X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch 2 annonceret

Svar
BeanoBeanoSkrevet 16/01 14:34 
Så blev den endeligt officiel.

Udgivelse i år og bagud-kompatibel med Switch 1.

First look trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=itpcsQQvgAQ
210 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 04/04 14:04 
Jeg forudbestilte en til 3749,-. Hvis finansieringen halter der om to måneder må jeg jo afbestille :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 04/04 14:10 
For folk i København området er Nintendopusheren ret interessant.
Standardpakken er godt nok udsolgt, men de har stadig Mario Kart pakken til 4400kr, så der er lidt at spare ift at købe det seperat.

Det bedste er dog at pusheren holder midnatsåbent OG også har åben den 5.6. Selvom det er Grundlovsdag, hvor posten ikke kommer og de almindelige butikker har lukket.

Switch2@Nintendopusheren
NaieraNaieraSkrevet 04/04 14:12 
Ikke at det er narkopusherens skyld, men de der spilpriser er altså klamme nok, der.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 04/04 14:15 
Proshop har pt. prissat maskinen til kr 3999,- og kr 4399,- for MKW bundle, men køb ikke muligt endnu...
3of193of19Skrevet 04/04 14:21 
Ja de der high-speed medier er nok ret dyre at lave. SF6 er på key-cart og det koster 250kr mindre end Mario Kart.
HankyHankySkrevet 04/04 15:54 
Du kan købe hos Proshop fra kl.16
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 05/04 07:35 

Nintendo pulls Switch 2 pre-orders in US over Trump tariffs
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
silverstarsilverstarSkrevet 05/04 09:54 
750 kr for mario kart og 625 kr for Zelda genudgivelser :-(
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
JmogJmogSkrevet 05/04 12:25 
Beano>
Heller ikke her men åbenbart lukket op tidligere end US. Elgiganten har dem også oppe til bestilling nu, men dyrere end Coolshop pt.

Det var faktisk meningen US preorders skulle åbne i næste uge, men det er udskudt på ubestemt tid pga de seneste tariffer. Der er en stor sandsynlighed for Nintendo kommer til at ændre US launch-prisen.

Anyway, nåede at forudbestille Mario Kart World bundlen til 4400kr inden Coolshop fjernede den.
JmogJmogSkrevet 05/04 12:27 
silverstar>
750 kr for mario kart og 625 kr for Zelda genudgivelser :-(

For Zelda spillene, så vil det være billigere at købe Switch 1 versionen plus upgrade pack.
3of193of19Skrevet 05/04 12:57 
Gad vide hvordan de virker ift load tider. Bliver hele spillet så installeret i intern hukommelse?
Et af de store plusser af Switch2 editions af Zelda spillene er at loadtiderne ved fast travel er ca 66% hurtigere pga den meget hurtigere hukommelse i den interne hukommelse og de nye carts.
JmogJmogSkrevet 05/04 13:58 
Mit gæt vil være at noget af spillet stadig vil køre fra cart.
BeanoBeanoSkrevet 05/04 17:27 
Jeg forventer det meste af spillet er på cart (som med Switch 1), med mindre der er installeret updates etc.

Har Nintendo udtalt sig som prisen på upgrade packs til b.la. Zelda spillene?
JmogJmogSkrevet 05/04 19:03 
3of19>
Gad vide hvordan de virker ift load tider. Bliver hele spillet så installeret i intern hukommelse?
Et af de store plusser af Switch2 editions af Zelda spillene er at loadtiderne ved fast travel er ca 66% hurtigere pga den meget hurtigere hukommelse i den interne hukommelse og de nye carts.

Switch 2 editions af Switch 1 spil er faktisk blot Switch 1 cartridges med en upgrade pack kode inkluderet i æsken.
JmogJmogSkrevet 05/04 19:06 
Beano>
Jeg forventer det meste af spillet er på cart (som med Switch 1), med mindre der er installeret updates etc.

Har Nintendo udtalt sig som prisen på upgrade packs til b.la. Zelda spillene?

Det er ikke annonceret i vesten, men i Japan er det 2000 yen hvilket svarer til 92kr, så kon ikke det bliver 100kr her.
BeanoBeanoSkrevet 05/04 23:23 
Jmog>
Switch 2 editions af Switch 1 spil er faktisk blot Switch 1 cartridges med en upgrade pack kode inkluderet i æsken.

Er det bekræftet? De har vist gameplay der viser langt hurtigere load og overgange?
JmogJmogSkrevet 07/04 00:17 
Nintendo UK har hævdet det og at dømme efter hvad der står på æskerne, så giver det faktisk ret god mening.

Udover at de sparer penge (for de skal ikke producere to forskellige carts), så giver det også mening, da der så ikke er nogen der kommer til at købe den forkerte BOTW eller TOTK ved en fejl. De vil stadig kunne spille det på Switch 1.

Den hurtigere load kan sagtens forklares med at konsollens APU er hurtigere. Eller måske hurtigere (og mere) RAM.
BeanoBeanoSkrevet 07/04 09:28 
Eller hele Switch 2 udgaven er i "expansion pack" DLC og installeres på maskinen.
JmogJmogSkrevet 07/04 10:31 
Det vil jeg sandelig ikke håbe, for så spares der ikke noget plads på intern storage.

Men der florerer konfliktende meldinger om det her. Nogen siger nu at data er på cart - andre siger det ikke er. Yderst forvirrende og svært at sige, hvem der har ret, før der kommer noget mere konkret.
JmogJmogSkrevet 07/04 17:30 
Det er i øvrigt bekræftet hvad upgrade packs vil koste. 10€ for dem, hvor det primært er performance/opkøsning forbedringer (Zelda-spillene). 20€ for dem der er deciderede udvidelser til spillene (Kirby og Jamboree).

Og de er alle inkluderet i top tieret på Nintendo online, som i øvrigt også inkluderer Gamecube spil. Det kunne jeg i øvrigt godt være fristet af…
JmogJmogSkrevet 07/04 22:01 
Oh, interessant. Gamesharing er IKKE ligesom på DS, hvor klienterne downloaded multiplayerdelen fra den DS der havde cartet. Det er ren streaming. Det er også derfor det kun vil virke med visse spil - oftest dem hvor hver spiller ser det samme på deres skærm. Og det giver god mening at Switch 1 kan deltage i et gameshare fra en Switch 2.

På den positive side, det er rimeligt cool, at man ikke skal stå og vente i en halv time på at halve og hele gigabytes bliver downloaded fra en andens Switch. På den negative side, det kommer pænt meget til at udelukke gamesharing af spil der er følsomme overfor latency.
BeanoBeanoSkrevet 07/04 23:07 
Jmog>
Det er i øvrigt bekræftet hvad upgrade packs vil koste. 10€ for dem, hvor det primært er performance/opkøsning forbedringer (Zelda-spillene). 20€ for dem der er deciderede udvidelser til spillene (Kirby og Jamboree).

Og de er alle inkluderet i top tieret på Nintendo online, som i øvrigt også inkluderer Gamecube spil. Det kunne jeg i øvrigt godt være fristet af…

Ganske fair priser imo, ca. samme pris Sony typisk tager for deres remaster opgraderinger.

Trist at Nintendo låser deres retro titler bag deres online service, vil klart foretrække at købe en licens. Men F-Zero GX ser nydelig på Switch 2 :)

Jeg fandt forøvrigt en kode til 1 års Nintendo online i skuffen som jeg vil bruge når MKW kommer - er der mon en udløbsdato på den slags? Der står intet på kuponen.
JmogJmogSkrevet 07/04 23:19 
Jeg tror det er påkrævet at skrive udløbsdato hvis der er sådan en, men er ikke 110% sikker.

Husk at der er to tiers af Nintendo Online. Det er kun top tier (“NSO + Expansion pack”) der inkluderer Switch 2 Expansion packs og Gamecube spil.
BeanoBeanoSkrevet 07/04 23:24 
Det ved jeg - det er primært for at spille MKW online... Håber andre herinde er med på det ifm. launch :)
JmogJmogSkrevet 08/04 12:37 
Ser faktisk ud til at udmeldingen fra den britiske Nintendo community manager om at Switch 2 editions var Switch 1 spil med en kode til Switch 2 opgradering måske ikke er rigtig. På covers på æskerne står der nemlig ikke noget om at en internetforbindelse er påkrævet, hvilket det jo logisk set ville være, hvis Switch 2 indholdet var en kode.

Det er jo glimrende, hvis sandt.
3of193of19Skrevet 09/04 10:49 
Teknisk set kan man vel spille det uden internet forbindelse og så bare spille den gamle udgave?
JmogJmogSkrevet 09/04 12:19, rettet 09/04 12:20 
Hvordan mener du? Hvis det er Switch 2 versionen på cart, så er downloads irrelevant.
Hvis det er Switch 1 versionen på cart, så er internet forbindelse kun relevant, hvis du bruger DLC koden der følger med.

In other news, Cyberpunk 2077 vil køre 720p håndholdt og 1080p docked. Giver supergod mening med tanke på hvor flot spillet ser ud. Det er krævende af pommern til. Og CDPJ sigter efter at der skal være 30fs og 40fps modes til spillet. Ikke heeeelt bekræftet om det gælder både håndholdt og docked eller kun docked, men med forskellen i opløsning, så kunne jeg sagtens se det være begge.

Spillet vil også have cross-progression, så man kan importere saves fra andre platforme.
Og spillet kommer på et 64GB cart med hele spillet på. Meget cool og uventet, for det vil æde kraftigt ind i deres profit.
3of193of19Skrevet 09/04 15:35 
Som jeg sagde, HVIS det er Switch 1 plus upgrade code, kræver det ingen netforbindelse at spille spillet, forbindelsen er kun nødvendig for at opgradere spillet.
Soren47Soren47Skrevet 10/04 07:57 
Nu kan det være jeg bare forvirrer mig selv med de forskellige udgaver..
Men lyder til det hele er på kortet.

Link...
JmogJmogSkrevet 10/04 10:02 
Det er en SINDSSYGT dårlig formulering at skrive det er Switch 1 versionen plus Expansion Pack der er på cartet, for det får det til at lyde som om man kan spille grundspillet fra det cart på begge maskiner. Og derefter siger de cartet er et Switch 2 cart. Hvilket jo betyder cartet kun virker på en Switch 2.

Så ja, det lyder som om det hele er på cartet og kun virker på Switch 2. Hvilket er hvad de skulle have sagt fra starten.
BeanoBeanoSkrevet 10/04 15:50 
Det lyder jo godt, håber det holder :)
JmogJmogSkrevet 13/04 14:36 
Cyberpunk i performance mode er godt nok ret imponerende på Switch 2.

Håndholdt gameplay
DunwichDunwichSkrevet 13/04 23:24 
700 kr for en openworld udgave af Mario Kart.

Ca 500 kr for enten en venstre eller højre Joy Con.

Ca 600 kr for gamle Switch spil i remasterede udgaver - uden DLC.

Dark times.
SumezSumezSkrevet 13/04 23:46 
Jeg kan godt forudse at jeg ikke kommer til at betale 600kr for nogle Switch 2 spil.
Der er heldigvis masser af gode spil derude.

Bright times
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 25/04 01:17 
Læste på ign at mange 3rd party spil kun vil være download kode på kortet.
Om de snakker om koder i æsken som virker en gang. Eller der er noget på switch kort som så downloader spillet, hvilke måske gør de kan sælges igen.
Jeg er ikke fan af den udvikling. Det snart kun Sony som tilbyder spil på fysiske medier.

Ign
3of193of19Skrevet 25/04 01:38 
De der key cards kan sælges videre. Konsollen kortet sidder i får sådan set “lov” til at hente spillet fra eshop og bruge det mens det er i.
JmogJmogSkrevet 25/04 03:12 
Og der er ingen som er koder i æsken. De er keycards.

Det ville være rart at have spillene på carts altid, men med priserne for carts, så giver denne løsning mening. Det er i det mindste bedre end downloadkoder, hvilket vi så af og til på Switch 1.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04 06:46, rettet 25/04 06:47 
Jeg læste et sted at der kun er 64GB kort eller key cards. Hvis der ikke er nogle billigere kort derimellem, så vil det med al sandsynlighed betyde at rigtig mange udgivere vil vælge de meget billigere key cards. Det er et kæmpe stort problem når Nintendo er så upålidelige i forhold til at holde eshops kørende.

Microsoft har arbejdet rigtig hårdt på at udrydde fysiske spil, men der er vidst Nintendo der giver dødsstødet :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 25/04 08:57 
Meget trist udvikling :(

Eneste (lille) trøst mht. Game-Key er at det står højt og tydeligt angivet på coveret, og ikke kan overses. Hej Indy!
silverstarsilverstarSkrevet 25/04 10:10 
Jeg kommer aldrig til at give 600+ kr for et spil på sådan et keycard, der blot er adgangsgiver til at downloade spillet.
Den dag de lukker eller ændrer deres e-shop er keycard'et værdiløst, og det kræver samtidig at du skal have fysisk hukommelse på enheden til en fuld installation af alle spillene, da keycard'et ikke indeholder data. Det er godt nok en skodløsning...
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Le RoofLe RoofSkrevet 25/04 10:20 
Nu er prisen på spillene på game key’s heller ikke 600+ kr. Men ellers er jeg helt enig :(
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Split Fiction, Ys IV: The Dawn Of Ys, Wonder Boy In Monster W...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04 11:04, rettet 25/04 11:05 
silverstar>
Jeg kommer aldrig til at give 600+ kr for et spil på sådan et keycard, der blot er adgangsgiver til at downloade spillet.
Den dag de lukker eller ændrer deres e-shop er keycard'et værdiløst, og det kræver samtidig at du skal have fysisk hukommelse på enheden til en fuld installation af alle spillene, da keycard'et ikke indeholder data. Det er godt nok en skodløsning...

Læg dertil at SD-kort ikke er den mest pålidelige måde at opbevare data, samt at Nintendo traditionelt (siden Wii U i hvert fald) ofte bruger NAND chips af tvivlsom kvalitet, men det har selvfølgelig mere med holdbarheden af konsollen at gøre. Lad os håbe de bruger noget bedre denne gang.
GreaseballGreaseballSkrevet 25/04 11:40 
Konsolkongen>
Jeg læste et sted at der kun er 64GB kort eller key cards. Hvis der ikke er nogle billigere kort derimellem, så vil det med al sandsynlighed betyde at rigtig mange udgivere vil vælge de meget billigere key cards. Det er et kæmpe stort problem når Nintendo er så upålidelige i forhold til at holde eshops kørende.

Microsoft har arbejdet rigtig hårdt på at udrydde fysiske spil, men der er vidst Nintendo der giver dødsstødet :(

Så det snart kun SONY der er med til at bevare spil på disk.

Jeg forstår ikke hvorfor MS har udgivet Indiana Jones på disk og så det kun noget af det. De sidste par store titler jeg har fået hjem fra andre udgivere som f.eks EA og Ubisoft, der ligger 2 disk i æsken, så man må vel gætte på at hele spillet ligger der. Hjælper måske ikke så meget når spil i dag udkommer med fejl som bliver rettet efter udgivelsen at det spil som ligger på disk'ene ikke er det samme som det man sidder og spiller.
NaieraNaieraSkrevet 25/04 13:29 
Jeg ved ikke hvorfor, men Amazon i Frankrig har vist ikke helt styr på deres Switch 2-spilpriser. F.eks. står Mario Kart World til €70, så det er måske en idé at få lagt nogle pre-orders på spil derfra?

Link...
SumezSumezSkrevet 25/04 16:50 
Røverkøb :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 25/04 16:59 
Totalt billigt
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04 23:09 
Jmog>
Og der er ingen som er koder i æsken. De er keycards.

Det ville være rart at have spillene på carts altid, men med priserne for carts, så giver denne løsning mening. Det er i det mindste bedre end downloadkoder, hvilket vi så af og til på Switch 1.

Split Fiction er åbenbart code in a box.
https://www.nintendolife.com/news/2025/04/switch-2-code-in-a-box-physical-game-listing-spotted-online
JmogJmogSkrevet 26/04 19:41 
Ja, det fandt jeg ud af derefter - det er vist den eneste indtil videre.
BeanoBeanoSkrevet 17/05 15:32 
Nintendo lister Switch 1 titler som får gratis Switch 2 opgraderinger til launch i juni...

Super Mario Odyssey
New Super Mario Bros. U Deluxe
Super Mario 3D World + Bowser's Fury
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
The Legend of Zelda: Link's Awakening
Captain Toad: Treasure Tracker
Etc...

Hele listen med detaljer:
https://www.nintendo.com/en-gb/Hardware/Nintendo-Switch-2/Nintendo-Switch-2-Free-game-updates-2786093.html
DunwichDunwichSkrevet 05/06 17:12 
Jeg følger primært Zollotech for iPhone relaterede ting, men han har fået en Switch 2 også.

https://www.youtube.com/watch?v=CBjlmrhAa50
210 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig