X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forsinket PSP


Svar
mikkelpmikkelpSkrevet 13/03-04 11:03 
Bare lidt info fra den danske presse...

politiken
"Color, size or brand - Who cares?"
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 13/03-04 11:49 
Æv, men så må man vel importere fra Japan til efteråret. PSP'en bliver jo regionsfri, ik'...?
RonaldoRonaldoSkrevet 13/03-04 13:31 
Hvorfor skulle den blive det?
NaieraNaieraSkrevet 13/03-04 13:38 
Den er håndholdt.......

Men Sony har ikke sagt hverken det ene, eller det andet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 13/03-04 18:09 
De stopper dem da ikke fra at lave regionslås på softwaren.
NaieraNaieraSkrevet 13/03-04 18:40 
Nej? Jeg har jo også skrevet, at Sony ikke har udmeldt noget med hensyn til det. Men Pie går jo bare ud fra, at den er regionsfri ligesom alle Game Boys og Neo Geo Pocket Colors har været hidtil, hvilket ikke er så underligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 13/03-04 18:56 
Et gæt ville være regionsfri, grundet omkostning af cartridge produktion.

Og den kører på cartridge, right?
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 13/03-04 19:03, rettet 13/03-04 19:03 
Nej...

Desuden er det ikke nogen god begrundelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 13/03-04 19:40 
PSX var vist den første cd-rom-baserede konsol med regionslås(?), så mon ikke de kunne finde på at lave samme trick på håndholdte. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kimmerkimmerSkrevet 13/03-04 19:46 
Mega CD'en (ihvertfald Multi-mega'en) er regions-låst
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
RitesRitesSkrevet 13/03-04 20:09 
It's as good an excuse as any...
» a winner is you «
DizzyDizzySkrevet 13/03-04 20:33 
Ja Sony plejer ikke holde sig tilbage, de er da også langt fremme med div kopibeskyttelser på alm CD'er.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
Star SoldierStar SoldierSkrevet 13/03-04 20:38 
Mit gæt er at der er regionslås på, det er Sony vi snakker om ;), måske en dårlig begrundelse, men sådan ser jeg bare Sony.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SumezSumezSkrevet 13/03-04 20:46 
kimmer>
Mega CD'en (ihvertfald Multi-mega'en) er regions-låst

Der er i hvert fald kopibeskyttelse på MegaCD. Men jeg ved ikke med regionslås på den gamle model?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
msxtrdmsxtrdSkrevet 13/03-04 21:42 
Kopibeskyttelse på mega-cd? Forklar...
SumezSumezSkrevet 13/03-04 21:49 
Er der ikke det? Det har jeg da hørt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 13/03-04 21:51 
Nu er der vel også en grund til regionskoder på konsoller grundet signalerne?

Det problem er der jo ikke med håndholdte, så hvis de bare vælger at lave dem "universale" er der intet problem.

Eller er jeg helt gal på den ang. PAL/NTSC kode?
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 13/03-04 21:52 
Det tror jeg nu også er den originale hovedbegrundelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 13/03-04 21:53, rettet 13/03-04 21:54 
Regionslås er for at forhindre import. Ellers ville de ikke gøre så meget ud af det (sammenlign f.eks. et regionsmod på NES med de nyere konsoller). De er ligeglad med tv-signalet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 13/03-04 21:53 
Dvs. at hvis de vil have regionskodning på PSP, så snakker vi om en højere produktionspris?
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 13/03-04 21:59, rettet 13/03-04 22:00 
Sumez>
Regionslås er for at forhindre import.

Og hvad er så forklaringen på GBA...?

(selvfølgelig er det også en del af forklaringen, though)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 13/03-04 22:12 
Ja, det forstår jeg heller ikke.
Vi kan vist hurtigt blive enige om, at de (Sony, Nintendo, osv.) er meget ivrige efter at forhindre import. Jeg synes det er ret indlysende at det ikke bare er for at forhindre at folk "kommer til" at bruge et spil, deres fjernsyn MÅSKE ikke kan vise korrekt...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 13/03-04 22:23 
Det er klart. Jeg sagde også bare, at det var den oprindelige begrundelse.

Men de "kommer jo også til" at bruge et spil, på et sprog de ikke kan forstå etc. Jeg tror det er begrundelse nok for Nintendo ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 13/03-04 22:41 
Begrundelse nok til at lave et lockout system, der ikke kan omgås ved at snitte benet i en chip? ¬_¬
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 13/03-04 22:44 
Er det ikke stort set det man gør for at lave US/JAP mod på en GameCube...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 13/03-04 22:47, rettet 13/03-04 22:50 
Tjoh. Det er vel forskellen på Nintendo og Sony. :)
Men der er f.eks. en del SNES spil der sørger for regionsbeskyttelse udover det der er i hardwaren. I Mega Man X spillene (US versionerne ikke de japanske), kan man f.eks. kun spille introbanen før man får at vide at man skal bruge et amerikansk system. Det er også tilfældet i Nintendos egne spil (jeg tænker her præcist på Super Metroid som vi havde problemer med til et KT).
Det er også kendt at MegaDrive fra omkring '94 begyndte at indbygge regionsbeskyttelse i spillene.
Det er ret tydeligt at det ikke har noget med TV-signalet at gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DizzyDizzySkrevet 13/03-04 23:48 
Mega CD, som jeg har læst det, er ikke kopibeskyttet, men kun regionsbeskyttet. Man kan snildt spille brændte cd'er, hvis blot de er fra samme region, derfor er der også lavet programmer som kan ændre landekoden på en iso.
Jeg har dog ingen praktisk erfaring hermed, blot er det at læse på flere hjemmesider
Ikke at denne debat er omkring kopier, bæot en kommentar til spørgsmålet om mega cd.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
kimmerkimmerSkrevet 14/03-04 23:06 
Regions opdelingerne, har da noget med indtjeningen at gøre, har det ikke? (Et japansk GCN spil solgt i Danmark, får Nintendo EU ikke noget ud af etc.)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
RJKRJKSkrevet 14/03-04 23:29 
Og gør det den helt store forskel, for dem der importerer fra Japan, om der er regionsbeskyttelse eller ej? Ja, det er lidt besværligt, men folk gør det alligevel. Det er en minimal del af den samlede indtjening. Det ville næppe ændre helt fantatisk meget ved det samlede resultat for Nintendo, hvis det var lidt lettere at importere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 15/03-04 09:14 
GBA bliver importeret, fordi den er så import-venlig. Der er dog ikke nogle tekniske grunde til at importere den, og det er hovedsagligt børn og unge som køber den. Det er nok derfor, at den ikke har nogen form for regions-beskyttelse.

Jeg er ret sikker på at regions-beskyttelse er for at begrænse importering, så man kan tyde markederne bedre. Der sidder nok en masse gutter og regner ud hvor mange antal kopier af spil x der skal sendes ud til land y.
DizzyDizzySkrevet 15/03-04 09:50 
Helle problematiken omkring regionsbeskyttelse bunder vel i en ligeså tåbelig begrundelse som med regionskoderne til DVD, at man vil kunne styre i hvilken lande hvad bliver udgivet og hvornår. Selvom det primært er hardcore gamer/filmfreaks som søger det bedste der købe import. De fleste alm mennesker køber deres spil/film i Bilka og andre store varehuse, som jo aldrig har solgt andet end det som der udgives officielt i DK
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/03-04 10:08 
Én ting er sikkert.

Regionskodning er ikke noget firmaerne har lavet for sjov.
Der mulighed for at tjene store penge.

Nintendo er jo for nylig blevet dømt for konkurrenceforvridning (eller noget i den stil) her i EU.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 26/03-04 13:37 
Første klip fra et PSP spil?, jeg er sikker på at det kan gøres meget bedre!.

Death Jr 13mb Zipped
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
JuggernautJuggernautSkrevet 26/03-04 14:45 
Jeg synes da ikke at det er så slemt igen. Måske SKAL spillet have det "look". Jeg glæder mig ihvertfald til at se mere.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/03-04 14:51 
Det er altså helt ok til mig...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Star SoldierStar SoldierSkrevet 26/03-04 14:55 
Det var ikke ment på DEN måde, jeg mener bare at vi vil se meget mere imponerende spil til den i fremtiden, den kommer til at sparke røv!.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/03-04 14:56, rettet 26/03-04 14:57 
Undskyld ALTSÅ ;-)

Square RPG!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JuggernautJuggernautSkrevet 26/03-04 15:01 
Star Soldier>
Det var ikke ment på DEN måde, jeg mener bare at vi vil se meget mere imponerende spil til den i fremtiden, den kommer til at sparke røv!.

Lettere misforstået? Har fattet din pointe :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig