|
|
Jmog | Skrevet 09/06 16:03 | | Cyberpunk er godt nok imponerende på Switch 2. |
|
DeluxScan | Skrevet 10/06 01:04, rettet 10/06 01:05 | | Er Cyberpunk vaerd at koebe? Har det allerede paa PS5, men har aldrig rigtig spillet det. | Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
|
|
Jmog | Skrevet 10/06 02:57 | | Kun hvis du gerne vil spille det håndholdt. Det er flottere og kører væsentligt bedre på PS5. |
|
silverstar | Skrevet 10/06 13:15 | Naiera>
Skalperne er begyndt at sælge den til under prisen i butikkerne :)
Ja, det bliver ikke denne konsol-release som de kommer til at spinde guld på :) | "Listen to them. Children of the night. What music they make."
|
|
|
|
|
|
Sumez | Skrevet 11/06 20:41 | DeluxScan>
Er Cyberpunk vaerd at koebe? Har det allerede paa PS5, men har aldrig rigtig spillet det.
Det er et af den type spil designet fuldstændig omkring at få at vide at man skal gå et sted hen, og så går man derhen, ligesom GTA osv.
Det er et af de kedeligste spil jeg kan huske jeg har prøvet, og jeg ville aldrig anbefale det til nogen - men hvis man godt kan lide spil af den type, så tror jeg at det opfylder mange af de grundlæggende krav.
Det kunne garanteret have være spændende hvis de havde brugt cyberpunk-verden til noget der føles som et meget mere organisk og interaktivt rollespil, men det ville nok også være optimistisk. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Dunwich | Skrevet 11/06 21:12 | Hva' så, skal vi spille noget Mario Kart snart? Jeg kan se at nogle af I andre også har fået det, og har spillet det lidt. Hvad synes I om det?
Personligt kan jeg godt li' det, men det tenderer af og til, til lidt kaos lignende tilstande online, med de 24 spillere på samme tid. Knockout har jeg spillet mest, og det har virket mindre kaos agtigt end almindelig online multiplayer. Men igen, jeg har kun spillet en lille håndfuld matches.
Jeg synes konsollen er fed, og meget mere premium i både feel og udseende end den gamle Switch. Mange spil som, så vidt jeg ved, ikke er blevet opdateret, kører bedre, er flottere og har hurtigere og langt mere stabil, og endda hvad der ligner, en locked framerate. F.eks RE 4 Remasteren - det føles i bund og grund som en tunet GameCube version nu, hvor det på Switch 1, ikke helt kunne måle sig med f.eks framerate på min Series S. Selv styringen er bedre på Switch 2. Der er nogle spøjse ting med visse Xbox spil - eller så er det fordi jeg har set mig blind på problemet i RE4 - hvor ens karakter ikke er super responsiv når man vil bevæge sig diagonalt. Det er et problem på Xbox, i sådan en grad, at jeg købte en sprit ny controller, hvor problemet heldigvis er reduceret, men Leon er stadig weird at bevæge diagonalt på RE4 Remaster til Xbox.
Det er Leon derimod ikke på Switch 2, og jeg elsker den nye Pro Controller. Kæft den er lækker, og begge sticks har lidt større bevægelsesrum nu - de kan bevæges længere rundt. Det er rigtig fedt i bl.a RE 4 Remasteren, hvor diagonalerne ikke længere er et problem.
Plus - Zelda BotW ligner en million! 60 FPS og langt mere snappy styring. Jeg ER allerede startet forfra igen :D
Men anyway - Mario Kart? Hvornår? ;) |
|
Naiera | Skrevet 11/06 21:12, rettet 11/06 21:14 | Sumez>
Det er et af den type spil designet fuldstændig omkring at få at vide at man skal gå et sted hen, og så går man derhen, ligesom GTA osv.
Det er et af de kedeligste spil jeg kan huske jeg har prøvet, og jeg ville aldrig anbefale det til nogen - men hvis man godt kan lide spil af den type, så tror jeg at det opfylder mange af de grundlæggende krav.
Cyberpunk har noget af det bedste skyderi jeg har prøvet, men det skal spilles på den stærkeste konsol eller en ret beefy pc, medmindre man vil have det mobilt... | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Naiera | Skrevet 11/06 23:51 | | Jeg kunne ikke få opdateret min nyeste 8Bitdo til at understøtte Switch 2, men den gamle Ultimate Bluetooth Controller ville gerne, så jeg slipper for at bruge den somehow endnu værre Joy-Con samler-tingest ;) | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Beano | Skrevet 12/06 13:39 | | Hvilken 8Bitdo model driller for dig? |
|
|
|
tas | Skrevet 12/06 14:40 | | Der er en del som klager over at især docken larmer helt vildt. Er det noget nogle af jer har haft problemer med (blæseren)? | Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
|
|
Dunwich | Skrevet 12/06 15:55 | | Link til folk der klager over støj fra dock? Gad jeg godt se / høre. Jeg har ikke bemærket noget. |
|
tas | Skrevet 12/06 16:37 | Lige vedlagt den jeg hurtigst kunne finde igen, men der var også postet nogle på reddit. Flere beskriver noget lignende som på videoen - altså en 'rallen' og andre bare at den støjer virkelig meget (men støj er jo altid lidt svært at beskrive og nok også meget subjektiv).
Den på videoen kunne dog godt tyde på, at der må være tale om defekte blæsere i docken.
Men det er lidt underligt, der er også flere tråde om folk som skriver om de er i tvivl om deres dock overhovedet blæser fordi switchen bliver varm og de ikke kan høre den :) Ja os forbrugere er ikke altid nemme at gøre tilfreds :D
Min egen forventning til den ville være, at når den var i docked mode, ville den ikke være særlig hørbar når man sidder i en sofa og spiller. Sådan er min Switch 1 i hvert fald.
Dock fan | Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
|
|
|
|
Naiera | Skrevet 12/06 18:04, rettet 12/06 18:06 | Beano>
Ok nice, modellen uden "C" i navnet er dog den nyeste :)
Nooo!
Jeg håber selvfølgelig at de får fixet det, for den næsten-nyeste med hall effect-styrepinde er altså lige et nummer eller to bedre. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Naiera | Skrevet 12/06 18:05 | tas>
Der er en del som klager over at især docken larmer helt vildt. Er det noget nogle af jer har haft problemer med (blæseren)?
Det må være ret nemt at fixe. Der kan ikke være langt ind til den blæser. Måske kan man endda selv smide en Noctua i :) | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Beano | Skrevet 12/06 18:12, rettet 12/06 18:14 | Naiera>
Jeg håber selvfølgelig at de får fixet det, for den næsten-nyeste med hall effect-styrepinde er altså lige et nummer eller to bedre.
Ja bestemt - de laver gode controllers! kunne også være rart hvis de fixer det så man også kan vække konsollen med controlleren, og bruge bag-knapperne som på Nintendo's Pro 2 controller, altså integreret i systemet - det spiller godt :) |
|
Naiera | Skrevet 12/06 18:15 | | Shake to wake virker netop ikke på Switch 2; det virkede med begge på etteren. Det skal selvfølgelig også helst ordnes. Men hvis man skal til at købe endnu en 8Bitd’oh for at få alle features, så går det alligevel nok, med de priser de holder sig… | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Konsolkongen | Skrevet 12/06 18:36 | | Er der ikke noget med at man heller ikke kan vække konsollen med en Switch 1 Pro controller? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Beano | Skrevet 12/06 18:42, rettet 12/06 18:43 | @Naiera: Ja wake er ikke prisen værd for en ny controller, så håber det kan fixes i software, så vidt jeg ved er det et issue for alle 3. parts controller og Nintendos egen NS1 Pro.
Fik lige min Sanwa-moddede 8bitdo arcade stick patched til NS2 kompatibilitet, så nu virker den både via BT og 2.4g dongle :D |
|
Beano | Skrevet 12/06 20:49, rettet 12/06 20:50 | Dunwich>
Link til folk der klager over støj fra dock? Gad jeg godt se / høre. Jeg har ikke bemærket noget.
Heller ikke her. Som hurtig test spillede jeg lige 1/2 time SMK i docked og kunne slet ikke høre noget støj fra docken da jeg satte øret helt op til den. Om den støjer mere efter længere tids spillen, kan jeg ikke sige endnu. |
|
Jmog | Skrevet 13/06 00:14 | tas>
Der er en del som klager over at især docken larmer helt vildt. Er det noget nogle af jer har haft problemer med (blæseren)?
Selv efter et par timer i Cyberpunk har jeg på intet tidspunkt hørt min dock. |
|
Jmog | Skrevet 13/06 00:19 | Sumez>
DeluxScan>
Er Cyberpunk vaerd at koebe? Har det allerede paa PS5, men har aldrig rigtig spillet det.
Det kunne garanteret have være spændende hvis de havde brugt cyberpunk-verden til noget der føles som et meget mere organisk og interaktivt rollespil, men det ville nok også være optimistisk.
Har du spillet det efter de overhalede spillets systemer, quests osv. plus tilføjede Phantom Liberty? Organisk og interaktivt er netop hvordan de fleste beskriver det efter de ændringer. Jeg har set mange folk sige de lagde det fra sig i 1.0 versionen fordi det var noget rod og kedeligt mens det i dag er blandt deres yndlingsspil.
Jeg er selv kun fire timer inde i det, men jeg er ret imponeret over hvor levende den her by faktisk føles og hvor meget frihed man har i både quests og samtaler. |
|
Dunwich | Skrevet 15/06 01:22 | Beano>
Dunwich>
Link til folk der klager over støj fra dock? Gad jeg godt se / høre. Jeg har ikke bemærket noget.
Heller ikke her. Som hurtig test spillede jeg lige 1/2 time SMK i docked og kunne slet ikke høre noget støj fra docken da jeg satte øret helt op til den. Om den støjer mere efter længere tids spillen, kan jeg ikke sige endnu.
Heller ikke noget her, uanset hvad jeg spiller og hvor længe jeg gør det. |
|
Dunwich | Skrevet 15/06 01:23, rettet 15/06 01:35 | | Det er helt tosset, så godt Knockout er i online MP, i Mario Kart. |
|
|
|
Beano | Skrevet 15/06 16:29, rettet 15/06 16:31 | Fik opgraderet min 8bitdo Pro 2.0, Ultimate 1 BT og endda den gamle SN30 virker på NS2 nu :)
BT wireless adaptor 2 er også opgraderet, men ikke testet. |
|
|
|
Beano | Skrevet 15/06 17:12 | | Noooo... |
|
Naiera | Skrevet 15/06 23:17 | Jeg skal nok lige prøve om den kan reddes med en Windows-maskine.
Men jeg er os' blevet ret vild med den allernyeste Ultimate til Switch, med trigger-stops, endnu bedre styrepinde, etc. Der er en skriggul AKNES-udgave denne gang. Er den fræk eller bræk? :p
Jeg tror dog lige jeg klapper hesten indtil de får det ordnet så den rent faktisk er kompatibel med Switch 2...
Link... | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Naiera | Skrevet 17/06 14:23 | | En gammel Windows-maskine, så gammel og sløj at den dårligt kan køre Windows, var hvad der skulle til for at opdatere min 2C. Den ser ud til at virke, men jeg klapper lige hesten indtil den stadig virker i aften ;) | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Sumez | Skrevet 17/06 16:54 | Jmog>
Har du spillet det efter de overhalede spillets systemer, quests osv. plus tilføjede Phantom Liberty? Organisk og interaktivt er netop hvordan de fleste beskriver det efter de ændringer. Jeg har set mange folk sige de lagde det fra sig i 1.0 versionen fordi det var noget rod og kedeligt mens det i dag er blandt deres yndlingsspil.
Jeg er selv kun fire timer inde i det, men jeg er ret imponeret over hvor levende den her by faktisk føles og hvor meget frihed man har i både quests og samtaler.
Jeg spillede det for et halv års tid siden, på PS5. Og jeg har ikke oplevet de helt store glitches osv udover hvad man altid ser i den type spil, men det var stadig noget af det kedeligste jeg længe har prøvet :) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
|
|
Dunwich | Skrevet 18/06 20:27, rettet 18/06 20:41 | https://www.youtube.com/watch?v=aCPzQ1Ha-7Q
Ja. Ja det er den. Den bedste nogensinde. Hands down. No contest.
Alene dens thumbsticks, er et studie i sig selv, og om jeg begriber, hvordan de har lavet dens overflade finish, så behageligt at både røre ved, men også selvfølgelig holde ved og bruge. Fandme top drawer hele vejen her. |
|
Dunwich | Skrevet 18/06 23:25 | "I Measured Nintendo Switch 2's HDR Settings - No Wonder Most Games Look Awful. Here's The Fix."
https://www.youtube.com/watch?v=X84e14oe6gs
Jeg slog HDR fra for nogle dage siden, på min Switch 2, da jeg ikke har megen fidus til HDR på spil konsoller.
Omvendt, var jeg heller ikke klar over, at det kunne være så bøvlet, at få et tilfredsstillende billede, med HDR slået til. Ganske interessant video. |
|
Naiera | Skrevet 19/06 00:04 | HDR bruger jeg absolut heller ikke hvis det ikke er nødvendigt, men nu er det jo os' lidt noget andet hvad angår projektører.
Det med controlleren kan jeg dog ikke se mig enig i, så længe den ikke har hall effect eller TMR-styrepinde og trigger stops. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Konsolkongen | Skrevet 19/06 00:25, rettet 19/06 00:25 | | HDR er da mega kewl. Især i videospil hvor det har mulighed for at tilpasse sig displayet man bruger, frem for BD hvor det ofte er låst til 1000, 4000 eller 10000nits og der ofte skal tonemappes på displayet, men selv dér er det super. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
Sumez | Skrevet 19/06 11:39 | Dunwich>
Dejligt, jeg er ved at få spat af min Switch pro controller, så det er superfedt hvis de har fået fikset den. Det eneste jeg vil have er et d-pad der fungerer, det burde ikke være så svært. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Jmog | Skrevet 19/06 19:21 | | Den del skulle vist ikke være anderledes. Har dog ikke testet den selv, så det er blot baseret på hvad jeg har læst andre skrive. |
|
Sumez | Skrevet 19/06 23:42 | | Hvis de ikke har fikset det, så må den vel rangere blandt de absolut værste controllers? | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Jmog | Skrevet 20/06 01:48 | De fleste mennesker spiller primært med stick fremfor D-Pad som primær kontrol. Hvis man aldrig spiller Tetris på højt plan eller fighting spil, så er Pro controlleren (SW1) ganske fremragende. Mangler blot analoge triggers.
Jeg er ret glad for min, men Tetris er jeg nødt til at spille håndholdt. Der sker for mange umotiverede hiv-brikken-i-bund træk med Pro controller. |
|
Sumez | Skrevet 20/06 09:48 | Jeg tror over 90% af de spil jeg ejer på Switch fungerer bedst med D-pad, og jeg forventer ikke at det kommer til at ændre sig sønderligt med 2'eren.
Måske på PS5 giver det marginalt mere mening at ignorere eksistensen af et D-pad, men det kommer aldrig til at ske på Switch. Det er et af de bedste hjemsteder for alle de indie-spil og lignende der er helt sindssygt populære for tiden. Det er under al kritik hvis Nintendo har fortsat med at inkludere et decideret defekt D-pad på deres "pro" controller.
Man skal iøvrigt heller ikke spille Tetris på noget særligt højt niveau for at blive temmelig irriteret over brikker der harddropper når man prøver på at rykke dem til venstre :P | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Konsolkongen | Skrevet 20/06 16:26 | Hårdt at sige at den er blandt de værste controllere fordi den ikke dur så godt til Tetris.
Jeg synes at den almindelige Pro controller fungerer godt til mange 2D-titler, jeg vil dog til enhver tid foretrække et simpelt control pad til den slags titler.
Det er en glimrende controller efter min mening, men ærgerligt hvis de ikke har forbedret D-paddet i version 2. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 20/06 22:25 | Sumez>
Dunwich>
Dejligt, jeg er ved at få spat af min Switch pro controller, så det er superfedt hvis de har fået fikset den. Det eneste jeg vil have er et d-pad der fungerer, det burde ikke være så svært.
Det eneste jeg bruger et d-pad til i dag, er at bladre gennem siderne på e-shoppen, og så nogle, oftest, tur baserede GBA spil. Det fungerer aldeles fortrineligt. |
|
Dunwich | Skrevet 20/06 22:27 | Sumez>
Jeg tror over 90% af de spil jeg ejer på Switch fungerer bedst med D-pad, og jeg forventer ikke at det kommer til at ændre sig sønderligt med 2'eren.
Måske på PS5 giver det marginalt mere mening at ignorere eksistensen af et D-pad, men det kommer aldrig til at ske på Switch. Det er et af de bedste hjemsteder for alle de indie-spil og lignende der er helt sindssygt populære for tiden. Det er under al kritik hvis Nintendo har fortsat med at inkludere et decideret defekt D-pad på deres "pro" controller.
Man skal iøvrigt heller ikke spille Tetris på noget særligt højt niveau for at blive temmelig irriteret over brikker der harddropper når man prøver på at rykke dem til venstre :P
Et control pad, vil vel være en bedre og mere optimal løsning, til disse spil. Jeg kan ikke forestille mig at bruge pengene på en Pro Controller og så sidde at spille med dens d-pad. |
|
Sumez | Skrevet 30/06 10:24, rettet 30/06 10:26 | Konsolkongen>
Hårdt at sige at den er blandt de værste controllere fordi den ikke dur så godt til Tetris.
Jeg spiller aldrig Tetris på min Switch, så jeg ved ikke hvor den formodning kommer fra. Jeg er voldsomt dårlig til at styre Tetris med et d-pad selv hvis det er godt.
Men den er dårlig til stort set alt jeg nogensinde har spillet på min Switch.
Den er såvel dårlig til menuer! | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|