X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation VR


Svar
Per SPer SSkrevet 15/09-15 18:34, rettet 15/09-15 18:47 
Pressetekst:

Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) har i dag afsløret, at det Virtual Reality-system, som er under udvikling til PlayStation 4, kommer til at hedde PlayStation VR. Med PlayStation VR bliver det muligt for spilleren at træde direkte ind i spillets virtuelle verden.

>>>

PS VR has generated huge excitement from many developers as well ... Se hele indlægget
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
727 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 17/06-19 19:08 
Ah, lort :(
j/k
RaGeRaGeSkrevet 17/06-19 19:11, rettet 17/06-19 19:12 
Tror i et defekt headset inkl. boksen kan indbringe en skilling?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 17/06-19 19:21 
https://ibb.co/R3zXZQz

https://ibb.co/FW6CBht
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SumezSumezSkrevet 17/06-19 20:54 
Enten kan det loddes og repareres på den måde, eller også er det vel ellers værdiløst?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/06-19 21:30 
Du kan forsøge at sælge det som defekt/reservedele, men markedet i dk er nok ikke super stort.
j/k
RaGeRaGeSkrevet 17/06-19 21:31 
Sumez>
Enten kan det loddes og repareres på den måde, eller også er det vel ellers værdiløst?

Tænker måske boksen kan bruges, hvis man vil bruge headsettet til et andet tv evt.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 19/06-19 16:55, rettet 19/06-19 16:56 
Jeg gjorde en fin handel ud af en skod situation :P

Solgte VR, boks og kamera for 600 kr. og købte et nyt vr v2 inkl. boks og kamera samt 5 spil for 1500 kr. sælger de 5 vr spil for 400-500 kr.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KTCKTCSkrevet 19/06-19 21:30 
Hvor finder man den pakke til 1500,-?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RaGeRaGeSkrevet 19/06-19 22:26 
Mindfactory.de men den er lige steget til 222,-

https://www.mindfactory.de/product_info.php/Sony-Playstation-VR-Brille-V2-MEGA-PACK-Kamera-5-Spiele--CUH-ZVR2-_1289424.html
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
dRxLdRxLSkrevet 05/09-19 19:16 
Nu er jeg i gang med Astro Bot. Nøj hvor er det godt. Var det 4.1 jeg skulle glæde mig til Hauke?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 07/09-19 09:49 
Jeps. Skulle lige se hvilken bane det var og ja den giver et godt sus :)
millenniummillenniumSkrevet 09/09-19 11:40 
Hvad er forskellen (forbedringen) på de forskellige årgangsversioner af PSVR-settet? 2018 er den nyeste, men er der nogen forskel?

(Måske også egnet til svar-på-dumme-spørgsmål-tråden)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 09/09-19 13:23 
Den nye model understøtter HDR pass-thru og er mere praktisk pga. tyndere kabel og integreret ear-plugs (aftagelige). Gå efter den model.
millenniummillenniumSkrevet 09/09-19 14:50 
Gracias. :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 09/09-19 20:41 
Så lidt ;)
JmogJmogSkrevet 27/07-21 20:15 
Skulle man være nysgerrig efter at prøve Arkham VR men har altid synes det var for dyrt, så er nu den perfekte lejlighed til at gøre noget ved det. 5 dollars på US PSN.
JmogJmogSkrevet 04/08-21 12:55 
Mere info om PSVR2 har lækket fra en intern præsentation.

-Will use Fresnel OLED screens with a 2000x2040 resolution per eye
-HDR display
-FOV is 110 degrees
-Uses Flexible Scaling Resolution in addition to Foveated Rendering which used in conjunction with eye tracking both which aims to scale resolution based upon the user's concentrated view and reduces the strains on PS5 resources
-Haptics are planned for the headset itself to reduce motion sickness and improve immersion
-The new controllers which don't have a name yet will be packaged with every new NGVR headset at launch.
-The controllers will include capacitive touch sensors, which are analogue based and can track the distance between your fingers and thumb. This is in addition to haptics and adaptive triggers which have already been announced
-Sony want to move away from "VR experiences" and concentrate on AAA games with an aim to make hybrid games that are playable in both flat screen and VR. When those titles launch you can even select which version you want to download.
-Nothing was mentioned regarding BC for PSVR1 but there is a push to remaster some PSVR1 games
-The headset itself wasn't shown and release date wasn't mentioned but launch plans will be revealed in early 2022.

Mange gode ting her, men det absolut vigtigste er at de nye controllere vil være inkluderet med headsettet. Enhver der har prøvet Move controllerne og sammenlignet med Oculus eller Vive controllers ved at det vil gøre en helt enorm forskel.
BeanoBeanoSkrevet 04/08-21 13:10 
Stort spring fra PSVR1 hvis det passer, alene displayet giver mulighed for langt skarpere billede.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/08-21 13:16 
Hvad er FOV på nuværende? Det føles lidt som at kigge igennem et koøje, så jeg håber at det nye er markant bredere.

Allermest håber jeg at farvetemperaturen er mere behersket. Det nuværende ligner et TV der står i Dynamic-mode. Helt åndssvagt koldt og med saturation skruet max op :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 04/08-21 13:49 
Mener PSVR1 er et fov på 100.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/08-21 14:55 
Super :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 06/01-22 01:22 
Alle specs blev offentliggjort af Sony i dag. Præcist de samme som lækken ovenfor.

Ingen pris, dato eller billeder af headsettet endnu, men launch i år ser ud til at holde stik. De kommer sikkert med den fulde præsentation til marts.

Og det rygtede Horizon vr spil fra Guerilla er også bekræftet.
dRxLdRxLSkrevet 06/01-22 19:33 
Jeg synes at det ser rigtig spændende ud.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 07/01-22 06:44 
Det er meget imponerende specs. Det kommer sikkert til at koste omkring 400-600 dollars hvilket er rent røverkøb for det man får.
BeanoBeanoSkrevet 07/01-22 11:02 
Det afgørende for mig er om der kommer en opfølger til Astro Bot Rescue Mission :D
Bede-xBede-xSkrevet 07/01-22 11:33 
Et nyt Astro Bot ville også være nok til at sælge det til mig. Jeg håber dog, at Half-Life Alyx bliver portet, for jeg har ingen intentioner om at købe et PC headset og gad skide godt spille det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 07/01-22 13:16 
Det bliver nok mit første hdr display :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-22 14:04, rettet 07/01-22 14:07 
Beano>
Det afgørende for mig er om der kommer en opfølger til Astro Bot Rescue Mission :D

Og et Resident Evil VII 2 tak :O

Gad vide om det nye headset kan tracke en Dualsense controller?

Jeg er mega klar på mere Astro Bot Rescue Mission, men det tiltaler mig ikke nær så meget hvis det skal spilles med de nye VR controllers. Det kunne sikkert fungere okay, men jeg kunne godt lide at det trods alt føltes som et meget traditionelt videospil at styre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/01-22 14:12 
Jeg forventer ikke at VR2 kan tracke Dualsense - ellers ville de jo ikke lave nye VR controllers :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-22 14:16, rettet 07/01-22 14:21 
Nej det er nok smånaivt at tro at det blot skal ses som en meget tiltrængt upgrade til Move-controllerne :D

Jeg får bare abstinenser når jeg tænker på todelte controllers efter Wii :( Har ikke rigtig lyst til at styre noget i samme stil som Mario Galaxy igen, men når der er analoger på begge controllers bliver det forhåbentligt intet problem :)

EDIT: Jeg tænker at Move emulation med de nye controllers, for evt bagudkompatible spil desværre godt kan afskrives nu, da der ikke er knapper nok på de nye controllers. Det var absolut ikke noget jeg havde regnet med de ville lave, da det nok ikke ville være ligetil, og måske heller aldrig ende med at fungere ordentligt.

Men det er en skam uanset, for det betyder at spil som Super Hot VR på PS4 nok altid vil forblive noget juks da de fortsat skal spilles med Move. Med mindre at spillet får en PSVR2 patch altså :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 07/01-22 14:17 
Jeg forstår slet ikke at *alle* controllers ikke er todelte nu om dage. Det er så meget mere afslappet at spille med. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-22 14:20, rettet 07/01-22 14:26 
Ad :(

Det kan sagtens være at Nintendo blot bruger konceptet forkert. De kan jo ikke lade være med at inkludere waggle i deres spil :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/01-22 22:23 
Beano>
Jeg forventer ikke at VR2 kan tracke Dualsense - ellers ville de jo ikke lave nye VR controllers :D

Der er faktisk en god chance for at VR2 KAN tracke en dual sense. De har jo flyttet lightbaren om til den del af controlleren som man selv, og dermed headsettet, kan se. Det er totalt udelukket, at Vr2 ville kunne tracke en DS4. Den kan ikke se dens lightbar.
BeanoBeanoSkrevet 07/01-22 23:32 
Tror jeg ikke på - tracking vil være mere ustabil end PSVR/DS4. Har Sony overhovedet talt om tracking teknologi?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-22 00:10 
Svjh kun at headsettet tracker omgivelserne og at det ikke kræver kamera (gudskelov). Hvordan det så tracker VR-controllers i forhold har jeg ikke læst noget om.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 08/01-22 14:49, rettet 08/01-22 14:50 
Det fungerer ligesom Quest. Der er en masse usynlige ir emitters på ringene på sense controllerne. Kameraerne på headsettet tracker dem. Det giver en verden til forskel i detaljegraden af tracking i forhold til move. PS4 kameraet ved kun hvor movecontrollerens kugle er, da det er det eneste trackingpunkt på den. Hvordan du vender og drejer den kommer udelukkende fra gyro og accellerometer i movecontrolleren. Det er derfor, der så ofte er trackingfejl og ens pistol pludselig peger skævt. Kameraet aner intet om hvad vej du holder den. Og hvis du bevæger movecontrolleren langsomt nok, så ved den det heller ikke selv.

På PSVR2 vil headsettet altid vide præcist hvad vej du holder controllerne, så længe den kan se dem. Plus, den vil også have et langt større trackingområde end ps kameraet havde, da der er fire kameraer på fronten af headsettet som peger i hver sin retning. Når headsettet ikke kan se controllerne (hvis de er bag ryggen, eller ved hoften mens du kigger væk), så overtager gyro og accellerometer som backup.

Der er ikke noget specielt vr-teknologi ved lightbaren på en DS4. Det er blot lys. Det er derfor trackingen går agurk, når man har en lampe bag sig som lyser mod ps kameraet. Den kommer i tvivl om hvad der er DS4 lightbaren.

Sony har intet sagt om understøttelse af Dual Sense på PSVR2, men jeg synes da det virker plausibelt. Hvorfor ellers have en LED der fylder så meget af overfladen. Overkill for at vise charging status. Den har en decideret form, hvilket gør den oplagt til tracking. Kan selvfølgelig udelukkende være for designets skyld, men teknisk er der intet i vejen for at bruge den til vr tracking.

Hvis PSVR er jeres eneste erfaring med vr controllers, så har I virkelig noget til gode. Teknologien har bestemt ikke stået stille de sidste seks år. Alle de issues PSVR er kendt for, er løst med nyere teknologier.

Hele viewet bevæger sig langsomt ind/ud.
Controller taber helt tracking, så man må trykke på reset knappen.
Virtuelt våben peger i forkert retning.

Faktisk, de eneste tilfælde hvor jeg bruger en reset view knap på Quest eller PCVR er hvis jeg vil ændre på hvilken retning i min stue jeg vil have spillets menu.

Og så er der i øvrigt også nogle andre fede features konsolfolket heller ikke har prøvet før PSVR2: Der er sensors i knapperne og stickene. Det vil sige controlleren ved når du hviler en finger på en knap. Så du kan lave realistiske thumbs up eller pege med en pegefinger ved at gøre det med din rigtige hånd.
BeanoBeanoSkrevet 10/01-22 09:23 
Jmog>
Sony har intet sagt om understøttelse af Dual Sense på PSVR2, men jeg synes da det virker plausibelt. Hvorfor ellers have en LED der fylder så meget af overfladen. Overkill for at vise charging status. Den har en decideret form, hvilket gør den oplagt til tracking. Kan selvfølgelig udelukkende være for designets skyld, men teknisk er der intet i vejen for at bruge den til vr tracking.

Jeg tror lysbaren på DualSense er ren designgimmick, anvendes dog til at vise spillerens status. Lysstyrken er også en del svagere end på DS4. Hvis den nye VR Sense controller bundles med alle PSVR2 headsets, så virker det bare skørt at understøtte tracking af to typer controllers i VR, selv hvis det er teknisk muligt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-22 10:48, rettet 10/01-22 10:51 
Det skulle næsten være for virkelig grunding BC, så brugeren ikke skal ud og købe DS4-controller og kamera, som man måske ikke har i forvejen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 10/01-22 10:57 
Ja det kunne være en mulighed :)
JmogJmogSkrevet 10/01-22 20:51 
Til intense cockpitbaserede spil såsom GT7 eller et flyspil tror jeg også det vil være at foretrække med en Dual Sense.

Mht at lysstyrken er svagere; det tror jeg ikke betyder noget i tracking-øjemed, for den er jo markant tættere på det kamera, der skal tracke den.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-22 21:20, rettet 10/01-22 21:22 
Er der nogen grund til at skulle tracke en controller i et bil-/flyspil? Det tror jeg heller ikke Driveclub gjorde. Ace Combat gjorde i hvert fald ikke og heller ikke sådan noget som RE7.

Så forhåbentlig bliver Dualsense brugt til mange spil fremover alligevel :)

Edit: Tak for forklaring i forhold til hvordan bedre headsets tracker controllers jmog. Har ingen erfaring med PC VR :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/01-22 08:54 
Jeg havde helt overset at den nye Sense VR controller allerede er fremvist. Ligner jo noget man allerede har set på markedet, og angiveligt fungerer godt :D

PlayStation VR
PlayStation VR PlayStation VR PlayStation VR

https://blog.playstation.com/2021/03/18/next-gen-vr-on-ps5-the-new-controller/
JmogJmogSkrevet 11/01-22 11:34, rettet 11/01-22 11:36 
Konsolkongen>
Er der nogen grund til at skulle tracke en controller i et bil-/flyspil? Det tror jeg heller ikke Driveclub gjorde. Ace Combat gjorde i hvert fald ikke og heller ikke sådan noget som RE7.

Så forhåbentlig bliver Dualsense brugt til mange spil fremover alligevel :)

Edit: Tak for forklaring i forhold til hvordan bedre headsets tracker controllers jmog. Har ingen erfaring med PC VR :)

Det er egentlig rigtigt, der er ingen grund til at tracke controlleren medmindre man har brug for at kunne se den (som for eksempel Astrobot). Så cockpitspil vil fungere fint uanset hvad.

Jeg har en del erfaring med VR. Har ejet det første Oculus developer headset, HTC Vive, Rift, PSVR, Quest, Quest 2 :-D

Vi har vidst i et stykke tid, at PSVR2 ville have inside out tracking, men det betød ikke nødvendigvis, at det ville være lige så godt som Quest og Quest 2s implementering. Der er visse PC headsets med Inside Out tracking, som kun har to kameraer. PSVR2 har heldigvis fire ligesom Quest'erne, hvilket først blev bekræftet her i sidste uge.

Den allerbedste tracking var helt klart Vive. Den brugte to eksterne sensorer (light houses), man placerede i hjørner af playspace diagonalt overfor hinanden, som sprøjtede IR lys ud. På headsettet var der så en masse sensorer (ikke kameraer), som kunne regne deres egen orientering ud udfra hvor de var relativt til hinanden i det område der var badet i IR lys. Det blev så sendt via kablet over til computeren samtidigt med at HDMI signalet røg den anden vej fra GPU'en.

Rift brugte deciderede USB-kameraer. Næsten lige så præcist som Vive, men de skulle sluttes til computeren, hvilket mildest talt gjorde dem besværlige at placere. De fyldte også meget mere. Vive's Lighthouses kommunikerede via Bluetooth og skulle bare have strøm. Og fyldte ikke mere end en knyttet hånd.

PSVR1 kender vi alle - crappy tracking af headset, fordi der kun er ét kamera, så dybde er svær at måle. Crappy tracking af controllere pga kun ét eksternt kamera såvel som kun én sensor på controlleren (Vive har 24 per controller).

Quest 1: Inside Out tracking, så fire kameraer på headsettet, der tracker rummet (så det ved hvor det er og hvad vej det peger) såvel som de to controllere, som har 12 sensorer hver. Det virker næsten perfekt og i langt de fleste tilfælde vil man ikke bemærke at tracking er en smule mindre præcis end to eksterne sensorer. I forhold til PSVR1 så føles det som at gå fra Playstation 1 til Playstation 4 hvad angår tracking.

Quest 2: Samme som Quest 1. Hurtigere chipset i headsettet og lidt større controllere med bedre batterilevetid (selvom Q1 controllernes var superfin allerede).

Udfra designet af Sense controllerne til PSVR2 at dømme, så tror jeg tracking bliver mindst lige så god som Quest Touch controllerne. Muligvis er der flere sensorer (da der er langt mere "ring" overflade), men designet er virkelig smart. Udover at det ser ret cool ud (synes jeg), så er det godt fundet på at ringene går udover dine hænder. Det gør det stort set umuligt at holde dem i en vinkel hvor dine hænder dækker for kameraets vinkel på tracking sensorne.
JmogJmogSkrevet 11/01-22 11:39, rettet 11/01-22 11:40 
Sammenlign med en Quest 2 controller. Der er kun tracking sensorer i ringen. Hvis alle ringene på Sense controllerne har sensorer, så bliver det superfedt. Det burde som minimum blive lige så godt.

PlayStation VR
BeanoBeanoSkrevet 11/01-22 12:40 
Også fedt at der er adaptic triggers som på DualSense - det giver nogle fine muligheder :)
JmogJmogSkrevet 11/01-22 15:33 
Ja, i VR vil det virkelig være fedt. Mens man i 2D spil måske kan blive lidt træt af det, så vil det være noget helt andet, når simulationen af at holde en pistol er så meget større. Der vil det virkelig batte.

Heh. De kan faktisk lave den perfekte simulation af at man klemmer om noget som så brister :-)
BeanoBeanoSkrevet 11/01-22 16:46 
Eller bare noget så simpel som at kunne mærke når man griber fat om et objekt ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-22 16:06, rettet 13/01-22 16:09 
Lad os håbe at det er klomaskinen i Astro’s Playroom, Jmog tænkte på da han skrev det ;O

Jmog, har du erfaring med andre personer i rummet, med de headsets der tracker inside out? Hvor meget påvirker det præcisionen hvis de bevæger sig eller rejser sig op og forlader lokalet?

For hvad det var har jeg været sindssygt glad for PSVR, men det skyldes nok også prisen jeg købte det til (1700kr inkl kamera).

Resident Evil VII og Astro Bot fungerede langt hovedparten af tiden helt perfekt. Selvom det er meget begrænset sammenlignet med full body VR, så gav det alligevel så meget til spillene at man ikke kan forstå det uden at have prøvet det selv.
Især Resident Evil VII står lysende klart for mig som absolut mest mindeværdige spiloplevelse i sidste generation, og det skyldes VR. Det er et fremragende spil i sig selv, men i VR er det bare noget særligt.

Jeg har en grundlæggende idé om hvor fedt full body VR kan fungere. Desværre har jeg kun prøvet dem med Move, hvor man næsten skal være heldig at det virker efter hensigten. Så det ser jeg meget frem til at prøve ordentligt med et nyt headset.

Jeg håber rigtig meget at de har skruet godt ned for saturation på det nye headset. Det er i forvejen ren neon på PSVR1, og kombineret med HDR ville det sgu da riste ens hornhinder i stykker :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/01-22 00:28 
Jeg bor alene, så ingen personlig erfaring, men inside out burde ikke tabe tracking fordi nogen træder ind i det område kameraet tracker. Så skal de i hvert fald så tæt på, at kameraet intet andet kan se. Det som headsettet tracker, for at vide hvor du er, er afstanden til gulvet og så en grænse, du har tegnet langs med området. Hvis nogen står foran dig, så kan den ikke se den del af grænsen der er bagved dem, men fordi den kan se siderne, og den husker hvor lange de er, så burde den også kunne ekstrapolere, hvor den blokerede grænse er.

Quest har faktisk specifikt en funktion, der kan tracke ting der bevæger sig ind i området og rendere et omrids, som så bliver vist i spillet, så man ikke træder på katten eller giver kæresten en mavepuster. Dvs ting i den virkelige verden optræder som et spøgelse i spillet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01-22 21:59 
Tak igen. Jeg gik også ud fra at det ville være rimelig stabilt stadigvæk hvis kun én ud af fire sensorer bliver blokeret.

Det sidste du beskriver lyder rigtig smart og det kunne være rart hvis PSVR2 også havde den feature :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
727 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig