1. |
|
Et ægte survival horror der vinder meget på stemning, gamepad integration og asynkron multiplayer. Gameplayet er udfordrende, og pacingen bidrager fremragende til spillets helhed. |
06/12-12 |
8/10 |
2. |
|
Velskrevet og fængende historie, men også for linært og langt til at det for alvor er sjovt er starte forfra, når man ultimativt taber kampen om rigets velfærd for tidligt. |
07/12-20 |
7/10 |
3. |
|
Sjældent ser man et så homogent produktet, der emmer af kærlighed til mediet, og høj kvalitet. Eneste aber dabei er at spillet tydeligt er en generation bagefter grafisk - småting! |
20/06-19 |
8/10 |
4. |
|
Indeholder tilpas meget nyt til at det er fornøjeligt på ny at tage turen igennem kampagnen. Teknisk kører spillet virkeligt ringe på PS3, med hyppige dyp i frameraten. |
20/06-14 |
7/10 |
5. |
|
En evolution af genren, der formår at gøre interface og præsentation strømlinet og moderne. Derudover et vellykket remake af originalen, som bevarer intensiteten og gameplayets kompleksitet. |
26/08-13 |
8/10 |
6. |
|
Udvidelsen er formularisk så det trækker tænder ud. Uden hovedspillets historie og mellemsekvenser er det svært at komme igennem, inden det bliver kedeligt. |
22/04-16 |
5/10 |
7. |
|
Måske ikke den mest innovative produktion nogensinde, men enormt velpoleret. Gameplay, historie, bane- og visuelt design sidder lige i skabet. |
21/01-15 |
8/10 |
8. |
|
Historien er den rent tematisk mest interessante og velfortalte af Tell Tales spil. Kombineret med universet og den gode art direction er det lidt af en éner. |
21/01-16 |
8/10 |
9. |
|
Det er småt med innovation, men når spillet er så veldrejet rent genremæssigt overgiver man sig hurtigt til den dragende verden. Det bedste vestlige RPG siden den sidste guldalder. |
12/07-15 |
8/10 |
10. |
|
Selvom spillets western-tema er uvant i japanske RPG'er, er resten af eventyret et helt igennem ordinært. Det hele bliver alt for hurtigt kedeligt, selvom dialogen og grafikken er udemærket. |
06/07-06 |
5/10 |
11. |
|
Med et koncept der knap nok fungerer, og et tæt på ikke eksisterende gameplay, er der snarere tale om en drønkedelig bustur til Harzen, end vanvittig road trip. |
12/07-19 |
4/10 |
12. |
|
Giant Sparrow har taget et syvmilespring i forhold til deres sidste udgivelse. Edith Finch er en rørende fortælling, med varierende gameplay, længden taget i betragtning. |
07/07-17 |
8/10 |
13. |
|
Series S: Velskrevet med flere overraskelser undervejs, og solidt taktisk gameplay. Kører virkelig ustabilt med konsekvente hardlocks ca. hver tredje time. |
25/07-21 |
8/10 |
14. |
|
Originalt, underholdende, skørt, men desværre også ret hurtigt overstået, selvom levetiden forlænges en smule af højere sværhedsgrader. |
21/05-12 |
8/10 |
15. |
|
Et lettere uoriginalt, men velfungerende TPS, der tilbyder Warhammer-universet som eneste krydderi. Var retten blevet tilsat yderligere af dette, kunne fortællingen have været langt stærkere. |
15/01-12 |
6/10 |
16. |
|
Er nok endnu mere reduceret i forhold til interaktion end forgængeren, men historien er gribende, og indeholder nogle decideret svære valg, der har konkret effekt på udfaldet. |
05/01-16 |
8/10 |
17. |
|
Et bevis på at point and click-genren stadig har sin berettigelse. Det er hovedsagligt den stærke fortælling, og spillerens mulighed for at påvirke denne, der hæver niveauet til fremragende. |
29/09-13 |
8/10 |
18. |
|
Et ellers godt spil med en fænomenal lydside, hæmmes meget af en yderst ringe og upræcis kontrol, der gør opfindsomme udfordringer unødvendigt svære at overkomme. |
21/05-12 |
6/10 |
19. |
|
Når man efter den første time har set det meste af hvad de autogenererede baner kan samles til, er indholdet simpelthen for tyndt. Ærgerligt, for resten fungerer rigtig fint. |
11/07-20 |
5/10 |
20. |
|
En spændende og herlig simulation af hvad der kunne siges at være en zoologisk have med mexicanernes svar på fastalavnstønder. En svag præmis, manglen på konflikt, og for lidt plads hæmmer spillet. |
23/05-07 |
7/10 |
21. |
|
Fortællingen bliver så indforstået og subtil at den fremstår overfladisk. Gameplaymæssigt er det en tynd omgang, a la tryk x og vent. |
31/03-17 |
5/10 |
22. |
|
Linjerne til Deus Ex, System Shock 2 etc. er tydelige, men spillet er stadig ikke helt så frit som forbillederne, og gameplay-mæssigt ikke nær så velfungerende. God historie og fint stemmeskuespil. |
12/01-15 |
6/10 |
23. |
|
Et point and click adventure hvor fokus er lagt på at fortælle en historie snarere end at udfordre spilleren med svære hovedbrud. Det fungerer rigtig fint, selvom det er meget lidt udfordrende. |
05/10-14 |
7/10 |
24. |
|
Der mangler virkelig meget finpudsning, og grundelementer i gameplayet samt kontrollen lever ikke op til den gængse standard. Består hovedsagligt af en række intetsigende skirmish missioner. |
07/10-13 |
5/10 |
25. |
|
Spillets udviklere skal roses for at eksperimentere, men nogle mekanikker fungerer kun set ud fra et visuelt perspektiv. Historien er sød, og længden kort, men passende. |
12/07-15 |
6/10 |
26. |
|
Nok det mest oversete spil nogensinde. Stemningen i Undying er så tyk man kan skære i den. Oven i hatten får du en god historie (uhyggelig selvfølgelig), og en nydelig grafik. Musikken er utrolig!!! |
15/04-04 |
8/10 |
27. |
|
Spillets første halvdel er en anelse sløj, men den sidste er ret glimrende. Mange puzzles er denne gang ikke obligatoriske, måske fordi de alle består af ret uinspireret brug af touch og gyro. |
03/11-13 |
6/10 |
28. |
|
Et herligt eventyr, hvor der er lige lovligt meget fokus på en lettere monoton skydedel, og lidt for lidt fokus på udforskning. Stilen er ramt virkelig godt, og grafikken endog meget pæn. |
08/05-12 |
7/10 |
29. |
|
Spillet er optaget af det filmiske i en sådan grad at det går udover det spilmæssige på grund af alt for tung scripting. Blændende flot, selvom animationerne for ofte bliver asynkrone og spastiske. |
23/02-13 |
6/10 |
30. |
|
En fin overbygning på kampsystemet fra Grandia er spillets største force. Spillet kunne godt bruge lidt mere variation i banedesign, og historien åbner sig simpelthen for sent. |
28/03-15 |
7/10 |
31. |
|
Ikke den bedste konvertering: Spillet kører flydende, men der er en del pop-up ret tæt på spilleren. Det er dog stadig skævt på den Japanske måde og underholdende. |
20/10-13 |
6/10 |
32. |
|
Formår at imitere forbilledet meget præcist hvad mekanik og gameplay angår, og det er bestemt godt. Grafisk er spillet meget ordinært og uinspireret. Et fint eksmpel på genrens muligheder på konsol. |
31/07-12 |
7/10 |
33. |
|
Tilfører genren en mængde metroidvania, der styrker holdbarheden, og lysten til at gå på opdagelse. Styringen sidder lige i skabet, og gameplayet er fornøjeligt og underholdende. |
24/06-13 |
8/10 |
34. |
|
Man holdes enormt meget i hånden, igennem de mange korridorer. Våbene er spændende, men fjendedesignet kedeligt. Manuskriptet er pinligt dårligt flere steder. |
18/07-17 |
6/10 |
35. |
|
På alle måder trivielt, omend let at komme igennem. Grafisk er det ikke for kønt, især musikken er enerverende. |
27/02-16 |
4/10 |
36. |
|
Indholdet er en anelse sparsomt, og man undres til tider over spillets opbygning. Musikken er bestemt et trækplaster hvis maner fan, men for andre er der ikke meget at hente. |
27/10-12 |
5/10 |
37. |
|
En helt unik produktion der overvælder med sin fantasifuldhed i såvel den audiovisuelle, gameplay- og fortællemæssige dimension. Simpelthen en fantastisk hyggelig og emotionel oplevelse. |
25/11-13 |
9/10 |
38. |
|
De få interessante elemnter drukner i en strøm af generisk FPS-clicheer. Især historien fremstår uinspireret, forlægget taget i betragtning. Grafisk er spillet pænt. |
18/06-13 |
5/10 |
39. |
|
En sjov, men også meget nem platformer. Humor og cuteness gennemsyre spillet, via prinsessens store humørsvingninger. Udfordringen er ultimativt for lav, til at spillet er rigtigt interessant. |
15/11-09 |
6/10 |
40. |
|
Vanvittigt flot og stilsikkert platformen taget i betragtning. Opfindsomhed og kreativitet går fortsat hånd i hånd i et spil der kun hæmmes af en lidt kluntet kontrol. |
18/05-13 |
8/10 |
41. |
|
En udmærket men også ret kort debut for Mario på 3DS. Udfordringen er, i spillets første halvdel, meget lav, hvilket dog ikke ændre på at 3D Land, er en veldrejet platformer. |
16/03-12 |
7/10 |
42. |
|
Masser af potentiale ødelægges af et af de værste kampsystemer set i det 21. århundrede. Suikodens historie er ellers spændende - synd at spilleren skal trættes af trivialitet meget af vejen. |
21/07-05 |
5/10 |
43. |
|
Gentager successen fra original-udgivelsen, med en håndfuld tilføjelser, hvor ikke alt er udtalt godt. Historien er endnu en gang god, og dybet stadig fascinerende at udforske. |
08/11-22 |
8/10 |
44. |
|
Fuldstændig fænomenal udførsel af miljø, banedesign, udforskning og overlevelseselementer. |
20/06-19 |
8/10 |
45. |
|
Et underholdende spil, til mange timer. Der er stor replay værdi, da stunts'ne aldrig bliver kedelige at udføre. Dog er det svært at vide hvornår de forskellige stunts skal udføres - hvilket er surt! |
18/04-04 |
7/10 |
46. |
|
Det høje tempo klæder spillet virkeligt godt, og lader spilleren føle sig magtfuld, uden at der bliver gået på kompromis med sværhedsgraden. |
21/07-14 |
7/10 |
47. |
|
Håbløst uoriginalt, og ofte ringe fungerende. En dårlig kameraplacering og et elendigt sigte, gør det svært at følge med til spillets urealistiske høje hastighed, mens slowmotion kun hjælper til dels. |
13/03-09 |
5/10 |
48. |
|
Gamplayets hastighed matcher ikke rigtigt den simulationstunge styring der virker unødig kompleks grænsende til det frustrende. Kort og ikke særligt underholdende. |
18/05-13 |
5/10 |
49. |
|
Det fængende gameplay er den primære attraktionen, men man kunne med fordel have byttet om på rækkefølgen af powerups. En anelse kort. |
11/08-13 |
7/10 |
50. |
|
Det nye skud på stammen har store problemer i sit design kontra udviklerens andre franchises, men indeholder også en del forbedringer især i forhold til skydedelen og grafikken. Stadig underholdende. |
20/09-23 |
7/10 |