X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Shenmue - DC eller Xbox?


Svar
HankyHankySkrevet 26/02-04 18:22 
Jeg har tit gået og undret mig over hvorfor
Shenmue til X-Box aldrig er blevet så populært som til
DC'en.
Skyldes det generelle konverteringsfejl eller er det
bare kun klassikeren der holder ?

Hvad er bedst ?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 26/02-04 19:05 
Så vidt jeg har hørt har Shenmue 2 til Xbox engelske stemmer. Og hvis de er ligeså horrible som dem i 1'eren til DC, ser jeg klart kun grund til at investere i DC versionen med dens gode, japanske stemmer.

Grunden til at 2'eren til DC har fået en masse omtale, er nok at den aldrig udkom i USA, men til gengæld i Europe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 26/02-04 19:08 
2'eren til DC lider så til gengæld af forfærdelig slowdown...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DommergaardDommergaardSkrevet 26/02-04 19:37 
Har begge versioner af spillet. Jeg synes at det er skønt med engelsk tale, også selvom voice-actingen sutter! Xbox er suverænt flottest, og har som Naiera påpeger betydeligt mindre slowdown!

Begge anbefales herfra :)
SumezSumezSkrevet 26/02-04 21:24 
Der er måske slowdown i DC-versionen, men det er altså ikke meget. Spillet er trodsalt lavet til den platform.
Man bemærker det næsten ikke, og det er bestemt et offer værd til fordel for at slippe for de engelske stemmer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 26/02-04 21:42 
Du tager fejl.

Der er MEGET slowdown. Det er irriterende og ødelæggende for oplevelsen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 26/02-04 21:43 
Agreed der Sumez, DC 100%...
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
DommergaardDommergaardSkrevet 26/02-04 22:34 
Naiera>
Du tager fejl.

Der er MEGET slowdown. Det er irriterende og ødelæggende for oplevelsen.

Hvorhenne er der så meget slowdown at det ødelægger oplevelsen?
SumezSumezSkrevet 26/02-04 22:44 
Jeg har heller ikke være besværet af det..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 26/02-04 23:19 
Sonic.dk>
Hvorhenne er der så meget slowdown at det ødelægger oplevelsen?

Ca. overalt. Det fik mig til at vente på Xbox-versionen...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 26/02-04 23:22 
Hvis det er "overalt" kan det jo ikke være slowdown... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/02-04 03:19 
Personligt ville jeg helst have haft de stemmer som man hørte i 1´eren. Hvad angår slowdown er der da en del når man går rundt, feks. i starten nede ved havnen med alle de mennesker og duer der bevæger sig samtidig, det har så ikke skræmt mig fra spillet. Hvad angår grafik har jeg kun set lidt af hvordan det tager sig ud på boxen, og der syntes jeg ikke der var noget rigtigt forskel, men det kan da godt være at jeg ikke lod så meget mærke til pga. af at frameraten så til gengæld var mere flydende og det virkelig gjorde et indtryk ;-)
Det som kan få mig til ikke at gide spille det så længe af gangen er loade tiden og det antal gange der skal loades, igen ved jeg ikke så meget igen med hvor/hvornår boxen loader, men den har ihvertfald en væsentlig kortere loade tid. Stod det til mig tog man DC udgaven fremfor xbox udgaven, trods at den måske er "bedre", men det jo et DC spil all in all ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SumezSumezSkrevet 27/02-04 05:13 
Kan du give mig én eneste grund til at du hellere vil lytte til de ekstremt oplevelsesforringende optagelser fremfor det, trodsalt betydeligt bedre, skuespil, spillet blev udviklet til?
Jeg spillede selv 2'eren før 1'eren og var både positivt overrasket over stemmerne i førstnævnte og derefter negativt overrasket over at det ikk evar ligesådan i 1'eren. Helt optimalt ville oplevelsen være hvis nu folkene i Hong Kong faktisk talte kantonesisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DommergaardDommergaardSkrevet 27/02-04 15:14 
RJK>
Hvis det er "overalt" kan det jo ikke være slowdown... ;)

Præcis, synes virkelig ikke at det er så galt som Naiera fremstiller det!
quadquadSkrevet 27/02-04 15:20 
Tror du misforstår det lidt :)
HankyHankySkrevet 27/02-04 18:27 
Hmm .. lyder som om at jeg ikke behøves at skaffe mig
en X-Box. Gider kun at have den hvis Shenmue 2 var bedre derpå.

Har ellers ingen grund til at købe den.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 27/02-04 18:44 
Shenmue 2 ER bedre på Xboxen!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/02-04 19:36 
JA!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RaGeRaGeSkrevet 27/02-04 19:43 
Så slem er frameraten ikke i DC udgaven, som Naiera nævner. Jeg synes man burde købe det til DC (hvis man selvfølgelig har en), da man derved får de ægte stemme istedet for de engelske, som lyder helt til grin. Desuden, så er der engelsk undertekster med i PAL udgaven, så det er vel ikke så slem med japansk tale.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
HankyHankySkrevet 27/02-04 19:50 
Ok.
Det jeg egentlig mest var i tvivl om, var om det var værd
at invistere i en X-Box ... kun for at spille det derpå.
Jeg har DC i forvejen.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DommergaardDommergaardSkrevet 28/02-04 11:23 
Wagner>
Tror du misforstår det lidt :)

Hvad misforstår jeg? :)

Shenmue 2 ER bedst på Xbox! Men manden skal ikke købe en Xbox for at spille dette spil. Hvis han allerede har en DC, er der absolut ingen grund til at ofre penge på boxen. DC versionen af spillet er også rigtig god!
RJKRJKSkrevet 28/02-04 13:37 
Kan man ikke næsten få en Xbox + Xbox-spillet for det som DC-spillet koster i PAL...? (næsten...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 28/02-04 14:15 
Hvordan skulle det foregå?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HankyHankySkrevet 28/02-04 14:33 
Koster Shenmue 2 (DC) næsten 2k ?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 28/02-04 15:04 
Jeg fik det for 100kr på QXL. Dengang var det vist også temmeligt billigt for spillet, men 2k? Det lyder da obskurt. Jeg ville skyde på 300 højst, men jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det ikke lige pludselig er steget sindssygt voldsomt i pris..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Le RoofLe RoofSkrevet 28/02-04 15:23 
Jeg mindes da at Naiera fik solgt sit eksemplar for 700 kr...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
DommergaardDommergaardSkrevet 28/02-04 15:26, rettet 28/02-04 15:26 
Det var da også en umenneskelig høj pris! Det kan købes på Ebay osv for 100-200 kr!
RJKRJKSkrevet 28/02-04 15:30, rettet 28/02-04 15:31 
Le Roof>
Jeg mindes da at Naiera fik solgt sit eksemplar for 700 kr...

Ditto. Og det er vist ikke den store bedrift at finde en Xbox og Shenmue II til under kr. 1.000,-.

Men jeg har ikke checket op på, hvad DC-Shenmue II "normalt" går for i PAL, såeh... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 28/02-04 15:50 
Nu var Naiera jo også overordenligt heldig med det salg. Så meget er spillet jo på ingen måder værd, og da slet ikke dengang han solgte det.
Og hvis du kan finde en Xbox m. 1 spil til 700kr, må du forresten gerne lige kontakte med. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig