X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Splinter Cell intet problem for GC


Svar Sortering
KTCKTCSkrevet 02/04-03 09:49 
Vil lige bidrage lidt til diskussionen.

Personligt synes jeg grafikken i Splinter Cell har sine helt klare højdepunkter, men noget mesterværk er det nu ikke i mine øjne.

Nogle af de spil, der i mine øjne har den mest imponerende grafik er Dead Or Alive 3 og Dead Or ALive Xtreme Beach Volleyball. Team Ninja kan nogle tricks!

Jeg er dog tilbøjelig til at lade ... Se hele indlægget
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
70 emne(r).
« < 1 2

Svar Sortering
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/03-03 18:16 
Faktisk vil jeg påstå at grafikken er der går Splinter Cell til den ventede tittel det blev!
Well crucify the insincere tonight...
tue hazukitue hazukiSkrevet 12/03-03 17:55, rettet 12/03-03 17:56 
Vent nu med at dømme GC-versionen før den er kommet...

Det skal nok passe at GC-versionen kommer til at køre med lavere textures - men spørgsmålet bliver bare om man kan se forskel med det blotte øje.........

Har i ikke hørt at: "Graphic don't make a game!"

OG.... porter er jo ikke bundet til at være dårlige....
»You'll never walk alone«
OkottaOkottaSkrevet 12/03-03 17:53 
FreddiE >
De blev nød til at skære SC op og gøre den spilbar på PS2. Der er blevet fjernet en masse grafiske elementer, efter hvad jeg har læst og hørt, men det har de ikke behøvet med GC versionen.

Jo, de bliver osse nødt til at ændre grafiske elementer i GC versionen; GC versionen kommer ikke til at ligne Xbox udgaven....accepter det.

De porter GC versionen....det siger li'som det hele.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RonaldoRonaldoSkrevet 12/03-03 17:37 
Realistisk set vil et spil som er udviklet på System X vil altid være dårligere stillet på system Y. Splinter Cell og MGS er jo perfekte eksempler.

De blev nød til at skære SC op og gøre den spilbar på PS2. Der er blevet fjernet en masse grafiske elementer, efter hvad jeg har læst og hørt, men det har de ikke behøvet med GC versionen.
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/03-03 17:20 
Jeg hørte en amatørprogrammør tale lidt om Splinter Cell på de forskellige konsoller på edges forum!

Han sagde noget med at selvom PS2 versionen var grimmere var det alligevel flot at en så outdated maskine som PS2 alligevel kunne følge så godt med! Problemet med PS2 versionen, sagde han, skyltes at alle de rigtige real time lyseffekter og dynamic lighting var pillet ud, som var Splinter Cells stærke side. Ingen tvivl om at SC var flot på alle måder, men der var altså også nogen dårlige textures i Xboxversionen hvis i spørger mig. Mht til PS2 versionen så er den flotte Oil Rig bane, i Xbox versionen der forgår med flot solnedgang blevet til en nattebane i PS2 versionen da den form for lys ikke er mulig på PS2!

Og ang. Splinter Cell som helhed, ved jeg ikke hvad jeg skal sige! Alle ser ud til at elske det, og jeg prøver virkelig også, fordi selvom jeg synes dette spil er hængende, flot og cool lavet, kan jeg ikke se over de dårlige sider, som lam urealistisk AI og høj sværhedsgrad! Jeg er 100% til Stealth, og jeg mener ikke Hitman 2 stealth, men MGSstealth. Jeg tror at Splinter Cell blev hyped alt for højt op, og det er surt. Jeg ved faktisk ikke engang om jeg vil downloade den nye bane den 14 Marts:/

Gamecube versionen tror jeg bliver flot. Jeg har set Ubisoft inteviews med PS2blade hvor de påstår at Splinter Cell var bygget til PS2 og sådan, som jeg ikke tror, men i flere månedere før Xbox versionen kom ud, arbejde folk i hemmelighed i singapore for at få spillet ported til PS2!

Det minder mig også om at "Fænomentet eksklusivt", ikke rigtig eksistere mere!
Well crucify the insincere tonight...
RJKRJKSkrevet 12/03-03 16:44 
Det var bestemt ikke et forsøg på at påstå, at PS2-versionen skulle være på niveau med Xbox-udgaven. Som nævnt i den gamle debat på DKF tror jeg ikke, at nogen ville bruge de kræfter, det ville kræve, nu hvor spillet kan sælge alene på navnet. Teknisk er det også tvivlsomt.

Jeg ville bare frem til, at jeg ikke synes det er bedre, at dRxL udtaler sig negativt om en PS2-udgave han ikke har set end at Freddie udtaler sig positivt om en GameCube-udgave han ikke har set...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 12/03-03 16:32 
Jeg skal ikke kunne udtale mig om dRxL har spillet PS2 versionen, men jeg har personligt en preview version og den ER faktisk markant dårligere end til Xbox.
Som sagt benytter netop Splinter Cell sig af nogle effekter som vises bedst på en Xbox.
Og så ikke et ord om frameraten ;)
OkottaOkottaSkrevet 12/03-03 16:30 
FreddiE >
GC versionen er en direkte port, med andre ord er den identisk med Xbox versionen, udover de extra features som de har lagt ind.

Jeg har lige spillet PS2 versionen idag: Den mangler næsten al lyset, har en dårligere framerate, og er generelt bare grimmere og dårligere at spille, end Xbox udgaven. Det var en demo jeg spillede, men alle de film jeg har set fra det færdige spil....og det har efterhånden været mange film...de ligner demo udgaven på en prik.

PS2 udgaven er tilsyneladende IKKE portet; Måske kunne Unreal Warfare enginen ikke køre så godt på PS2 ?

Men hvis GC udgaven bare er portet, så vil jeg allerede nu sætte penge på, at GC udgaven bliver grafisk dårligere end Xbox udgaven; Den vil tilmed ha' en ustabil framerate, og måske endda mangle en masse af det flotte lys, som kendetegnede Xbox versionen.

Man skal sgu ikke porte sådan et flot spil, til en helt anden platform, med en helt anden arkitektur, og så bare regne med, at spillet ligner sig selv; Så er man for naiv.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/03-03 15:48 
FreddiE er det ikke dig der er lidt fjollet her?

Det er jo fakta at Xboxen på flere områder har stærkere hardware end GameCuben.

Det gir sig selv, at man kan skræddersy et spil til Xboxens tekniske formåen. Således at det kan blive svært, at genskabe den samme grafiske kvalitet på GC [inden for en rimelig tid]

Det er sandt for alle 3 konsoller - hvilket er hvorfor du kan spil udviklet til PS2, som ikke automatisk ser bedre ud på Xboxen.

GC kan bla andet noget halløj med texturer i flere lag.
Hvis man skræddersyr et spil til den effekt, kan det også blive svært at genskabe det på Xboxen - uanset hvor mange polygoner den kan lave.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RonaldoRonaldoSkrevet 12/03-03 15:30 
dRxL >
Og det er sådan set sådan det forholder sig, hvis man kigger på antallet af polygoner, textur-efekter, og lyssimulering.

MS har aldrig opgivet realistiske polygon tal, som jeg tvivler på du ved, og derudover så mangler GameCube ik texture-features.

PS2 er god til at have fill-rate og gamecube kan en lille smule med 8lags textur-blanding.

GC'en er effektiv til textures, lad vær at at være barnlig bare fordi at du ik kan klare mig.

PS2 versionen af Splinter Cell viste sig (heldigvis) at være nogenlunde så meget dårligere som jeg regnede med, og mon ikke GC versionen bliver lige så ringe.

Har du spillet PS2 versionen? Eller for den sags skyld GC versionen?

Pointen er jo netop at SC spiller på xboxens styrker (vertex og pixel shaders). Omvendt spillede et spil som MGS2 en del på PS2'ens styrke (fill-rate).

Men det er jo ikke sådan at de ikke ku få de effekter ud af GC'en, hvilket du selv sagde til mig i anden debat vi havde.
LWSLWSSkrevet 12/03-03 14:33, rettet 12/03-03 14:43 
Enfen >
Vent nu til spillet udkommer, inden du udtaler dig.

Om det bliver det samme som på Xbox, vil tiden vise.

Det ser dog ud til, at Gamecube kører med textures i en lavere opløsning, hvis man kigger på billederne.

Sådan er det jo også som regel. Gamecuben har jo altså kun 43mb ram, så der er simpelthen ikke mulighed for ligeså store teksture. Det er bedre end PS2, men en del under XBoxen.
Bortset fra teksturene, så kan den lille boks ellers klare nogenlunde den samme byrde, så det skulle da gerne være den eneste nævnværdige forværring.
TLTLSkrevet 12/03-03 14:25 
dRxL >

PS2 versionen af Splinter Cell viste sig (heldigvis) at være nogenlunde så meget dårligere som jeg regnede med, og mon ikke GC versionen bliver lige så ringe.

Hvor har du set den færdige version?? Den er jo ikke i butikkerne endnu...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 12/03-03 14:21, rettet 12/03-03 14:23 
FreddiE >
Jeg er bare træt af at der er så mange som ridder på MS's diller med hensyn til power. De har fået Xbox til at fremstå som en ferrari mod to skoda'er.

Det er sgu rigtig nok. XBox har langt den bedste hardware, men har alligevel aldrig præsteret noget der overgår GC's formåen.
Sandt nok, maskinerne har forskellige styrker, som dRxL siger, men det gør jo ikke den enkelte maskine vildt overlegen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 12/03-03 14:20 
dRxL >
PS2 versionen af Splinter Cell viste sig (heldigvis) at være nogenlunde så meget dårligere som jeg regnede med, og mon ikke GC versionen bliver lige så ringe.

Har du set den in-action eller gætter du ligeså meget som Freddie?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 12/03-03 14:18 
FreddiE >
De har fået Xbox til at fremstå som en ferrari mod to skoda'er.

Og det er sådan set sådan det forholder sig, hvis man kigger på antallet af polygoner, textur-efekter, og lyssimulering.

PS2 er god til at have fill-rate og gamecube kan en lille smule med 8lags textur-blanding.

PS2 versionen af Splinter Cell viste sig (heldigvis) at være nogenlunde så meget dårligere som jeg regnede med, og mon ikke GC versionen bliver lige så ringe.

Pointen er jo netop at SC spiller på xboxens styrker (vertex og pixel shaders). Omvendt spillede et spil som MGS2 en del på PS2'ens styrke (fill-rate).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RonaldoRonaldoSkrevet 12/03-03 14:13 
Jeg er bare træt af at der er så mange som ridder på MS's diller med hensyn til power. De har fået Xbox til at fremstå som en ferrari mod to skoda'er.
NaieraNaieraSkrevet 12/03-03 13:44 
Lad os nu også lige få en nyhed fra en side, der ikke har konsol-preferencerne indbygget i navnet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 12/03-03 13:43 
Freddie; SKAL Xbox vise noget GC ikke kan?

Kan vi ikke være glade hvis vi får høj kvalitet over hele lnien?
enfenenfenSkrevet 12/03-03 13:37, rettet 12/03-03 13:39 
Vent nu til spillet udkommer, inden du udtaler dig.

Om det bliver det samme som på Xbox, vil tiden vise.

Det ser dog ud til, at Gamecube kører med textures i en lavere opløsning, hvis man kigger på billederne.
What is the Matrix?
RonaldoRonaldoSkrevet 12/03-03 13:18 
http://www.cube-europe.com/news.php?nid=3857

GC versionen er en direkte port, med andre ord er den identisk med Xbox versionen, udover de extra features som de har lagt ind.

Hvornår viser Xbox noget som GC ikke kan håndtere?
70 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig