X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv-serier


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 02/08-03 15:33, rettet 03/08-03 19:00 
Ja, hvilken serier ser i?

Eller så hvis de er sluttet eller noget.

Jeg ser/så: Buffy, Angel, The Simpsons, Pokémon ;), Aftenvagten, Banjo´s likørstue, Torsdag i 2´ren,South Park, Fast Lane, Smallville, Langt fra Las Vegas, Stand-up.dk og 24 timer.

Sikkert også flere men jeg kan ikke lige komme på den lige nu, men det kommer nok når i begynder at skrive hvad ... Se hele indlægget
Sælg mig en Xbox =)
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 23/05-14 13:17, rettet 23/05-14 13:18 
Så fik jeg bundet sløjfen på Breaking Bad final season, og det er formentlig første gang i min levealder jeg har "gennemført" en serie som er længere end tre sæsoner.

Det er også første gang jeg synes en serie har været ordenlig motiveret af sine sæsoner, fordi alle karaktererne undergår en gradvis transformation med Walter White i spidsen. Det kunne have endt i en omgang crime-soap, bare for at malke gulkoen, men det gør den ikke. Final season er virkelig mørk og der er sjældent nogle kække bemærkninger, hvilket klæder finalen helt enormt.

Og jeg har bare så ondt af Jesse Pinkman. Stakkels mand. :)
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 23/05-14 13:21 
Hver gang jeg ser Dollhouse bliver den bare bedre. Jeg var helt oppe at ringe, da jeg genså den sidste år. Jeg tror faktisk, at jeg foretrækker den over Firefly.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 23/05-14 13:22, rettet 23/05-14 13:24 
^ Infidel!

Og jeg har bare så ondt af Jesse Pinkman. Stakkels mand. :)

Jeg synes bare han opfører sig så dumt, gang på gang, at han fortjener alt der bliver stablet på ham :) Mere irritation, end noget andet.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 23/05-14 13:45 
^ Infidel!
GreaseballGreaseballSkrevet 24/05-14 11:56 
Jeg næsten lige blevet færdig med Arrow og venter nu på at sæson 2 kommer på Netflix.
God serie, den skal lige igang, der lidt meget personlig drama i starten af serien men den kommer op i gear omkring eps. 10.

Indtil da så kigger jeg lidt på nogen andre serie. Supernatural og Warehouse 13 ser ok ud af det jeg har set indtil videre. Nogen af jer der kender noget til de 2 serier?
BeanoBeanoSkrevet 24/05-14 12:01, rettet 24/05-14 12:03 
Har set ca 10 afsnit af Warehouse 13. Forfærdelig. Kunne godt li præmissen men figurerne er skrækkelige, specielt ham Pete.
GreaseballGreaseballSkrevet 24/05-14 12:09 
Hmm.. kan der være noget om. Har kun lige set Pilot eps. samt de første 3 eps. af Supernatural. Så var der lidt mere "bid" i Supernatural.
Ellers der altid en klassiske som ST: Deep Space 9.
slk486slk486Skrevet 24/05-14 12:28 
Beano>
Har set ca 10 afsnit af Warehouse 13. Forfærdelig. Kunne godt li præmissen men figurerne er skrækkelige, specielt ham Pete.

Ja, de er frygtelige, men på den fede måde :D
j/k
NaieraNaieraSkrevet 24/05-14 12:30 
Greaseball>
Jeg næsten lige blevet færdig med Arrow og venter nu på at sæson 2 kommer på Netflix.

Sæson 1 er god nok. Sæson 2 er vildt go'.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/05-14 18:04 
Greaseball>
Indtil da så kigger jeg lidt på nogen andre serie. Supernatural og Warehouse 13 ser ok ud af det jeg har set indtil videre. Nogen af jer der kender noget til de 2 serier?

Jeg har set de første 8 sæsoner af Supernatural. Den er en helt okay serie. Jensen Ackles er en forfærdelig skuespiller og der er i det hele taget ret mange elementer, der er designet til at tiltale tøserne, men der er heldigvis også masser af splat og X-Files -agtig stemning. Det bliver først rigtig godt, efter Misha Collins og Jim Beaver bliver fast inventar, men der er ikke ligefrem nogle sæsoner, jeg vil fraråde.
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/06-14 03:02 
Hvis man ikke har set den og ikke er bange for lidt tegnefilm, så tag og check Archer ud. Det ligger både på Dansk og Amerikansk Netflix

På Amerikansk Netflix ligger også Bob's Burgers som jeg lige er startet på og det var faktisk lidt grunden til at jeg kom i tanke om Archer da Bob bliver spillet af den samme voice actor som Archer.

Selvom begge serier er animerede har skuespillerne i dem fået en del råderum til at improvisere og derfor føles meget af deres tale og humor organisk og flydende, så tag og check det ud.
spectrespectreSkrevet 15/06-14 07:45 
Bob's Burgers er ret sjov.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
TheDukeTheDukeSkrevet 15/06-14 10:12 
Penny Dreadful kan varmt anbefales herfra.
jaesjaesSkrevet 04/08-14 17:02 
Kan nogen anbefale en eller flere gode spændingsserier, som:

1) Er afsluttede, og på en fornuftig måde
2) Er sluttet indenfor de sidste ca. 8 år
3) Ikke foregår i et fængsel det meste af tiden
4) Ikke er sci-fi

Har fået lidt (for) blandede anbefalinger, så vil se om der måske kunne komme en rød tråd ud af det... :)
SonicSonicSkrevet 04/08-14 17:28 
Breaking Bad.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
XiwanaXiwanaSkrevet 04/08-14 17:34, rettet 04/08-14 17:36 
To gode britiske serier:
-Broadchurch (http://en.wikipedia.org/wiki/Broadchurch). En britisk pendant til Forbrydelsen - bare meget bedre.
-The Fall (http://www.imdb.com/title/tt2294189/) Den fik en god modtagelse - jeg har dog ikke selv set den endnu.

Derudover er der naturligvis også den nye Sherlock-serie, Breaking Bad samt diverse HBO-serier (Rome, Deadwood, The Wire, Carnivàle).
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 04/08-14 17:46, rettet 04/08-14 17:48 
Breaking Bad, Rome, Deadwood, Lost, Six Feet Under.... ok SFU, Rome og Deadwood er ikke spændingsserier men værd at se ;)
DarkenDarkenSkrevet 04/08-14 18:10 
Deadwood afslutter brat, da serien blev aflyst efter 3 sæson. Men udover det er den 100% værd at se.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BeanoBeanoSkrevet 04/08-14 18:31 
Korrekt, slutter ærgelig brat men ikke nogle store tråde man føler hænger. Gad godt at have set serien fortsætte da der er historie nok fra det rigtige Deadwood og personer at bygge det på :)
slk486slk486Skrevet 04/08-14 22:26 
Ja, super surt show :(
j/k
jaesjaesSkrevet 05/08-14 15:53, rettet 05/08-14 16:15 
Tak, tak. Ja, Breaking Bad må jeg hellere få set på et tidspunkt, da nærmest alle anbefaler den. Flere af de andre har jeg også overvejet, og vil ret sikkert se nogle af dem. Og True Detective, da hver sæson vist er en selvstændig sag.

Nogen der har set Burn Notice - den virker også god?

EDIT: Broadchurch kendte jeg ikke - den lyder god. Whodunnit er godt. Specielt hvis det krydres med god stemning og fede karakterer.
slk486slk486Skrevet 05/08-14 16:10, rettet 05/08-14 16:11 
Burn Notice er bestemt underholdende, når Bruce Campbell finder sig til rette :)

God, let underholdning, der styrkes af spion-voiceover-gimmicken.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 05/08-14 16:17 
Hmmm, må jeg hellere checke ud... er på US Netflix ser jeg ;)
jaesjaesSkrevet 06/08-14 18:02 
Tak, slk. Må lige læse en anelse mere om den - syv sæsoner er liiidt tidskrævende :)
SonicSonicSkrevet 06/08-14 18:10 
Jeg overvejer at begynde på The Strain i ren og skær kedsomhed. Er den noget ved? Den er jo ikke så gammel endnu.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 27/08-14 11:04 
Fik set Fargo igennem de sidste par dage og selvom den ikke er helt så skarp og spøjs som filmen, så er den virkelig god. Freeman er helt i top i nogle scener, men desværre ikke alle. Thornton virker som om ham har moret sig kosteligt og er seriens højdepunkt.
j/k
SonicSonicSkrevet 27/08-14 11:08 
For at svare mig selv, The Strain er en omgang bæ. Oh well.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 06/10-14 17:43 
Twin Peaks vender tilbage...

http://deadline.com/2014/10/twin-peaks-series-showtime-david-lynch-mark-frost-845804/

Don't screw it up!
SonicSonicSkrevet 06/10-14 18:02 
Jeg bør få anskaffet den Bluray. Har slet ikke set noget af det, men alle siger det er godt :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KamekKamekSkrevet 06/10-14 19:45 
Nice! Så kan vi måske endelig få en rigtig afslutning! :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
millenniummillenniumSkrevet 06/10-14 21:54, rettet 07/10-14 08:41 
I'll pass. Twin Peaks havde sin tid, sit sted og sit moment i start 90'ernes postmodernisme. At genoplive den er lige så absurd som da de genoplivede BH90210.
The medium is the message.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/11-14 11:52, rettet 11/11-14 11:54 
Evil Dead Tv serie med Bruce Campbell kommer :=)

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
millenniummillenniumSkrevet 11/11-14 15:37 
SÅ fik jeg set True Detective, takket været DR3 double feature hver søndag.

1) Det er vidst en kendsgerning af tv-krimier har overhalet biograffilmen hvad angår spænding.

2) Shiiit, det long take er for vildt!

6 minutes long take
The medium is the message.
TheDukeTheDukeSkrevet 11/11-14 16:18 
KroeboCop>
Evil Dead Tv serie med Bruce Campbell kommer :=)

plzdontfuckitupplzdontfuckitup
ElgenElgenSkrevet 11/11-14 16:53 
Fruen og jeg mangler noget at se sammen. Vi er lige blevet færdige med Ørnen (for 3. gang). Det skal helst være noget der ligger på Netflix.

Serier vi har nydt at se sammen, fx:
- Lost
- Battlestar Galactica
- Ørnen
- Matador
- Orphan Black
- Walander (tv-serien)
- Rejseholdet (dog synes vi begge, at den ikke var alt for god)

Serier jeg selv har set/ser, fx:
- Walking Dead
- StarTrek (det meste, men dog ikke det helt gamle) (ser Fruen lidt med på, men er ikke rigtig hooked)
- Doctor Who
- Buffy

Serier Fruen har set/ser fx:
- Greys Anatomy (ser jeg lidt med på, men er ikke rigtig hooked)
- Call The Midwife (ser jeg lidt med på, men er ikke rigtig hooked)

Serier vi har prøvet men begge ikke har brudt os om fx:
- Mad Men
- House of Cards

Er der nogen der udfra ovenstående har nogle forslag?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 11/11-14 16:55 
TheDuke>
plzdontfuckitupplzdontfuckitup

^ x 10
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/11-14 17:23 
@Elg
Breaking Bad!
Hoid to colony C05 where the computer is...
Soren47Soren47Skrevet 11/11-14 17:24 
Måske Stargate SG-1? :)
Jeg synes den har noget dybere karakterer end Star Trek fx, og samtidig foregår det med udgangspunkt i Jorden i vores egen tid, hvilket måske godt kan gøre det mere familiært :)
Mine forældre, som ellers aldrig ser science-fiction syntes ret godt om den, da vi så den i TV ;b
ElgenElgenSkrevet 11/11-14 17:38, rettet 11/11-14 17:41 
@Kroe: Vi har faktisk også prøvet BB, men var ikke begejstrede.
@Soren47: Er det den der hedder 'Atlantis'... umiddelbart den eneste jeg kan finde på (dansk) Netflix.

Skulle nok have præciseret, at det skal være på *dansk* Netflix.
Mange tak for buddene; kom gerne med flere };-P

Da jeg søgte på SG-1 på Netflix, fandt jeg lige FarScape...hvordan er den ift personer/relationer osv? Eller er det bare en masse tjubang-sci-fi?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
spectrespectreSkrevet 11/11-14 17:43 
Elgen: Breaking Bad og Orange is the New Black. Den sidse falder nok mest i din kones smag, men min kæreste har fået mig hooked på den, så den er en anbefaling værd.

mht. Ash vs Evil Dead, så håber jeg de gør et eller andet ved humoren. Selv synes jeg humoren er fantastisk, men holder den for det generelle publikum den dag idag? Jeg frygter lidt at det bliver som Duke Nukem Forever, hvor humoren var super 90'er agtig, og ramte helt ved siden af nutidens publikum.

men den SKAL helt sikkert ses. Campell og Raimi combo er alt for godt til at springe over.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
silverstarsilverstarSkrevet 11/11-14 17:57, rettet 11/11-14 18:00 
Vil lige anbefale Peaky Blinders, serien foregår umiddelbart efter 1. verdenskrig og handler om en bande The Peaky Blinders, som opererer i Birmingham og kæmper om magt og indflydelse i underverdenen. Bl.a. med Cilian Murphy og Sam Neill.

Som ofte før med serier skulle jeg nå til 3. afsnit inden jeg for alvor var hooked, det første afsnit var en anelse tamt, men den tager fat i 2. afsnit og så er man igang :-)

Peaky Blinders
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Soren47Soren47Skrevet 11/11-14 18:12 
Stargate Atlantis er en spin-off serie til Stargate SG-1, den giver ikke meget mening hvis ikke man har set SG-1 :)
Kan godt være SG-1 er blevet taget ned fra Netflix nu :(
ElgenElgenSkrevet 11/11-14 18:15 
Hov vent lidt, er SG-1 den med MacGyver?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
enfenenfenSkrevet 11/11-14 18:23 
Breaking Bad er lidt sløv de første 4 afsnit af sæson 1. Men så tager den også fat. En af de bedste serier, jeg har set.
What is the Matrix?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/11-14 18:50 
Elgen>
Hov vent lidt, er SG-1 den med MacGyver?

Yep! Dog minus mullet :(
Orange Is The New Black får også en anbefaling herfra - og da det er en "Netflix Original" serie, bliver man ikke snydt uanset region.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
ElgenElgenSkrevet 11/11-14 19:46 
Åh, den (SG-1) har jeg selv forsøgt mig med engang. Synes det var ok de første 5-6 afsnit, men så gik det bare hen og blev samme surdej det hele og de tog altid nogle vildt kedelige steder hen. Så opgav inden jeg blev færdig med sæson 1...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 11/11-14 21:05 
enfen>
Breaking Bad er lidt sløv de første 4 afsnit af sæson 1. Men så tager den også fat. En af de bedste serier, jeg har set.

Jeg blev fanget ved første afsnit :) Den serie skal man se.
millenniummillenniumSkrevet 11/11-14 22:45 
Jeg synes BB var lidt sej at komme igennem i starten af anden sæson, men det er dens metode: At arbejde sig langsomt ind i bevidstheden. Derefter tærpede jeg resten på rekordtid, og jeg er normalt ikke typen som ser flere serie-sæsoner end den første.
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 11/11-14 23:14 
Syntes faktisk også første sæson af Stargate SG-1 var lidt meh. Det er vidst en af de serier der er lidt længe om at komme i gang, men som så bliver virkelig gode :)
Havde det på samme måde med fx Doctor Who og Red Dwarf (Hvis dén stadig er på Netflix, så se den! (Den hedder vidst noget så langt ude som 'Lang Ude' på dansk :b))
ElgenElgenSkrevet 11/11-14 23:18 
Hmmm, jeg huskede forkert. Det var kun mig selv der havde set 2 afsnit af BB. Så vi nappede piloten sammen her til aften. Vi er ikke overbeviste, men prøver et par afsnit mere henover de næste par aftener...

Tak for de mange gode forslag };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig