201. |
|
Næsten på højde med Shattered Soldier, men en anelse mere ensformigt, og med alt for mange brud i flowet, hvilket ikke klæder serien. Dog stadig et rigtig genialt spil, der kan spilles igen og igen. |
08/09-05 |
7/10 |
202. |
|
Næsten magen til det forrige Max-spil, med et par tilføjelser der faktisk kun gør det mere frustrerende. |
20/01-21 |
6/10 |
203. |
|
Næsten magen til 1'eren. Man kan kritisere manglen på nytænkning, men ikke beklage sig over gentagelsen af succesopskriften. Jeg savner lidt af tankegangen fra Case Zero bevaret i den fulde titel. |
22/01-11 |
7/10 |
204. |
|
Nærmest perfekt demonstration af hvordan stemningen og glæden ved de bedste af de gamle Sonic-spil kan gengives, uden at gå på kompromis med styring eller andre tvivlsomme designelementer. |
07/11-19 |
8/10 |
205. |
|
Nærmest maskinel Dragon Quest-klon, genskaber næsten alle byggeklodserne fra forbilledet, men intet af hvad der gør den serie så speciel. Labyrintiske dungeons er spændende, men meget langtrukne. |
21/06-21 |
5/10 |
206. |
|
Nærmest Fez 2. Bemærkelsesværdigt og imponerende, er ligeglad med om du går den rigtige vej gennem spillet. Blander for mange forskellige spiloplevelser sammen, men i det mindste er de alle gode. |
02/01 |
8/10 |
207. |
|
Når man sætter sig for at planlægge sin rute gennem kortet på den måde der kommer længst med færrest resourcer før man næste gang kan gemme spillet, er følelsen som ingen andre spil. |
24/04-22 |
7/10 |
208. |
|
Når man lige overvinder det kluntede førstehåndsindtryk, er Tombi en fantastisk samling af interaktioner og puzzles i et unikt platformer-miljø. Har aldrig rigtig set andre spil helt som det her |
14/11-22 |
7/10 |
209. |
|
Nok stadig det bedste spil i serien. Hyggeligt retssalsdrama med en historie der bliver bedre når alle brikkerne falder på plads til sidst! |
04/07-23 |
7/10 |
210. |
|
Nok en af de bedre Snow Bros-kloner. Kræver en del udenadslære for at maksimere score på alle banerne, men det er rimelig typisk for denne genre |
07/07-23 |
7/10 |
211. |
|
Nok det næstbedste Final Fantasy spil. Historien er temmelig simpel, men gameplayet er helt i top. Job-systemet er perfekt, verden er stor, og spillet holder i rigtig mange timer. |
07/10-03 |
9/10 |
212. |
|
Nok det mindst populære Zeldaspil, men det har uden tvivl haft en stor betydning for RPG-Platform-genren. Her er en kæmpe verden at udforske. |
07/06-06 |
7/10 |
213. |
|
Nok det eneste spil af denne type der har kunnet fænge mig. Det er sjovt at bruge lang tid på at tweake sine biler og få den bedste styring, men snart melder gentagelserne sig. |
08/02-11 |
7/10 |
214. |
|
Nok det bedste spil i serien, på godt og ondt. Gør ikke noget særligt unikt, men har en god hyggelig stemning, og metroidvania strukturen er gennemført |
04/07-23 |
7/10 |
215. |
|
Nok det bedste af de "klassiske" Castlevania-spil overhovedet. Spillet repræsenterer det absolut ypperste, CV-serien kunne præstere, før Symphony Of The Night revolutionerede den. |
03/03-05 |
9/10 |
216. |
|
Nok den mest kedelige/dovne singleplayer mode i Super Bomberman serien, men i det mindste er battle mode altid godt. |
20/01-21 |
6/10 |
217. |
|
Nok den mest intense dungeon crawler-oplevelse man kan finde på 32 bit. Starter gråt og trist, men udvider langsomt med utroligt kreativt level design og konstant nye, absurde og uhyggelige monstre. |
20/08-18 |
7/10 |
218. |
|
Nogle af de mest tilfredsstillende Cave-skudmønstre, og en "bombe" du ikke bliver straffet for at bruge. Flot for et prerendered spil, og nemt for et Cave-spil, men stadig meget udfordrende! |
19/10-23 |
9/10 |
219. |
|
Noget af det flotteste grafik på SNES overhovedet. Desværre er spilkontrollen sløset, designet er dårligt, og der er alt for mange irritationsmomenter. Stemningen er dog helt i top. |
21/01-05 |
4/10 |
220. |
|
Noget af det bedste genren og arkadeplatformen har præsteret. Et studie i hvordan RNG kan bruges helt exceptionelt til at bygge et spil over splitsekunds beslutninger |
28/04-21 |
9/10 |
221. |
|
Måske ikke realismen selv, men man får virkelig en fornemmelse af at være en gal racerkører i en travl storby. Singleplayermissionerne er alt for fantasiløse, men det er sjovt så længe det varer. |
27/09-04 |
6/10 |
222. |
|
Måske det flotteste spil jeg har spillet. Ikke blot teknisk, men et kreativt sprudlende mesterværk. Gameplayet fungerer godt men intet unikt, og det flotte narrativ står i kontrast til det flade plot. |
02/11-09 |
8/10 |
223. |
|
Muligvis årsagen til at jeg troede alle vs-kampspil var generelt elendige indtil jeg endelig fik øjnene op for genren for omkring et årti siden. "Action-sten-saks-papir" opsummerer gameplayet. |
09/03-11 |
3/10 |
224. |
|
Muligvis det bedste Mega Man spil nogensinde. Her er masser af bosser og hemmeligheder at komme efter. |
03/03-04 |
8/10 |
225. |
|
Muligvis den bedste shooter, jeg har spillet! Det er R-Type, men med langt bedre design, flottere grafik og uden irritationsmomenterne. Kun de lidt kedelige sidste par baner trækker ned. |
14/01-05 |
8/10 |
226. |
|
Morsomt spil, hyggeligt soundtrack. Gør intet forkert, men har heller ikke de store ambitioner. Underholdende, men ikke decideret godt. |
07/04-11 |
5/10 |
227. |
|
Mindre fokuseret end 1'eren. Mange sjove baner, men helt uden den samme arkade-agtige udfordring i at nå 100%, i stedet er mange af spillets hemmeligheder bare irriterende uintuitive |
22/05-23 |
6/10 |
228. |
|
Minder på mange måder om Phantom Hourglass men med en ENDNU mere kedelig overworld, og langt mere klodset styring der udgør spillets eneste udfordring. Eneste plus er en solid charme og unikke idéer |
30/03-11 |
5/10 |
229. |
|
Minder om de klassiske adventure-spil, men når aldrig helt samme niveau. Puzzles bliver bedre som spillet skrider frem mens historien starter virkelig stærkt, men slutter vagt. Hvor blev budgettet af? |
10/12-17 |
6/10 |
230. |
|
Metroid uden det centrale element der gør serien til noget særligt. Hvorfor? |
04/07-23 |
5/10 |
231. |
|
Mere et gyserspil end originalen. Egentlig en perfekt opskrift på hvordan et *moderne* Resident Evil spil burde være |
04/07-23 |
8/10 |
232. |
|
Mere af det samme, men uden encounters på kortet, det gør at spillet føles tomt. Som etteren et godt spil, men alt for kort. |
04/07-23 |
6/10 |
233. |
|
Mekanisk kikset, og kortspil-baserede bosskampe er enormt træge. Kan være underholdende når man vænner sig til det, men er næppe værd at beskæftige sig med for de fleste |
24/01-23 |
4/10 |
234. |
|
Mekanisk hurtigere og sjovere end 2'eren, men nogle kampe trækker ud, især når fjender gemmer sig udenfor skærmen. JP-udgaven er ret nem på sværeste sværhedsgrad, men generelt bedre end den vestlige. |
16/05-21 |
8/10 |
235. |
|
Meget velgjort og udfordrende skydespil. Der er masser af underholdende timer i denne klassiker. |
17/11-09 |
6/10 |
236. |
|
Meget veldrejet platformspil. Et af de bedste til den gamle GB. Dog temmelig tyndt. |
23/02-04 |
5/10 |
237. |
|
Meget typisk vestlig tilgang til "run'n'gun". Designet omkring flere våben end du kan nå at bruge, en overflod af checkpoints, og du bruger sværdet mere end du kommer til at røre en skyder. |
22/05-23 |
6/10 |
238. |
|
Meget tiltrænkt genopfindelse af serien, og en milepæl indenfor openworld-konceptet. Havde ikke behøvet at være et Zelda-spil, men er et eventyr alle bør opleve, uanset forudindtagelser. |
27/03-17 |
9/10 |
239. |
|
Meget stemningsfuldt (ingame i hvert fald), og spændende at spille gennem - men gameplay-mæssigt føles det lidt som en undskyldning, og ikke specielt involverende |
17/12-22 |
6/10 |
240. |
|
Meget sløvt i starten, men når først spillet tager fart, udvikler det sig til en virkelig imponerende og spændende adventure-oplevelse. |
03/03-04 |
7/10 |
241. |
|
Meget sjovt i en time ad gangen, men meget mere holder det ikke til. Kampene afgøres ofte af tilfældige udfald, og spillet fungerer bedst som overfladisk underholdning. Savner SSBM's mangfoldighed. |
17/06-05 |
5/10 |
242. |
|
Meget sjovere end man skulle tro for et spil der blot er én lineær sti hele vejen. Føles tilpas arkadeagtigt, og tilfredsstillende at mestre de forskellige baner |
11/11-22 |
7/10 |
243. |
|
Meget simpel stop-and-go platformer designet primært omkring fælder der varierer fra sjove til uinspirerede, ligesom sværhedsgraden også svinger voldsomt mellem frustrerende og "alt for nemt" |
16/03-23 |
5/10 |
244. |
|
Meget råt i kanterne, men et virkelig frisk pust i massen af sjæleløse moderne WRPGs. Der er mange kreative potentielle løsninger til alle udfordringer, og kampsystemet er et af de bedste turbaserede! |
10/06-15 |
7/10 |
245. |
|
Meget klassisk demonstration af genren i sin enkelthed. Meget simpelt, bygget over Final Fight formlen, men med sans for de små detaljer. Svært at slippe igen. |
16/05-21 |
8/10 |
246. |
|
Meget hyggeligt throwback-FPS, brillierer på spændende områder, men selve gameplayet bliver drønhurtigt trivielt og ensformigt. Ikke på niveau med Doom og Quake, men en fin hyldest til begge |
06/02-23 |
6/10 |
247. |
|
Meget hyggeligt point n click, uden reelle puzzles. Prøver at være et detektivspil, men forærer dig løsningerne |
05/02-23 |
5/10 |
248. |
|
Meget charmerende puzzle-spil med gode elementer fra strategispillene. Vinder primært point på det geniale koncept, men udførelsen er også perfekt. Jeg savner kun større kompleksitet og mere indhold. |
26/03-05 |
7/10 |
249. |
|
Meget ambitiøst spil, der rykkede grænser, men vil for meget i forhold til et mere simplistisk spil som Prince of Persia. Mange ting virker halvfærdige, og styringen virker som om den er imod én.. |
10/03-10 |
6/10 |
250. |
|
Mega Man med nærkamp, grapple og ekstremt hurtigt flow, fokus på speedrunning, og overraskende udfordrende bosskampe. Når det er godt er det ekstremt godt, men level design halter lidt efter |
16/02 |
7/10 |