X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch


Svar
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at have en mere strømlinj... Se hele indlægget


Link...
1'573 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-21 19:29 
Det er sindssygt at de sætter prisen op på den nye model :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 06/07-21 20:04 
Giver økonomisk god mening. De kommer til at sælge alle dem de kan producere.

Og så “vænner” de folk til den pris, så Switch 2 vil se “billig” ud, når den launcher til samme pris om et par år.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-21 20:21 
Ja jeg er da helt med på at det økonomisk er fordelagtigt for Nintendo. For forbrugerne er prisen svær at forsvare når hardwaren er så svag og Switch forhåbentlig snart bliver erstattet af en ny platform.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 06/07-21 21:48 
Switch svag hardware? Det vil jeg kalde kvalificeret BS. Mario Kart 8 og Donkey Kong Tropical Freeze, er stadig, i dag, to af de flotteste spil - både teknisk og kunstnerisk - jeg har haft fornøjelsen af at spille. Begge spil har endda et par år på bagen nu, og stadig er de flottere end flere nye spil jeg har set, på nyere og kraftigere konsoller.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-21 22:38, rettet 06/07-21 22:39 
Ja det er virkelig flotte spil, men det har intet med hardwaren at gøre. Nintendo er rigtig gode til spil i meget simple grafiske stilarter der ikke kræver det vilde hardware. Begge spil du nævner ville nemt kunne være endnu flottere på de andre konsoller.

Sammenlign multiplatform-titler med PS4 og Xbox One. Spil som Doom 2016 er elendige på Switch. Ud over at køre forfærdeligt så er det også ofte i opløsninger meget lig dem man så på SNES'en.

Stort set alle multiplatform-titler er objektivt dårligere på Switch end på andre platforme.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 06/07-21 22:49 
Selvfølgelig er de det; De er ikke udviklet med Switch eller dennes hardware for øje, oprindeligt.

De der 1st party titler, der i mod, fra Nintendo er, IMO, nærmest urørlige, på den tekniske front, på Switch. Og det gør ikke Switchen svagere, at de måske kunne være flottere på kraftigere konsoller. Hvilket iøvrigt er utopi, da det ikke kommer til at ske. Det vigtige her er, at disse titler kører på Switch nu, og at de er ekstremt kompetente spil produktioner, og tekniske pragtpræstationer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-21 23:00, rettet 06/07-21 23:01 
Snakken gik på hvorvidt hardwaren er svag i forhold til konkurrenternes. Hvis du kan bilde dig selv ind at den ikke er synes jeg bare vi skal stoppe her.

Var maskinen kraftigere havde Nintendo selvfølgelig også fået endnu mere ud af de titler du nævner. De er skide flotte ja, men der kunne gøres meget mere. F.eks. noget anti-aliasing.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 06/07-21 23:21 
Du snakker jo udelukkende multiplatformtitler, og vælger at ignorere eksklusive 1st party titler, lavet og optimeret til host konsollen, og så bliver det lidt svært at debattere.

Det svarer til at kalde PS2'en for noget bras, fordi Killzone 2 lignede en million, men påstå at den jo nok ikke kunne køre Halo, og derfor var svag.

Jeg snakker om at udvikle for hardwaren, og når Nintendo og deres 1st party udviklere gør det exceptionelt godt, så er der ikke rigtigt noget der kan røre deres spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-21 23:39, rettet 06/07-21 23:41 
Spider-man på PS4 er også en grafisk triumf og ligner en million på den maskine, af de grunde som du nævner. Men det ville aldrig kunne køre på Switch og se magen til ud. Det ville Nintendos spil omvendt godt kunne på en PS4.

Når der optimeres til én maskine vil hardwaren ofte blive presset mere end ved multiplatform-titler, men det betyder ikke at der kan optimeres i en uendelighed og der kan presses flottere og flottere spil ud for evigt. På et tidspunkt når man et fysisk loft for hvor meget der realistisk kan lade sig gøre.

Switch lancerede senere end PS4 og Xbox One og den er på alle måder svagere hardware. Objektivt. Det kan ikke diskuteres.
I dag er Nintendo også ved at rende ind i performance problemer selv. Bowser's Fury kører 30fps i håndholdt og med unlocked framerate docked som ofte dykker under 60. Det er meget ulig Nintendo og lugter af at de er ved at presse maskinen lige rigeligt.

Derudover er der altså mange first party titler der ikke performer helt godt. Jeg nævner i flæng:
Hyrule Warriors 2, Xenoblade 2, Link's Awakening med flere.

Jeg vil også gerne smide Astral Chain på listen for selvom det kører rimelig stabilt, så havde det gjort meget for spillet hvis det havde været 60fps og i højere opløsning. Det havde simpelthen været bedre på en anden maskine, men nu var det jo desværre Nintendo der var udgiver... :/

Maskinen var svagere i forhold til sidste generation (PS4 og Xbox One), og den er eddermame ren antik sammenlignet med PS5 og Series X. Der bliver nødt til at skulle ny hardware til inden længe, ellers kan de godt glemme alt om multiplatform-titlerne på Nintendo.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-21 00:54 
Digital Foundry om Switch OLED:

https://m.youtube.com/watch?v=7UBeJjvI5gM
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/07-21 16:41 
Penny arcade om switch OLED:

Nintendo Switch
WehnerWehnerSkrevet 07/07-21 16:53 
Der er ikke nok hate i den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 07/07-21 17:11 
Jeg synes det ligner en fin opgradering. Et par tilpasninger af nogle af de ting der burde være bedre, uden at lade eksisterende ejere i stikken.
Måske burde de også have adresseret de issues nogle folk lader til at have med joycon controlleren, men helt generelt er jeg glad for at de ikke springer direkte til et "halv-generations" skridt der kan segregere Switch-markedet. Jeg har ikke en Switch for dens vilde gamerteraflopz.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 07/07-21 18:38 
Konsolkongen>
Switch lancerede senere end PS4 og Xbox One og den er på alle måder svagere hardware. Objektivt. Det kan ikke diskuteres.

Øh, det ved alle at Switch'en er. Men det er ikke det vi diskuterer. Det er immervæk ikke det jeg diskuterer og argumenterer for, men du har lidt rigeligt travlt med at vælte rundt i argumenter for, at Switch'en er svagere på multiplatform titler, så som Doom Eternal osv, hvilket - vil jeg satse penge på - alle også ved, så jeg ved faktisk ikke med sikkerhed hvad der er for en pointe du vil have frem?
DunwichDunwichSkrevet 07/07-21 18:43 
Sumez>
Jeg synes det ligner en fin opgradering. Et par tilpasninger af nogle af de ting der burde være bedre, uden at lade eksisterende ejere i stikken.
Måske burde de også have adresseret de issues nogle folk lader til at have med joycon controlleren, men helt generelt er jeg glad for at de ikke springer direkte til et "halv-generations" skridt der kan segregere Switch-markedet. Jeg har ikke en Switch for dens vilde gamerteraflopz.

Det ligner en Switch Lite 1.5.

Jeg har en Switch Lite og finder den ganske suveræn, så efter at have set traileren for oled modellen konstaterer jeg, at der vitterlig intet ser ud til at være at komme efter, hvis man allerede har en Lite. Den anden ting: At spille håndholdt med min normale Switch, spiller ikke særligt godt for mig, fordi den er en kende for stor til håndholdt gaming. Er Oled modellen ligeså stor, for så er den irrelevant for mig til håndholdt gaming.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-21 19:15 
Dunwich>
Konsolkongen>
Switch lancerede senere end PS4 og Xbox One og den er på alle måder svagere hardware. Objektivt. Det kan ikke diskuteres.

Øh, det ved alle at Switch'en er. Men det er ikke det vi diskuterer. Det er immervæk ikke det jeg diskuterer og argumenterer for, men du har lidt rigeligt travlt med at vælte rundt i argumenter for, at Switch'en er svagere på multiplatform titler, så som Doom Eternal osv, hvilket - vil jeg satse penge på - alle også ved, så jeg ved faktisk ikke med sikkerhed hvad der er for en pointe du vil have frem?

Du starter med at blive hidsig over at jeg kalder Switchen for svag hardware. Dit argument med at Nintendos egne titler er de mest fantastiske og perfekte nogensinde er komplet irrelevant i forhold til at der er hardwaremæssig forskel mellem den og konkurrenterne. Du kan ikke bare finde på regler som vi andre skal indordne os efter.

Fint at du er med nu, det var absolut ikke hvad du gav udtryk for i starten. Så lad os stoppe her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 07/07-21 22:50, rettet 07/07-21 22:52 
Nej, men irriteret kan man ikke undgå at blive, når du bl.a. skriver selvmodsigende vås som dette:

"Ja det er virkelig flotte spil, men det har intet med hardwaren at gøre. Nintendo er rigtig gode til spil i meget simple grafiske stilarter der ikke kræver det vilde hardware."

Virkeligt flotte spil. Intet med hardwaren at gøre. Nintendo gode til simpel grafik, på dårligt hardware. Hvad?

Derudover skriver du intet om i dit oprindelige indlæg - det indlæg om at du mener Switch er svag - at diskussionen du mener vi har, handler om at vi sammenligner Switch med alle andre nyere og kraftigere konsoller. Du skriver kun dette:

"Ja jeg er da helt med på at det økonomisk er fordelagtigt for Nintendo. For forbrugerne er prisen svær at forsvare når hardwaren er så svag og Switch forhåbentlig snart bliver erstattet af en ny platform."

Bagefter baserer du alle dine argumenter og svar på, at vi udelukkende snakker om Switch sammenlignet med PS4 og Xbox One og deslige. Hvilket du aldrig oprindeligt har givet udtryk for at vi gør, og årsagen til at jeg bliver ved med at korrekse dig, fordi jeg gerne vil tale om det jeg troede vi talte om: At du mener Switch, isoleret set, er svag hardware, hvilket var det jeg reagerede på, og svarede dig på, at jeg bestemt ikke mener den er, qua de titler jeg nævner som eksempler.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-21 23:05, rettet 07/07-21 23:10 
Helt ærligt. At bringe konsoleksklusive titler ind i en sammenligningsdiskussion er altså noget nonsens. Man er da for filan nødt til at tage udgangspunkt i netop de titler der findes på tværs af platformene for at kunne drage nogen som helst konklusion om hvad der er stærkest. Det forstår jeg vitterligt ikke at du finder svært.

EDIT: Du gider tydeligvis ikke forstå hvad jeg skriver, men du kan evt. prøve at se den Digital Foundry-video jeg linkede til. De drager mange af de samme konklusioner som jeg gjorde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 08/07-21 18:59 
Nogen der ved hvordan det står til med deres VC afdeling?

Kan man spille alle tidligere generationers spil på Switch, eller er deres E-store stadig "handicappet" ift. Wii og WiiU?

Skal jeg anskaffe denne maskine vil jeg kunne nyde en del ældre Nintendo titler på den.
JmogJmogSkrevet 08/07-21 19:09 
Stadig handikappet. Der er kun NES og SNES titler. Og du kan ikke købe dem. Du tilgår dem via abonnement på Nintendo Online.
ExceptionExceptionSkrevet 09/07-21 02:11 
Jeg holder bare fast i min WiiU, tror jeg...
SumezSumezSkrevet 09/07-21 10:43 
Ja, du skal ikke købe en Switch for at spille spil til andre platforme, du skal købe den hvis du vil spille Switch spil. :)
Og hvis du ikke føler at den håndholdte "gimmick" gør noget for dig, er maskinen nok ikke meget værd helt generelt, men jeg må indrømme at det virkelig har gjort en stor forskel for mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/07-21 14:10 
Modern Vintage Gamer (Switch developer) forklarer hvorfor han er skuffet over at hardwaren ikke forbedres:
https://www.youtube.com/watch?v=XYJOJj40ONQ
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/07-21 23:12 
Så fik jeg forudbestilt min Switch OLED. Stort samme pris overalt, men Proshop har gratis fragt.

Man skal nok ikke vente for længe med at forudbestille, hvis man vil være sikker på at få en i år sådan som elektronikproduktion ser ud for tiden.
DunwichDunwichSkrevet 16/07-21 11:06 
Hvorfor ville du have den, når det er samme hardware?
JmogJmogSkrevet 16/07-21 13:15 
Bedre skærm og lidt større skærm.
BeanoBeanoSkrevet 07/10-21 09:44, rettet 07/10-21 09:45 
John Linneman/DF kan godt li' den nye OLED model.

https://www.youtube.com/watch?v=FVrr-ojAKWI
DunwichDunwichSkrevet 07/10-21 10:41 
Ja, skærmen ligner en opgradering, og derfor er det også spøjst, at man, i de anmeldelser jeg har læst og set, anbefaler at spille Metroid Dread i docked mode, så grafikken og dens flotte vistaer, kan nydes til fulde.

Lidt en frustrerende udmelding, når lige præcist Metroid, skulle se ganske godt ud, på OLED modellen, men bla være lidt besværligt at spille der, pga knapperne; Pro Controller anbefales, har jeg læst, og så må det jo blive docked mode, på den Switch jeg allerede har stående.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-21 13:31 
Det er ærgerligt at han i videoen kommer til at sige at den gamle LCD-skræm havde et rødt tint, når det i virkeligheden var den der havde klart bedst hvidbalance og OLED-skærmen har et markant blåt tint i stedet.

Det er ærgrligt, men overrasker nu ikke. Faktisk var det imponerende at den gamle skærm var så god som den var på det punkt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ProzelProzelSkrevet 16/10-21 10:21, rettet 20/10-21 18:45 
Jeg har en defekt Switch som gives væk gratis (til reservedele eller lign) man skal blot selv afhente den hos mig i Aarhus C.

EDIT: Er afhentet. :)
3of193of19Skrevet 15/12-21 11:57, rettet 15/12-21 11:57 
Hvis der er nogen der er varm op Switch OLED udgaven så har jeg lige spottet den i Københavns Lufthavn til 2800kr.
Mindst fem maskiner i to af de tre Capi butikker jeg checkede på vejen til arbejde.
3of193of19Skrevet 18/01-22 13:11, rettet 18/01-22 13:11 
Så er Capi tilbage med OLED Switches i hvid til samme skarpe pris på 2800kr hvis der er bogen der har brug for en sig til.
Bede-xBede-xSkrevet 09/02-22 23:46, rettet 10/02-22 00:19 
Seneste Nintendo Direct med Front Mission 1+2 remakes, Kirby, Splatoon 3, Portal collection, Xenoblade Chronicles 3 og meget andet. Selv en engelsksproget Live A Live udgivelse blev der plads til:

https://youtu.be/EhDFA_O7zNg

EDIT: Chrono Cross remaster blev også annonceret. Endnu en titel fra Nvidia leaket, der efterhånden må siges at have ramt mere rigtigt, end tilfældighederne tillader, om det så er Chrono Chross, God of War på PC, Actraiser remake, Uncharted Legacy of Thieves til PC/PS5 og meget andet. Det betyder sandsynligvis at Horizon: Forbidden West, Demon's Souls, Gran Turismo 7, Returnal og mange andre også er korrekte og dermed på vej til PC.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 13/09-22 19:20 
Radiant Silvergun til Switch blev annonceret i dag.

…ooog det er også ude i dag :-)
BeanoBeanoSkrevet 13/09-22 20:46 
Pikmin 4!
scavengerscavengerSkrevet 08/04-23 04:01 
EU har tilsyneladende gjort noget

Defekte controllere
Nemo me impune lacessit
Soren47Soren47Skrevet 08/04-23 07:27 
Uh fedt. Vi er praktisk talt gået 100 % væk fra at bruge joycons fordi de er så ringe.
DunwichDunwichSkrevet 08/04-23 08:13 
Nintendo skulle fra starten, bare have inkluderet Pro Controlleren med konsollen, i stedetfor det andet bras.

Jeg bruger kun Pro Controller og så en Power A controller fra Elgiganten; Den er godtnok wired, men er kvalitetsmæssigt meget tæt på en Pro Controller, uden dog helt at være det.
3of193of19Skrevet 08/04-23 09:50 
ah dejligt mine 4 lauch joycons sidder ikke længere fast på Switchen. Rart at kunne få dem fikset så jeg kan sælge min gamle
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/04-23 12:16 
Er det et problem med at joycons ikke sidder fast på maskinen, eller er det problemet med "Joycon drift" som folk har brokket sig over i årevis?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 08/04-23 15:00 
https://www.vice.com/en/article/8xzzva/internal-nintendo-memo-instructs-customer-service-to-fix-joy-con-drift-for-free

Primært drift, tror jeg.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-23 13:11, rettet 10/04-23 13:13 
Dårlig stil at de har tilbudet fri reparation i USA længe, men har håbet at de kunne slippe udenom i Europa.

Jeg synes at det burde gælde for Sony og Microsoft også. Alle analogpinde har et drift-problem og de moderne af slagsen er alle sammen lavet af Alps og er svjv. identiske mellem controllerne. Det er blot variable modstande der fungerer som spændingsdelere og over tid vil carbon-belægningen indeni slides af - især omkring midten da det er der pinden oftest befinder sig. Det har været et problem på næsten alle controllere jeg kan huske, med undtagelse af Dreamcast der er fri for det problem da den bruger hall effect-sensorer i stedet og her er det kun mekanisk slidtage på pinden (at den bliver helt vildt løs) der kan resultere i drift-problemer.

De små analogpinde i Joycons vil logisk nok være endnu mere skrøbelige. Ikke at sagt at det er i orden at de bliver slidte så hurtigt, men det giver mening at det sker hurtigere end på de store af slagsen. Mon ikke det er et problem på PS Vita også? De ligner og føles meget som dem i Joycons...

Gud forbyde at Nintendo laver Joycons til deres næste konsol også, men hvis de gør så håber jeg de trods alt laver dem mere bulky så de kan rumme samme analogpinde som på Pro controlleren. Det vil trods alt sikre meget længere levetid og det vil sikkert gøre maskinen mere komfortabel at holde på samtidig :)

Det er åndssvagt at man stadig bruger de samme typer analogpinde når bedre kunne laves, men det er jo kun legetøj og i sidste ende handler det om at tjene så mange penge som muligt.
Sonys løsning med at man kan udskifte pindene på deres nye Pro PS5-controller er virkelig absurd, især til 200kr/stk! :O Her burde de om nogen have undersøgt andre mulighed for bedre analogpinde.
Flere af de der Steam Deck-alternativer reklamerer med drift-frie analogpinde, der så vidt jeg husker er en kombination af variable modstande og hall effect, så man skulle mene at Sony også bare kunne købe sådan nogle? :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 21/10-23 11:14, rettet 21/10-23 11:14 
Jeg er fristet til at købe Super Mario Bros. Wonder, men mine 4 joycons er ikke i god stand mht. drift og andet. Er der nogen herinde der har haft held til at få Nintendo i europa til at reparere joycons for dem?

Hvis ja, hvordan gør man?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 21/10-23 14:06 
jeg mener at i EU går man via den forhandler man har købt dem via, så håndterer de det med Nintendo.
SumezSumezSkrevet 21/10-23 20:08 
Alternativt virker pap-tricket udmærket, selvom det ikke er den foretrukne løsning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/10-23 20:38, rettet 21/10-23 20:38 
Pap trick? :)

Træls forslag måske, men hvad med en Pro-controller i stedet? Synes det er en rigtig fin controller, modsat Joycons.

Hvis man spiller en del på maskinen synes jeg sådan en er pengene værd :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 21/10-23 20:59 
Der findes også i hvert fald to Pro controller-erstatninger som er lige så gode, eller måske endda bedre, og som byder på et par ekstra features. Den ene fra 8BitDo og den anden... kan jeg ikke lige huske hvad hedder. Jeg tror ikke umiddelbart den sælges her, men den har hall effect-styrepinde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/10-23 22:02 
Hvis du bor i Kbh .
Så jeg næsten sikker på at Mads (nintendopusheren) kan fix dem.
Kender ikke prisen?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 21/10-23 22:41 
Pro controlleren's D-pad er desværre rimelig bæ. Det rammer meget nemt højre/venstre når man prøver at trykke nedad.
Men ligesom drift på joycons er der heldigvis flere videoer på nettet der hjælper med at fikse det hvis man ikke har noget imod at åbne for controllerne :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 22/10-23 01:20 
Konsolkongen>
Pap trick? :)

Træls forslag måske, men hvad med en Pro-controller i stedet? Synes det er en rigtig fin controller, modsat Joycons.

Hvis man spiller en del på maskinen synes jeg sådan en er pengene værd :)

Ville vel ikke hjælpe så meget når man spiller håndholdt. En Hori Split Pad Pro ville dog være fin, hvis man kan undvære rumble.
1'573 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig