X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg har set lyset.


Svar
RebelheartRebelheartSkrevet 29/09-03 04:31 
Jeg har længe haft mistanken, men har ikke kunnet acceptere den: Jeg er en Xbox fanboy!
Selv om jeg har prøvet at interessere mig for andre konsoller, har jeg inderst inde hele tiden vidst, at Xbox var kongen over dem alle.

Jeg købte en PS2 dengang, da den blev udgivet i Danmark, men blev meget skuffet over kvaliteten af både maskine og spil. Da Xbox blev udgivet, købte jeg en ... Se hele indlægget
208 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Svar
RebelheartRebelheartSkrevet 29/09-03 04:31 
Jeg har længe haft mistanken, men har ikke kunnet acceptere den: Jeg er en Xbox fanboy!
Selv om jeg har prøvet at interessere mig for andre konsoller, har jeg inderst inde hele tiden vidst, at Xbox var kongen over dem alle.

Jeg købte en PS2 dengang, da den blev udgivet i Danmark, men blev meget skuffet over kvaliteten af både maskine og spil. Da Xbox blev udgivet, købte jeg en og spillet Halo blev det første spil, som jeg investerede i. Kort tid efter forærede jeg min PS2 væk, da jeg ikke rigtig havde noget at bruge den til.

Tiden gik og Nintendo udkom med deres GameCube på det danske marked. En ganske fin lille maskine med nogle fremragende kvalitetsspil. Da jeg havde læst og set billeder af Star Wars: Rogue Leader, måtte jeg bare have mig et eksemplar og da Xbox på det tidspunkt ikke have udsigt til de store kvalitetstitler, så jeg ingen problemer i det.

Et par GameCube spil senere havde jeg mistet interessen for GameCuben. Jeg forsøgte i ren desperation at investere i toptitler bl.a. Eternal Darkness og Metroid Prime, men da jeg efterhånden brugte mere og mere tid på alle de fede Xbox spil, som pludselig begyndte at dukke op og Xbox Live, fik jeg aldrig startet på spillene. Sådan gik det i et stykke tid.

På et tidspunkt i forløbet begyndte mine mange Gamecube spil, som lå uberørte på hylden at stresse mig gevaldigt, så jeg ikke rigtig kunne koncentrere mig om min Xbox. Resultatet blev, at jeg næsten aldrig fik tændt for noget som helst andet end for min pc og mit tv. Min aktive konsoltid blev simpelthen udskiftet med en passiv, hvor jeg sad foran pc'en og læste om spillene i stedet for at spille dem.

At GameCubens fremtid er særdeles usikker med hensyn til kommende kvalitetstitler, har gjort, at jeg idag har taget det voldsomme skridt, at jeg har fjernet min GameCube og de tilhørende spil fra stuen og gemt dem væk i et skab ude i gangen for på den måde, at kunne koncentrere mig om min Xbox igen. Det er vel heller ikke for sjovt, at man siger: Ude af øje, ude af sind?

Endvidere har jeg besluttet mig for ikke at abonnere på de nyhedsgrupper omhandlende GameCube, som jeg ellers har fulgt med i og jeg vil også forsøge at ignorerer nyheder og spilanmeldelser af nye GameCube spil, for man siger jo også: Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af!
RitesRitesSkrevet 29/09-03 06:31 
Forstår dig delvist, hvordan det kan være svært at gå igang med et konsolspil, når der hænger et væld af andre spil faretruende over dig.
Grunden til at jeg fjernede min GC var dog så simpel, som at jeg ikke havde brug for den -grundet mangel på fede spil.

Nu har jeg så fået en GameBoy Player, så nu har maskinen da alle de gamle GB toptitler (+Zelda:TWW og Ikaruga)!
» a winner is you «
APHAPHSkrevet 29/09-03 07:17 
Jeg har det meget lig dig, dog vil jeg ikke gå så langt, og sige at man er fanboy på det grundlag. Der skal ikke herske tvivl om at xbox konsolen, er den af mine konsoler, som jeg bruger klart mest tid på, med det er udelukkende fordi xbéns spiludvalg, er bedre end gcéns og ps2éns.. ihvertfald i de genre, der har min interesse. Den eneste undtagelse er sportsgenren, hvor PES bliver udgivet på PS2, men jeg må også blankt erkende, at det er absolut den eneste grund til, at jeg ejer konsolen. Skulle der engang komme en online version af spillet til xb, er min ps2s dage formenligt talte.
Jeg købte en brugt GC engang i foråret (udelukkende for at spille WE:FE), men det var langt fra en succes historie. Mangel på kvalitetstitler og det faq af ingen af de spil jeg prøvede på platformen, formåede at fange mig, hvilket resulterede i at jeg solgte konsolen relativt hurtigt.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RitesRitesSkrevet 29/09-03 07:23 
Holder selv også kun fast på GC pg.a. MGS:TS, Final Fantasy og ja, joo, der er også et par exclusives på vej, så jeg tror også det kommer til at gå bedre for GC nu.

Hvad PS2eren har gang i... I dunno.
» a winner is you «
RonaldoRonaldoSkrevet 29/09-03 08:31 
Jeg tror at i elsker boksen mere end spillene.
RitesRitesSkrevet 29/09-03 08:38 
Nej nej, da.
» a winner is you «
psychomantispsychomantisSkrevet 29/09-03 09:39 
Jeg kan sagtens sætte mig ind i ovenstående. Men for mit vedkommende var det med omvendt fortegn. Det vil sige, jeg havde PS2, X-box og GC købt i nævnte rækkefølge. Men jeg kunne ikke rigtigt koncentrere mig om tre konsoller på en gang, og da man som studerende ikke ligefrem vælter sig i penge måtte en ryge. Og det blev X-boxen... Hvorfor? Det var i foråret, og jeg havde spillet topspillene på det tidspunkt (Halo, Splinter cell osv.). Super spil, og Halo var også en af mine størtse spiloplevelser i lang tid. Men hvad var der at se frem til? Egentligt ikke rigtigt noget.
Panzer Dragoon lokkede ude i horisonten, men det var også det. Som GC ejer kunne man se frem til Metroid Prime, Zelda og Ikaruga. Top that! Valget blev taget. Så kom sommeren og jeg prøvede at få mig til at savne en x-box. Men kom der noget vildt? Egentligt ikke. KOTOR er først udkommet nu. Men jeg savnede en saltvandsindsprøjtning, så jeg skuede mod øst og importerede Viewtiful Joe og SCII til cuben. Det var ikke nogen dårlig beslutning... Til efteråret kan jeg se frem til, MGS:TS og F-zero GX. Og på sigt endnu flere godbidder som f.eks. FF:CC. X-boxen? Næsten ingenting til efteråret, men ret skal være ret Halo 2 kommer selvfølgelig på et tidspunkt. Og hvem ved om ikke Fable dukker op til næste år. Men det er næste år. Og der er jeg færdig med min uddannelse , så hvem ved om ikke der bliver råd til en ekstra konsol...;)
Til PS2 kommer der altid gode titler, jeg ser frem til Amplitude, PES3, GT4 og mange flere (hvem sagde MGS3?...).
Spiludbuddet (af toptitler) er bedst til x-box? Ikke efter min mening.
SumezSumezSkrevet 29/09-03 09:41, rettet 29/09-03 09:41 
Rites >
ja, joo, der er også et par exclusives på vej, så jeg tror også det kommer til at gå bedre for GC nu.

Synes ikke det ser mere lyst ud end det hidtil har gjort. Sammenlignet med PS2, er der langt mellem toptitlerne på GC. Men for tiden er der da Tales of Symphonia og Baten Kaitos at se frem til. Ved Xbox er det til gengæld STADIG kun Psychonauts der har en smule interesse fra mig. Ville dog nok ikke tøve med at købe Tekki Taisen, hvis jeg havde en ordentlig internetforbindelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/09-03 09:44 
Hvis man ikke kan se at GC'en det svært med ANTALLET af kvalitetstitler, så har man lidt et problem.

Der kommer for få Zelda'er, Mario'er og Metoid'er.

Var det ikke for Super Monkey Ball fredag aften og Animal Crossing ville jeg stortset aldrig spille på min GameCube.

Det maskinen virkelig mangler er flere over middel titler.
Den slags spil som ikke får alle helt op ad stolen, men som alligevel er fede nok at bruge 15 - 20 timer på.

F.eks spillre jeg for tiden en del Midtown Madness 3.
Over Live - i single player synes jeg ikke at spillet er noget særligt, men over nettet er det ganske simpelt super grineren.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ValkyrieValkyrieSkrevet 29/09-03 09:45 
Halo har en stærk kraft på alle der sætte sig ned og spille til spillet er slut.... Bare lige pånær alle "The non belivers"


*Kigger skævt med et ondt blik på RJK, DrXL, Starsoldier og lig.*

;D

Jeg kan godt se hvad du mener. Jeg har også på et tidspnkt bare siddet og talt om spillene uden at spille på Xboxen... Men Halo fik da altid lige et slag!
Well crucify the insincere tonight...
RJKRJKSkrevet 29/09-03 11:18 
Rebelheart >
Jeg har længe haft mistanken, men har ikke kunnet acceptere den: Jeg er en Xbox fanboy!

Så nu bliver jeg altså ikke længere svinet til, for at antyde det...? ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 29/09-03 11:30 
Omkring den 20 Maj i år, tog jeg en beslutning som jeg stadig græmmer mig over, når jeg tænker tilbage på det.

På det tidspunkt havde jeg en Xbox og en Gamecube. Jeg spillede Zelda: TWW og ikke rigtigt noget på Xbox.

En dag fandt jeg ud af, at Zelda egentligt ikke var så fantastisk for mig, som anmeldelserne havde gjort det til; Jeg fandt det faktisk en smule kedeligt og ensformigt, samt ikke særligt sjovt.

Jeg kom til at tænke på, om jeg egentligt ikke var en gammel PC gamer, og slet ikke havde lyst til at spille deciderede konsolspil. Denne tanke satte sig fast, og jeg tænkte ydermere, at noget som Xbox Live, dét måtte være lige noget for mig - der kunne jeg spille online (noget som jeg elskede fra PC og Counter Strike).

Fik fat i et Live Kit, og fik det banket op. Dét var sjovt! Moto GP, Ghost Recon, RtCW m.m - det var helt genialt sjovt det her, og jeg havde helt sikkert fundet min "ven" i Xbox'ens lyksaligheder.

Jeg måtte bare ha' nogle flere Live spil, så jeg solgte Gamecuben + udstyret og alle spillene; Jeg tænkte at jeg ikke kom til at bruge Gamecuben nogensinde mere, da Live lige var noget for mig.

Der gik ca. 2-3 måneder, hvor Live var fantastisk, og så en dag brast drømmen; Jeg syntes mit internetabonnemtent var en smule for dyrt, så jeg fik sat min hastighed en smule ned + min upstream osse.

Nu kunne jeg ikke længere hoste selv, og var nødt til at spille på andre folk's servere (Xboxe), og var underlagt disse folks internetopkoblinger / hastigheder.

Dét var ikke særligt sjovt, for nu væltede det ned over mig, med lag og dårlige forbindelser + afbrudte connections når man var midt i et spil. Mit elskede Ghost Recon var pludseligt en skygge af sig selv - det gik hele tiden ned, når jeg prøvede at finde servere; Fandt jeg en server, og prøvede at gå ind på den, så fandt spillet ofte på, bare at fryse, og så kunne jeg resette Xbox'en og prøve igen. Det er nok unødvendigt at fortælle, at jeg stort set aldrig fik spillet nogle gode spil igen, på Ghost Recon via Xbox Live.

RtCW blev hurtigt MEGET ensformigt at spille; Det var de samme ca. 2-3 baner folk altid spillede og da jeg osse dér var underlagt folks forbindelser + den medfølgende lag, fra disse forbindelser, så gav jeg helt op.

Moto GP - dét var stadig sjovt, og det blev det ved med at være, og jeg kunne iøvrigt stadig hoste deri. MEN - og det er et stort men for mig - det var slet ikke nok; Uanset hvor sjovt Moto GP var at spille online, så var det ikke noget jeg gad basere hele min online oplevelse på - det var ikke et spil jeg havde lyst til at spille hele tiden, men kun i perioder hvor jeg havde lyst til i det hele taget at spille online.

Halo - mit elskede Halo - opdagede jeg en dag at man kunne spille online, via XBC. Dét var en stor dag! Jeg spillede og spillede, og det var vitterligt fantastisk. Verdens bedste spil online? Ja tak!

Jeg spillede CTF på Blood Gulch, når jeg kunne komme til det - de andre gamemodes interesserede mig ikke synderligt - og det var ret genialt.

En dag gik det galt med Halo, på XBC - men jeg havde desværre haft mistanken i et stykke tid inden. Folk var primært interesserede i at spille Halo, som man spiller Quake, og da folk var meget bedre end mig til det, så var det ikke sjovt længere. Det var ikke rigtigt til at få nogle ordentlige kampe på Blood Gulch i CTF længere, så jeg blev til sidst bare sur, og droppede det helt.

At spole et par dage frem, og jeg står inde i byen og kigger på Metroid Prime æsken i en forretning, og tænker "hvad fanden havde jeg gang i?"

I mit stille sind håber jeg noglegange, at Halo 2 bliver en omgang ligegyldigt bras; Så slipper jeg for at købe en Xbox igen, for jeg VED at jeg vil blive skuffet af alle spil, EFTER Halo 2 - maskinen er bare ikke for mig, og bliver det aldrig.

Så som svar på spørgsmålet, at Gamecube har for få Zelda'er, Mario'er og Metroid'er :

Ja - men den HAR disse spil, og den har osse F-Zero, Viewtiful Joe, Super Monkey Ball, Resident Evil, Mario Kart: Double Dash, Rogue Strike, MGS: Twin Snakes, Mario 128, 1080 Avalanche, osv osv.

Xbox har - for mig - Halo + PC ports + multiplatform titler + dårlige Live oplevelser = Tæt på, men ingen chance mere.

Halo 2 skal ha' 10/10 i Edge, og så måske.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 29/09-03 11:34, rettet 29/09-03 11:34 
Okotta >
Halo 2 skal ha' 10/10 i Edge, og så måske.

..og du VED jo godt at Edge aldrig kunne drømme om at give Halo 2 10/10.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 29/09-03 11:36 
Jeg fatter ikke at du, Okotta, ikke kan se det sørgelige i at du baserer den mulige gen-investering i en maskine på ét blads karakter til ét spil...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 29/09-03 11:46 
Sumez >
..og du VED jo godt at Edge aldrig kunne drømme om at give Halo 2 10/10.

Hvorfor ikke? De gjorde det med Halo, og Halo 2 skal være endnu bedre end Halo - eller ligeså godt - for at jeg ville købe det.

Er det bare en smule dårligere end Halo, så ville jeg aldrig købe det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 29/09-03 11:48 
Naiera >
Jeg fatter ikke at du, Okotta, ikke kan se det sørgelige i at du baserer den mulige gen-investering i en maskine på ét blads karakter til ét spil...

Det gjorde jeg osse med det første Halo, og på baggrund af Edge's score, og jeg blev ikke skuffet - de ramte plet.

Halo er i bund og grund det absolut eneste, som interesserer mig på Xbox - men det har folk vel gættet..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/09-03 12:44 
Okotta -> det var fandme et super godt indlæg.

Det er for fedt at læse om folks oplevelser og tanker med og om konsoller og spil.

Tak for det.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JAAJAASkrevet 29/09-03 13:54, rettet 29/09-03 14:03 
Når jeg læser din post, Okotta, står det sort på hvidt, at din Live oplevelse var helt fantastisk indtil du selv sørgede for at få nedsat hastigheden. Så bliver det altså utroligt svært at tage dig seriøst, når du vælger at bashe Xboxen i stedet for bare at få sat din internethastighed op igen. Du kunne jo købe et spil mindre hver anden måned i stedet for, hvis det er økonomi det drejer sig om. Online titler har det alligevel med at holde længere end offline titler.

Jeg kan sagtens forstå, når folk er vægelsindede i forhold til konsoller, og jeg har fuld respekt for, at folk vælger den ene eller den anden fra, men din argumentation virker ærligt talt noget tyndbenet, grænsende til det tåbelige.

Det ville virke mere ærligt på mig, hvis du bare en gang for alle indrømmede, at du i bund og grund ikke rigtigt ved, hvad du vil. Det er da til at forstå.
fumfumSkrevet 29/09-03 14:01 
Med hensyn til xbox-live, så må jeg indrømme at jeg ikke er særlig hooked på online games. Jeg er meget mere til singleplayergames, også de spil hvor man kan spille flere derhjemme. Fx Mario-kart. Så jeg tror ikke jeg vil investere i live-delen, måske hvis der kommer noget ordentligt "downloadable content" til singleplayerspil.
På gamespot er der en ganske glimrende forklaring, som jeg er enig i:

Gamespot om online games
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
The BruceThe BruceSkrevet 29/09-03 14:03, rettet 29/09-03 17:49 
Okotta!!

Jeg kunne ikke være mere enig!!
Jeg er først her for nylig (for en halvanden måneds tid siden) blevet overbevist om at købe andet end en Nintendo-konsol.
Jeg har siden de pastel-farvede 80'ere altid svoret til Nintendo. NES'en samt SNES'en er ren nostalgi med en stak fede spil til hver men med N64'eren overgik de virkelig sig selv- den dag i dag mener jeg stadig, at den har det fedeste spil-udvalg af nogen konsol overhovedet, ever, ialt!!

Mario, Zelda (begge to), Mario Kart, Goldeneye (ubetinget det spil jeg har brugt mest tid på i mit purunge liv) Perfect Dark + en masse spil, jeg ikke kan huske i skrivende stund! Det var ren magi og med Nintendos udgivelse af den såkaldte "Spil-terning" vidste jeg, at verden ville blive et bedre sted....

GC har da haft nogle fede spil, (opgraderingerne i Mario og Zelda-serien var gode men ikke fantastiske som det ellers efterhånden er forventet) Metroid Prime er en genuin klassiker efter min mening. Jeg mangler stadig at få spillet mit Pikmin samt voldspille spil som Super Monkey Ball serien og Animal Crossing, men der er stadig et stykke vej til fordums storhedstid!!

For at vende tilbage til mit blasfemiske køb af alt andet end en Nintendo, så kan jeg forklare det hele:
"Den var usandynlig billig og man fik Halo (...og til dels DOA 3) med når man købte den"!

Disse er ubetinget de eneste grunde til, at jeg investerede i en XBox!!!
Halo ER godt- RIGTIG godt efter min mening, og hvor mange af jer har ikke investeret i en XBox pga. af det?! Helt seriøst hvis Halo IKKE var der- ville I så være de stolte ejere af en XBox lige pt.?!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
JAAJAASkrevet 29/09-03 14:12, rettet 29/09-03 14:13 
Jeg skulle så måske tilføje, at jeg ikke selv har en Xbox, så jeg snakker ikke ud fra en eller anden forestilling om, at jeg skal forsvare min investering.
WehnerWehnerSkrevet 29/09-03 14:19, rettet 29/09-03 14:20 
Skægt - jeg er fuldstændig enig med The Bruce i, at N64 indtil videre er højdepunktet indenfor konsoller, hvad angår de bedste spil. Og det selvom hele rpg-genren og fighter-genren (som jeg begge elsker) var voldsomt underrepræsenterede. Og det er heller ikke fordi der var så forfærdelig mange voldsomt gode spil. Men de der var - wow de var gode!
Ren Rare og Nintendo...

Mario, 2x Zelda, 2x Banjo, 2x Rare FPS, Diddy Kong's Racing og Donkey Kong 64 - her taler vi altså om suverænt gode spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 29/09-03 14:29, rettet 29/09-03 14:31 
Og jeg synes, at BBC er den bedste maskine nogensinde. Godt nok har den ikke ret mange gode spil, men den har Galaga og Elite, som altså er seriøst gode spil.

Det jeg prøver at sige er - smag og behag.

Kigger man objektivt på antallet af spil med karakterer over de 85%, bliver PSX garanteret den uforbeholdne vinder gennem tiderne. Den har selvfølgelig også størst genrebredde.

Alt andet er, ja, smag og behag.
ValkyrieValkyrieSkrevet 29/09-03 14:36 
Okotta >
Sumez >
..og du VED jo godt at Edge aldrig kunne drømme om at give Halo 2 10/10.

Hvorfor ikke? De gjorde det med Halo, og Halo 2 skal være endnu bedre end Halo - eller ligeså godt - for at jeg ville købe det.

Er det bare en smule dårligere end Halo, så ville jeg aldrig købe det.


Det er fuldkommen ligemeget om de synes det er bedre eller dårligere. Det for ikke 10 Okotta - Det må vi alle Halo fanboys indse! Sådan er Edge bygget op! Det var ligesom med Wind Waker - Nu har jeg ikke læst reviewet, men hørte at de syntes det var det bedste i serien, og alligevel fik det 9 og ikke 10 som OOT! Læg mere vægt i hvad de skriver i reviewet Okotta end selve scoren!

Skægt - jeg er fuldstændig enig med The Bruce i, at N64 indtil videre er højdepunktet indenfor konsoller, hvad angår de bedste spil. Og det selvom hele rpg-genren og fighter-genren (som jeg begge elsker) var voldsomt underrepræsenterede. Og det er heller ikke fordi der var så forfærdelig mange voldsomt gode spil. Men de der var - wow de var gode!
Ren Rare og Nintendo...

Mario, 2x Zelda, 2x Banjo, 2x Rare FPS, Diddy Kong's Racing og Donkey Kong 64 - her taler vi altså om suverænt gode spil.

Jeg kan da heller ikke værre mere enig. OOT, Majoras Mask, Mario 64, DK 64, Banjo-Kazooie/Tooie, Conker, Perfect Dark, Goldeneye, Mario kart, Diddy Kong racing, Jet force gemini, var alle super gode spil, men derfor blev jeg ikke træt af andre konsoller, eller ville bashe dem!


Disse er ubetinget de eneste grunde til, at jeg investerede i en XBox!!!
Halo ER godt- RIGTIG godt efter min mening, og hvor mange af jer har ikke investeret i en XBox pga. af det?! Helt seriøst hvis Halo IKKE var der- ville så være de stolte ejere af en XBox lige pt.?!

Ja.... jeg indrømmer at jeg købte min Xbox pga Halo, men senere føler jeg dog at KOTOR, Splinter Cell og en del af Xbox Live tittlerne har gjort op for det. Jeg kan ikke vente til at se hvad Rare gør ved Xbox. Nogen siger at de er blevet nogen totalt værdiløse idioter der ikke dur til noget, mens andre tror at Rare vil owne ligeså meget somd e gjorde i 64 Bits dagene! Nogen gange skal man bare give maskinen tid mate:-)


Okotta - Sørgelig historie! Ikke fordi du blev træt af Xbox Live, men fordi du solgte din Cube pga af Xbox Live og senere blev træt af det!

Jeg synes alt for mange har bashet det system(XBox Live) til fuldstændig sindsyge grunde. Jeg kan stadig finde gode spil ISland Thunder, faktisk er der mange gode servere - Men hvad havde folk regnet med? Xbox er ikke en 3 GHz server... Jeg aner ikke hvad folk forventede, men efter min mening har det overgået nogen af de mest urealistiske forventninger jeg kan komme i tanke om.
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 29/09-03 14:41, rettet 29/09-03 14:42 
JAA, du skriver det, som om du mener, jeg ikke er klar over disse fakta???

Jeg er glad for dette forum, men efter relativt kort tid har jeg lagt mærke til, at folk er meget enten stridslystne eller i hvert fald ivrige efter at lege bedrevidende.

Det fremgår tydeligt af mit indlæg, at jeg netop snakker kvalitet over kvantitet og i det hele taget om min personlige mening.

Så skal jeg lige gøres opmærksom på, at det drejer sig om smag og behag, og at der er flest PS1-spil med karakter over 85% (og jeg vil i øvrigt s.... på hvad andre anmeldere giver et spil, selvom jeg godt kan se, at herinde bliver udenlandske anmeldere betragtet som autoriteter). Det fremgik temmelig tydeligt, at jeg var klar over dette.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/09-03 15:00 
Valkyrie >
Nu har jeg ikke læst reviewet, men hørte at de syntes det var det bedste i serien, og alligevel fik det 9 og ikke 10 som OOT!

Det er ikke helt rigtigt.
Der står ingen steder i anmeldelsen at Edge synes at WW er det bedste spil i serien.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 29/09-03 15:02 
Det ville da også være en dybt forkastelig påstand! OoT er TWW langt overlegen, IMO.
(...)
OkottaOkottaSkrevet 29/09-03 16:02 
JAA >
Når jeg læser din post, Okotta, står det sort på hvidt, at din Live oplevelse var helt fantastisk indtil du selv sørgede for at få nedsat hastigheden. Så bliver det altså utroligt svært at tage dig seriøst, når du vælger at bashe Xboxen i stedet for bare at få sat din internethastighed op igen.

At få sin hastighed sat ned til 512/128, fra 1024/512, burde ingen effekt have, på Xbox Live, *med mindre* man selv ønsker at hoste - og det kan netop ikke være meningen at man er nødt til at hoste selv, for at kunne spille lagfrit på Xbox Live.

Desuden har MS reklameret med, at man kan spille på Xbox Live uden problemer, hvis man sidder på en 256K forbindelse.

Du glemmer iøvrigt, at det var pga. den lavere upstream, at jeg ikke kunne spille XBL problemfrit mere - jeg har hele tiden været nødt til at hoste selv, for at kunne spille XBL, uanset hvilken hastighed jeg havde!
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ValkyrieValkyrieSkrevet 29/09-03 16:04 
Ok - My bad!

Men hvis man tager alle spil der har fået 10 i Edge!

Super Mario 64 = 10
OOT = 10
Halo = 10
Gran Turismo = 10

Det er dem right?

Jeg er sikker på at GT2, Mario Sunshine, Majoras Mask og Wind waker ikke fik 10!

Hands down - Hvad er så Bungies chancer??

Jeg kender ikke Edge reviewers, men jeg tror ikke på det! Det ville jeg aldrig kunne i mine vildeste drømme - Måske var Halo så uheldigt i sine lange udviklingsprojekt at det bare var et tilfælde der gjorde det så godt - Who knows?
Well crucify the insincere tonight...
OkottaOkottaSkrevet 29/09-03 16:11 
SeventhSun >
Det er ikke helt rigtigt.
Der står ingen steder i anmeldelsen at Edge synes at WW er det bedste spil i serien.

Og Edge har sidenhen, i Edge Equip, skrevet flere sider om hvad der var galt med TWW, og hvorfor spillet ikke var SÅ godt igen.

Jeg kunne snildt finde på at købe TWW igen, men jeg tror jeg ville starte med at spille OOT (på bonusdiscen) - det lyder som et vidunderligt og magisk spil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
FourDFourDSkrevet 29/09-03 16:27 
Rites >
der er også et par exclusives på vej, så jeg tror også det kommer til at gå bedre for GC nu.


jeps! tænk lige på F-zero GX! en titel der først betydning når man har prøvet det, men når man endelig har prøvet det er alle andre konsoller enlig lidt ligemeget..

når.. men tilbage til det der med at være en Xbox fanboy.. kan godt forstå dig lidt! Xbox er også den stærkeste konsol blandt dem der er aktuelle lige for tiden!
og titler som Halo kan også godt få mig til at at bliver lidt sur over at være nintendo fan :)

men et minus ved Xbox'en er at det er sådan en stor tung klods som man nærmest ikke kan flytte rundt på (hvilket ville være en stor ulempe for mig, for jeg tager min GC frem og tilbage hele tiden).. og at der ikke er nogen gode adventure titler, som metroid prime og zelda: TWW.. og heller ingen racer spil som F-zero... men det må jo være op til dig selv!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/09-03 17:07 
Jeg havde ikke råd til en N64 da den kom frem.

Men jeg købte én for godt et år siden, og kom dermed til at spille OOT.
Jeg synes det var godt, men ikke helt fantastisk.

Især synes jeg grafikken er meget skidt.
PAL versionen er usandsynlig gnidret i mine øjne.

Jeg kom måske 1/3 - 1/2 igennem spillet inden jeg købte en Xbox og spritnye spil dermed trak mere i mig.

Herefter at have fået dem lidt på afstand synes jeg stadig at WW er et bedre spil.
De gode ting fra OOT er beholdt mens at verdenen jo er udvidet helt vildt.
Sammenlignet med at sejle rundt på havet i WW virker Hyrule Field + omliggende områder meget begrænset.

Jeg havde håbet at OOT på bonus discen ville se bedre ud, men det synes jeg ikke det gør.
Det faktum - og så det at jeg har et savegame på N64'en gør at jeg ikke rigtig kan tage mig sammen til at får spillet OOT.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JAAJAASkrevet 29/09-03 19:54 
Wehner: Da jeg læste indlægget, fik jeg mere indtrykket af en tone, der sagde "sådan er det bare" end "det mener jeg", men der har jeg åbenbart taget fejl.

Okotta: Det ændrer jo ikke på, at du selv havde det i dine hænder at få de gode Live oplevelser tilbage. Når du i lyset af det slutter af med at konkludere, at Halo er det eneste, der egentlig er noget værd, bliver det svært at tage alvorligt.
MarcusMarcusSkrevet 29/09-03 20:24 
Hmm ja..jeg har også en N64 men synes nu der er mangel på gode spil til den, DK64 er ok, men lidt ensformigt synes jeg....har derimod gennemført OOT og er i gang med Majoras Mask, synes Zelda 3 er virkeligt fedt også.....men har svært ved at sige hvilket der er bedst, Oracle of Seasons er også fint, dog synes jeg Zelda IV er lidt kedeligt...

SNES er for mig den bedste konsol, og især når man læser nogle gamle "Power Player" blade og tænker over om livet bare var bedre den gang :)

Udover det har jeg også en Playstation som jeg også helt klart synes er fed, har mange spil til den og synes alle sammen er interessante, og et godt gamepad også. Synes fx. Wipeout 2097 er rigtigt fedt, og lang holdbarhed da det er SVÆRT at gennemføre 100%! ellers er Tekken serien også rigtig god og Legacy of Kain, Symphony of the Night, Crash Bandicoot, Gran Turismo osv.

Ang. XBOX, Gamecube, Dreamcast & Playstation II så er jeg i tvivl men kan dog udelukke at det bliver en Dreamcast jeg køber...

Ved XBOX er der: Halo som jeg har gennemført og synes er fedt, men kender ikke rigtigt andre fede titler som jeg har sat mig ordentligt ind i

Ved Gamecube er der: Zelda TWW som jeg ikke har prøvet

Ved PS2 er der: Final Fantasy serien, Tekken serien, Legacy of Kain Serien og snart et Castlevania spil til den også...

Så lyder det umiddelbart som om valget er truffet men jeg synes Nintendo var så fede i sin tid så der må være flere fede spil til GC'en. Og XBOX hører man jo også meget godt om, og gamepaddet er fedt og det understøtter fede multiplayer muligheder.

Ja valget er svært :)
NaieraNaieraSkrevet 29/09-03 21:21, rettet 29/09-03 21:23 
Wehner >
Og det selvom hele rpg-genren og fighter-genren (som jeg begge elsker) var voldsomt underrepræsenterede.

Underrepræsenterede? Der var INGEN brugbare RPG'er eller fightere, eller shootere for den sags skyld. Hvis man var til bilspil skulle man sørme også kigge andetsteds, for at få noget der var værd at bruge tid på.

Jeg kan simpelthen ikke fatte hvad I, der priser N64'eren til døde, så i alle de "saml 10.000 bananer, 1000 røde sko og 550 puslespilsbrikker" platformspil!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 29/09-03 21:21 
JAA >
Okotta: Det ændrer jo ikke på, at du selv havde det i dine hænder at få de gode Live oplevelser tilbage. Når du i lyset af det slutter af med at konkludere, at Halo er det eneste, der egentlig er noget værd, bliver det svært at tage alvorligt.

Jeg tror ikke helt du forstår det her..

Det jeg ikke er interesseret i, er at betale dyre penge for en hurtig upstream, "bare" så jeg selv kan hoste på XBL - det bør IKKE være nødvendigt at man selv hoster på XBL, for at kunne spille og nyde lagfri oplevelser - jeg betaler for at spille online, og ønsker ikke extraudgifter når jeg selv skal hoste for at kunne spille; Det hænger jo ikke sammen.

Hvis man ikke kan spille problemfrit, med en 512/128 forbindelse, så er der noget galt med XBL systemet - og nej, min opkobling og forbindelse fungerer perfekt og som den skal.

Hvorfor har du svært ved at tage det alvorligt, at jeg synes at Halo er den primære attraktion ved Xbox? Jeg behøver vel ikke abbonnere på dine spilholdninger, førend du tager det alvorligt?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 29/09-03 21:26 
SeventhSun >
Især synes jeg grafikken er meget skidt.
PAL versionen er usandsynlig gnidret i mine øjne.

Ja, sådan er det med konsoller der ikke kan spytte bedre signaler end Composite ud.

Skod maskine!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 29/09-03 21:34 
Naiera >
Underrepræsenterede? Der var INGEN brugbare RPG'er eller fightere, eller shootere for den sags skyld. Hvis man var til bilspil skulle man sørme også kigge andetsteds, for at få noget der var værd at bruge tid på.

Nu skrev jeg så voldsomt underrepræsenterede. Hvis du vil citere, så gør det i det mindste ordentligt.

Med udtrykket 'voldsomt underrepræsenterede' forsøgte jeg med et lidt mere interessant ordvalg at forklare, at disse genrer var ikke-eksisterende på N64. Det kaldes kreativ sprogbrug. Jeg beklager, hvis jeg ikke formulerede mig tydeligt nok til at du også kunne forstå det Naiera.

Skægt som man hele tiden skal opleve disse dumsmarte angreb herinde. Går ud fra alle herinde kan lide spil, og går ud fra at de fleste er begavede nok til at regne ud, at vi ikke alle sammen kan lide de samme. Så hvorfor ikke snakke mere om spil og diskutere mindre?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 29/09-03 21:35 
Naiera >
eller shootere for den sags skyld.

Mnjaarh, Lylat Wars er vel en shooter, og er anderkendt af mange.
Men kan ellers godt se din pointe... N64 ejere var udsultede med mindre de var til meget få genrer...
OkottaOkottaSkrevet 29/09-03 21:41 
Naiera >
Underrepræsenterede? Der var INGEN brugbare RPG'er eller fightere, eller shootere for den sags skyld.

Et firma som hedder Treasure, lavede Sin And Punishment til N64 - du har måske hørt om det?

Hvad man så i N64'eren? Jeg så GoldenEye og Perfect Dark + Diddy Kong Racing m.m - hvorfor er det overhovedet nødvendigt at fortælle dig, hvad man så i N64'eren!? Kender du ikke spillene?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 29/09-03 21:46 
Naiera >
Ja, sådan er det med konsoller der ikke kan spytte bedre signaler end Composite ud.

Du har aldrig hørt om S-Video kabler til N64'eren?

Skod maskine!

Du har muligvis noget imod N64'eren, men lad nu være med bare at lukke lort ud, fordi du kun vil kritisere den.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 29/09-03 22:00 
Okotta >
Du har aldrig hørt om S-Video kabler til N64'eren?

Jo, det er fantastisk. Men køber et S-Video-kabel istedet for det medfølgende composite-kabel, sætter det til og får - et composite-signal...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/09-03 22:03 
--SNIP- ... men lad nu være med bare at lukke lort ud, fordi du kun vil kritisere den.


Og det kommer lige fra dig...???
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HardballerHardballerSkrevet 29/09-03 22:07, rettet 29/09-03 22:18 
Palle: Kritiserer han da nogen maskine fordi han ikke kan lide den? Nej, så stop med at angribe fordi at du enten er moderator røvslikker, eller bare har noget i mod Okotta..
OkottaOkottaSkrevet 29/09-03 22:13 
RJK >
Jo, det er fantastisk. Men køber et S-Video-kabel istedet for det medfølgende composite-kabel, sætter det til og får - et composite-signal...

Seriøst? Hmm - skummelt. Det anede jeg ikke.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 29/09-03 22:17 
PalleJensen >
Og det kommer lige fra dig...???

Jeg kritiserer ikke maskiner - jeg kritiserer spillene TIL maskinerne, hvis jeg føler de bør kritiseres.

Der er en forskel.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 29/09-03 22:18 
Det står i FAQ'en, så det må være rigtigt ;p

Ej, jeg har afprøvet det. Et S-kabel der virker fint med min GameCube (US) og SNES. På begge mine PAL N64'er giver den bare et composite-agtigt signal.

FAQ > N64 > Billed
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 29/09-03 22:20, rettet 29/09-03 22:22 
åhh gud. det er det samme hveeeeer gang.

"Jeg er helt vild med min xbox og det skal i alle høre på!"

"Amn jeg er helt vild med min Gamecube og har lige solgt min
xbox!"

"Amn PS2en er bedst og i hyler så højt fordi der er så¨få af jer!"

Jeg har en ide: i spiller på jeres maskiner og snakker om spillene, og andre herlige ting.. i stedet for det her fanaaaatiske halleluja-sangkor. Eller også køber i bare en Dreamcast... hehe.. nej, ærlig talt. Jeg troede P:R var om at "raise the bar" over alt det her, den-her-plastik-kasse-som-omslutter-noget-vildt-grej-er-bedre-end-din-anderledes-udformede-kasse.


edit: og det er det samme hver gang med Palle, han er altid lidt sur og tvær... når han ikk er på TV
Hvad sker der?
HardballerHardballerSkrevet 29/09-03 22:20 
Måske derfor at mit fjernsyn viste sort billede da jeg satte mit RGB kabel i, eller hva?
NaieraNaieraSkrevet 29/09-03 23:05 
Wehner >
hvis jeg ikke formulerede mig tydeligt nok til at du også kunne forstå det Naiera.

Og DU snakker om dumsmarte angreb?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
208 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig