X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Star Trek-tråd


Svar
3of193of19Skrevet 31/03-23 00:41 
Ser ud til at være et direkte spin-of fra Discovery :D
84 emne(r).
« < 1 2

Svar
DunwichDunwichSkrevet 06/08-23 11:10 
Jmog>
Et øjeblik troede jeg det var dette mesterværk I snakkede om:
https://youtu.be/eEpcjgYHE4U

Jeg gik ud fra det var Star Trekkin.

https://www.youtube.com/watch?v=nJYFK4Wa5NI
3of193of19Skrevet 15/08-23 11:52 
Naiera>
Den der afskyelige Enterprise-sang havde jeg lykkeligt glemt alt om. Det er godt nok en af de største fejltagelser i forbindelse med Star Trek jeg kan komme i tanke om...

Ha tålmodighed broder. Du vil også få “Faith of The Heart”
NaieraNaieraSkrevet 15/08-23 12:38, rettet 21/10-23 03:59 
Nej, jeg har lært at skippe den så jeg ikke engang når at høre IT'S BEEN A LONG ROAD.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Soren47Soren47Skrevet 15/08-23 15:34 
Jeg er sgu også blevet fan med tiden.
Jeg får den på hjernen tilfældigt sådan cirka en gang om måneden :D
NaieraNaieraSkrevet 15/08-23 16:23 
Fy for den lede.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 16/08-23 12:53, rettet 16/08-23 12:56 
Naiera>
Nej, jeg har lært at skippe den så jeg ikke engang når at høre IT'S BEEN A LONG TIME :p

Getting from there to here.
It’s been a looooong night,
But my time is finally near…

Jeg kan stadig huske da jeg så Broken Bow første gang i et auditorie fuld af Trekkies.
Der var sgu et rørende øjeblik, især med de flotte billeder i åbningssekvensen.
NaieraNaieraSkrevet 16/08-23 14:33 
Jeg ragequitter snart den her tråd ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 18/08-23 14:39 
Når jeg har modtaget det jeg har bestilt mangler jeg kun Lower Decks og Picard på Blu-ray. Jeg håber der er bid til Sort Fredag :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 18/08-23 16:31 
jeg har sæson 2 af PIC på steelbook doppelt hvis du ikke skal have det der komplet sæt
NaieraNaieraSkrevet 18/08-23 16:47, rettet 22/10-23 09:12 
Tak men ellers tak; jeg hader stålbøger ;)

Jeg regner bestemt med en god pris på den komplette samling til BF.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 12/09-23 01:09, rettet 12/09-23 01:10 
Den store Star Trek-tråd
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 28/09-23 21:43 
Er der nogen herindegra der kommer til Star Trek Festival 2023 lørdag i FORMAT Bio i Ballerup Centret?

Der vises Wrath of Khan, Generations, og Beyond, samt de første afsnit af Strange New Worlds.

Link...
slk486slk486Skrevet 29/09-23 10:58 
Ah, det gad jeg ellers godt :/
Jeg har slet ikke slet noget SNW endnu.
j/k
3of193of19Skrevet 11/10-23 23:35 
Star Trek Prodigy har fundet et nyt hjem.
Serien vil komme på Netflix inden årets udgang, og sæson to (som er næsten færdig kommer 2024).

Lad os håbe nok folk binger hurtigt så vi får grønt lys for sæson tre.
JAAJAASkrevet 21/10-23 02:49, rettet 21/10-23 02:55 
Naiera>
Og så er Strange New Worlds i øvrigt BY FAR det bedste Star Trek siden Next Generation :)

Hørt! Og sikke dog en lettelse. Jeg var bange for at vi aldrig ville få noget igen der kunne stå ved siden af TNG, DS9, Voyager trioen (hvor TNG selvfølgelig er bedst). SNW er jo lige til at blive rørt over. Picard nød jeg selvfølgelig også i fulde drag, men det var alligevel noget andet end klassisk Star Trek.
NaieraNaieraSkrevet 21/10-23 03:57, rettet 21/10-23 03:58 
Voyager kan IMO slet ikke hamle op med TNG og DS9. Så vil jeg faktisk hellere se Enterprise.

Jeg har kæmpe optur over fjerde sæson af Lower Decks. I hvert fald de første fem afsnit var helt fantastiske. Jeg har endelig fået de to første sæsoner på Blu-ray, så nu mangler jeg egentlig kun tredje sæson og de tre sæsoner af Picard.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 22/10-23 07:20, rettet 22/10-23 07:20 
Sådan havde jeg det også for mange år siden med Voyager, hvor min dengang kæreste prøvede at få mig til at se den, og alt jeg kunne tænke var 'ad!'. Særligt Janeways afdankede alkoholiker stemmeføring gik mig på, og så det at det hele bare var 'forkert'. Sådan har jeg det ikke længere, efter at have set alle 7 sæsoner over det sidste år. Stadig nummer 3 af de 3, men klassisk Star Trek på alle de måder der gør mig glad.

Enterprise til gengæld, det må du altså ikke sige! Jeg regner det slet ikke for Star Trek. Ad! ;)
NaieraNaieraSkrevet 22/10-23 15:46 
Det eneste der kan få mig til at gense Voyager er hvis de restaurerer den i HD, ligesom TNG, men i den kø står DS9 forhåbentlig forrest.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 23/10-23 12:24 
Jeg er i den grad på DS9 I HD.
NaieraNaieraSkrevet 23/10-23 13:10 
Enterprise refereres i øvrigt i både SNW og Lower Decks, så den er ikke til at komme udenom :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 23/10-23 13:24 
*I love grapplers"
NaieraNaieraSkrevet 23/10-23 13:30, rettet 23/10-23 13:30 
La'an fortjener en grappling hook!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 28/10-23 08:06 
Igen enighed :D
3of193of19Skrevet 03/11-23 21:52 
Lower Decks! Lower Decks!
NaieraNaieraSkrevet 05/11-23 19:55 
He looks just like Tom Paris!

Jeg tror jeg begynder forfra på sæsonen i aften. Så er der ikke så lang tid til Moopsy ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 06/12-23 15:06 
Så fik jeg endelig samlingen med de fire første Those Old Scientists-film på UHD, som har ligget hos min kammerat i Delaware i lang tid. Jeg fik også tredje sæson af Lower Decks med, selvom de ikke satte den på tilbud til sort fredag. Det blev ikke til nogen Picard-samling denne gang, men der er jo altid næste år.

Anden sæson af Strange New Worlds er på vej fra Rarewaves :D
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 07/12-23 17:48 
Fik SNW 2 i går. Flot steelbook med fem magnetplader så man kan skifte covers, eller have hængende. Virkelig en fin ide.

“Mangler” stadig PIC3 til samlingen, men den må vente til tilbud eller 4K release. Har ingen speciel lyst til snart gensyn med DEN sæson.
NaieraNaieraSkrevet 08/12-23 01:18 
Jeg tror ikke at Picard kommer på 4K. Den blev gjort færdig i 1080p eller 2K så billigt som muligt og så hurtigt som muligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 08/12-23 12:28 
Efter adskillige "false starts" er jeg endelig begyndt at få gjort et godt indryk i TNG, er kommet gennem de dårlige sæsoner, og blev for alvor hooked i Sæson 3, der er næsten udelukkende kvalitet.

Det er utroligt forfriskende at se så "modent" et TV-program, selvom det i dag er vel over 30 år gammelt. Voksne mennesker der snakker om etiske problemer uden sort-hvide forklaringer, og hvad det vil sige at være menneske. Kreative fiktive problemstillinger med ligeså kreative løsninger, og bare helt utroligt meget hjerte. Jeg er godt inde i Sæson 4, og ser også stærkt frem til de efterfølgende tre. Hvis jeg ikke får fuldstændig fatigue, så håber jeg også på at dyppe tærerne i DS9 og Voyager.

Jeg kan godt se at det må være tæt på umuligt at få greenlightet en serie i den her stil i nutidens miljø, der er nok ikke meget tillid til at "pøblen" har tålmodighed til noget der er så karakterdrevet. Meget af de gamle seriers tilbageholdenhed kan helt sikkert tilskrives budgettet og de tekniske muligheder dengang, men ultimativt er det også en af TNG's bedste styrker. Det handler ikke om hvor mange rumskibe der skyder på hinanden, men hvad folk har at sige til hinanden.

Jeg fik dog også endelig set sæson 3 af Picard, og den har godt nok fat i noget af det rigtige.
De første fem afsnit er fuldstændig fænomenale, noget af det bedste TV jeg længe har set, og et frisk pust i forhold til meget af det andet moderne Star Trek jeg har set, hvor man konstant tændes af på popsmarte "teenagere", dårlige jokes og unøvendig ufokuseret action. Det eneste der trak ned i den første halvdel er hende "musiker" der tumler rundt på en gangster-planet og ikke kan finde ud af at levere en linje uden det lyder ultra-corny.
Desværre daler det hele ret hurtigt i den anden halvdel hvor det begynder at føles fuldstændig som den samme "marvel-agtige" simplistiske action-historie som der er så meget andet af for tiden, og et forsøg på at bære serien på callbacks. Det er synd at Captain Shaw stort set ignoreres efter den første bunke afsnit, og derefter dræbes uden det store formål, han var klart den bedste del af den første halvdel.
Det bliver dog aldrig direkte pinligt på noget tidspunkt, og de skal i hvert fald have point for forsøget. Jeg ville rigtig gerne se en ny Star Trek serie, hvor hver eneste afsnit havde samme modne attitude som første akt i denne sæson.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 16/12-23 22:48 
Da de begyndte st snakke om Picard’s Borg sæd steg jeg helt af.

Jeg var enormt skuffet over sæson tre, fordi den ikke prøver på at være sæson tre af Picard, men en ti timers TNG film. Hvor er Jurati, Elnor, Soji?
Hvis det skulle være en undskyldning for at bringe crewet sammen, hvorfor så proppe unødvendige figurer som Jack og Shaw ind i billedet?
Scener mellem Soji og Data, Elnor og Worf, Elnor var praktisk talk en adopteret søn allerede og Shaw’s reelle input på plottet kunne være blevet overtaget af Seven 100%.

Det er en fik sæson hvis bare man ville have et nostalgifix, men det var “bare” en gang pew pew med enkelte rigtig fine scener med flotte præstationer, men som en Star Trek historie savner jeg forsøget på at nå en diplomatisk løsning, eller have noget på hjertet udover “alien threat”, “shoot it”.
Big bad kunne have været Section31 istedet for Borg dronningen f.eks.
SumezSumezSkrevet 17/12-23 12:58, rettet 17/12-23 12:59 
Jeg prøvede også at se sæson 1 af Picard, men måtte stå helt af, synes godt nok det er noget bras. Fik meget de samme vibes fra det som jeg gjorde fra de sidste par Star Trek spillefilm. Er glad for at del 3 var en ti timer lang TNG-film, og ikke et forsøg på at følge op på det :D

Bevares, jeg har ikke set de andre sæsoner færdig, så kan godt være det kommer ovenpå det, men tror ikke jeg kan finde tålmodigheden til at kæmpe mig gennem det - så kripler det meget mere efter at fortsætte med TNG. Er et godt stykke inde i sæson 5 nu, der virkelig kører på en høj streak.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 05/01 22:21 
Så blev jeg færdig med tredje sæson af Enterprise. Det var grove løjer. Anden halvdelel, cirka, af sæsonen var væsentligt bedre end første, som jeg synes var det ringeste Enterprise havde været.

Jeg har med vilje ikke pløjet SNW på UHD alt for hurtigt, så der mangler jeg stadig Hegemony. Det var fantastisk at gense La'Ans afsnit, Those Old Scientists og Subspace Rhapsody :D
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 13/01 01:35, rettet 13/01 01:35 
Ydrk. Sæson 4 ligner en sæbeopera. Både bevægelserne og belysningen skriger Dr. Drake Ramoray.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 19/02 15:27 
Jeg er blevet opmærksom på eksistensen af Star Trek: Borg, som var en slags interaktiv film, udgivet til PC i 1996. Den omhandler Q, som jeg kan huske fra The Next Generation, hvor jeg ikke brød mig ret meget om ham, fordi han var så underlig og irriterende, samt meget teatralsk, men jeg er blevet mere rummelig med årende, og kan nok bedre forholde mig til hans rolle som en slags halvgud.

Nu er Star Trek: Borg efterhånden ret obskur, men der er en, som har lavet en remaster udgave, som kan spilles via ens browser. Jeg har hygget mig meget med den i dag, for selv om den er lidt plat og sådan noget, har den faktisk bevaret meget af charmen fra halvfemsernes Star Trek-serier, så giv den eventuelt et skud, hvis I har lyst:

Star Trek: Borg - Remastered
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
84 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig