X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind ad døren i dag?


Svar
enfenenfenSkrevet 29/09-03 17:26, rettet 29/09-03 17:42 
Inspireret af en lignende tråd på dahf.dk - Dansk Hjemmebio Forum - vælger jeg at starte denne tråd.

Det gælder bare om, at fortælle hvad du købte idag. Spil, HIFI, film eller andet hardware/software. Mad, drikkervarer osv., er vi ikke interesseret i :)

Jeg synes det kunne være sjovt.

Tråden skal kun handle om ovenstående.

Da det er mig, som har... Se hele indlægget
What is the Matrix?
Svar
NaieraNaieraSkrevet 22/12-20 12:00 
Tre år er vist det længste noget nogensinde har været om at komme frem :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 22/12-20 12:54 
Var spillet ikke allerede erklæret i dev hell tilbage i 2012? Det har taget meget længere end tre år for det spil :D

Har set nogle lidt tvivlsomme videoer af hvordan det spiller, men andre ser bedre ud. Lader til at det spiller bedst med den kvindelige hovedperson.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 22/12-20 13:00 
millennium>
Lord of the Rings Trilogi 4K

Rimelig pricey, men alligevel - 9 discs, fordi hver film kommer både i biograf og udvidet version.

Min top 3 filmoplevelse er helt klart, da jeg i 2012 i løbet af en ferie så filmene for første gang. Dvs. skiftevis så en film (de udvidede udgaver) og typisk dagen efter ekstramaterialet, som var på 2-3 timer eller noget i den stil (dvd-boksen).

Jeg har ikke set filmene siden, så det gibber lidt i mig for at lave samme stunt på større fjernsyn og i bedre kvalitet :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/12-20 16:48 
Sumez>
Var spillet ikke allerede erklæret i dev hell tilbage i 2012? Det har taget meget længere end tre år for det spil :D

Ja, det har vist været lidt on and off lige siden dengang. Det har været erklæret vaporware i en evighed, så jeg regnede seriøst aldrig med at skulle modtage noget.

Sumez>
Har set nogle lidt tvivlsomme videoer af hvordan det spiller, men andre ser bedre ud. Lader til at det spiller bedst med den kvindelige hovedperson.

Jeg har ikke fulgt med i udviklingen de sidste par år, og har ikke set nogen videoer, så det bliver en fuldstændig jomfruelig oplevelse for mig, når jeg engang får tid til at spille det. Skal lige igennem alt julecirkusset, før det bliver aktuelt.
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 23/12-20 01:58 
Wow, jeg havde ikke lige fulgt med i hvordan det gik med Watermelon games efter Pier Solar, masser af drama og nedsmeltning. Teknisk ser Paprium meget imponerende ud, er spændt på at høre hvordan det spiller.
Hvor meget gav du for din preorder?
Det ser ud til at WM (Fonzie) har boostet priserne op i et ret vildt niveau nu, 129 US$ for den mest skrabede version, 169$ (US/JP) eller 339$ (EU) for limited editions...
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/12-20 08:43, rettet 23/12-20 08:44 
KillerBean2>


Lavede en preorder i 2017 og gik ud fra, at mine penge var tabt, da spillet senere kom i development hell.

Men for lidt over en uge siden fik jeg så pludselig en mail om, at jeg bare skulle godkende min adresse :D

Det ser godt nok dope ud! Glæder mig til at prøve det en dag :=)

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/12-20 18:44 
silverstar>
Hvor meget gav du for din preorder?

$69 :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 24/12-20 00:33 
Nice
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 24/12-20 09:28 
silverstar>
Wow, jeg havde ikke lige fulgt med i hvordan det gik med Watermelon games efter Pier Solar, masser af drama og nedsmeltning. Teknisk ser Paprium meget imponerende ud, er spændt på at høre hvordan det spiller.
Hvor meget gav du for din preorder?
Det ser ud til at WM (Fonzie) har boostet priserne op i et ret vildt niveau nu, 129 US$ for den mest skrabede version, 169$ (US/JP) eller 339$ (EU) for limited editions...

Ja det godt nok en dyr sag. Er fristet. Men selv den til 129 er lige i overkanten af hvad jeg har råd til at lægge for et spil. Må blive en anden dag til en anden pris.
msxtrdmsxtrdSkrevet 27/12-20 14:25 
Hmm, crap, har også betalt tilbage i 2017 for Paprium, men har ikke hørt et pip fra dem? Håber at de sender noget :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01-21 15:55 
Samsung 2TB 870 QVO SSD. Kombineret med min gamle 1TB 860 vha. 2 bays enclosure giver 3TB SSD plads til PS4-spil på PS5. Virker umiddelbart fint :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
MuertoMuertoSkrevet 19/01-21 16:13 
Sega NNC i god stand
Hvad kom ind ad døren i dag?
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/01-21 10:12 
Damn, super nice!!
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 20/01-21 10:35 
Muerto>
Sega NNC i god stand

Hvor er det billede taget? Er skuret begyndt at flyde over ind i huset? :O
De maskiner er virkelig lækre, ville ønske at jeg kunne komme med her i februar, men det er bare ikke forsvarligt i forhold til min (og landets) situation :\
Har du fået TGM3 til at spille?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 20/01-21 14:55 
Muerto>
Sega NNC i god stand

Lækre arcade-sager :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
MuertoMuertoSkrevet 21/01-21 09:56 
Sumez>
Muerto>
Sega NNC i god stand

Hvor er det billede taget? Er skuret begyndt at flyde over ind i huset? :O
Har du fået TGM3 til at spille?

Det er sælgers billede... Den står stadig i firmaet, skal lige ha fundet en anden sofa der er kortere, så er der plads til begge NNC inde ved baren - og så er arcaden også delt lidt op i Oldsch00l og Newsch00l :)
SumezSumezSkrevet 21/01-21 10:02 
Dvs. du har heller ikke fået anskaffet dig DeathSmiles eller Ketsui plakater endnu? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/01-21 12:36 
millennium>
Lord of the Rings Trilogi 4K

Rimelig pricey, men alligevel - 9 discs, fordi hver film kommer både i biograf og udvidet version.

Ditto.

Det er faldet til kr 799,- men stadig ret dyr udgivelse imo.
NaieraNaieraSkrevet 21/01-21 13:16 
Den koster en plov hos Amazon i Tyskland.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 21/01-21 13:20 
Doh :D
SumezSumezSkrevet 21/01-21 13:22 
Hvad er overhovedet en fornuftig 4K afspiller i dag? Så vidt jeg husker er PS4 ikke i stand til det? Går ud fra at PS5 kan.

Har den udgave alt det samme ekstramateriale som de originale extended edition DVD-udgaver? Det ekstramateriale er noget af det bedste jeg nogensinde har set på en filmudgivelse, det er helt vildt så meget de går i dybden, og så meget entusiasme hele holdet har.
Jeg har ikke det store forhold til filmene, men jeg har enormt meget respekt for det arbejde der er lagt i dem, og min kæreste er helt vild med dem, så det kunne være rigtig fedt at udskifte hendes DVD-samling med en ordentlig flot udgave.

Er faktisk lidt overrasket over hvor grimme DVD'erne er, især når nu filmene er spredt over two discs hver. Der er selvfølgelig grænser for hvad man kan på DVD-formatet, men mindes at have set film der står væsentlig flottere på et HD fjernsyn...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-21 13:26, rettet 21/01-21 13:29 
Ingen af konsollerne kan afspille Dolby Vision fra UHD Blu-rays, så jeg vil være fræk og sige at ingen af dem er gode afspillere :)

Svjh er det Panasonic der laver de bedste UHD-afspillere efter at Oppo stoppede.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Soren47Soren47Skrevet 21/01-21 15:49 
@Sumez
Jeg venter netop på den "ultimative" boks der kommer til sommer. Se info i link.
Der skulle efter sigende være mere ekstramateriale med :)

Link...
SumezSumezSkrevet 21/01-21 16:55, rettet 21/01-21 16:58 
Tak for information!

Viser den artikel det forkerte cover, eller er de to udgaver næsten magen til hinanden?
Synes godt nok det er lidt af en jungle at finde ud af.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 21/01-21 17:03 
Artiklen (som er fra oktober 2020) omhandler både den udgave der kan købes nu, men også den udgave som Soren47 snakker om, der kommer til sommer. Billedet er blot af den udgave, som er ude nu.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 21/01-21 20:24 
Var ikke klar over at det var så ny en udgivelse i forvejen. :) Mange tak.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 22/01-21 18:30 
Sumez>
Hvad er overhovedet en fornuftig 4K afspiller i dag? Så vidt jeg husker er PS4 ikke i stand til det? Går ud fra at PS5 kan.

Jeg har i nogle år nu, set UHD film på en Xbox One X, og den har fungeret fortrinligt. Det ser knaldgodt ud.
GreaseballGreaseballSkrevet 23/01-21 12:36 
To lettere støvet Xbox maskiner fra et sommerhus, lidt originale og uoriginale kontrollers til Xbox. En Fjernbetjenings modtager til Xbox -fjernbetjeningen(øv). En stak Xbox spil, hvor der var 1 tomt cover(EA sports spil så det går nok) og et enkelt PS2 spil af ukendte årsager.

Så de skal renses og vil stille dem om til at bruge HDMI og sælge dem samme med HDMI kabler senere.
GreaseballGreaseballSkrevet 04/02-21 16:22 
Yes! Så fik jeg endelig fat i en Series X.
Elgiganten har lidt rundt omkring. De havde en i Køge.
Så var der ude og hente den.

Var lige ved at være forgæves. Salget var ikke gået igennem i går. Men et opkald til dem igen og de fik sendt nyt betalings link og han ventede endda på linjen for at sikre sig den var ok. Da forbindelsen røg ud, så ringede han på mit mobilnummer for at fortsætte og fortælle at alt var i orden nu.

God service hos Elgiganten i dag. De kan godt når de vil. ;)
NaieraNaieraSkrevet 04/02-21 19:56 
Godt du fik støvet en op. Det er en rigtig fin konsol.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PapandPapandSkrevet 04/02-21 20:28 
Hvordan fandt du ud af de havde en på lager? Ringede du rundt?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
GreaseballGreaseballSkrevet 05/02-21 07:48 
Jeg brugte deres Live Shopping system. De kan se forbi hjemmesiden. Series X er pt ikke på deres webshop. Men de kan se hvis en butik har en liggende.

Elgiganten Live Shopping
MuertoMuertoSkrevet 16/02-21 14:20 
Sumez>
Dvs. du har heller ikke fået anskaffet dig DeathSmiles eller Ketsui plakater endnu? :P

Nej, der er ikke så mange steder at hænge dem...
Fra i Fredags:

Hvad kom ind ad døren i dag?
Soren47Soren47Skrevet 17/02-21 09:52 
En GCHD MK-II HD Out Adapter.
Gamecuben giver noget bedre billede nu :)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/02-21 10:45 
Little Nightmares II: TV Edition til Nintendo Switch - fordi min ledelse synes at jeg er skide sød. <3

Måske jeg burde få gennemført det første spil... Og måske jeg også burde få pakket min Switch ud :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 14/03-21 17:46 
Godt nok i går, og teknisk set kan den slet ikke komme “ind ad døren”, men jeg fik ny bil. Eller rettere, “bil”, da jeg aldrig har haft en før :-)

Skoda Fabia Combi TSI.
fumfumSkrevet 15/03-21 13:16 
Ny eller brugt?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
JmogJmogSkrevet 15/03-21 15:23 
Brugt. 2014 model.
ExceptionExceptionSkrevet 15/03-21 16:33 
Et par stykker af disse lækre enheder:
Hvad kom ind ad døren i dag?

Gik fra et Google Nest setup som skuffede på performance delen.

Her snakker vi "Triband", "Wifi-6" "dedikeret-backhaul", og 6 interne antenner. Jo, jeg glæder mig til at sætte dem til. :)
NaieraNaieraSkrevet 15/03-21 16:39 
Hvad hedder de, og er du flink at vende tilbage og fortælle hvor mange megabit de kan trække?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ExceptionExceptionSkrevet 15/03-21 17:02 
Hvad hedder de, og er du flink at vende tilbage og fortælle hvor mange megabit de kan trække?

Jeg har ikke haft tid til at sætte dem til endnu, men navnet er "ASUS ZenWiFi AX (XT8)".

Mht. "Throughput", så afhænger det jo naturligvis af forskellige faktorer (distance, blokeringer mv.). De er oplyst til at kunne dække ca. 500 kvm hvis de to routere er placeret optimalt, og såfremt du har nogle Wifi-6 klienter, så skulle det gerne sparke som en hest.

I vores hus på 155 kvm tænker jeg dog, at hastigheden gerne skulle ligge på en 400-500 Mbit over ren Wifi (ingen kablet backhaul). Med kablet backhaul mellem de to enheder og ren 5 Ghz bånd, så skulle der i teorien ikke være meget forskel på den hastighed du opnår, kontra et fuldt kablet setup. Igen, der er jo flere fysiske parametre at tage i betragtning mht. Wifi, men jeg glæder mig godt nok til at teste dem. :)
NaieraNaieraSkrevet 15/03-21 17:41 
Tak for info. Jeg klarer mig med de 300-400 jeg får med min Netgear Nighthawk, så. Hvis jeg skal opgradere, så skal det vel mindst kunne trække det dobbelte ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ExceptionExceptionSkrevet 15/03-21 18:07 
Ingen problem.

Jeg håber da at jeg kan trække det dobbelte af det du nævner her. Som sagt endda uden kablet "backhaul". Nu må vi se ;)

Jeg kan personligt ikke bruge 300-400 Mbit et sted i huset, og 100 Mbit et andet sted (Det var Google Nest om igen). Jeg efterspørger den samme, tilnærmelsesvise hastighed fra udbyder, ALLE steder i hjemmet. Det er bl.a. fordelen ved et Mesh system - ingen "døde områder", samt en glidende overgang fra point-to-point.

Lige nu kører jeg med en ældre ASUS RT-AC68U. Her ligger jeg på 750-830 Mbit (1 Gbit fra ISP) inde på kontoret, ca. 3 meter fra routeren. Sidder jeg i stuen (ca. 10-15 meter væk), så ligger jeg kun på 250-280 Mbit.

Det skal også siges at vi her i husstanden er flere på, på samme tid, så hardwaren i netværket skal både kunne opretholde download af f.eks. spil, streaming, Plex Server, tablet+tlf mv.

Men jeg skal nok lige droppe en tråd når jeg har fået sat systemet til, samt kørt nogle tests. :)
NaieraNaieraSkrevet 15/03-21 18:10 
Det er spøjst at min, som kostede 2500,- da den var ny, kun kan trække 350-400 med kabel, eller trådløs lige ved siden af routeren. Jeg havde godt nok regnet med mere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ExceptionExceptionSkrevet 15/03-21 18:25 
Nu ved jeg jo ikke hvilken hastighed du har fra udbyder eller om du har opsat forskellige "services" på dit lokalnet, men har du f.eks. 1 Gbit, så er der alt andet lige noget galt med enten din forbindelse eller din router.

Med ovenstående eksempel skal din Nighthawk naturlugvis kunne trække fuld skrue med et min. Cat5 kabel.

Trådløst vil jeg også mene (tæt på) routeren, at du skal kunne komme op på omkring 800-900 Mbit.

Afhængig af medium - kobber eller fiber, vil der være en smule "overhead". Jeg er selv på kobber desværre.
NaieraNaieraSkrevet 15/03-21 20:43 
Forbindelsen trækker uden problemer 990+ testet på den nye Xbox med kabel direkte i YouSee-routeren. Men det har vi været igennem i en anden tråd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ExceptionExceptionSkrevet 15/03-21 21:08 
Så din udbyders router performer bedre end din Nighthawk?

Prøv evt. at sætte YouSee routeren i bridge mode, hvis det ikke allerede er tilfældet.
NaieraNaieraSkrevet 15/03-21 21:26 
Hvis jeg gør det ryger forbindelsen fuldstændig. YouSee-dimsen har i øvrigt nærmest ingen rækkevidde; selv med 2.4GHz røg forbindelsen til tidskapslen ude i køkkenet hele tiden, og jeg bor altså i en lejlighed på 65 kvm :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ExceptionExceptionSkrevet 16/03-21 20:29 
Efter du sætter din ISP router i bridge mode skal du som regel kontakte din udbyder og få dem til at "release" den fysiske adresse på routeren. Derefter smækker du din egen Nighthawk på, som så registreres i deres system. Gør dette mens du har dem i enten tlf. eller på chatten.

De fleste udbydere låser mac-adressen på det første udstyr som bliver koblet på forbindelsen efter linjen bliver aktiveret. Dette gøres så din offentlige IP låses til udstyret (hvilket i mange tilfælde er udbyders eget modem/router).

Udover at det heller ikke er hensigtsmæssigt at køre med 2 separate routere på et lille hjemmenetværk (medmindre de er konfigureret til det), så introducerer det også dobbelt NAT'ing. Med dobbelt NAT'ing vil det nærmest være umuligt bl.a. at tilgå privat server ude fra internettet mv. Iht. spil på Xbox og PS vil det som regel påvirke peer-to-peer forbindelser (spil hvor spillerne er forbundet direkte med hinanden, altså ikke "dedicated server").

Udover ovenstående så sørg altid for, at have sidste nye modem/router fra udbyder. Jeg mener YouSee bruger Sagemcom FAST 3890V3 som sidste nye i disse tider.
NaieraNaieraSkrevet 16/03-21 21:29 
Jeg siger tusind tak for forslagene. Jeg kan ikke umiddelbart lokke den nyeste router ud af YouSee; det har jeg prøvet ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig