jeg vil subjektivt liste serien sådan, fra bedst til dårligst:
Aliens - 8,5
Alien - 8
Alien 3 - 6,5
Covenant - 6,5
Alien 4 - 6
Prometheus - 6
KTCKTCSkrevet 08/06-17 08:35 
Jeg synes faktisk den var decideret god!
Hvis man kunne lide både Prometheus og Alien, så vil man sandsynligvis også kunne lide Covenant.

Med hensyn til de kritikpunkter, som folk har til Covenant, så er jeg ikke uenig i de fleste af dem, men synes ikke de fylder så meget, og filmens kvaliteter overskygger dem for mig.
Specielt fra cirka kvart til midten af Covenant var jeg faktisk mere indlevet i handlingen, end jeg har været i andre film de sidste år. Det med komplet kaos og kombinationen af folks empati/forhold og panikhandlinger fungerer super godt, synes jeg.

Sidste halvdel var ret forudsigelig, men det synes jeg ikke behøver være et kritikpunkt. Bare fordi man "kender turen", betyder det jo ikke at man ikke kan nyde den alligevel.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 08/06-17 09:07 
KTC og jaes i skriver det jeg gerne vil høre :-) Så nu skal den sku ses i bio :D
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 08/06-17 14:25 
Der var også en behageligt stor del af handlingen som var uforudsigelig. Det kan man ikke sige om de fleste film.
nerosnerosSkrevet 08/06-17 20:29 
Jamen det lyder sku da meget godt så :-)
Bashful Neophyte
RaGeRaGeSkrevet 08/06-17 22:06, rettet 08/06-17 22:07 
Jeg må se den igen, for jeg synes godt nok det var noget forhastet makværk med middelmådig cgi. Hvis man læser selve novellen, så skulle den uddybe og begrunde nogle af deres "irrationelle" beslutninger de tager undervejs.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 09/06-17 21:26 
The Mummy

En middelmådig actioneventyrfilm med strejf af gode elementer.

Det gode:
På trods af, at grundkonceptet er det samme med ældgammel ondskab der vækkes til live, så er det ikke kun en serie af "nu flygter vi" scener. Selve mumien er en ganske veludført karakter og det samme gælder i høj grad Russel Crowes karakter. Actionscenerne er flot udført og går sjældent amok i unødigt shakycam.

Det dårlige:
I modsætning til Brendan Fraser-versionen, så er der meget lidt humor her og det der er fungerer ikke lige så godt som det burde. Jeg har intet imod at de kører det alvorligt, men alle sub-mumierne er svære at tage alvorligt. De virker mest som klodsede/skrøbelige zombier.

Der er meget lidt sympatisk ved Tom Cruises karakter, hvilket trækker ned, da han trods alt har hovedrollen.

Og så er der et punkt i plottet med en plan for hvordan de skal stoppe mumien permanent, hvor det ingen mening giver. Al logik siger, at metoden ville gøre situationen langt værre.

Alt i alt er vi på semi-ok og meget flot underholdning. Forvent ikke for meget.

Jeg er dog spændt på hvad de får ud af de næste monsterfilm - særligt Dracula, for hvis de går den seriøse/alvorlige vej, vil det være umanerligt svært at lave noget der kan måle sig med Coppolas ypperlige version. De er stort set nødt til at lave det til en komedie.
JmogJmogSkrevet 18/06-17 20:20 
Så lige det tv-spot for filmen som kører som feklame før Youtube. Hold da op hvor det irriterer mig den slags - en reklame der bruger fejlbehæftet "lore".

Trailerstemmen siger: "We were told the pyramids were tombs. That was a lie. They are really prisons".

Ok, det lyder jo acceptabelt for en trailer tagline. Men det passer overhovedet ikke med filmen. For det første er der kun tale om et enkelt tilfælde og for det andet, så er det slet ikke en pyramide.

Så åbningsreplikken giver ingen mening. I filmen ER pyramiderne gravkamre.
5'228 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig