X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox Series X

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 13/12-19 11:32 
Så blev MS næste Xbox fremvist.
Meget godt lide designet. Der også kommet en trailer til Hellblade 2 som er eksklusiv på konsollen.
https://youtu.be/g76M2x2tQCA

Xbox Series X
368 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Svar
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/02 22:46 
Jeps. Der gælder stadig samme konverteringssatser som tidligere.
Det er vist lettere bare at smide linket til den anden tråd, frem for at jeg copy/paster hele mit svar. :P

https://www.playright.dk/forum/emne/37461-xbox-game-pass#832432
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 18/03 14:30 
Elgiganten har efterhånden Series X på lager i en del forretninger. Jeg henter selv min (er købt) i aften.
JmogJmogSkrevet 01/04 09:21, rettet 01/04 09:21 
Sjov detalje jeg først har bemærket på min Series X men som jeg nu indser altid har været der på forgængerne: Når batterierne i controlleren når under et vist niveau, så slås rumble triggers fra. Muligvis også generel rumble.

Undrede mig over, at så nyt et bilspil som Dirt 5 ikke havde rumble triggers. 20 minutter senere gik batterierne døde. Satte nye i og SÅ var der satme rumble for fuld udblæsning.
ExceptionExceptionSkrevet 04/04 00:46 
Den lille "sjove" detalje har - som du selv påpeger - været der siden Xbox One. Du kan også teste det ved, at gå i indstillinger og teste controlleren. Her vil du bemærke at rumble heller ikke "virker" såfremt batteriniveauet er for langt nede. :)
RaGeRaGeSkrevet 05/04 15:24, rettet 05/04 15:29 
Series S er virkelig bredt tilgængelig, jeg solgte min Series X og byttede den med en Series S, synes simpelthen det kompakte design passede bedre ind i stuen og så er den mega nice, dog lidt trist med kun 364gb lagerplads og man ikke får One X enhanced versionen i visse ældre titler.

Har svært ved at skelne mellem 1080p upscaled mod dynamic 4k, så er godt tilfreds med maskinen pt. :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ExceptionExceptionSkrevet 05/04 16:08 
...synes simpelthen det kompakte design passede bedre ind i stuen og så er den mega nice...

Det var også primært derfor jeg købte Series S - form faktor er simpelthen genial. Jeg kan faktisk slet ikke stille en oprejst konsol nogle steder i huset, såfremt det skal se bare nogenlunde nydeligt ud.

Series X var så heller ikke specielt tilgængelig da jeg købte Series S, men nu hvor Elmutanten tilsyneladende har dem på lager, så tror jeg faktisk jeg venter med køb til en opdateret revision af Series X designet potentielt udkommer - håber på mindre form faktor.

Ovenstående gælder helt klart også for PS5's vedkommende. Den konsol er simpelthen enorm IMO.

...man ikke får One X enhanced versionen i visse ældre titler.

Også helt klart min største anke.
GreaseballGreaseballSkrevet 13/04 23:11 
Jeg syns nogen gange jeg ser den der udvidelse SSD til billigere penge i Elgiganten. Hvordan er kan det være.
Er det noget medlem eller specielt link?
ExceptionExceptionSkrevet 17/04 16:39, rettet 17/04 16:39 
Jeg syns nogen gange jeg ser den der udvidelse SSD til billigere penge i Elgiganten. Hvordan er kan det være.
Er det noget medlem eller specielt link?

Det er desværre ikke noget jeg selv har observeret. Hvis du gider, må du meget gerne skrive når du ser det. :)
GreaseballGreaseballSkrevet 17/04 23:39, rettet 26/04 09:04 
Hvad jeg lige kan finde af den billigste, ligger omkring 1700 ~ 1750 Kr.

Update:
Fik fat i et nu og det faktisk rart igen at havde 2TB at gøre godt med. Jeg kan også godt se ideen med at havde en ekstra ekstern sat til, bare til at lægge spil på som så kan flyttes til en af de andre eller til at afvikle spil der ikke er X/S optimeret. Hvad er det nu af krav en normal ekstern SSD skal opfylde for at virke med en Xbox?
JmogJmogSkrevet 30/04 06:18 
tas>
Nogle der ved hvad der sker med de spil som får en x!s upgrade. Kan de så fortsat afspilles fra en usb HDD? Tænker fx på gears 5, Forza 4 og Masterchef Collection. Ret store spil så var rart t vide om de så skal være på intern SSD eller man kan fortsat kan bruge sin eksterne.

Der er åbenbart en måde at tjekke om et spil man har installeret vil kunne afspilles på ekstern hdd:

Marker spillet, tryk på start og vælg info
her kan man se om det er xboxgen9 eller xboxgen9aware.

Gen9aware kan køre på ekstern disk, mens xboxgen9 kun kan spilles på den interne disk eller SSD expansion slottet.
RaGeRaGeSkrevet 04/05 16:23 
Ellers kan man os kende det ved at der enten står durango eller scarlett.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/05 16:52 
Xbox Series X er en stort omgang DRM-lort.

https://m.youtube.com/watch?v=9E983349p7Q
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 02/06 11:05 
Kan man egentlig stadig indløse en US game code på en europæisk konto?
JmogJmogSkrevet 08/07 14:25 
Dark Souls 3 har fået FPS boost, så det kører nu 60fps på Series S og Series X. Dog stadig 900p.

På PS5 kører det 1080p60, da spillet fik en PS4 Pro patch i sin tid som låste op for framerate.
GreaseballGreaseballSkrevet 29/09 18:33 
Hvem har prøvet Dolby Vision i et af de spil der understøtter det?

Skulle lige prøve med Gears 5. Indrømmet, jeg syns det ser flot ud.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09 19:23 
Jeg har ikke erfaring med det, men ifølge HDTVtest er der vidst både fordele og ulemper ved det.

https://www.youtube.com/watch?v=Blc5zsQ_ebw
3of193of19Skrevet 29/09 20:11 
Er Dolby Vision opdateringen også til bluray afspilleren?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09 20:23, rettet 29/09 20:25 
Godt spørgsmål. Har ikke hørt at det skulle være tilfældet og det eneste jeg lige fandt er denne artikel fra i går som skriver at "Dolby Eyesight" endnu ikke virker for andet end spil:

Having said that, while the Xbox Series consoles now do help Dolby Vision for gaming and media streaming applications, there is still no assist for Dolby Eyesight Blu-ray. If you have a selection of UHD Blu-ray in DV, they will continue to engage in in HDR10. Microsoft’s Dolby Atmos implementation also proceeds to be clunky, demanding downloading Dolby’s app and then paying to permit decoding of Atmos information on the console.

https://mexicanapost.com/2021/09/28/xbox-series-x-and-series-s-get-dolby-vision-support-for-gaming/
368 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig