X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Steam Deck: Håndholdt PC fra Valve


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 16/07-21 10:45, rettet 16/07-21 15:45 
Valve har lavet en håndholdt PC, der kører SteamOS, men som selvfølgelig også kan køre Windows, hvis man vil. Q&A med Valve omkring hardwaren:

https://youtu.be/h9eihvhM_KE

IGN har prøvet den:

Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
158 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 16/07-21 10:45, rettet 16/07-21 15:45 
Valve har lavet en håndholdt PC, der kører SteamOS, men som selvfølgelig også kan køre Windows, hvis man vil. Q&A med Valve omkring hardwaren:

https://youtu.be/h9eihvhM_KE

IGN har prøvet den:

https://youtu.be/oLtiRGTZvGM

Den ser ikke super komfortabel ud og virker heller ikke specielt responsiv. Udgives i år og kan preorders fra i dag:

https://store.steampowered.com/steamdeck

Steam Deck: Håndholdt PC fra Valve

Steam Deck: Håndholdt PC fra Valve

Steam Deck: Håndholdt PC fra Valve

Steam Deck: Håndholdt PC fra Valve

Steam Deck: Håndholdt PC fra Valve
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 16/07-21 10:59 
Var der nogen der bad om sådan en? Det ligner en Wii U controller...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 16/07-21 11:27, rettet 16/07-21 11:35 
Dunno. Det er en PC, ligesom alt andet PC hardware og hvis det er sådan, man gerne vil tilgå sine PC spil, er det en mulighed.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 16/07-21 11:30 
Ingen SSD i den "billige" model, og de dyrere modeller er så dyre, at det bare virker lidt fjollet, at give penge for noget som ikke virker specielt komfortabelt i handheld mode, og så får man vel mere for pengene, hvis man bare køber en stationær gaming PC. Man kan købe to Series S, og have lidt penge tilovers, for hvad den dyreste model koster.

Weird at ny hardware i dag, som er tiltænkt handheld gaming, partout skal være stort og ukomfortabel for slutbrugeren.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-21 13:29, rettet 16/07-21 13:29 
Jeg synes den ser mere komfortabel ud end Switch trods alt, grundet dens grips og at analogerne er placeret lidt mere intelligent.

Når det så er sagt synes jeg ikke at Switchen er en synderligt ukomfortabelt håndholdt, men niveauet for håndholdte er generelt også meget lav.

For $50 mere end Switch OLED viser Valve virkelig hvor fucked up grotesk Nintendo har prissat deres nye OLED-model. Der er en stor forskel i performance.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 16/07-21 15:36, rettet 16/07-21 15:51 
FAQ for udviklere som besvarer en del bla. kombatibilitetsspørgsmålet med SteamOS og hvad de vil gøre med spil som bruger fx EAC:

https://youtu.be/5Q_C5KVJbUw
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 16/07-21 16:46, rettet 16/07-21 16:47 
Dunwich>
Weird at ny hardware i dag, som er tiltænkt handheld gaming, partout skal være stort og ukomfortabel for slutbrugeren.

Det er en bieffekt af at en meget stor del af de spil man kan købe til hhv. Switch (her tænker jeg primært ports) og Valve-dimsen (alt) slet ikke er lavet til sådan et device. De er lavet til skærme fra 13"-55". Det nødvendiggører at skærmen på den håndholdte er så stor som mulig, de 6,1" Switch har er der hvor en del TV-spil pludselig bliver spilbare, så det er som regel minimummet for sådan et device (der er dog stadig spil, hvor det er for småt). Oveni det kommer at moderne spil skal have to sticks, D-pad, fire face-knapper og to skulderknapper. Det medfører et minimum af ekstra bredde. Og så kommer ergonomi, som sjældent er perfekt, men det vil som regel altid give noget ekstra bulk/tykkelse i siderne.

Valve-dimsen er så blevet ekstra bred, fordi de skulle have plads til de der pegefelter. Uden dem kunne devicet have været samme bredde som Switch. Til gengæld ville de udelukke alle spil der kræver mus, for musestyring med sticks fungerer sjældent godt nok til at man gider spille.
Bede-xBede-xSkrevet 16/07-21 20:44 
Det ser ud som om efterspørgslen er langt større end forventet. De har først lige åbnet for preorders kl 19 og det er nærmest umuligt at komme igennem. I starten listede siden hvilken nummer man var i køen, men det er nu væk og levering er næste år for folk der preorder nu.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 17/07-21 11:28 
Det er nemt nok at komme igennem nu.

Kom til at bestille 512gb versionen. Tanken om at kunne spille Shadow Complex i toget var for meget for mig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-21 12:01, rettet 17/07-21 12:01 
Det er efterhånden en del år siden jeg sidst har brugt Steam, men dengang var det ikke muligt at spille sine spil offline pga DRM. Ikke uden at man skulle slå en offline-mode til som kun kunne lade sig gøre imens man var online. Svjh. gjalt denne mode også i begrænset tid før den skulle slås til igen.

Det var temmelig retarderet, og jeg har aldrig hørt at det skulle være ændret. Det må da være anderledes på Steam Deck? Ellers er det rimelig dumt for en håndholdt.

Man kan selvfølgelig altid bare droppe Steam på den og installere GOG-versioner i stedet. Det var nok smartere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Le RoofLe RoofSkrevet 17/07-21 12:19, rettet 17/07-21 17:46 
Ifølge min erfaring, så fungerer installerede Steam spil helt fint i offline mode - det eneste man mangler er selvfølgelig online funktionalitet, såsom steam achievements.
Jeg har lige stået uden internet i 6 dage, fordi en elektriker var kommet til at klippe mit internetkabel over udenfor min lejlighed.
Heldigvis havde jeg Doom (2016) installeret, hvilket gav anledning til at få et spil fra min evigt voksende stack-of-shame gennemført.
Fantastisk spil i øvrigt :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-21 13:48 
Super hvis der ikke længere er den DRM :)

Doom 2016 er fremragende ja :) En skam at de i Eternal gik tilbage på næsten alt hvad 2016 netop gjorde så godt. Det er et fint spil, men også en enorm skuffelse.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 17/07-21 16:54 
Spændende maskine.
Lidt mere kraft ville dog gøre den mere interessant til brug på ekstern skærm :)
Bede-xBede-xSkrevet 20/07-21 11:22 
IGN har selvfølgelig klippet deres ene besøg ved Valve op i små bidder, med meget lidt i hver og her er deres klip om operativsystemet:

https://youtu.be/hJoUs0pM4GU

Så stop dog med at navigere menuer med analogsticket!
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/07-21 12:17 
“Så stop dog med at navigere menuer med analogsticket!”

Haha, det har jeg heller aldrig kunne forstå at folk kan holde ud :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 20/07-21 12:50 
Det burde forbydes.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 23/07-21 11:56 
Længere DF snak om Steam Deck:

https://youtu.be/4Dd_bazOYOY

Leadbetter har lavet en off-screen framerate analyse af de spil, Valve viser i den officielle trailer og antager man, at det faktisk er Deck'en som kører dem, er resultaterne fra de korte klip:

-Doom Eternal: 60fps med et par droppede frames her og der.
-Jedi Fallen Order kører med en unlocked framerate, der svinger mellem 30-40fps.
-Der var to spil han ikke kunne bedømme ordenligt, men det virkede som om Disco Elysium var 60fps og Baldur's Gate 3 kører med en unlocked framerate.
-Resten (Factorio, Ni no Kuni, Hades) virkede til at være 60fps.

IGN har også smidt en deep dive op, som mestendels genbruger hvad de allerede har nævnt i deres andre klip:

https://youtu.be/e3HnDR7A8yE
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 06/08-21 21:03, rettet 06/08-21 21:54 
Der er begyndt at komme flere previews af maskinen fra outlets, der har besøgt Valve.

Giant Bomb (mest snak, omend de viser lidt og tester den bl.a. med PS5 controllere): https://youtu.be/QRlDEnhJHL0

Linus Tech Tips: https://youtu.be/SElZABp5M3U

The Verge: https://youtu.be/3L2j_pFgEuk

Adam Savage's Tested: https://youtu.be/jb6OWxORfY0
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ExceptionExceptionSkrevet 08/08-21 19:09 
Jeg er ganske tilfreds over det review Linus lavede af maskinen. På trods af, at Valve bogstaveligt talt åndede ham i nakken igennem hele hans review, så hverken kyssede han dem i røven, eller sparkede dem i skridtet. Han virker oprigtig i gennemgangen af både positive og negative sider af maskinen.

Udover det, så er jeg mindre skeptisk over dette lille stykke fede hardware nu end jeg var før.
Bede-xBede-xSkrevet 09/08-21 14:30, rettet 09/08-21 15:00 
Jeg synes det er møgfedt, at Linus giver den gas og faktisk tester noget brugbart og også at Valve giver ham lov til det, omend de sætter grænsen ved at skille maskinen ad. Vurderet på de forskellige videoer, synes jeg, at der virker til at være nogle potentielt store performance problemer. Den gennemsnitlige framerate kan se fin nok ud (for en håndholdt), men bekymrende mange spil udviser stutters/hitching, som om der er en eller anden bottleneck, der holder dem tilbage. PC Gamer nævner det i Death Stranding, Jedi Fallen Order har det i åbnings cutscenen af Testet videoen, mens Prey tydeligt har det i Games Radar videoen. En af videoerne nævnte det omkring Dead Cells, men kan ikke huske hvilken.

Det ville genere mig vanvittigt meget, så håber det bliver bedre..

EDIT: Links til et par af de film jeg nævner. Testet videoen er i forrige indlæg.

PC Gamer: https://youtu.be/rRUElAEGXBo

Games Radar: https://youtu.be/3hFopjijLvE
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 09/08-21 20:44 
Det er fed hardware der er i maskinen, men man skal huske at sætte forventningerne efter to ting:

-Chippen har kun omkring 15w at gøre godt med versus de 200-300w vi er vant til i non-håndholdte.
-Selv hvis batteriforbrug var ligegyldigt, så sætter maskinens kompakte natur en grænse for, hvor højt den kan performe uden at blive for varm.
Bede-xBede-xSkrevet 10/08-21 09:31, rettet 10/08-21 09:33 
Det er jeg opmærksom på, jeg synes bare, at når vi ser så korte klip fra maskinen og flere af dem samtidigt har stutter/hitching, kan jeg ikke lade være med at overveje, om det vil være normalen i flere spil? De klip vi ser fra spillene, har tit været omkring 5-10 sekunder lange, men alligevel optræder problemet.

Havde det nu været klip på en time og der var et enkelt sted, det hitchede, ville det være lettere at se forbi. Og det her er vel og mærke spil, som Valve på forhånd har udvalgt til at demonstrere maskinen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 10/08-21 10:28 
Den nye Gamespot snakke video med en af GB folkene, nævner at de prøver Control, som hitcher. De siger så også, at de stiller på nogle settings og får det til at køre 60fps bagefter, men går ud fra det er fordi, de ikke kan bedømme framerate, for det kommer ikke til at køre 60fps på Deck'en.

https://youtu.be/83ftXPVULGY

Pointen er, endnu et spil med hitching.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 10/08-21 20:08 
Spil der understøtter resolution scaling vil nok være en fordel.

Jeg tror mange der skriger “fuck Switch, det her bliver min Switch Pro” ikke tænker over at det her intet tilfælles har med en konsol selvom den ligner. Selvom der kan være performance dips på Switch, så er spillene generelt optimeret/features on the fly kalibreret til at holde en stabil oplevelse. Det vil ikke være tilfældet på Deck, for det er en PC, og stabil performance er oftest noget der kommer via brute force.

Det er også værd at tage med at fraset performance, så er der altså ingen spil på Steam, der er lavet til at blive spillet på syv tommer. I masser af spil vil det ikke være et problem, men i lige så mange vil det være en suboptimal oplevelse. Særligt spil med små detaljer eller lange afstande vil lide under det. Jeg har spillet lidt Borderlands 2 på min Switch fornyligt og det kan ikke anbefales. Medmindre man bruger en sniperrifle, så er det dødbesværligt at se fjenderne ordentligt, når de er et godt stykke fra en. Det vil være et generelt issue i fps spil.

Jeg køber Deck for diverse indie spil, som ikke kommer på konsollerne, men jeg er helt på det rene med, at alle spil ikke er velegnede til en håndholdts skærm. Og det vil heller ikke være den samme polerede oplevelse. Jeg vil æde min hat på at sleep mode ikke vil virke i en hel del spil. Grunden til de virker på Switch er halvt OS’et og halvt spillet - det er en del af cert, at det skal understøttes. På pc er ingen spil kodet til det, hvilket vil hæmme kompatibiliteten en del.
DunwichDunwichSkrevet 11/08-21 12:00 
"Jeg tror mange der skriger “fuck Switch, det her bliver min Switch Pro” ikke tænker over at det her intet tilfælles har med en konsol selvom den ligner"

Det er ikke det jeg skriger, i og med min Switch, og Switch Lite, afvikler de spil der kører 60 fps, i 60 fps.

Steam Deck er en PC, som det så fint bliver sagt et par gange i Gamespot videoen. En PC med begrænset performance endda - allerede nu, inden release - og hvis man skal sidde og fedte med indstillinger, for måske/måske ikke få lidt bedre framerate - nej tak.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-21 13:07 
Steam Deck er selvfølgelig meget kraftigere end en Switch og ville kunne køre alle spil både flottere og bedre.

Problemet er som der skrives at Steam Deck blot åbner op for et ubegrænset udvalg af PC-spil som ikke er lavet med maskinen i tankerne. Hvis der ikke laves specifikke performance-profiler til Steam Deck i spil fremadrettet bliver det noget værre rod, som de korte klip Bede-x snakker om allerede bærer præg af.
Det er lidt som at købe en lidt for billig bearbar og forvente at den kan køre alle spil fremadrettet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 11/08-21 14:05 
For mit vedkommende bliver maskinen - såfremt det sker - købt da emulation med tilhørende autentiske shaders (crt-royale-kurozumi, crt-lottes-multipass etc.) nu muligvis vil kunne lade sig gøre på en relativ lille formfaktor med tilfredsstillende resultat. Dette indebærer selvfølgelig at de respektive emulatorer også kommer til at understøtte maskinen, enten "natively" gennem Linux eller via Proton.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-21 14:36, rettet 11/08-21 14:37 
Ellers har du mulighed for at køre dem igennem Windows på maskinen.

Det var også emulatorer jeg tænkte på da jeg så maskinen. Har ingen interesse i PC-spil og da slet ikke købt igennem Steam.

Sega Model 2 og 3 håndholdt kunne være barskt, men nok ikke prisen værd :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 11/08-21 14:55, rettet 11/08-21 14:56 
Steam Deck bliver meget ligesom at have en low spec PC. Dvs der skal selvfølgelig fedtes med indstillinger hele tiden, for at få ting til at køre så godt som muligt og nogle gange vil der være bottlenecks så store, at man ikke kan gøre noget ved det. Det er ikke en Switch, men en PC på godt og ondt. Og som Jmog skriver vil skærmstørrelsen blive et problem i nogle spil, der ikke er designet til den størrelse. Det er ikke anderledes end at benytte Master Gear eller Nomad. Selv på Switch hvor udviklerne er opmærksomme på, at systemet også er en håndholdt, kan det nogle gange være et problem, fordi ikke alle har ressourcerne til at lave tilpassede interfaces til to skærmstørrelser. Det bliver helt sikkert værre på Deck'en.

I den forbindelse kan jeg ikke forstå, at Valve har valgt Disco Elysium til at demonstrere maskinen, for det spil har da om noget så lille tekst, at det må belaste øjnene for mange, at se på det på så lille en skærm.

Jmog> Jeg køber Deck for diverse indie spil, som ikke kommer på konsollerne, men jeg er helt på det rene med, at alle spil ikke er velegnede til en håndholdts skærm. Og det vil heller ikke være den samme polerede oplevelse. Jeg vil æde min hat på at sleep mode ikke vil virke i en hel del spil.

Det giver sig selv. Jeg håber på at den kan køre Earth Defense Force 4.1/5 (og med tiden 6). Det ville være en meget let måde at tilføje en ekstra spiller, uden at skulle slæbe rundt på PC'ere. Det er godt nok spil, som på PS4 kan ramme 0fps på specifikke steder med nogle udstyrskombinationer, men kan Deck'en nærme sig den generelle performance i spillene, ville jeg blive rigtig glad for mit køb.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ExceptionExceptionSkrevet 11/08-21 17:44 
Ellers har du mulighed for at køre dem igennem Windows på maskinen.

Ja, de siger at man vil have muligheden for at "wipe" SteamOS og i stedet installere f.eks. Win10 (Valve råder dog -sjovt nok - ikke folk til dette). Der er også en smule bekymringer om hvordan Win10 vil være at benytte på sådan en håndholdt fætter. Det er dog meget fedt såfremt de lader folk gøre hvad de vil med hardwaren. :)

Jeg har heller aldrig set denne maskine som en "high end" PC gaming oplevelse. Derimod har den super potentiale til at være en habil håndholdt retro enhed, netop fordi at den "burde" have kraften til at få de tungere shaders til at køre stabilt på 60hz.

Den største grund til at jeg ikke køber en Nintendo Switch er, at deres "VC store" er blevet væsentligt degraderet ift. Wii og Wii U.

Jeg synes at hele konceptet med håndholdt retro gaming (arcade, konsoller mv.) er fantastisk, og ville støtte op om dette 100%.

Drømmen må være en Steam Deck eller lignende dedikeret til retro spil, sammensat med kvaliteten fra M2's ekspertise inden for ældre arcade og konsol udgivelser. :D
DunwichDunwichSkrevet 13/08-21 09:13 
Konsolkongen>
Steam Deck er selvfølgelig meget kraftigere end en Switch og ville kunne køre alle spil både flottere og bedre.

"Ville kunne" er vel det springende punkt, og jeg er i øvrigt enig.

Om den så gør det, er det andet spørgsmål, og der har jeg mine tvivl. Som jeg altid har, når det kommer til PC udviklere, for hvem ord som "optimering" er fremmedord. Med mindre firmaet hedder id Software, og John Carmack arbejder der.
Bede-xBede-xSkrevet 14/08-21 00:50, rettet 14/08-21 01:00 
PC Gamer har smidt en ny video op, der bla. viser hitching i Death Stranding:

https://youtu.be/zJoxE0mH0iM

Det er måske fordi spillet afvikles fra MicroSD og har problemer med at loade verden hurtigt nok, for det kører fint (for en håndholdt) på Aya Neo, der er betydeligt svagere end Deck'en:

https://youtu.be/bZSwRTtkBQ0

I Linus korte test af Doom Eternal var der svjh. omkring 50% performance increase fra Neo til Deck'en.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-21 11:34 
Maskinen uden SSD virker som det rene pjat. Der vil være alt for mange spil som simpelthen ikke er spilbare fra SD-kort.
Det er lidt vildt at der ikke er mulighed for selv at installere en SSD i de maskiner senere :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 14/08-21 17:38 
Ja, jeg fatter ikke alle dem der køber SD-kort modellen. Udover at tilkøb af ekstra kort bliver et must, da 64gb er nul og niks, så er det håbløs mangel på fremridssikring.
ExceptionExceptionSkrevet 15/08-21 17:20 
Det er lidt vildt at der ikke er mulighed for selv at installere en SSD i de maskiner senere

De kører Nintendo modellen. Vil du have 32 eller 64 GB? Beslut dig nu, for vi kan naturligvis ikke tillade at du opgraderer selv senere.

Men et eller andet sted skal de jo prøve at "segmentere" de forskellige versioner, også selvom det gøres på et kunstigt grundlag.

Derfor findes der reelt også kun to versioner af Steam Deck for folk som er blot en smule seriøse med deres hardware.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-21 17:40 
På Nintendo Switch er alting ufatteligt langsomt uanset hvordan man vælger at køre sine spil. Det betyder så også at man heller intet mister ved at udbygge med et SD-kort frem for at købe maskinen med 64GB Nand flash.

OLED-Switch er altså for tosserne. Ja, skærmen er flottere, men det kan aldrig forsvares at prisen sættes så voldsomt op. De +32GB er komplet ligegyldigt når det er så nemt at opgradere med SD-kort.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 16/08-21 11:38 
Alene det at gå ind i eShoppen, tager mellem 4 og 6 sekunder.

https://www.youtube.com/watch?v=f4_YlsZsbbM
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-21 12:01 
Som betyder hvad? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 16/08-21 14:09 
Den er jo ufattelig langsom :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-21 14:16 
Det har intet med det jeg skrev at gøre. Du valgte kun at læse halvdelen af sætningen før du sprang på YouTube.

Min pointe var at loadtiderne på Switch er så langsomme og at spillene loader lige sløvt uanset hvorfra de køres. Hvadenten det er cartridge, flash nand eller SD-kort. Derfor mener jeg ikke at det er sammenligneligt med Steam Deck hvor der netop vil være ekstremt stor forskel.

At Switch kan starte eShoppen hurtigt har intet med min pointe at gøre, men man kan så omvendt spørge hvad forskel du mener det gør når netværket på maskinen også er vildt langsomt at downloade igennem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/08-21 20:54, rettet 16/08-21 20:55 
Den langsomme eshop er vist bare et designproblem i software, snarere end hardware-udfordringer.
Der er ingen rationel grund til at den skulle køre så elendigt som den gør.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 16/08-21 21:57, rettet 16/08-21 21:57 
Jeg gætter på den er så tung, fordi hvert eneste thumb af et spil i listen har buffered et videoklip.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-21 22:39, rettet 16/08-21 22:53 
Jeg har altså overhovedet ikke snakket om hastighed i eshop-appen, bare så det er klart. Ved ikke om Sumez troede det (?) eller bare tager debatten i ny retning.

Jeg snakker download-hastighed på maskinen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/08-21 23:09 
Det var Dunwich der bragte det op. Og nej, jeg mente bare at de problemer er ret urelaterede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-21 00:37 
Det gør han egentlig ikke. Han viser bare at maskinen kan starte appen rimelig hurtigt.
Han har alt for travlt med at sætte mig på plads i hans video, til at demonstrere appen i brug.

FWIW er jeg personligt bedøvende ligeglad med hvor laggy en digital storefront er. Jeg bruger dem næsten aldrig, men det er mit indtryk at Nintendos på Switchen er udmærket trods alt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 17/08-21 02:58 
Ja, jeg synes egentlig den virker fint. Og man kan helt lade være med at bruge den og bare sætte downloads igang via hjemmesiden på en smartphone/tablet/computer.

Men wifi på Switch er jeg helt enig i er noget skrammel. Langsomme downloads og til tider disconnects i online spil. Det gjorde, at jeg opgav at spille Tetris 99.
DunwichDunwichSkrevet 17/08-21 17:20 
Konsolkongen>
FWIW er jeg personligt bedøvende ligeglad med hvor laggy en digital storefront er. Jeg bruger dem næsten aldrig, men det er mit indtryk at Nintendos på Switchen er udmærket trods alt.

Okay, så er det da alligevel ikke alt på Nintendo Switch, som er ufatteligt langsomt alligevel så ;)

Og ja, jeg var lidt efter dig, da jeg syntes du overdrev ret meget, omkring Switch'ens fortræffeligheder, for SÅ langsom til de ting den gør, er den altså heller ikke.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-21 17:44 
Switch loader alting langsommere end konkurrenterne. Så langsomt at et SD-kort ikke er en flaskehals, og det er sidste gang jeg gider gentage mig selv. Altså er det ikke sammenligneligt med Steam Deck som har maskiner med SSD'er og nogle der er mærkbart begrænset af Nand flash og SD-kort.

Så burde alle vidst være med på hvad jeg mener. Nintendos eShop spiller ingen rolle for hvor hurtigt et spil loader.

Jeg forstår ikke dit behov for at tage Nintendo i forsvar hver eneste gang man nævner dens svagheder. Det virker som om du tager det meget personligt. Nintendo klarer sig vidst ganske fint for tiden svag hardware eller ej :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 20/08-21 15:39 
Oprop til Non PC ejere, som har tænkt sig at få en Steam Deck.

Yoka Laylee og Void Bastards er gratis på Epic lige nu. De vil være rigtig fint egnet til håndholdt spil og den burde kunne køre dem perfekt:
https://www.epicgames.com/store/en-US/news/free-this-week-yooka-laylee-and-void-bastards
Bede-xBede-xSkrevet 20/08-21 23:02, rettet 20/08-21 23:54 
Det er måske værd at nævne, at Epic giver spil væk hver eneste uge.

Mht. at få Steam Deck som non-PC ejer, ville jeg nok lige overveje det en ekstra gang eller måske se tiden an. En mobil low spec PC, hvor der hele tiden skal stilles på settings, for at få tungere spil til at køre, hvis de overhovedet kan, som samtidigt i udgangspunktet kører alting gennem et kompatibilitetslag, der kommer til at resultere i alskens fejl og glitches, mens nogle spil ikke vil være tilpasset formatet… Det er måske ikke den ideelle introduktion til PC gaming.

Eller måske er det lige præcis perfekt. Afhænger nok af øjnene der ser :D
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
158 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig