X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox Series X


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 13/12-19 11:32 
Så blev MS næste Xbox fremvist.
Meget godt lide designet. Der også kommet en trailer til Hellblade 2 som er eksklusiv på konsollen.
https://youtu.be/g76M2x2tQCA

Xbox Series X
453 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/02-21 22:46 
Jeps. Der gælder stadig samme konverteringssatser som tidligere.
Det er vist lettere bare at smide linket til den anden tråd, frem for at jeg copy/paster hele mit svar. :P

https://www.playright.dk/forum/emne/37461-xbox-game-pass#832432
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 18/03-21 14:30 
Elgiganten har efterhånden Series X på lager i en del forretninger. Jeg henter selv min (er købt) i aften.
JmogJmogSkrevet 01/04-21 09:21, rettet 01/04-21 09:21 
Sjov detalje jeg først har bemærket på min Series X men som jeg nu indser altid har været der på forgængerne: Når batterierne i controlleren når under et vist niveau, så slås rumble triggers fra. Muligvis også generel rumble.

Undrede mig over, at så nyt et bilspil som Dirt 5 ikke havde rumble triggers. 20 minutter senere gik batterierne døde. Satte nye i og SÅ var der satme rumble for fuld udblæsning.
ExceptionExceptionSkrevet 04/04-21 00:46 
Den lille "sjove" detalje har - som du selv påpeger - været der siden Xbox One. Du kan også teste det ved, at gå i indstillinger og teste controlleren. Her vil du bemærke at rumble heller ikke "virker" såfremt batteriniveauet er for langt nede. :)
RaGeRaGeSkrevet 05/04-21 15:24, rettet 05/04-21 15:29 
Series S er virkelig bredt tilgængelig, jeg solgte min Series X og byttede den med en Series S, synes simpelthen det kompakte design passede bedre ind i stuen og så er den mega nice, dog lidt trist med kun 364gb lagerplads og man ikke får One X enhanced versionen i visse ældre titler.

Har svært ved at skelne mellem 1080p upscaled mod dynamic 4k, så er godt tilfreds med maskinen pt. :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ExceptionExceptionSkrevet 05/04-21 16:08 
...synes simpelthen det kompakte design passede bedre ind i stuen og så er den mega nice...

Det var også primært derfor jeg købte Series S - form faktor er simpelthen genial. Jeg kan faktisk slet ikke stille en oprejst konsol nogle steder i huset, såfremt det skal se bare nogenlunde nydeligt ud.

Series X var så heller ikke specielt tilgængelig da jeg købte Series S, men nu hvor Elmutanten tilsyneladende har dem på lager, så tror jeg faktisk jeg venter med køb til en opdateret revision af Series X designet potentielt udkommer - håber på mindre form faktor.

Ovenstående gælder helt klart også for PS5's vedkommende. Den konsol er simpelthen enorm IMO.

...man ikke får One X enhanced versionen i visse ældre titler.

Også helt klart min største anke.
GreaseballGreaseballSkrevet 13/04-21 23:11 
Jeg syns nogen gange jeg ser den der udvidelse SSD til billigere penge i Elgiganten. Hvordan er kan det være.
Er det noget medlem eller specielt link?
ExceptionExceptionSkrevet 17/04-21 16:39, rettet 17/04-21 16:39 
Jeg syns nogen gange jeg ser den der udvidelse SSD til billigere penge i Elgiganten. Hvordan er kan det være.
Er det noget medlem eller specielt link?

Det er desværre ikke noget jeg selv har observeret. Hvis du gider, må du meget gerne skrive når du ser det. :)
GreaseballGreaseballSkrevet 17/04-21 23:39, rettet 26/04-21 09:04 
Hvad jeg lige kan finde af den billigste, ligger omkring 1700 ~ 1750 Kr.

Update:
Fik fat i et nu og det faktisk rart igen at havde 2TB at gøre godt med. Jeg kan også godt se ideen med at havde en ekstra ekstern sat til, bare til at lægge spil på som så kan flyttes til en af de andre eller til at afvikle spil der ikke er X/S optimeret. Hvad er det nu af krav en normal ekstern SSD skal opfylde for at virke med en Xbox?
JmogJmogSkrevet 30/04-21 06:18 
tas>
Nogle der ved hvad der sker med de spil som får en x!s upgrade. Kan de så fortsat afspilles fra en usb HDD? Tænker fx på gears 5, Forza 4 og Masterchef Collection. Ret store spil så var rart t vide om de så skal være på intern SSD eller man kan fortsat kan bruge sin eksterne.

Der er åbenbart en måde at tjekke om et spil man har installeret vil kunne afspilles på ekstern hdd:

Marker spillet, tryk på start og vælg info
her kan man se om det er xboxgen9 eller xboxgen9aware.

Gen9aware kan køre på ekstern disk, mens xboxgen9 kun kan spilles på den interne disk eller SSD expansion slottet.
RaGeRaGeSkrevet 04/05-21 16:23 
Ellers kan man os kende det ved at der enten står durango eller scarlett.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/05-21 16:52 
Xbox Series X er en stort omgang DRM-lort.

https://m.youtube.com/watch?v=9E983349p7Q
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 02/06-21 11:05 
Kan man egentlig stadig indløse en US game code på en europæisk konto?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 08/07-21 14:25 
Dark Souls 3 har fået FPS boost, så det kører nu 60fps på Series S og Series X. Dog stadig 900p.

På PS5 kører det 1080p60, da spillet fik en PS4 Pro patch i sin tid som låste op for framerate.
GreaseballGreaseballSkrevet 29/09-21 18:33 
Hvem har prøvet Dolby Vision i et af de spil der understøtter det?

Skulle lige prøve med Gears 5. Indrømmet, jeg syns det ser flot ud.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-21 19:23 
Jeg har ikke erfaring med det, men ifølge HDTVtest er der vidst både fordele og ulemper ved det.

https://www.youtube.com/watch?v=Blc5zsQ_ebw
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 29/09-21 20:11 
Er Dolby Vision opdateringen også til bluray afspilleren?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-21 20:23, rettet 29/09-21 20:25 
Godt spørgsmål. Har ikke hørt at det skulle være tilfældet og det eneste jeg lige fandt er denne artikel fra i går som skriver at "Dolby Eyesight" endnu ikke virker for andet end spil:

Having said that, while the Xbox Series consoles now do help Dolby Vision for gaming and media streaming applications, there is still no assist for Dolby Eyesight Blu-ray. If you have a selection of UHD Blu-ray in DV, they will continue to engage in in HDR10. Microsoft’s Dolby Atmos implementation also proceeds to be clunky, demanding downloading Dolby’s app and then paying to permit decoding of Atmos information on the console.

https://mexicanapost.com/2021/09/28/xbox-series-x-and-series-s-get-dolby-vision-support-for-gaming/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 26/01-22 00:42, rettet 26/01-22 00:44 
Xbox divisionen har haft sit bedste kvartal nogensinde og Serie konsollerne har endda solgt bedre end i launch månederne:

Xbox Series X

Xbox Series X
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/05-22 00:00 
Lidt sent jeg hører om dette, men mere brænde til DRM-bålet:
https://ftw.usatoday.com/2022/05/xbox-outages-2022

Hvor er det bare sindssygt oveni al deres anden vanvittige DRM :O

Jeg håber at de er tvunget til at rette op på deres lort, som Sony måtte gøre med batteri-problemer i deres maskiner.
Ellers håber jeg at folk vælger platformen fra. Jeg har i hvert fald ingen intention om at købe en maskine før. Ikke at der er en skid at spille før Starfield alligevel, så det er ikke det store tab :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 19/05-22 10:01 
Gør din Xbox til din Home Xbox, og du kan spille spil på den, selv når du er offline.

Det står der i denne artikel - det første billede i artiklen.

https://www.resetera.com/threads/xbox-outages-3-days-in-a-row-now.581303/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/05-22 10:15, rettet 19/05-22 10:16 
Jeg kan ikke se nogen artikel i dit link, men post #33 bekræfter at hans spil ikke virkede selvom han havde sat sin Xbox til home console.

Hvis dét var fikset ville der ikke være nogen historie. Det var åbenbart temmelig random hvem der blev ramt, men det gjalt både fysiske og digitale spil. At GamePass ikke virkede synes jeg giver fin mening.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 19/05-22 10:27 
Tjek det første billede i artiklen; Screenshot af skærmen.

Jeg har lige sat min Xbox offline, og forinden krydset den af som min Home Xbox, og kan fint spille mine spil. Dog så virker Quick Resume ikke, når man er offline, så sørg for at have savegames i orden. Men jeg kan fint spille feks GTA V offline, samt Doom og alle andre spil jeg tjekkede.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/05-22 10:32 
Ja der står intet om at man kan løse problemet ved at sætte maskinen i offline mode. Og helt ærligt hvorfor skulle man overhovedet tage alle mulige krumspring for at kunne spille sine spil? At sætte en maskine i offline mode vil også kun virke imens man har adgang til serveren, så når den er nede er man shit out of luck.

https://www.videogameschronicle.com/news/xboxs-online-drm-under-fire-as-some-users-left-unable-to-play-games-for-4th-day/

Som sagt, det påvirkede (datid) ikke alle. Du har sikkert været heldig. At din maskine virker som tiltænkt nu er ikke noget særligt, da problemet var aktuelt for over en uge siden :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 19/05-22 13:26 
Der er ikke andet for, end at kollektivt tage vores netværks kabler ud af Xbox'en, næste gang der er strømnedbrud, og se om vores spil virker, I guess.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/05-22 14:45, rettet 19/05-22 14:46 
Den tråd som du selv linker til har bogstavelig talt hundredevis af indlæg fra folk der skriver at de ikke kunne spille deres spil. Er det ikke nok?

Hvis det blot var et spørgsmål om at sætte sin maskine som hjemme-konsollen så ville der ikke være et DRM-problem. Det er jo netop fordi det ikke virker, at det er blevet slået så stort op.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 19/05-22 20:12 
Hundredevis af folk der ikke kan spille, er alligevel en sjat. Men du skrev tidligere, at det ikke havde påvirket alle, og ligesom med alle andre dele af internettet, har der sikkert været en sjat ud af de hundredevis, som gjorde noget forkert og/eller så er det nogle meget specifikke spil, som gider og ikke gider virke, når man går offline.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/05-22 21:30 
Jeg forstår ikke at du bagatelliserer et problem der har ramt mange mennesker. Det er åbenlyst at der er noget rivende galt med hvordan maskinerne fungerer.

Jeg håber at de er villige til at lave markante ændringer, så spillene kan spilles mange år fremover.
Det er bare ikke i orden at det skal være sådan at folk er nødt til at brokke sig først.
Kan ikke lade være med at tænke på Don Mattrick. Det er tydeligt at det er denne her vej de har ville gå hele tiden, og Xbox One kun var et midlertidigt setback.
Spiller nu: Phantasy Star IV
EltanEltanSkrevet 20/05-22 06:52 
Der er også forbavsende stille fra Bede og andre in Team MS som ellers ikke holder sig tilbage når der er ros til Xbox.
At Dunkwich forsøger at bagatellisere problemet kommer heller ikke bag på mig.
EltanEltanSkrevet 20/05-22 06:52 
Der er også forbavsende stille fra Bede og andre in Team MS som ellers ikke holder sig tilbage når der er ros til Xbox.
At Dunkwich forsøger at bagatellisere problemet kommer heller ikke bag på mig.
GreaseballGreaseballSkrevet 20/05-22 09:02 
Team MS? Er det "team" så meget værre end Team PS? Syns ofte der bliver kastet nogen små provokerende stikpiller fra forskellige "Fan grupper" rundt herinde. Hele det der min konsol er bedre end din. Det så trættende at høre på i længden. Der sgu ikke nogen af dem specielt bedre end de andre. De har sgu alle dumme ideer og ting der irriterende. Hvad det kommer an på er spillene.

Jeg er selv glad for mine Xbox maskiner gennem tiden. Ja der har været fejl. Nogen ret så åndsvage endda. Hvem husker ikke RROD :p
Syns også det irriterende at spil i dag mere eller mindre kræver opdates eller ikke alt ligger på disken man køber. Nok derfor jeg begyndt at købe mere retro efterhånden. Jeg er da glad for min Series X og at den stort set kan spille både forrige generation og pæn stak360 spil. Vil også gerne havde en PS5 en dag. Når den en gang udkommer til normal pris igen. Dog ville være det her havde været rart hvis Sony havde lavet den bagudkompatibel med PS4. På anden side, så har de valgt at gøre det nemt at se forskel på covers hvad der er 4 og 5. Med Xbox skal man nærmest havde et forstørrelsesglas med.
Skal havde en PS5 en dag ja. Men bliver nok først ved PS5 slim udgaven. Dog syns jeg stadigvæk at begge konsoller lider af at de ikke rigtig har nogen rigtige Next Gen spil endnu. Det som om de blevet udgivet før nogen spil var færdige til dem, de virker alle som de lavet på Last Gen og så lige får lidt ekstra lak på Series og 5.
Ja ja, blame the covid. Det satte, og har stadigvæk, sat meget udvikling i stå af spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/05-22 09:35, rettet 20/05-22 09:39 
Greaseball>
Vil også gerne havde en PS5 en dag. Når den en gang udkommer til normal pris igen. Dog ville være det her havde været rart hvis Sony havde lavet den bagudkompatibel med PS4. På anden side, så har de valgt at gøre det nemt at se forskel på covers hvad der er 4 og 5.

Hvad snakker du om? PS5 er 100% bagudkompatibel med PS4-titler :D
Du kan endda installere spillene offline, hvilket ikke er muligt med Xbox One-spil på Series X. Endnu en form for DRM.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 20/05-22 10:25 
Eltan>
Der er også forbavsende stille fra Bede og andre in Team MS som ellers ikke holder sig tilbage når der er ros til Xbox.
At Dunkwich forsøger at bagatellisere problemet kommer heller ikke bag på mig.

Men Altan, jeg forsøger skam ikke at bagatellisere noget som helst; Jeg er bare helt almindelig ligeglad.
DunwichDunwichSkrevet 20/05-22 10:29 
Konsolkongen>
Jeg forstår ikke at du bagatelliserer et problem der har ramt mange mennesker. Det er åbenlyst at der er noget rivende galt med hvordan maskinerne fungerer.

Det er der sikkert. Ligesom med så meget andet forbrugerelektronik (minus Apple, selvfølgelig). Men jeg er bare ret ligeglad, i og med det virker her, og hvis det en dag ikke virker, så spiller jeg på en anden konsol, cykler en tur, eller læser en tegneserie.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/05-22 10:42, rettet 20/05-22 10:43 
Okay, det er fint for dig. Jeg forstår ikke hvorfor du overhovedet blandede dig i debatten, men whatevs.

Du havde det for nyligt ekstra vildt over at kunne genspille Halo 3 på 360. Det er ikke sikkert at du om femten år har muligheden for at genspille Halo Infinite på din Series S.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 20/05-22 10:51 
Det er vel ikke en rigtig debat, når det kun er dig og mig, som snakker om det her?

Når vi ikke kan spille Halo længere, så spiller vi ikke Halo længere. Indtil da, så spiller vi Halo ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/05-22 11:04 
Det er vel ikke en rigtig debat, når det kun er dig og mig, som snakker om det her?

Jo, det kan du da have ret i :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/05-22 11:48 
@Dunwich: Jeg har ikke selv en Xbox Series X/S så kan ikke teste, men hvis du hiver netkablet (eller kobler wifi fra) uden at sætte kontrollen i offline-mode først, kan du så spille dine spil?
DunwichDunwichSkrevet 20/05-22 12:42 
Var også lidt spændt på om det her ville virke. Men tog netværkskablet ud af Xbox'en, og tændte for den. Så defaulter den til mit wifi. Det slog jeg fra, og valgte "Forget this wifi", og så var jeg offline.

Alle spil jeg derefter startede, virkede som de skulle - Halo MCC, Doom, GTA V, Quake, RE 2, Broken Sword 5. De spil som bruger online functionality, kom alle som en, og "advarede" om, at disse funktioner ikke var tilgængelige - feks RE2 Remake og Halo MCC - men startede som de skulle, og jeg kan spille dem som jeg plejer.

Så slukkede og startede jeg Xbox'en igen, stadig med netværkskabel taget fra og wifi slået fra og forgotten, og alle spil virker som de skal endnu, mens jeg er offline.

Til sidst genstartede jeg Xbox'en, og alle spillene virker stadig som de skal, med netværkskabel hevet ud, og wifi slået helt fra og forgotten.
BeanoBeanoSkrevet 20/05-22 12:44 
Ok, spørgsmålet er så om der caches en DRM godkendelse på maskinen i et stykke tid - kunne forklare hvorfor ikke alle har/havde problemet?
DunwichDunwichSkrevet 20/05-22 12:46, rettet 20/05-22 13:05 
Kan man selv gå ind og slette feks cache eller andre eventuelle DRM godkendelser lokalt, på sin Xbox? Så kan jeg prøve det også, mens jeg er i gang.

EDIT: Det kan selvfølgelig også være det er en dårlig idé, hvis jeg gør det, hvis det ødelægger hele setuppet som virker nu?
BeanoBeanoSkrevet 20/05-22 13:04 
Det er ren spekulation fra min side og jeg ved det ikke, men caching ville være en smart måde at implementere online-DRM på uden at ens servers bliver hamret med requests :)
Bede-xBede-xSkrevet 20/05-22 14:41, rettet 20/05-22 17:22 
Series konsollernes DRM er svær at få greb om, fordi spil eksisterer i mange forskellige kategorier og DRM'en virker til at være implementeret forskelligt, afhængigt af hvor Microsoft mener et spil hører til. Her er mit bedste gæt på hvordan det virker, men jeg skal understrege, at selv om jeg har været ekstremt aktiv i diskussionen og kritikken af DRM tiltagene, har jeg ikke haft tid til at teste tingene selv. Har kun prøvet et lille udvalg af digitale titler, som alle virkede offline.

Så hvis nogen har tilføjelser og rettelser til hvad jeg skriver, må de meget gerne poste det, sådan informationerne bliver mere korrekte.

Først er det værd at nævne maskinerne, som i sig selv kræver adgang til nettet, for overhovedet at kunne køre noget. Det er lidt a la PS4/5, der når batteriet løber tør, skal have en firmware update for at kunne køre noget som helst, men med Xbox er der ingenting der virker, hvis maskinen ikke får kontakten. Begge firmaer tillader at man downloader firmware updates og smider på en USB stick, men jeg har ikke testet, om det reelt virker. Vil meget gerne høre resultatet af det, hvis nogen har hardware, som er helt nyt og de har lyst til at bruge tiden på det.

Ved siden af hardwaren eksisterer spil i kategorier og nogle af de kategorier har fuldt online DRM krav, mens andre ikke har. Det her er mit indtryk af kategorierne, men som nævnt ikke baseret på nok reelle test, så kan meget vel være fejlfyldt. Kom endelig med rettelser.

Game Pass spil: De har varierende krav til online kontakten, hvor nogle tillader at man spiller offline i længere tid, mens andre slet ikke vil tillade det. Det ville selvfølgelig være rart, hvis det var mere ensartet og måske med en længere grace periode, men i sidste ende er det lejespil ligesom Netflix, så jeg er lidt ligeglad.

Bagudkompatible spil: De kræver alle som minimum en konfigurations fil, der skal hentes online, så smider du fx en 360 titel i din Series konsol, starter den med at hente spillet og wrapper'en. Disc'en fungerer så som tilladelsen til at spille det. Her kunne Microsoft udvise noget goodwill, ved at tillade at folk henter filerne til USB stick eller smider dem på skive, så de også kan afvikles på Series konsollerne, når serverne forsvinder og man ikke skal til at finde de gamle konsoller frem igen.

Smart delivery: Ved mange smart delivery cross-gen titler er der i praksis DRM, da det der ligger på disken, er last gen versionen. Den virker selvfølgelig (på Xbox One, men se nedenfor, for det er en svær kategori at udtale sig definitivt om), men skal man spille Series udgaven, skal den downloades, for den er ofte kun delvist eller slet ikke på disken selv.

Home/non-home Xbox: Hvis du ikke er på din hjemme Xbox, skal du være online for at spille alle digitale spil. Det er selvfølgelig gjort for at sikre sig, at man ikke bare logger ind og downloader sine spil overalt. Det er kun officielt tilladt at dele sit digitale spilbibliotek, Game Pass og Live Gold, med én anden Xbox maskine, men på hjemme maskinen, kan man dele det med alle, som benytter den.

Online mode/offline mode: Nogle spil vil ikke starte, hvis man tænder maskinen uden internet og bare smider spillet i. Man skal stadig gå ind i settings og vælge offline mode, også selv om man selvfølgelig teknisk er offline alligevel, hvis nettet er nede.

Remote install: Hvis man benytter fjerninstallering, ved fx at gå ind på deres mobilapp og sige, at den skal downloade et digitalt spil til Xboxen, så vil dette skulle online, før det kan benyttes. Der er dermed forskel på hjemmeinstallering og fjerninstallering.

Creators Collection titler: Den her kategori kan bedst sammenlignes med Xbox 360 indie games channel. Det er en gruppe af over 300 spil, som benytter det der med, at man kunne lave den normale Xbox One om til et dev kit. De benytter UWP, har ingen achievements, ingen fysiske udgivelser og mange er udgivet på tværs af Xbox/Win store og evt. mobil. De kræver alle online kontakt.

Publisher/udvikler DRM: Det er selvfølgelig det samme som på alle andre platforme, at hvis fx Blizzard forlanger at Diablo 2 : Ressurrected har online DRM, så gælder det også på Xbox.

Normale Series spil (forstående som faldende udenfor ovenstående kategorier): Virker offline.

Det er mit overblik af situationen. Jeg har selvfølgelig ikke testet meget, så tør ikke være konkluderende på området og håber andre kan bidrage med, hvad de finder.

Eltan: Jeg gider ikke dit snak om hold, dine tilsvininger og konstante gående efter manden, frem for bolden længere, så jeg stopper med at svare dig. Hvis du på et tidspunkt har bare ét eneste bidrag til at forbedre debatmiljøet herinde, skal jeg nok genoverveje beslutningen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/05-22 14:56 
Bede-x>
Først er det værd at nævne maskinerne, som i sig selv kræver adgang til nettet, for overhovedet at kunne køre noget. Det er lidt a la PS4/5, der når batteriet løber tør, skal have en firmware update for at kunne køre noget som helst, men med Xbox er der ingenting der virker, hvis maskinen ikke får kontakten. Begge firmaer tillader at man downloader firmware updates og smider på en USB stick, men jeg har ikke testet, om det reelt virker. Vil meget gerne høre resultatet af det, hvis nogen har hardware, som er helt nyt og de har lyst til at bruge tiden på det.

Tænker du i forhold til at sætte en helt ny Xbox op uden først at sætte den til nettet? At dette skulle kunne løses ved en firmware på USB i stedet?

Jeg har ikke erfaring med det, men det undrer mig hvis det skulle virke da maskinen igen skulle kræve internet for opstart, hvis man vælger at factory resette den. Det var sådan jeg forstod det i Digital Foundrys snak om emnet.

Mener det blev nævnt heri: https://www.youtube.com/watch?v=QDuAMDRxeFQ

Smart delivery: Ved mange smart delivery cross-gen titler er der i praksis DRM, da det der ligger på disken, er last gen versionen. Den virker selvfølgelig, men skal man spille Series udgaven, skal den downloades, for den er ofte kun delvist eller slet ikke på disken selv.

Det er desværre ikke korrekt. Et Xbox One-spil vil ikke virke på Series X uden man forbinder til internettet heller. Det installerer fint nok, men nægter at starte. Vises her:

https://youtu.be/FtwlV1ZcbLM?t=379
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 20/05-22 15:01, rettet 20/05-22 15:12 
Tænker du i forhold til at sætte en helt ny Xbox op uden først at sætte den til nettet? At dette skulle kunne løses ved en firmware på USB i stedet?

Jeg har ikke erfaring med det, men det undrer mig hvis det skulle virke da maskinen igen skulle kræve internet for opstart, hvis man vælger at factory resette den. Det var sådan jeg forstod det i Digital Foundrys snak om emnet.

Ja, jeg har heller ikke nogen erfaring med det og var derfor, det kunne være interessant, hvis nogen havde en ny Series maskine og de ville bruge tiden på at teste det. Ser lige dit klip senere..


Konsolkongen> Det er desværre ikke korrekt. Et Xbox One-spil vil ikke virke på Series X uden man forbinder til internettet heller. Det installerer fint nok, men nægter at starte. Vises her:

Huh? Jeg gør helt klart, at alle bagudkompatible spil som minimum skal bruge en konfigurationsfil. Et Xbox One spil er et bagudkompatibelt spil på Series maskinerne og kræver derfor en konfigurationsfil, der skal downloades. For at citere mig selv:

Bagudkompatible spil: De kræver alle som minimum en konfigurations fil, der skal hentes online, så smider du fx en 360 titel i din Series konsol, starter den med at hente spillet og wrapper'en. Disc'en fungerer så som tilladelsen til at spille det. Her kunne Microsoft udvise noget goodwill, ved at tillade at folk henter filerne til USB stick eller smider dem på skive, så de også kan afvikles på Series konsollerne, når serverne forsvinder og man ikke skal til at finde de gamle konsoller frem igen.

Alle bagudkompatible spil kræver derfor netkontakt som minimum en gang. Du kan ikke bare smide et fysisk BC spil i og spille det fra disken.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/05-22 15:10 
Bede-x>
Huh? Jeg gør helt klart, at alle bagudkompatible spil som minimum skal bruge en konfigurationsfil. Et Xbox One spil er et bagudkompatibelt spil på Series S og kræver derfor en konfigurationsfil, der skal downloades. For at citere mig selv:

Okay så misforstod jeg. Du skriver dog om last gen versionen "Den virker selvfølgelig", så det læste jeg som at de sagtens kunne spilles uden internet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 20/05-22 15:19, rettet 20/05-22 15:20 
Nej, der er ingen bagudkompatible spil som virker uden at have kontakt til nettet på et tidspunkt. De kan selvfølgelig spilles på deres respektive original platforme.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/05-22 15:22 
Jep, det synes jeg nu også jeg skrev :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 20/05-22 15:29, rettet 20/05-22 15:52 
Ok, så er vi nok enige :)

Jeg tilføjer lige et “på Xbox One”, som man ikke er i tvivl om, at det er på original maskinen det virker.

EDIT: Jeg kan måske lige tilføje at cross-gen smart delivery titler, er en af de sværeste kategorier at sige noget definitivt om, fordi der kan være meget stor forskel på, hvor meget af en given spil version reelt er på disken. Mange gange er Series versionen der ikke, måske pga pladsmangel eller at XO ikke støtter 100GB Blu-rays, men der er angiveligt undtagelser hvor begge vesioner er inkluderet. Man kunne forstille sig, at der er tilfælde, hvor disken fx kun indeholder halvdelen af hver version og i så tilfælde slet ikke virker nogen steder uden at downloade resten.

Den eneste måde at være sikker, er at holde sig fra cross-gen smart delivery titler.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/05-22 16:35 
Ja, det er desværre også en faktor der afholder mig for at købe en Series X. Jeg venter til de er færdige med sidste generation :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
453 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig