451. |
|
Det er svært at sige hvordan fascinationen af dette spil opstod, for det er jo egentligt bare dumt Dragon's-Lair-dø-og-lær-gameplay. Men dengang var det sjovt. |
14/11-03 |
4/10 |
452. |
|
Det er stadig sjovt at skyde alt ned i selskab med en kammerat, men immervæk bliver det i længden noget trivielt. Kontrollen er også noget tvivlsom. |
22/09-03 |
5/10 |
453. |
|
Det er Space Invaders med ny grafik. Egentligt meget sjovt til at begynde med, men det bliver hurtigt ensformigt. Ligesom Space Invaders. |
22/09-03 |
3/10 |
454. |
|
Det er rigtigt at gå nye veje, men ændringerne er til det værre. Mangel på gåder, konsekvent angst og en relevant hovedperson. Historien er et fremskridt og den audiovisuelle side er igen fantastisk. |
11/09-04 |
6/10 |
455. |
|
Det er nærmest identisk med Gitaroo Man, så det har de samme styrker og (små) svagheder. To ekstra sange trækker lidt op, widescreen-formatets manglende vertikale overblik trækker lidt ned. |
30/03-07 |
7/10 |
456. |
|
Det er ikke ret godt, men alligevel er der noget dumt tiltrækkende over det og sammen med tre venner er det værd at bruge tid på. Men det er egentligt ikke ret godt. |
02/11-03 |
4/10 |
457. |
|
Det er dejligt at se sådan en klassiker tilbage. Teknisk flot og gameplayet er bevaret. Hardcore fans får deres udfordring - andre får det meget svært. |
02/11-03 |
6/10 |
458. |
|
Det er bare ikke det samme at spille det på fjernsynet som i arcaden. Teknisk ligger det heller ikke for langt foran forgængeren til Saturn, hvilket er lidt skræmmende. |
02/11-03 |
5/10 |
459. |
|
Det er bare hack'n slash, men det er usædvanligt veludført. Eneste rigtige skår i glæden er den totalt anti-klimatiske slutning og at man modsat Gauntlet-serien ikke kan spille mere end to sammen. |
02/11-03 |
6/10 |
460. |
|
Det er bare en arcaderacer, og det er bare Out Run i moderne udgave, men det er lige så sjovt som Out Run altid har været, og det er dermed blandt de absolut bedste arcaderacere. |
29/07-05 |
7/10 |
461. |
|
Det bedste af Larry-spillene, som jeg husker dem. Tilpas balance mellem humor og fornuft gjorde det både spilbart og underholdende. |
11/04-04 |
5/10 |
462. |
|
Det bedste af de klassiske spil i serien. Det hele hænger bedre sammen og der er ikke så mange åbenlyse svagheder. |
11/04-04 |
6/10 |
463. |
|
Der gik mange timer med dette, dengang et RPG betød at finde rundt i ensformede gange og kæmpe omfattende kampe med ensformige fjender. |
11/11-03 |
5/10 |
464. |
|
Der er ikke meget puzzlerkoncept over Challenge-moden, der slet ikke fungerer, og Puzzle-moden finder jeg bare kedelig. Kan højest bruges til tidsfordriv, og så er der sjovere måder at gøre det på. |
05/07-05 |
3/10 |
465. |
|
Dengang ret enestående forsøg på bilsimulator, men reelt ikke særlig spilbart eller interessant. I hvert fald ikke i dag. |
15/11-03 |
3/10 |
466. |
|
Den ulidelige løben rundt i ucharmerende omgivelser afbrydes kun af dårlige minispil og kampe mod ikke-eksisterende AI. Musikken er lige så ensformig som resten af spillet, og teknikken er ringe. |
04/04-08 |
2/10 |
467. |
|
Den halvdel der udgøres af kampe er velfungerende, men den anden halvdel der udspiller sig i mellem - dialog, historie og aktiviteter - er uengagerende tidsspilde, og milevidt fra forgængerens niveau. |
25/02 |
6/10 |
468. |
|
Den grundlæggende mekanik og universet er som altid meget velfungerende og finpudset, men historien er ligegyldig og bringer intet nyt til figurerne. For meget genbrug, nærmest venstrehåndsarbejde. |
31/12-14 |
6/10 |
469. |
|
Den generiske men velfungerende spilmekanik overstråles af de atmosfæriske omgivelser, men det er især de velspillede hovedpersoner og den europæiske ånd der fænger og fængsler én i spillets univers. |
01/01-11 |
7/10 |
470. |
|
Delvis mislykket forsøg på at gøre serien voksen. Mangler charme og har gameplay-mæssige huller, som man kan ignorere og stadig få en stor oplevelse. Bedst uden sammenligning med resten af serien. |
02/11-03 |
7/10 |
471. |
|
Delphine går lidt frem i blinde med deres første adventure - det gør spilleren også til tider i forsøget på at finde de bittesmå objekter. Et flot spil, men uden humor. |
12/11-03 |
5/10 |
472. |
|
Dejligt klassisk Sierra-adventure. Jeg husker stadig at have gennemført det klokken 6 om morgenen, efter at have siddet hele natten med det. |
12/11-03 |
6/10 |
473. |
|
Dejligt hurtigt kampsystem der sammen med gode replikker let gør det op for klare klichéer i en solid omgang RPG-underholdning. Genrens højdepunkt på Dreamcast. |
02/11-03 |
7/10 |
474. |
|
Definitionen på kedsomhed. De lange ventetider afbrydes til tider af middelmådige minispil, der ofte er ubalancerede og sjældent specielt sjove. Konceptet er grundlæggende godt, udførslen forkert. |
07/04-04 |
3/10 |
475. |
|
Definitionen på et elendigt spil. Omtrent alting er galt. 5 fps i en WipeOut-klon? Hvorfor udgiver man det her i Europa og lader perler forblive i Japan? |
06/04-04 |
1/10 |
476. |
|
De tre spilbare hovedpersoner gør det lette og hyggelige eventyrspil mere interessant, men der er nogle tekniske problemer og en del sjusk. Ærgerligt at man ikke kan udforske Hogwarts mere. |
19/09-07 |
4/10 |
477. |
|
De tre skærme imponerer og øger indlevelsen, men som arcadespil er det meget sløvt og simulationspræget og deraf ikke nær så underholdende som de beslægtede After Burner og Sky Target. |
24/11-07 |
4/10 |
478. |
|
De fleste nyere amerikanske arcadespil er direkte dårlige, men det her er tydeligt bedre - godt hjulpet på vej af fint brug af fantastisk licens. Måske kan det endda vise sig at gemme på mere godt. |
30/10-07 |
5/10 |
479. |
|
Datidens Advance Wars, med mere dybde, men mindre historie og charme. |
11/11-03 |
6/10 |
480. |
|
Dansk 2d-skydespil af arcadekvalitet. Utroligt flot og med et interessant våbenudvalg. I dag går det dog lidt for langsomt sammenlignet med genrens udvikling. |
30/09-03 |
6/10 |
481. |
|
Bød ikke rigtigt på noget nyt i forhold til det første Manhunter-spil, men stadig en af de bedste Sierra-serier - hvis ikke den bedste. |
11/04-04 |
5/10 |
482. |
|
Både selve spillet og kabinettet er lavet med respekt for oplægget, og giver tilsammen en engagerende og hektisk oplevelse. Det er meget scriptet, men dermed også tilpas afvekslende. |
07/10-18 |
6/10 |
483. |
|
Blottet for originalitet og udfordring, men som ren og skær arcadeunderholdning er det bare direkte sjovt - ikke mindst takket været det meget velfungerende bevægelseskabinet. |
21/10-11 |
6/10 |
484. |
|
Bliver meget hurtigt ensformigt og formår end ikke at tilfredsstille denne fan af beat 'em up-genren. |
07/11-03 |
4/10 |
485. |
|
Blegnede teknisk mod konkurrenten Lotus, men en udmærket karrieremode for to spillere gjorde det alligevel værd at bruge tid på. |
12/11-03 |
4/10 |
486. |
|
Blander flere genrer sammen på en frisk og charmerende måde til et unikt spil, der er lige så godt i dag som dengang, fordi det grundlæggende koncept fungerer. En desværre overset klassiker. |
11/08-05 |
7/10 |
487. |
|
Biler, babes, Bond. Ingen af delene fungerer rigtigt i sammenhængen. Det er som tre spil i ét, men hvad hjælper det, når det er tre dårlige spil? |
06/04-04 |
2/10 |
488. |
|
Bevarer forgængernes stil og overordnede charme, men uden at bidrage. Mange gåder er kun variationer over tidigere, og historien folder sig først ud til sidst, og svigter dermed oplæggets potentiale. |
04/08-12 |
6/10 |
489. |
|
Bevarer forgængernes kvaliteter i forbedret, omend spilmekanisk mere ensformig udgave. Til gengæld er det omsider lykkes at få historien med, så man ultimativt engagerer sig fuldt i galaksens skæbne. |
15/06-12 |
8/10 |
490. |
|
Bestemt ikke uden charme på en lidt dum måde, men først og fremmest er det bare for dumt. Alene at køre fra det ene til det andet sted var en udfordring uden lige. |
11/04-04 |
3/10 |
491. |
|
Bestemt ikke Sierras bedste, men stadig ganske underholdende. |
11/11-03 |
5/10 |
492. |
|
Bestemt en klassiker, men også ret simpelt og til tider slemt præget af tilfældigheder pga. dårlig styring. Det skal spilles med den originale arcadecontroller. Men stadig sjovt når man er to. |
12/11-03 |
5/10 |
493. |
|
Begyndelsen lover meget godt, men den skæve sværhedsgrad kræver for mange ligegyldige kampe og udstiller den langsomme udvikling i historien og den jævne dialog. Bedre balance havde gjort underværker. |
24/04-10 |
5/10 |
494. |
|
Bedre og mere humorfyldt end King's Quest-spillene, men stadig plaget af dumme dødsfald, ulogiske gåder og svag præsentation. |
11/04-04 |
5/10 |
495. |
|
Bedre og mere humorfyldt end King's Quest-spillene, men stadig plaget af dumme dødsfald, ulogiske gåder og svag præsentation. |
11/04-04 |
5/10 |
496. |
|
Basalt velfungerende, men kampene bliver ikke rigtig sjove, og historien er en triviel omgang løben frem og tilbage. Selvom figurerne dermed bliver spillets force, så er de stadig ikke mindeværdige. |
14/05-21 |
5/10 |
497. |
|
Alt udenfor banen er overbevisende, og især karrieremuligheden er holdbar. Spillet på banen er en katastrofe, hvis PES er sammenligningsgrundlaget. AI'en og kontrollen ødelægger tilsammen det meste. |
24/11-05 |
4/10 |
498. |
|
Alt for mange og alt for lette kampe plager det traditionelle JRPG, der til gengæld ofte brillerer med en spændende historie og et overvældende antal fine, dybe karakterer, der gør det besværet værd. |
16/07-10 |
6/10 |
499. |
|
Alt er genkendeligt, med det er lutter glædelige gensyn, og alt er på vanligt kvalitetsniveau. De nye hovedpersoner giver tilpas nyskabelse, og den begrænsede længde er opnået ved at fjerne alt fyld. |
31/12-17 |
7/10 |
500. |
|
Alene den audiovisuelle oplevelse sælger dette spil for mig. Det er smukt på en helt unik måde og fremstår eksemplarisk. Selve spiloplevelsen er også noget specielt. |
02/11-03 |
8/10 |