51. |
|
Castlevania i bedste stil, hvor der er plads til både nyskabelser og gamle konventioner. Det føles friskt, men også som et gensyn med en gammel ven. Høj udfordring og spændende Bosskampe. |
04/10-11 |
8/10 |
52. |
|
En interessant kombination mellem hjernevridende puzzles og en visual novelle. Historien er interessant, men der går lige vel meget deus ex machina i den til slut. |
27/01-15 |
7/10 |
53. |
|
Gakkede karakterer og en sød historie danner ramme om et charmerende og anderledes action-eventyr, der fremstår friskt. Tæt på et ottetal. |
17/05-12 |
7/10 |
54. |
|
Et storslået eventyr, med en overvældende charme, der er den store drivkraft, når gameplayet begynder at mangle udfordring. Desuden stadig lidt af en grafisk perle. |
30/11-10 |
7/10 |
55. |
|
Et godt bud på et konsol-Civ. Meget er med held blevet simplificeret, og det visuelle udtryk er ikke helt så alvorligt. Desværre er det også noget ubalanceret. Alligevel vil det underholde de fleste. |
23/04-09 |
6/10 |
56. |
|
Condemned 2 har en række velfungerende gameplaymæssige forbedringer i forhold etteren. Desværre er historien denne gang en rodet affære med for megen fokus på det overnaturlige, og ikke nok krimiologi |
29/03-09 |
6/10 |
57. |
|
Med en stemning så tyk, at man næsten kan skære i den, holder Condemned spilleren fast i et fremragende FPS a la "less is more". Grafisk holder spillet mestens stadig, selvom modellerne er simple. |
08/11-12 |
8/10 |
58. |
|
Grafikken er ucharmerende og nogen steder direkte grim. Kampsystemet og historie er clichefyldt og overfladisk. |
25/09-12 |
5/10 |
59. |
|
Et hyggeligt lille japansk spil, der på trods af gode takter, ikke formår at levere et tilpas svært gameplay, eller at involvere spilleren nok i selvsamme. For meget hygge, og lidt for lidt spil. |
23/05-07 |
5/10 |
60. |
|
Mekanisk velfungerende, men indholdet og den sparsomme variation i gameplayet kan ikke bære meget mere end en gennemspilning. |
25/03-15 |
6/10 |
61. |
|
En fremragende demonstration af sandkasse-konceptet, med et rendyrket gameplay, der får en til at huske, hvad det er, der adskiller spil fra film og bøger. |
18/12-07 |
8/10 |
62. |
|
Man forstår skuffelsen da spillet udkom: Her er, hvad der vel bedst kan beskrives som et remake af det første spil - og det er sådan set ret godt, på trods af brudte løfter. |
18/02-21 |
6/10 |
63. |
|
Series S: Glimrende sammensat skydespil, der viser sig at være mere GTA end Elder Scrolls. Glimrende musik, fin historie og en velskabt levende verden. |
27/05-21 |
8/10 |
64. |
|
Spillet er en alt for stor mundfuld, og bliver for kedeligt i længden. Synd da spillet ellers har en rigtig god stemning og mange sjove minigames, der dog bliver lidt trivielle i længden! |
17/07-04 |
7/10 |
65. |
|
Næsten på højde med Until Dawn og The Quarry, og indtager en flot tredjeplads blandt Super Massives gyser udgivelser. |
06/11-23 |
7/10 |
66. |
|
Dark Sector forbliver middelmådigt langt hen ad vejen, blandt andet på grund af dårligt design, tekniske problemer og et gameplay der nogen gange simpelthen ikke fungerer. |
03/02-09 |
5/10 |
67. |
|
Føles på stort set alle områder som en efterligning af det første spil, snarere end en sand iteration. Især banedesignet er ikke nær så godt udført, og mangler den uhæmmede eventyrlighed. |
29/05-15 |
7/10 |
68. |
|
En episk rejse, gennem en fjendtlig verden, der føles unik og fantastisk spændende at udforske. Sværhedsgraden er høj, men spillet er med få undtagelser fair, og udstikker konsekvente retningslinjer. |
12/11-11 |
9/10 |
69. |
|
Intet mindre end den mest enestående brug af cell shading. Både gameplay og især historie er fremragende, spændende og udfordrende fra start til slut. |
24/08-12 |
8/10 |
70. |
|
På overfladen en simpel shooter med nogle spændende elementer, men skrabes der lidt i overfladen, dukker et spændende og dybt univers frem. Glimrende fortalt og vellykket hele vejen igennem. |
03/12-07 |
8/10 |
71. |
|
En lettere kedelig omgang Hack'n Slash, tilsat tilpas meget Zelda, dog uden at være mere end en klon. Man savner som spiller noget mere konsistens, og tydligere mål. |
19/07-11 |
5/10 |
72. |
|
Et glimrende platformspil, der desværre døjer lidt med kameraet og styringen. Grafikken er fænomenal, men desværre for stor en mundfuld for PSP'en. Alt i alt, en god addition til universet. |
28/04-06 |
7/10 |
73. |
|
Et herligt spil, fyldt med humor, farver og musik. De store og interessante baner er svært tilfredsstillende at udforske og sætte præg på. |
21/01-12 |
7/10 |
74. |
|
End ikke nysgerrigheden værd. Meget lidt fungerer, og det hele er bliver meget trivielt inden for de første fem minutter, inklusiv de tvivlsomme voyeur-elementer. |
19/11-10 |
2/10 |
75. |
|
Skræmmende bliver det aldrig helt desværre, det er Isac simpelthen for kompetent til - men udfordrende er det. Tilpas længde, god ballance, og fantastisk stemning gør Dead Space et køb værd. |
18/07-11 |
8/10 |
76. |
|
En fornærmelse af en historie fyldt med cheesy oneliners og en kærlighedshistorie på tween-niveau. Spillet er med negativ effekt gjort mere åbent, med generiske sidemissioner og fremstilling af våben. |
12/09-14 |
5/10 |
77. |
|
Noget så sjældent som en prolog med en velfortalt historie der fint beskriver hændelserne op til det første spil i serien. Gameplay og kontrol fungerer godt. |
15/12-12 |
7/10 |
78. |
|
Dead To Rights' middelmådige niveau bliver ikke bedre af at spillet stjæler med arme og ben fra f.eks. Max Payne. Kontrol, kamera og historie er en by i Rusland. |
06/07-06 |
5/10 |
79. |
|
Arkane har endnu engang forfinet opskriften fra tidligere, med deres bedst spillende udgivelse til dato. Loop-delen bliver simpelthen for gentagende for hurtigt til at det giver mening. |
08/11-22 |
6/10 |
80. |
|
Et spændende og ikke ufrivilligt morsomt indblik i gangsta' rappens verden. Den nye udnyttelse af miljøerne og musikken i denne fighter, ændre ikke på den manglende balance og de tekniske skavanker. |
16/02-08 |
5/10 |
81. |
|
Et utroligt homogent produkt, hvor alt gøres helt med en dybere mening, der gennemsyrer alle spillets elementer. Historien er underspillet, men stemningen så gennemtrængende at man føler sig draget. |
16/05-10 |
9/10 |
82. |
|
Det direkte grimme naive grafiske udtryk i karakterdesignet, er eneste svaghed, i en enormt vellykket Taiwanske gyser. |
11/04-20 |
8/10 |
83. |
|
Medrivende og overbevisende selvom præmissen er en floskel. |
31/12-18 |
8/10 |
84. |
|
Mulighederne er enestående, i et spil der nægter at gå på kompromis med kompleksitet og detaljegrad. Historien er aktuel, men bliver desværre aldrig særligt vedkommende. |
08/01-12 |
8/10 |
85. |
|
Et spil med en enormt gennemarbejdet grafiske side med virkelig stærk art direction. Ærgerligt tiden ikke var til mere end en hurtig afslutning, og en del løse ender. |
12/07-19 |
7/10 |
86. |
|
Mage til dårligt makværk er ikke set længe. Kan godt forstå at spillet fuldte gratis med et pcblad. Dårligt kampsystem, og dårlig grafik selv tiden taget i betragtning. |
15/04-04 |
3/10 |
87. |
|
Point ‘n click genrens genopstandelse, der på fantastisk vis udfolder et medrivende univers, og dragende mordmysterie med masser af uventede drejninger. |
20/07-21 |
9/10 |
88. |
|
Et glimrende stealth-spil, der byder på mange omveje og indhold hvis man kan lide at gå på opdagelse. Det er småt med innovation, men det spillet gør, gør det rigtig godt. |
08/04-13 |
7/10 |
89. |
|
Immersionen er stærkere end noget andet rytme-spil. Med en nær perfekt pacing og et udfordrende gameplay, kan man hive mange timer ud af spillets glimrende track-liste. Hardwaren kunne være bedre. |
15/11-09 |
8/10 |
90. |
|
Et spil der finder ind til kernen af hvad der genremæssigt er klassisk, samtidig med at det føles friskt og solidt. Der er rig mulighed for variation og udfordring. |
09/06-16 |
8/10 |
91. |
|
I sandhed et spil der kom en generation for sent. Selvom den minimalistiske stil tydeligvis er et valg, og gennemsyrer alt i spillet, er der alligevel for lidt at give sig til, og manipulere med. |
18/11-08 |
4/10 |
92. |
|
Gameplayet er blottet for udfordring hvilket, på trods af en god fortælling, gør det hele enormt ligegyldigt, delvist på grund af den kolossale genbrug af generiske og papirtynde områder. |
18/01-12 |
5/10 |
93. |
|
Den enorme verden har en høj pris i form af langt mere standardiserede quests. Historiens første halvdel er sløj, og først til aller sidst formår Bioware at finde tilbage til formen. |
24/01-15 |
6/10 |
94. |
|
Xbox 360 versionen af Dragon Age, er desværre yderst komprimeret, både i forhold til præsentation og gameplay. Universet er dog så helstøbt at det formår at trække oplevelsen meget op. |
08/11-09 |
7/10 |
95. |
|
Rocket Slime er på baggrund af sit genre-mix svært at slippe igen, før man omkring de 15 timer er færdig med det underholdende spil. Oplevelsen har en fremragende dybde set i forhold til formatet. |
18/06-07 |
7/10 |
96. |
|
Den femte udgave af Dragon Quest holder stadig, hovedsagligt på grund af den glimrende historie, og den megen skæve dialog. Spillerens handlinger har rent faktisk effekt på eventyrets verden. |
29/10-09 |
7/10 |
97. |
|
En enormt hyggelig fortælling båret af flotte præstationer og velskreven dialog. Opfindsomhed og kreativitet går hånd i hånd, men spillet er under tiden for lukket om sig selv. |
24/08-12 |
8/10 |
98. |
|
Når desværre ikke op på siden af 8’eren, når vi snakker charme og karaktere. På den grafiske side virker flere elementer usammenhængende stilmæssigt, mens musikken er fuldstændig ideforladt. |
20/06-19 |
7/10 |
99. |
|
Et fremragende spil, der lider meget under konsollens tekniske begrænsninger og et dårligt konverteringsarbejde. Den vanvittige humor er indtakt, men resten af spillet blegner i forhold til originalen |
13/12-08 |
5/10 |
100. |
|
En kæmpe mundfuld fra Hidetaka Miyazaki, der lykkes med utroligt meget mere end de fleste andre open-world-spil, og samtidig bevarer kernen fra souls-spillene, uden at kompromisset bliver for stort. |
08/11-22 |
8/10 |