Konsolkongen | Skrevet 30/06 10:38 | Super mærkeligt svar.
At læse dine tidligere indlæg fik jeg indtrykket at du oplevede at brikker i Tetris droppede fordi d-pad fejlregistrerede. Jeg beklager at jeg misforstod. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 30/06 11:10 | Sumez>
Konsolkongen>
Hårdt at sige at den er blandt de værste controllere fordi den ikke dur så godt til Tetris.
Jeg spiller aldrig Tetris på min Switch, så jeg ved ikke hvor den formodning kommer fra. Jeg er voldsomt dårlig til at styre Tetris med et d-pad selv hvis det er godt.
Men den er dårlig til stort set alt jeg nogensinde har spillet på min Switch.
Den er såvel dårlig til menuer!
Okay, så du er dårlig til Tetris, og stort set alt du spiller på Switch, inkl. at bevæge sig rundt i menuer. Med en Pro Controller.
Min 7 årige niece, er klar på en kamp mod dig. Må hun bruge sin egen Pro Controller? |
|
Dunwich | Skrevet 30/06 11:16 | In other news:
Contra: Operation Galuga, kører godt på Switch 2. Har fået spillet det en del. Tænker der kommer en officiel update til det senere, men jeg oplever ikke framerate problemer med det nu, så Switch 2's hardware, gør i hvert fald et eller andet godt for spillet.
Resident Evil 5 var på tilbud i weekenden, så det snuppede jeg også. Locked 60 fps, og kører som en drøm, og er samtidigt ret godt som håndholdt spil, opdagede jeg. |
|
Sumez | Skrevet 30/06 12:15, rettet 30/06 12:19 | Konsolkongen>
Super mærkeligt svar.
At læse dine tidligere indlæg fik jeg indtrykket at du oplevede at brikker i Tetris droppede fordi d-pad fejlregistrerede. Jeg beklager at jeg misforstod.
Det var et direkte svar til Jmogs kommentar om at pro controlleren er fin "hvis man ikke spiller Tetris på højt plan" - Hvorfor er det mærkeligt?
Pointen er at man ikke skal spille noget som helst på et "højt plan" før det er voldsomt irriterende at ting registrerer en helt anden retning end den man rent faktisk har trykket. Det er faktisk næsten underordnet hvilket spil det er :)
Jeg synes det er ret underligt at der kommer en hel diskussion ud af det. Hvis en controller ikke registrerer det faktiske input som man laver på den, kan den vel aldrig nogensinde kvalificere sig til at være en af de bedste der er lavet? Mere tænker jeg ikke der er til det :P
Men den er da i det mindste meget behaligt at holde på, det tæller selvfølgelig for lidt. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Sumez | Skrevet 30/06 12:18 | Dunwich>
Contra: Operation Galuga, kører godt på Switch 2
Det synes jeg faktisk er interessant.
Operation Galuga er ikke et spil der blot kører dårligt på Switch, det er rent faktisk et af de få spil jeg vitterligt vil klassificere som absolut og fulstændigt *uspilleligt* på Switch. Selv på PS4 er det faktisk virkelig, virkelig dårligt, det er helt sært så skidt de har været i stand til at få det til at performe, når man tænker på hvor grimt det også er :P
At det nye hardware, uden nogen officiel patch til spillet til at understøtte det, får det til rent faktisk at køre bedre end det gør på PS4, er generelt et rigtig godt argument til fordel for 2'eren alene for bagudkompatibilitetens skyld. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Konsolkongen | Skrevet 30/06 16:37, rettet 30/06 16:40 | Sumez>
Konsolkongen>
Super mærkeligt svar.
At læse dine tidligere indlæg fik jeg indtrykket at du oplevede at brikker i Tetris droppede fordi d-pad fejlregistrerede. Jeg beklager at jeg misforstod.
Det var et direkte svar til Jmogs kommentar om at pro controlleren er fin "hvis man ikke spiller Tetris på højt plan" - Hvorfor er det mærkeligt?
Pointen er at man ikke skal spille noget som helst på et "højt plan" før det er voldsomt irriterende at ting registrerer en helt anden retning end den man rent faktisk har trykket. Det er faktisk næsten underordnet hvilket spil det er :)
Jeg synes det er ret underligt at der kommer en hel diskussion ud af det. Hvis en controller ikke registrerer det faktiske input som man laver på den, kan den vel aldrig nogensinde kvalificere sig til at være en af de bedste der er lavet? Mere tænker jeg ikke der er til det :P
Men den er da i det mindste meget behaligt at holde på, det tæller selvfølgelig for lidt.
Jeg har skam heller ikke kaldt den for en af de bedste nogensinde :)
Jeg synes at Switch Pro-controlleren er den klart mest behagelige af de tre aktuelle på markedet. Det er ærgerligt at D-paddet ikke er perfekt, jeg er faktisk ikke helt uenig med dig, det tæller også højt for mig, men selvom PS5 og Xbox One D-pads registrerer korrekt, så synes jeg de føles værre at bruge, især Xbox, så det er ikke det store win i min bog. Jeg oplever sjældent de fejlregistreringer som du gør når jeg har spillet med min Switch Pro Controller, så også derfor fylder det ikke meget hos mig.
Alt siden MD6 og Saturn D-pad har været svagt, så jeg er altid forberedt på skuffelse når det kommer til D-pads på nye controllere.
I det mindste er Switch Pro Controller D-pad bedre end tilsvarende på deres Joycon-bras. Ja, det virker pålideligt, men fy fan noget ubehagelighed at betjene :D | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
silverstar | Skrevet 09/07 00:37, rettet 09/07 01:02 | Nogen der er stødt på problemer med at deres Switch 2 konsol er blevet bannet/bricked af Nintendo? Jeg ved ikke hvor udbredt Mig Switch flash kort er, men det er vel ikke ulovligt at backuppe spil man selv ejer til sådan et kort?
Det gør godt nok også køb af en brugt Switch 2 til en lidt mere risky ting.
Nintendo can brick/ban your switch 2, lawsuit in Brazil | "Listen to them. Children of the night. What music they make."
|
|
Dunwich | Skrevet 09/07 09:44 | Jeg ved ikke hvad et Mig Switch kort er, men antager at det ikke er noget man bare køber i Elgiganten?
For gjorde man det, og det bricker ens Switch 2, tager man den op med Elgiganten, og så må de klare den via garantien osv, for de må selvfølgelig ikke sælge ting, som ødelægger andre ting man køber i butikken.
Køber man et Mig Switch kort via andre kanaler, og umiddelbart ser det ud til, at man kun kan købe det hos pirat-relaterede import shops, så kan jeg bedre forstå hvis Nintendo ikke gider det, og slår ned på det. |
|
Konsolkongen | Skrevet 09/07 12:22 | Jeg kan ikke tro at det bliver et stort problem. Man må bare bede om billedbevis for at maskinen virker før man køber brugt, og det ville jeg altid bede om alligevel :)
Sådan et MIG piratcartridge virker i øvrigt som et super bøvlet produkt at bruge, hvor man skal ejecte og sætte det i maskinen igen for at skifte spil. Gider folk virkelig det? Jeg kan ikke forestille mig at det appelerer til mange til at rippe egne spil overpå, frem for bare at tage dem med i tasken. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
silverstar | Skrevet 09/07 13:21, rettet 09/07 13:22 | Umiddelbart synes jeg det lyder smart at kunne have sine spil samlet på et kort.
Så længe man selv har taget backup af spil man ejer lovligt, så er det så vidt jeg kan se ikke ulovligt (ihvertfald i dk) | "Listen to them. Children of the night. What music they make."
|
|
silverstar | Skrevet 09/07 13:28, rettet 09/07 13:57 | Konsolkongen>
Jeg kan ikke tro at det bliver et stort problem. Man må bare bede om billedbevis for at maskinen virker før man køber brugt, og det ville jeg altid bede om alligevel :)
Problemet er, at folk der har haft et Mig Switch kort i deres Switch 2 konsol på dag 1 for at teste det har oplevet at deres konsol blev bannet flere uger senere. Så du kan ikke regne med at fordi konsollen virker på købstidspunktet, så virker den også om en uge. Hvis Nintendo synes at der er lavet noget, som de ikke kan lide på konsollen, så kan de banne den retroaktivt for noget, som er sket tidligere. | "Listen to them. Children of the night. What music they make."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jmog | Skrevet 10/07 00:47 | Det er OLED briller fra for eksempel Xreal, Viture, Rayneo og Rokid.
Der er begyndt at komme løsninger. Seneste firmwareopdatering til Viture Mobile Pro Dock gør at den virker med Switch 2 - jeg bruger den selv med mine Xreal briller.
Det er essentielt en powerbank og signal converter i ét (fylder som en powerbank). Den gør mig i stand til at spille Switch 2 på farten på et stort OLED display og i docked mode.
OLED briller er den eneste måde jeg spiller moderne håndholdte. Jeg har ikke set min Steamdecks skærm (den kræver ikke docken i øvrigt) eller Switch 1’s i årevis. |
|
DeluxScan | Skrevet 11/07 05:02, rettet 11/07 05:02 | | Jeg har Viture PRO XR brillerne, og de er altsaa bare for fede! 1080p OLED 120hz 1000 nits... Yes please. Jeg har ikke brugt mit tv siden jeg koebte dem. De virker specielt godt med Switch 1/2. Jeg flyver meget og de er perfekte med en Switch 2 og ANC headphones paa et fly. | Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
|
|
|
|
scavenger | Skrevet 11/07 15:25 | Der bliver også holdt øje med hvor brugte spil ender henne.
Link | Nemo me impune lacessit
|
|
Konsolkongen | Skrevet 11/07 17:37 | Som jeg læser det, så er det kun et problem hvis det kopierede spil OG det originale er online på samme tid.
Det er fint at man som køber af originalen kan kontakte Nintendo og få sin maskine unbanned, men hvad hvis personen med kopien når at gøre det inden? Det er da noget værre rod :/ | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
silverstar | Skrevet 11/07 19:39, rettet 11/07 19:56 | Det med de brugte spil er godt nok klamt. Efter hvad jeg har læst andre steder, så begrænser det sig ikke til at spillene skal være online samtidig.
Hver eneste eksemplar af et Switch spil har en unik identifier, så de kan logge hvilke switch 2 konsoller / online nintendo profiler spillet har været brugt på gennem hele dets levetid.
Hvis så det spil, som du i sin tid købte nyt og spillede igennem for derefter at sælge/trade videre brugt i fremtiden bliver brugt på en måde, som Nintendo ikke kan lide, så kan de potentielt gå tilbage og blackliste konsoller som spillet tidligere har været brugt i.
Det kan godt være at Nintendo support pt er vældig flinke til at hjælpe med at få unbanned dem, der havner i problemer, men hvem siger det fortsætter sådan, og at de er til at få fat i? Som forbruger er det en totalt uholdbar situation man kan stå i, hvor funktionaliteten af din 4000 krs konsol kan tages væk med et tryk på en knap, eller mere sandsynligt noget automatik/AI som Nintendo styrer centralt.
Eksemplet med spil man låner på biblioteket er også grimt. Så hvis nogen f.eks. tager en backup/ulovlig kopi af biblioteks-spillet, som de fortsætter med at bruge efter det originale spil er afleveret tilbage, så kan fremtidige lånere blive bannet når de låner biblioteks-spillet igen og smider det i deres egen konsol, fordi spillet unikke id er blevet blacklistet. | "Listen to them. Children of the night. What music they make."
|
|
Konsolkongen | Skrevet 11/07 20:40 | Jeg nægter at tro på at alm salg og køb at brugte spil kan få nogen banned.
Nintendo kan ikke styre at folk sælger brugte spil videre, og dét i sig bør aldrig udløse bans. Det giver kun mening hvis den unikke identifier dukker op to steder på samme tid. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
silverstar | Skrevet 11/07 21:56, rettet 11/07 23:08 | Der er efterhånden ret mange tråde/videoer etc rundt omkring til at det virker grebet ud af den blå luft.
Prøv at søge på google efter f.eks.: switch 2 used games ban | "Listen to them. Children of the night. What music they make."
|
|
Konsolkongen | Skrevet 11/07 23:19, rettet 11/07 23:21 | Jeg forstår ikke hvorfor de ikke skulle banne Switch 1 konsoller også? Som jeg forstår det er det kun Switch 2 konsoller de banner. Det er da mærkeligt.
Jeg skimmede tråden igennem (Reddit er totalt uoverskueligt), men tråden drejer sig kun om et enkelt tilfælde ikke?
Det virker ret underligt at de skulle være villige til at unbanne ud fra salgsannoncer. Dels er det super let at fake sådan noget, og jeg kan slet ikke se hvordan de lovligt kan forsvare at de vil se beviser for køb når man snakker brugtsalg.
Jeg håber at det ikke har noget på sig. Det lyder i hvert fald ikke gennemtænkt fra Nintendos side hvis det forholder sig som det lyder i tråden. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
silverstar | Skrevet 12/07 13:41, rettet 12/07 13:48 | Så vidt jeg kan læse, så er der også bannet switch 1 maskiner tidligere i forbindelse med brug af Mig kort. Om det så er mere udbredt på Switch 2 (måske har de strammet op, fået bedre muligheder for at overvåge og banne), eller det blot får mere presse med Switch 2 ved jeg ikke, men det er ikke et ukendt fænomen.
Der var andre i reddit-tråden der havde oplevet lignende bans, som du selv skriver kan det godt være lidt rodet at finde rundt, jeg prøver at linke til en specifik under-tråd herunder.
Han skriver noget omkring bibliotekslån af spil kombineret med flashing af kabel-firmware?, som samlet resultede i ban. Så vidt jeg forstår fik han unbannet maskinen igen via Nintendo support, men det screenshot som han poster fra chatten er interessant, hvor de snakker om automatiseret opsamling af adfærd, og såkaldte "strikes"/flagged adfærd, som akkumuleres og kan resultere i ban.
Jeg er enig i, at det lyder uholdbart at Nintendo support kan håndtere unbanning case-by-case manuelt, det bliver noget tidskrævende rod.
Jeg kunne godt være bange for, at det kun er her i den spæde start, hvor Nintendo laver erfarings-indsamling.
Så snart man føler sig sikker på, at man har indsamlet nok viden og kan automatisere processen 100% så vil jeg gætte på at det er slut/meget vanskeligt at få case-by-case hjælp og evt unbans fra kundeservice, så kommer det hele til at køre på skinner med automatik, det andet er alt for ressource-krævende.
link til reddit-tråden | "Listen to them. Children of the night. What music they make."
|
|
silverstar | Skrevet 12/07 13:45, rettet 12/07 13:51 | Man kan håbe på, at de justerer på automatikken/systemerne efter erfaringsindsamling, og lytter til deres kunder så det bliver et mindre anti-consumer setup end det er idag, men jeg har min tvivl.
Jeg tror det passer Nintendo fint, hvis man kan skabe tvivl og usikkerhed om brugt-markedet for spil (og konsoller), det går meget godt i tråd med deres andre tiltag (og flere andre selskaber end Nintendo for den sags skyld). | "Listen to them. Children of the night. What music they make."
|
|
|
|
Sumez | Skrevet 14/07 10:10 | Naiera>
"This is a piss-poor excuse for a controller."
Det er egentlig vildt nok at der ikke er noget lovgivning omkring hvor svært det må være at kunne komme til et lithium batteri (eller batterier i det hele taget) i forbrugerprodukter. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Soren47 | Skrevet 14/07 10:34 | | Right to Repair i EU er da heldigvis lidt af vejen :) |
|
Dunwich | Skrevet 15/07 09:10 | Hobby folket græder, og advokerer i stedet for billige kinesiske tredjeparts controllere fra Temu, fordi de er nemmere at reparere.
Pt kører jeg på næsten tiende år, med min gamle Pro Controller, som aldrig har haft brug for et batteri skift. Jeg tror det går med den nye. |
|
Konsolkongen | Skrevet 15/07 10:00, rettet 15/07 10:00 | Soren47>
Right to Repair i EU er da heldigvis lidt af vejen :)
Det er også helt tosset at man lancerer et nyt produkt hvor man ikke tager højde for den slags. Der kommer forhåbentlig snart noget lovgivning der kræver at det bliver meget lettere at skifte batterier. Så må Nintendo jo lave et tvunget redesign til den tid...
Det er helt trist at tænke på hvor mange Switch 1-maskiner der ender på losseren over de kommende år. Maskinen virker slet ikke uden et batteri installeret (dumt), og hvor mange gider ofre penge på et nyt til en maskine der er ligegyldiggjort af toeren? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 15/07 10:49 | "Det er helt trist at tænke på hvor mange Switch 1-maskiner der ender på losseren over de kommende år. Maskinen virker slet ikke uden et batteri installeret (dumt), og hvor mange gider ofre penge på et nyt til en maskine der er ligegyldiggjort af toeren?"
De smider dem vel i samme bunke hvor Playstation konsollerne ligger, og forsøger at maksimere genbrugsraten den vej. Trælst med de CMOS batterier. |
|
Konsolkongen | Skrevet 15/07 11:11, rettet 15/07 11:12 | De problemer er blevet løst på PlayStation. Desuden kan de batterier relativt let udskiftes hvis man vil :)
Det er i øvrigt et batteri der kan købes i de fleste supermarkeder. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Naiera | Skrevet 15/07 13:07 | Dunwich>
Hobby folket græder, og advokerer i stedet for billige kinesiske tredjeparts controllere fra Temu, fordi de er nemmere at reparere.
Du har vist ingen idé om hvad 8BitDo er for noget... | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
|
|
Dunwich | Skrevet 15/07 15:05 | Konsolkongen>
De problemer er blevet løst på PlayStation. Desuden kan de batterier relativt let udskiftes hvis man vil :)
Det er i øvrigt et batteri der kan købes i de fleste supermarkeder.
Heldigvis er det sådan, at går et produkt i stykker, som du har købt i en dansk butik, og det ikke kan repareres, så får man et nyt.
Så hvis jeg en dag skulle træffe at splitte min Pro Controller af, og det vurderes de ikke kan finde ud af at fixe det, får jeg en ny. Not my first rodeo. |
|
Sumez | Skrevet 15/07 15:44, rettet 15/07 15:44 | Dunwich>
Hobby folket græder, og advokerer i stedet for billige kinesiske tredjeparts controllere fra Temu, fordi de er nemmere at reparere.
Pt kører jeg på næsten tiende år, med min gamle Pro Controller, som aldrig har haft brug for et batteri skift. Jeg tror det går med den nye.
For mit vedkommende handler det ikke så meget om hvor svært det er at reparere, men det faktum at et ubrugt eller gammelt batteri nemt går hen og bliver temmelig farligt at have liggende. Det virker uansvarligt at indespære dem på den måde.
Det største kritikpunkt i den video er nu også snarere hvor dårlig kvalitet det hele er lavet af, prisniveauet taget i betragtning. Jeg synes det ville være helt fint på en billigere controller, f.eks. fra Temu.
Mht. 8BitDo så ville jeg nok også være tilbøjelig til at prøve en af deres controllers, men deres kvalitet er også ret hit-and-miss, så det virker som en gamble. De controllers jeg har fra dem er i hvert fald ret skidt :D | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Konsolkongen | Skrevet 15/07 15:59 | Dunwich>
Konsolkongen>
De problemer er blevet løst på PlayStation. Desuden kan de batterier relativt let udskiftes hvis man vil :)
Heldigvis er det sådan, at går et produkt i stykker, som du har købt i en dansk butik, og det ikke kan repareres, så får man et nyt.
Så hvis jeg en dag skulle træffe at splitte min Pro Controller af, og det vurderes de ikke kan finde ud af at fixe det, får jeg en ny. Not my first rodeo.
Vi snakker jo ikke problemer indenfor de første to år. Det er på længere sigt at batterierne skal udskiftes. Det hjælper de dig ikke med når garantien er udløbet. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
Dunwich | Skrevet 16/07 01:48 | Konsolkongen>
Dunwich>
Konsolkongen>
Så hvis jeg en dag skulle træffe at splitte min Pro Controller af, og det vurderes de ikke kan finde ud af at fixe det, får jeg en ny. Not my first rodeo.
Vi snakker jo ikke problemer indenfor de første to år. Det er på længere sigt at batterierne skal udskiftes. Det hjælper de dig ikke med når garantien er udløbet.
Som sagt har jeg haft min Pro Controller i ti år, om to år, og den holder stadig batteri som den altid har gjort. Falder den fra hinanden en dag, køber jeg en ny - efter ti år, må den siges at have gjort det den skulle.
Det samme med Pro Controlleren til Switch 2, gør sig gældende her, og det ved vi om ca ti år.
Jeg gør mig da ingen illusioner om, at en butik vil bytte et ti år gammelt produkt. |
|
Konsolkongen | Skrevet 16/07 02:26 | | Efter ti år er det ikke sikkert at du kan købe en ny. Kan vi ikke blive enige om at det ville være en bonus hvis du nemt kunne skifte batteriet og få liv i den gamle igen? :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Beano | Skrevet 16/07 09:31, rettet 16/07 09:32 | Naiera>
Pointen er at nogle af dem er lige så gode som eller bedre end officielle controllere.
Enig - specielt de nyeste modeller med hall-effect sticks kan varmt anbefales. 8bitdo build kvaliteten er generelt i top og man får mere controller for pengene. |
|
Naiera | Skrevet 16/07 13:29, rettet 16/07 13:29 | Jeg kan bedre lide de to jeg har end den første Pro controller. Den blev sendt med min første Switch, da den blev solgt til en yderst fordelagtig pris til en af mine venner. Jeg er med på at Pro 2 kan være en stor forbedring, reparationsproblemer til trods, men det er godt nok skuffende at den ikke har TMR eller hall effect-styrepinde.
Kvaliteten hos 8BitD'oh svinger muligvis en del, jævnfør Sumez' erfaringer, men Ultimate 2C Bluetooth koster et stykke under en tredjedel af Pro 2 og er praktisk talt fuldt på linje med en officiel controller. Den mangler underknapperne fra Pro 2, men for mig er det ikke noget man bruger i Switch-spil alligevel.
Det er egentlig sjovt som controller-markedet har udviklet sig. For 5-10 år siden var uofficiel controller = noget værre lort, mens der nu er et væld af mærker der laver fornuftige til overlegne produkter i alskens afskygninger. Det er lidt ærgerligt at Sony ikke vil lade f.eks. 8BitDo lege med hos dem. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Konsolkongen | Skrevet 16/07 21:16 | | Ja det er super ærgerligt, også at de har låst PS5-spil til Dualsense og at man ikke kan bruge en Dualshock 4 som jeg synes er en del bedre :/ | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
Beano | Skrevet 16/07 22:26 | Naiera>
Jeg er med på at Pro 2 kan være en stor forbedring, reparationsproblemer til trods, men det er godt nok skuffende at den ikke har TMR eller hall effect-styrepinde.
Pro 3 er lige annonceret i dag, nu med bl.a. TMR sticks, 2.4G support, swappable buttons og sticks, back-paddles, osv. :D
https://www.8bitdo.com/pro3/ |
|
|
|
tas | Skrevet 20/07 13:46 | Købte fornyling en 8BitDO Ultimate 2C.
Den var jo billig, men er alligevel lidt overrasket over kvaliteten, men måske det blot er den jeg har.
Jeg syntes mange af knapper "rattles" når man bruger den. Bare at trykke sådan løst på fx YX/AB knapper uden at trykke dem ned, så giver de sådan en lidt mere ""raslen"" - det er som om de er mere løse end hvad jeg kender fra Xbox, Nintendo, Steam deck (men de er løse, bare sådan man fornemmer når man placere sin finger på dem, at de kan vugges lidt mere og er lidt mindre faste).
Fornemmer også man tydligere høre det når man trykker på de nærved liggende knapper.
Ryster man den (gør man selvfølgelig ikke så meget), høres det også tydeligt der er noget som rasler inden i, men det er måske rumble motoren.
Går ud fra, at knapperne simpelthen er lidt mere løse i det end origianale controllers.
Førstehåndsindtrykket var ellers, at den virkede ret lækker i forhold til prisen og i hånden var den ikke lagt fra følelse på de originale og langt dyrere controllers.
Kan også bare være jeg har været uheldig, men den kostede jo heller ikke mere end 200 kr.
Havde ellers tænkt mig at få deres dyre udgave når de lavede en opdateret udgave til switch hvor man kan tænde fra controlleren, men er lidt påpasselig hvis knapperne er lavet på samme måde. | Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
|
|
Naiera | Skrevet 20/07 14:52 | Jeg har Ultimate 2C Bluetooth, altså den der er lavet til Switch. Det er rigtigt at det rasler hvis man ryster den, men det gør jeg så heller ikke så ofte, at jeg har lagt mærke til det. Mit umiddelbare indtryk når jeg samler den op, er ellers at plastikken føles solid og værende af god kvalitet, og at den ligger godt i hænderne, omend, som Lienus siger, er håndtagene lidt snævert vinklede.
At knapperne skramler hvis man såen "dapper" på dem, i stedet for at trykke på dem, kan jeg også godt se nu, hvor du siger det, men jeg har aldrig tænkt videre over det før. Knapperne er jo gode og virker som de skal. Det er netop et af de punkter, hvor jeg synes at 8BitDos ultimative kontrollører er bedre end NS1 Pro. Hvis man såen rigtigt flueknepper, så er XSX-controllerens ansigtsknapper klart de mest larmende, med Ultimate 2C BT i midten og DualSense som den mest stille og dybe lyd.
Jeg foretrækker personligt skulderknapper der ikke er "clicky" ligesom L1 og R1 på 2C BT, men de kan fint gå an. Især når den nyeste Ultimate 2C eller uden C eller whatever koster over det dobbelte... (8BitDo skal altså gøre deres controller-navngivning mere overskuelig)
De analoge styrepinde (hall effect, ikke TMR ligesom de allernyeste) er IMO klart bedre end på DualSense og en tand bedre end på hvadend Microsofts officielle XSX controller hedder. Hall Effect-effekten skulle så også være, at de er godt sikrede mod drift i fremtiden. (men de kan alligevel godt få drift, og så kom TMR?!)
Jeg har ikke haft de dyre controllere fra MS og Sony fremme lige nu; kun de normale. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|