Konsolkongen | Skrevet 02/12-23 17:20 | Fedt at John Linnemann tager en pause fra det nye pjat og fokuserer på noget vigtigt :)
Jeg har kun spillet Daytona 2 på Super Model 3-emulatoren og selvom det var fedt nok, så er jeg glad for at høre at kontrollen er blevet forbedret lidt.
Ingen lavede nogensinde racerspil som Sega gjorde. Jeg elskede at Motorraid var i et af de tidligere spil også.
Personligt har jeg sat alt Yakuza på pause. Jeg er rigtig glad for serien, men det er simpelthen alt for meget af den. Jeg køber alligevel det nye her for Daytona 2 alene og så kan jeg gemme hovedspillet til senere :)
Håber ligesom John at alle spillene kan udkomme i en fysisk opsamling på et tidspunkt. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Jmog | Skrevet 03/12-23 00:04 | Xreal Air 2 Pro briller
Xreal Beam |
|
Greaseball | Skrevet 03/12-23 18:26, rettet 03/12-23 18:28 |
Og kender jeg SEGA så forbliver det også der. Ikke noget med selvstændige udgivelser af deres efterspurgte spil. Næ nej... jo måske, men så bliver det kun udgivet i Japan.
Konsolkongen>
Håber ligesom John at alle spillene kan udkomme i en fysisk opsamling på et tidspunkt.
Kunne været fedt med en opsamling af Daytona spil. Men tvivler meget på det noget vi kommer til at se fra dem af. :( |
|
Konsolkongen | Skrevet 04/12-23 17:33 | Beano>
Dragon Among Men 7 Side Story: Helten Har Intet Navn
Hvor har du købt det henne? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Beano | Skrevet 04/12-23 17:42 | | Playasia, med kinesisk cover men der er engelske tekster/menuer og japansk tale :) |
|
Konsolkongen | Skrevet 04/12-23 18:48 | | Ah, det var ikke til at se ud fra dit billede. Der lignede det et Pegi-mærke :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Sumez | Skrevet 04/12-23 19:08 | Der står da "Traditionel Kinesisk Version" på det :P
Er faktisk overrasket over at de ikke kordinerer en international udgivelse på de spil i dag. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Beano | Skrevet 04/12-23 21:51 | Konsolkongen>
Ah, det var ikke til at se ud fra dit billede. Der lignede det et Pegi-mærke :)
Billedet er oversat med Google Lens ;D |
|
Beano | Skrevet 04/12-23 21:58 | Sumez>
Er faktisk overrasket over at de ikke kordinerer en international udgivelse på de spil i dag.
Det er lidt trist, men jeg tror det er fordi det er en side-story og Sega betragter det som en mindre udgivelse a.la. DLC. Det næste Like A Dragon hovedspil udkommer allerede i januar, og fysisk hos os også :D
https://en.wikipedia.org/wiki/Like_a_Dragon%3A_Infinite_Wealth |
|
Konsolkongen | Skrevet 18/12-23 18:56 | Konsolkongen>
Nice. Er det det hvor Daytona 2 er i? :)
Jeg købte en ny PS5 på Black Friday for at få en mere støjsvag maskine. Ankom i går med defekt BD-drev :O
Er allerede sendt tilbage til Bilka. Håber de har mulighed for at sende mig en anden maskine :)
Bilka kunne desværre ikke skaffe ny maskine magen til (den med SM2 kode, som jeg alligevel ville have solgt). Så jeg fik samme BF-rabat på en PS5 Slim i stedet. Det var sgu fin service :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Beano | Skrevet 05/02-24 15:50 | Nyt retro legetøj...
 |
|
slk486 | Skrevet 05/02-24 19:42 | | Lækkert. Det har jeg også overvejet på det kraftigste :) | j/k
|
|
Beano | Skrevet 05/02-24 22:51, rettet 05/02-24 22:51 | Har ikke brugt den endnu men PRO1 fungerer fortræffeligt med PS1 saves så jeg hoppede på denne som kan både PS1/PS2 saves :)
Jeg kan dog godt tænke mig de udvidede Web UI lidt mere men det kan jo komme, de arbejder på nye features lover de :) |
|
slk486 | Skrevet 06/02-24 10:03 | | Burde også bare få bestilt, men der er sgu hele tiden et eller andet nyt og smart til hobbyen, som skal på listen.. :D | j/k
|
|
Beano | Skrevet 06/02-24 12:18 | | Jeg kender det :P |
|
Sumez | Skrevet 09/02-24 07:28, rettet 09/02-24 07:31 | Jeg må også hellere huske at få brugt den her tråd noget mere. :)
Fik lige en pakke ind fra Limited Run Games med en 18 måneder gammel ordre, hvilket desværre er standarden for dem, og en anden pakke fra Canada med et licenseret 2-i-1 NES cartridge med begge Battle Kid spil på, kun udgivet i 20 eksemplarer så den er lidt sjov.
Og så var jeg et visit hos Nintendoluskeren for at bruge nogle af de penge jeg fik i julegave sidste år.
 | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Greaseball | Skrevet 16/02-24 00:11 | Heh, Nintendoluskeren. Det en ny butik? ;)
Her kom der Yakusa Like a Dragon ind af døren. Hørt så meget godt om serien, nu skal en af dem prøves i dybden.
Fandt også Need for Speed Unbound samtidig. |
|
Greaseball | Skrevet 16/05-24 23:30 | Var forbi ZZgames i Tåstrup i dag. Byttede nogle spil ind jeg ikke kommet til at spille igen.
Fik fat i Castlevania: Curse of Darkness til Xbox og Deadly creatures til Wii.
Så skal det bare blive weekend. |
|
dRxL | Skrevet 11/07-24 18:42, rettet 11/07-24 18:42 | Indkøbslisten fra følgende video-tutorial i at lave et batteri hack på dreamcast VMU'er, hvor et litium-ion battery oplades imens det sidder i kontrolleren i stedet for at knap-batteriet bliver afladt som ellers er default (designfejl fra Sega). Men gange 10, så nu skal jeg i gang med at øve mig i at lodde =)

Youtube guide | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
Jmog | Skrevet 25/01 13:42 | Panasonic UB9000 UHD-afspiller.
Holy shit, den er tung! |
|
|
|
Jmog | Skrevet 26/01 01:39 | 8.495kr.
Får ny projektor i næste uge, så jeg måtte have noget der kunne matche den :-) |
|
Naiera | Skrevet 26/01 05:49 | Men du mangler vel stadig en måde at lave HDR spiseligt for en projektor…
Skal du have smidt den hakkede firmware på så den er religionsfri på Blu-ray, menuerne kører hurtigere og såen? | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Beano | Skrevet 27/01 10:03 | | Kan man få custom FW til DP-UB824? hvor læser man mere om det? :) |
|
|
|
Jmog | Skrevet 28/01 02:16 | Naiera>
Men du mangler vel stadig en måde at lave HDR spiseligt for en projektor…
Skal du have smidt den hakkede firmware på så den er religionsfri på Blu-ray, menuerne kører hurtigere og såen?
Hum-hum. Projektoren har faktisk HDR, men hvor godt det virker må komme an på en prøve. Har aldrig oplevet HDR på en projektor før.
Kan tænkes jeg leger med firmware så den bliver BD regionsfri, men det bliver nok ikke lige med det første. Jeg ved ikke hvor mange region A film jeg har men det er meeeeget få. Det er årevis siden jeg er stødt på en film i samlingen, der ikke kunne afspilles på min Oppo i Region B mode. Og ellers så kan jeg altid hive Oppoen frem, når det en sjælden gang skulle blive relevant. |
|
Naiera | Skrevet 28/01 03:46, rettet 28/01 03:47 | Projektorer kan ikke vise HDR. De har ingen "dimming zones". Selvfølgelig er der nogle som synes det ser fint ud...
Hvad er det egentlig for en projektor du har på vej? :p | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Jmog | Skrevet 28/01 21:52 | | JVC DLA-X9900 |
|
Jmog | Skrevet 14/02 13:18 | I går var en ret god dag. Fik følgende ind ad døren og installeret og professionelt kalibreret:
JVC DLA-X9900 projektor
Integra DRX R1 11.2 Atmos receiver/forstærker
Velodyne SPL-1200 Ultra subwoofer
Billedet er fantastisk og lyden sublim. Er især imponeret over kombinationen af at have to subwoofere nu. Eksplosioner føles som jordskælv. Føles FYSISK som jordskælv. |
|
|
|
Jmog | Skrevet 14/02 14:10 | Så var det aldrig kommet så vidt :-D
Jeg har én nabo nu og der er ti meter mellem vores ydermure. Det er helt fantastisk at have nul begrænsninger/hæmninger. Jeg tror ikke jeg har været i en biograf i Danmark med så voldelig (på den gode måde) en low end som jeg har nu. |
|
|
|
Greaseball | Skrevet 19/02 20:14 | Jmog>
Så var det aldrig kommet så vidt :-D
Jeg har én nabo nu og der er ti meter mellem vores ydermure. Det er helt fantastisk at have nul begrænsninger/hæmninger. Jeg tror ikke jeg har været i en biograf i Danmark med så voldelig (på den gode måde) en low end som jeg har nu.
Living the dream eh ;) |
|
|
|
tas | Skrevet 03/05 23:14 | Har også selv fået en fra en par måneder siden, som var upgrade fra en MacBook Air M1 som jeg brugte som "stationær" koblet til skærm med mus/tastatur.
Selvom Macbook'en egentlig var fin er den nu bare noget mere snappy og at der er 16gb ram gør en forskel. De 8gb har altid været alt for lidt.
Har altid været PC bruger og samler også selv, men det er rart den bare starter super hurtigt og har nærmest ikke noget strømforbrug sammenlignet med de stationære PC'er jeg har.
Lige før det nok er den apple device hvor jeg egentlig føler man rent faktisk får mere for pengene end prisen siger. Apple er godt, men de plejer nu at tage sig lidt overbetalt ;) | Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
|
|
Konsolkongen | Skrevet 04/05 04:18 | Jeg har hørt rigtig mange steder at Mac mini M4 er den computer hvor man får allermest for pengene. Det kan så vidt jeg ved stadig ikke lade sig gøre at købe noget tilsvarende PC til samme pris.
Det er såfremt man køber basis-modellen til de der 5200kr altså. Lige så snart man opgraderer SSD eller RAM, så bliver man taget ved næsen. Det er helt vanvittigt hvad Apple mener de kan tage for det.
Jeg har købt et eksternt Thunderbolt enclosure, og vil sætte en 2TB M2 SSD deri. Det løber i alt op i ca 2000kr. Skulle jeg have opgraderet SSD'en hos Apple til samme størrelse ville prisen være 8000kr oveni hvad computeren koster.
Der er selvfølgelig den ulempe at det vil optage en thunderbolt port på bagsiden, jeg synes det er besparelsen værd :)
Jeg fik forresten også en AW3225QF OLED monitor til computeren i går. Havde egentlig købt en 27" LCD (U2725QE) som jeg håbede ville være nogenlunde tilsvarende skærmkvaliteten i min 2017 iMac, og med rigtig gode og præcise farver, men den var en slem skuffelse. Støjende strømforsyning og så meget wobble i standen at det lignede jordskælv når jeg skrev på tastaturet.
Jeg kunne heller ikke forene mig med den matte skærm finish. At den var 4k var næsten ligegyldigt når skærmen næsten så beskidt ud :/
OLED-skærmen er fandeme nice, og prisforskellen var ikke engang specielt stor :/ | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Naiera | Skrevet 04/05 05:08 | | Skærmen er os' min største bekymring, når 2017 iMac'en skal skiftes om nogle år. Indtil videre kører den fint, men en dag bliver den nok lidt lang i spyttet alligevel. Men jeg ved sgu ikk' med skærmen... | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
dRxL | Skrevet 04/05 11:21 | Konsolkongen>
Jeg fik forresten også en AW3225QF OLED monitor til computeren i går.
...
OLED-skærmen er fandeme nice, og prisforskellen var ikke engang specielt stor :/
Den har jeg haft i et års tid nu, og ja, den er super. Mit eneste problem med den er at min dreng på 10 helst vil bruge min arbejdsstation hele tiden nu :-/ | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
Konsolkongen | Skrevet 04/05 11:55, rettet 04/05 12:08 | Naiera>
Skærmen er os' min største bekymring, når 2017 iMac'en skal skiftes om nogle år. Indtil videre kører den fint, men en dag bliver den nok lidt lang i spyttet alligevel. Men jeg ved sgu ikk' med skærmen...
Det bliver helt sikkert svært. Jeg synes den glossy skærm på iMac’en giver virkningen af langt bedre kontrast, farver, samt skarphed, sammenlignet med andre LCD-skærme. Bevares, den er kun 60Hz, men når den er en 6000kr skærm overlegen på næsten alle andre områder er det tosset :/
Dertil syntes jeg at U2725QE-skærmen så pisse billig ud, dårlig kvalitet plastik der tilmed var skævt nogle steder, og grim sølvmalet fod.
For 1200kr ekstra fik jeg større skærm, oled, glossy finish, samt 240Hz i stedet for 120Hz. Jeg hader det der PC gamer look, men set forfra er skærmen faktisk meget flot og jeg kan egentlig godt lide foden. Plastikken er også ti gange højere kvalitet herpå.
Eneste minus er ingen KVM switch og analog lydudgang. Lige nu bruger jeg den indbyggede højttaler i Mac’en :D
Jeg er ikke så nervøs for burn-in, trods den primært skal bruges til arbejde og webbrowsing. Dell yder 3 års garanti mod det, men jeg er begyndt at skjule docken, bare for en sikkerheds skyld :D
I øvrigt, nul pixel fejl hverken stuck eller døde på nogen af de to monitors. Jeg burde løbe ned og købe en lottokupon.
dRxL>
Den har jeg haft i et års tid nu, og ja, den er super. Mit eneste problem med den er at min dreng på 10 helst vil bruge min arbejdsstation hele tiden nu :-/
Dejligt at høre at du stadig er tilfreds med den, efter at have haft den et år :)
Jeg har aldrig set så vild en ensartethed på nogen skærm (fuld grå, hvid, rød, grøn, blå skærm). Det er bedre end noget plasma jeg har set og klart bedre end mit WRGB OLED TV :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Naiera | Skrevet 04/05 13:30 | Så den der Alien-vare er sådan en bøje-fætter? Jeg kan se, at min søgen ikke er helt ovre ;)
Lavere opløsning på langt større skærm er ikke et problem? Jeg havde i øvrigt tænkt mig at montere sådan en skærm-arm på mit skrivebord og sætte skærmen på sådan en. Men vi er selvfølgelig stadig nogle år væk alligevel. Der er ikke nogen videre grund til at opgradere computer lige nu. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Konsolkongen | Skrevet 04/05 13:52, rettet 04/05 13:54 | Jeg var også skeptisk omkring buet skærm, men jeg tror jeg vænner mig til det ret hurtigt.
Man kan godt se at opløsningen er lidt lavere, og QD-OLEDs pixelstruktur gør også at tekst er en lille smule mere blurry end traditionelle (glossy) LCD-paneler ville være. Jeg synes dog ikke det er det store problem.
Der er rigtig mange der har problemer med måden macOS skalerer til 4k-skærme. Det så rigtig skidt ud da jeg sluttede den første 4k-skærm til min 2017 iMac (i 1440p størrelse), men Mac mini M4 skalerer meget pænere, så jeg synes ikke rigtig det er et problem.
Jeg kunne se tydelig forskel på kanterne på musemarkøren afhængig af position, på iMac + 27" 4k skærm. Det kan Jeg ikke på Mac mini + 32" OLED-skærmen, så Apple har lavet et eller andet om siden.
Der er mange der sværger til at bruge en 3rd party app der hedder Betterdisplay Pro, som kan måske kan hjælpe med dette. Jeg fik det ikke til at virke på iMac'en, og jeg har ikke set nogen grund til at installere det på mit nuværende setup. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
millennium | Skrevet 15/09 10:40 | Panasonic DP-ub9000
Regner med at jeg er færdig med at købe 4K afspillere resten af mit liv. Boom! | The medium is the message.
|
|