X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kill off Mario?


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/10-03 18:05 
Er dette "løsningen" for Nintendo?

R.I.P. Mario
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 20/10-03 18:11 
Power Player havde en gang en artikel om at Mario var et overstået kapitel...

Det var så før både Super Mario RPG, Yoshi's Island og Mairo 64.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 20/10-03 18:34 
Mario 64 var og er, et af de mest kritiker roste, og af spillere elskede spil nogensinde.
Fordi der kommer ét Mario spil som er mindre end optimalt (SMS), behøver man ikke at begynde at skrive begravelsestale.

Det gode ved Mariospillenes koncept er, at de er som en velkendt gryde man kan hælde forskellige ingredienser ned i, helst nogen af de velkendte, men også gerne en hel masse nye.
Mario er en så tilpas en neutral karakter (og derfor også meget let at identificere sig med) at han kan passes ind i mange forskellige spilsituationer. Det er dét der gør ham til en genial karakter (ja, faktisk lidt på samme måde som Mickey Mouse, at Disney så ikke har brugt ham så meget de sidste mange år, er deres problem og ikke karakterens).
Born to kill space
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 20/10-03 18:40, rettet 20/10-03 18:47 
Jeg synes det er noget vrøvl, at Mario decideret skulle være roden til Nintendos problemer. Man kan vel sige, at han er en del af problemet, nemlig Nintendos totale afhængighed af førsteparts titler til at sælge konsoller, nu hvor støtten fra uafhængige udviklere er så lille.
Både N64 og GameCube blev/bliver drevet af Nintendos egne produktioner og til dels andenpartsudviklere såsom Silicon Knights og mens det da giver en forholdsvis stor mængde kvalitetstitler, så er der ikke ret meget at komme efter for folk, som ikke bryder sig om Nintendos franchises.
Hvis man ikke rigtigt bryder sig om Mario, Zelda, Metroid, Pikmin, F-Zero o.s.v. så er der ikke ret meget incitament, til at købe en Nintendo-konsol.
Årsagen til SNES'ens succes, var vel i høj grad den enorme støtte fra udviklere, som resulterede i et kæmpe udbud af spil, hvor der var noget for enhver smag. Det er den situation Sony og PS2'en befinder sig i idag, mens Nintendo må se sit publikum gradvist svinde ind...
(...)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/10-03 19:03, rettet 20/10-03 19:04 
Det er sjovt at alle folk hader Sunshine så meget.

Jeg fik ikke spillet Mario64 da det kom ud - jeg havde for få penge og for meget liv til den slags ;-)

Men jeg spillede det en del da jeg købte en N64 et års tid før Sunshine udkom.

For mig er SMS én af de mest oversete titler i lang tid.
Det er muligt, at det ikke tog genren nær så langt nogen vegne som Mario64 gjorde, men skulle mindre ikke kunne gøre det?

Jeg mener i mine øjne kom der også lige et par titler mellem SMB3 og Mario64 som heller ikke gjorde det helt store med fornyelsesen, men det var da også gode spil.

Ok SMS har nogle problemer med kameraet, men hvilke avancerede 3D spil har ikke det?
Man kunne måske mene, at den søde platformsgenre, er ved at dø ud, jeg kunne ikke være mere uenig.
SMS er ikke perfekt men slår alligevel komfortabelt langt de fleste konkurrenter.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig