X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv-serier


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 02/08-03 15:33, rettet 03/08-03 19:00 
Ja, hvilken serier ser i?

Eller så hvis de er sluttet eller noget.

Jeg ser/så: Buffy, Angel, The Simpsons, Pokémon ;), Aftenvagten, Banjo´s likørstue, Torsdag i 2´ren,South Park, Fast Lane, Smallville, Langt fra Las Vegas, Stand-up.dk og 24 timer.

Sikkert også flere men jeg kan ikke lige komme på den lige nu, men det kommer nok når i begynder at skrive hvad ... Se hele indlægget
Sælg mig en Xbox =)
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 03/03-20 11:51 
Dark Crystal: Age of Resistance

Jeg vidste at serien ville være flot, men det tag mig godt nok på sengen helt præcis hvor meget arbejde der har været lagt i det her projekt - jeg ville næsten kalde det et mesterværk.
Ikke bare er områderne og dukkerne både helt fantastiske og enormt tro mod den originale film, historien er både sjov og spændende, og uddyber virkelig "Thra" verdenen på en måde som jeg har savnet lige siden jeg så filmen som barn og egentlig var efterladt lidt skuffet over hvor flad den føles.
Age of Resistance virker på mange måder som det filmen burde have været i første ombæring. Jeg er især vild med Skeksis-figurerne der alle får rig mulighed for at etablere deres personligheder på bedste vis.

Stemningen er virkelig all over the place, og skifter fra sød til meget dramatisk og dyster til plat humor eller bare rent klamme scener (tænk Meet The Feebles!) fuldstændig uden varsel. Men i stedet for at gå ud over oplevelsen, synes jeg det giver et forfriskende indtryk af en serie der bærer præg af sin egen personlighed i stedet for at være skræddersyet til et helt bestemt publikum eller rating.
Det virker som en serie for børn, og den er absolut også passende for større børn, men mest af alt virker det som en rigtig god serie for _voksne_ børn.
Jeg kan virkelig ikke sætte en finger på den, og kan slet ikke forestille mig hvordan denne opgave kunne være løftet bedre. Det alene er en sjældenhed.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-20 12:13, rettet 03/03-20 12:14 
Jeg fik set serien igennem for anden gang her i weekenden og er fuldstændig enig med dig. Den er fremragende.

Jeg så filmen for første gang sidste år og selvom man sagtens kan mærke at den er fra 82, så gjorde alligevel et stort indtryk på mig. Jeg synes dog at serien er en tand bedre af flere af de grunde som du nævner.

Jeg vil klart anbefale at starte med filmen da en af figurerne bliver spoilet meget tidligt i serien, hvis man tager den først.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 03/03-20 12:16, rettet 03/03-20 12:16 
Jeg synes det går lidt begge veje. Hvis man formoder at serien (uanset hvor længe den får lov til at løbe i fremtiden) fortæller en historie der munder ud i begivenhederne i filmen, så afslører den en hel række status quo'er der er nødt til at blive bevaret - ikke mindst når det går op for en at SPOILER-TEKST:
serien ikke har nogen kvaler med at aflive vigtige figurer
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-20 12:26, rettet 03/03-20 12:26 
Det er korrekt, men...

SPOILER-TEKST:
igennem halvdelen af filmen tror man at Chamberlin er en potentiel rar, underkuet figur, men i virkeligheden er han nok den ondeste af alle skesis. Det synes jeg meget hurtigt bliver klart i serien. Men du har ret i at det selvfølgelig går begge veje når serien foregår før filmen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 10/04-20 11:01, rettet 10/04-20 11:03 
Kunne godt bruge til tips.

Jeg tror jeg er lidt mæt af serier med stor fokus på action, eller tilsvarende former for spænding.

I hvert fald har de serier som har fanget mig mest det seneste 1,5 års tid været dramaserier, evt. med et drys spænding.

Fx 1. sæson af You og 1. sæson af 13 Reasons Why.
(har kun set 1. sæson af begge og synes sagtens de kan stå alene - faktisk har jeg ikke lyst til at se resten).

The Americans og Mr. Robot er også delvist samme typer serier.

Jeg har set andet godt, men det har ikke fanget helt på samme måde. Fx: 1. sæson af Jack Ryan og 2. sæson af Star Trek Discovery, 2 nyeste sæsoner af the Expanse, de to første sæsoner af Forbrydelsen (fik den ikke set i sin tid).

Kan der nævnes andre gode serier som er mest dramaserier men også har lidt spænding for variationens skyld?
millenniummillenniumSkrevet 10/04-20 14:25 
Jeg er også ved at være lidt mæt af tv-serier - gad vide om det er en voksende tendens som serie-industrien kan se data på, eller om det bare er mig (og alderen)?

Jeg er træt af tv-serier som konsekvent bruger en time pr afsnit, selvom de højst burde bruge 30 minutter hvis bare handlingen var skåret lidt skarpere. (Læs: His Dark Materials).

Jeg er også træt at sæson-efter-sæson konceptet. Jeg binge’ede hurtigt sæson 1 af Sex Education på Netflix, men i sæson to mistede jeg lysten til mere efter to afsnit.

Jeg er træt at serier som starter eminent, men efterhånden mister serien momentum og retningssans. (Læs: Mr. Robot og Watchmen).

De eneste serier jeg har nydt i nyere tid er Silicon Valley (særligt fordi et afsnit varer 20 minutter), Rick & Morty (også tyve minutter) og Chernobyl (fem afsnit, og så slut).
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 10/04-20 14:39 
Silicon Valley er godt nok altid tættere på 30 minutter end 20.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 10/04-20 17:24 
Men ret langt fra de 50/60 minutter :)
The medium is the message.
quadquadSkrevet 10/04-20 19:30 
millennium>
Jeg er også ved at være lidt mæt af tv-serier - gad vide om det er en voksende tendens som serie-industrien kan se data på, eller om det bare er mig (og alderen)?

Jeg er træt af tv-serier som konsekvent bruger en time pr afsnit, selvom de højst burde bruge 30 minutter hvis bare handlingen var skåret lidt skarpere. (Læs: His Dark Materials).

Jeg er også træt at sæson-efter-sæson konceptet. Jeg binge’ede hurtigt sæson 1 af Sex Education på Netflix, men i sæson to mistede jeg lysten til mere efter to afsnit.

Jeg er træt at serier som starter eminent, men efterhånden mister serien momentum og retningssans. (Læs: Mr. Robot og Watchmen).

De eneste serier jeg har nydt i nyere tid er Silicon Valley (særligt fordi et afsnit varer 20 minutter), Rick & Morty (også tyve minutter) og Chernobyl (fem afsnit, og så slut).

Vi gik i stå i Mr. Robot i flere år, men efter den ekstremt positive modtagelse af sidste sæson prøvede vi alligevel at blive færdig og man bliver godt nok belønnet til sidst. Som du siger mister serien fokus undervejs, men genvinder og bliver kun tiltagende bedre mod afslutningen.
jaesjaesSkrevet 26/08-20 21:42, rettet 26/08-20 21:54 
jaes>
Cool, tak.

Jeg ved ikke endnu om jeg ser alle serier og sæsoner, men efter ENT vil jeg nok tage TOS S1.

DSC begyndte jeg på før ENT, hvor jeg så S1. Da jeg trænger til en kort pause fra ENT, er jeg begyndt at se de afsnit der er af S2.

Lidt Star Trek-opfølgning :)

Blev færdig med Enterprise for vel godt et halvt år siden.
Jeg er glad for, at jeg så den, selvom den er noget ujævn i kvalitet og opbygning.

Først en slags introducerende sæson, derefter en sammenhængende historie på et par sæsoner, og så skifter den mere til "ugens historie", omend der er mange af historierne, der varer 2-3 afsnit.
Kombineret med, at serier dengang var 20+ afsnit, kunne den godt være barberet en sæson ned, eller måske have en ny historie per sæson.
Kvaliteten af afsnittene varierer også en del gennem serien.

Men godt cast og skuespil, langt hen ad vejen. Og den er ikke (alt) for cheesy; men jeg ved ikke helt om den sølvfarvede plastik, som våben og udstyr gør stort brug af, er pga. budget eller tidstrenden :)
Det ligner tit noget en tidlig 3D-printer har kastet op.

Tv-serier

Picard:
Godt alternativ eller supplement til Discovery.
Historien er lovende, og den mere dvælende stil er passende, omend begge serier føles "moderne" og som om de er fra samme hold (jeg ved ikke om det er tilfældet).

Er nu gået i gang med Deep Space Nine - første afsnit er test for om jeg fortsætter :)
DarkenDarkenSkrevet 29/11-20 17:49 
Da streaming tjenester som AmazonPrime og Netflix (som er de to jeg kører med lige pt), ikke just er særlig brugervenlige i deres interface (for at sige det mildt), så er det nogle gange ret random hvad jeg ser. Mouser henover et eller andet, lyder det interessant ryger det på listen.

Anyways, så var jeg gået igang med en Dracula serie på netflix, som var anderledes nok til vække interessen for hvorhen de lige havde tænkt sig det spor skulle føre hen, da den slukkede efter episode 3, det var fint nok, hvis det ikke var lige fordi jeg så havde maden klar og så brat skulle finde noget andet og se.

Jeg stødte så på en der hedder "Hotel Del Luna", Koreansk, men omkring et hotel for de døde. Ok gav det en chance..... og endte med at se alle 16 afsnit her i weekenden (en af den slags serier der ender efter en sæson, men episoderne er over en time lange).

Den kan klart anbefales, hvis man altså har det fint med subtitles. Den har klare anime-toner, som i jeg ikke ville være overrasket hvis der er en manga/anime som tv serien er lavet efter, både i form af historie, hvad der sker mellem karakterene og den visuelle opbygning.

Hvis I giver den en chance, så giv den et par episoder. Den tager lidt tid før den får momentum. Jeg er ikke bange for at indrømme at der blev snittet en del poser løg hen af de sidste episoder. Det var bestemt ikke noget jeg havde forudset fra episode 1.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/12-20 22:16, rettet 05/12-20 22:20 
Darken >

Også kun Netflix og Prime her :) Ikke set Hot del Luna, den er noteret. Dracula set (den med danske Claes Bang?). Finder den undervurderet - jeg genså dog Dracula med Gary Oldman for nylig i 4K Blu (set flere gange på vhs i sin tid men ikke på dvd og Blu før nu!). Forkert tråd, men følger nok lige oplevelsen op i UHD-tråden ved lejlighed :)

Btw, jeg skrev et indlæg om, hvor - som svenskere ville sige - "gay" (ikke negativt ment, for så får jeg 3of19 på nakken ;) ...men heller ikke ovenud positivt), jeg synes ST: Discovery (seneste sæson) er. Kom til at lukke fanen ned og mistede lige 500-600 ord...christ :/ Kort sagt var det min kritik af "munterheden" i Discovery kontra den mere subtile munterhed i det klassiske ST-univers fra fx ST: TNG.

To be continued ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/12-20 22:24, rettet 05/12-20 22:27 
jaes>
Picard:
Godt alternativ eller supplement til Discovery.
Historien er lovende, og den mere dvælende stil er passende, omend begge serier føles "moderne" og som om de er fra samme hold (jeg ved ikke om det er tilfældet).

Er nu gået i gang med Deep Space Nine - første afsnit er test for om jeg fortsætter :)

Jeg har set alt Star Trek lige bort set fra DS9 (kun starten af første sæson på tv engang i 90erne) og Picard. Ender nok med sidstnævnte, når jeg har genset ST: TNG Complete Collection (Blu), som jeg startede på tidligere i år (er nået til sæson 6 afsnit 6 eller 7). Dvs. bør jo nok lige få genset alle filmene med Capt. Picard også :)

EDIT: Det er dog første gang jeg ser ST: TNG på Blu :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/12-20 21:23, rettet 18/12-20 21:28 
Fargo

Troede ikke en serie kunne få mig i "julestemning" - men virker jo som en ideel højtidsserie (?)

Er lidt inde i sæson 3 - og jeg der troede at sæson 2 var X-traordinær - 3'eren takes the cake so far, eller hvad man siger. Troede jeg havde set alt...not so much. Ting kan stadig overraske (thank god...eller the aliens ;))...

EDIT: Seriens temamusik alene...jesus.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 21/12-20 11:00 
Netflix serien Midnight Diner er en dejlig lille hyggelig serie.
Den spiller mest i en lille diner i Tokyo der kun har åbent mellem midnat og kl 7 om morgenen. "Master", ejeren, og en gruppe faste gæster sætter baggrund for de forskellige nye gæster der kommer og går og man får indblik i deres liv.

Obs: der ligger to forskellige "Midnight Diner" på Netflix:
Oprindeligt havde de kun "Midnight Diner: Tokyo Stories", som er nyere og jeg gætter på er Netflix, der har samlet den op fra en japansk kanal, og "Midnight Diner", er den oprindelige serie, og burde derfor ses først.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/12-20 22:01 
3of9 >

Har længe haft øje på den. Dog konstant udsat...men må snart samles op ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/01-21 21:44, rettet 06/01-21 21:47 
Sweet Home (Netflix)

Underholdende, makabert miskmask af diverse vestlige gysere, som koreanerne snart må være mestre i at efterligne, sammen med en kugleskør spontanitet (som koreansk cinema altid har mestret).

Nærmest en kombination af Gremlins, Stephen King's The Mist og "Dario Argento".
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DarkenDarkenSkrevet 11/01-21 18:11 
øj hvor er den fed, er gået igang med den og jeg er virkelig imponeret.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/01-21 21:18, rettet 11/01-21 21:51 
Jeg er normalt ikke fan af CGI-monstre, men synes sgu, at Sweet Home klarer det meget godt :)

Tv-serier

Koreanske film og serier har dog en tendens til at "strække" et følelsesmæssigt klimaks en tand ekstra - der må siges at være dømt godt med close-ups på tårefyldte ansigter her også :O
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
millenniummillenniumSkrevet 14/02-21 19:59 
Lige et par ord om Wandavision, for jeg synes virkelig at serien udvikler til en af de bedste og mest opfindsomme mainstream og familievenlige tv-serier jeg har set i meget, meget lang tid. Det er en tilpas stilfærdig serie, der ikke sælger sig selv for let, for den kræver virkelig at publikum investerer sig selv i den, nu hvor de første 2-3 afsnit nærmest ikke giver mening. Det er svært at skrive noget om den, uden det bliver spoiler-stemplet, så resten bliver sløret...

SPOILER-TEKST:
Jeg fornemmer elementer af Lost og naturligvis The Trueman Show, uden at den fortaber sig Watchmens dunkle nuancer, men det jeg synes er mest spændende er Marvel-universets skift mod psykologien. Serien arbejder med tanken: Hvad sker der, hvis en superhelt med ekstraordinære kræfter lider af et traume?
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 21/06-21 10:13 
For helvede hvor de tryller hos Marvel / Disney.

Man når lige at stemple ud over euforien fra Wandavision og Falcon and The Winter Soldier. Så kommer Loki med noget som fuldstændig fortryller mig. Et kompetent og godt udtænkt univers der mest får mig til at tænke på H.P Lovecraft.

Jeg måtte lige kredse lidt omkring de kræfter der står bag, for at forstå den anderledes og lidt dvælende tone-and-voice der er i afsnittene. Man kan virkelig mærke hvordan Disney prioriterer diversitet i deres produktioner, for i instruktørstolen sidder den umiddelbart ukendte Kate Herron, og den IMPONERENDE, kryptiske musik er komponeret af den unge brite Natalie Holt. Måske det som ubevidst tilfører serien den friskhed og brud på klicheer som vi kender fra alt for mange andre tv-produkter.

Og tak til Disney/Marvel for ikke at kannibalisere på sit eget materiale ved at køre uendelighedsserier der udlever sig selv.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 21/06-21 11:03 
Var ret godt underholdt af de første to afsnit af Loki, især det første.
Den er godt skrevet, og serien er faktisk bedst når de bare sidder og snakker i "TVA" hovedkvarteret.

Synes det var en meget positiv overraskelse efter de utroligt ligegyldige og tiltider meget tåkrummende produktioner i Wanda og Falcon-serierne.
Loki har rent faktisk et konsekvent tema og kan forhåbentlig formå at holde fast i sin stil, modsat den schizofreniske Falcon der virkelig føltes som om det var spyttet ud af en corporate-maskine uden nogen vision. Og i modsætning til Wandavision, så er humoren rent faktisk underholdende. Plottet er fuldstændig tumpet, og den holder balancen utroligt godt ved ikke at tage sig selv seriøst.

H.P Lovecraft

!?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/06-21 22:23, rettet 25/06-21 22:27 
milennium >

Loki = Lovecraft...?!

Hvad hulen får dig til at komme med den reference? Sorry, den fatter jeg bare ikke :)

EDIT: Lovecraft = fx Re-animator, Color Out Of Space, Dagon...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 26/06-21 10:09 
Der er noget Kafka-esque, Old Ones ved TVA, den måde de styrer alt fra bag kulisserne.
millenniummillenniumSkrevet 26/06-21 23:07 
Ja, det er noget af et Lovecraft-strech, men det er hele TVA som fik mig til at tænke på "fear and awe we feel when confronted by phenomena beyond our comprehension, whose scope extends beyond the narrow field of human affairs and boasts of cosmic significance".

Men den association jeg fik er forlængst forladt ved tredje afsnit. Dog er jeg stadig fan. Måske ikke lige så blown away som efter første afsnit, men stadig nysgerrig hvor historien bevæger sig hen.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 26/06-21 23:10 
Tennesse Valley Authority?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 27/06-21 09:45 
Efter 3.episode af Loki, er jeg nok på vej til at hoppe af. 1.episode var rigtig fin, men jeg synes nu nok, at den tager et drejning i retning af skrald på alle fronter. Ærgerligt, men Loki figuren er jo heller ikke krigsgud, superhelt eller lign.
3of193of19Skrevet 27/06-21 11:02 
Afsnit tre føltes ret Doctor Who agtigt, på en god måde.
millenniummillenniumSkrevet 27/06-21 13:51 
Bullseye. Ja, rimelig Dr.Who-ish.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/06-21 08:16 
Ja, det passer egentlig meget godt, der går alt for meget Dr. Who i det seneste afsnit, men syntes nu det var fint underholdende alligevel (i modsætning til Dr. Who). Helt klart ikke så veldrejet som første afsnit, og jeg håber også at de kommer tilbage til mere snak og mindre eventyr igen.
Men eftersom der står Marvel på serien, skal det vel ende med en eller anden form for stort slagsmål til sidst. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/06-21 20:07 
Det ender med en kæmpemæssig, blå stråle fra Jordens overflade som flænger gennem himlen.

På en eller anden måde :D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 28/06-21 22:57 
SuperMikkel>
Efter 3.episode af Loki, er jeg nok på vej til at hoppe af. 1.episode var rigtig fin, men jeg synes nu nok, at den tager et drejning i retning af skrald på alle fronter. Ærgerligt, men Loki figuren er jo heller ikke krigsgud, superhelt eller lign.

Ja, episode 3 var godt nok ikke stærk :/
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/07-21 07:00 
Det synes jeg så til gengæld episode 4 var. Den samlede sig lynhurtigt, men efter den after credit er jeg godt nok spændt på hvad næste træk i manuskriptet er.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 02/07-21 10:46 
Ja, et lille skridt opad, ikke mindst fordi det er dynamiken mellem Owen Wilson og Tom Hiddleston der bærer serien.
Den virkede dog lidt tumpet da den modsat de tidligere afsnit tog sig selv mere seriøst samtidig med at premiset blev mere fjollet.
Det sidste billede efter credits gør dog op for det, det var tilpas dumt. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 02/07-21 16:48 
Michael Waldron, seriens skaber, var også manuskriptforfatter til afsnit af Rick and Morty …. Utroligt nok kan man sagtens se parallelerne :D Multiverse-komik.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 08/07-21 18:21 
Glæder mig til at se hvem der står bag TVA til sidst.
Hvis man kigger på hvor meta Disney+ serierne har været ville det ikke undre mig hvis det til syvende og sidst var en eller anden metaforisk tegneserie nørd der bare vil bestemme hvad der skal være “kanon” og hvad ikke.
slk486slk486Skrevet 08/07-21 18:41 
Der har da ikke være efter-credit efter de andre 3 episoder, har der?
j/k
SumezSumezSkrevet 09/07-21 19:59 
Der gik dog godt nok også meget Dr. Who i sidste afsnit. :\
Jeg har virkelig svært ved at finde ud af hvad jeg synes om serien efterhånden. Jeg er i hvert fald ikke så begejstret som jeg var efter første afsnit, men jeg er da investeret nok til at skulle se den færdig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 09/07-21 20:24 
Ja, den kaster godt nok historien rundt i forskellige formater. Fra Control til Dr. Who. Man kan i hvert fald ikke kalde den for ensporet :D Det er måske bevidst en del af seriens koncept.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 21/07-21 16:37 
Findes der gode tv-serier, som på det overordnede plan minder om X-Files?

Dvs. stil, koncept og tone behøver ikke matche, men følgende bør matche:
- Opklaring af et eller flere mystiske eller overnaturlige fænomener
- En regering og/eller større organisation er modspiller eller fjende
Soren47Soren47Skrevet 21/07-21 16:55 
Jeg tænkte umiddelbart Warehouse 13 :)
XiwanaXiwanaSkrevet 21/07-21 18:31 
Fringe er da også et oplagt bud.
[inspirational quote here]
JmogJmogSkrevet 21/07-21 19:40, rettet 21/07-21 19:42 
Var Millennium ikke også i den stil?

Heh. Meget apropos hvem der spørger :-D
3of193of19Skrevet 21/07-21 22:07 
Var Millenium ikke nærmest et spin-off?
BeanoBeanoSkrevet 21/07-21 22:44 
jaes>
Findes der gode tv-serier, som på det overordnede plan minder om X-Files?

Dvs. stil, koncept og tone behøver ikke matche, men følgende bør matche:
- Opklaring af et eller flere mystiske eller overnaturlige fænomener
- En regering og/eller større organisation er modspiller eller fjende

Som allerede foreslået, er Fringe værd at se. Også Dark Skies er seværdig.
jaesjaesSkrevet 22/07-21 23:15, rettet 22/07-21 23:16 
Tak for svarerne.

Warehouse 13 virker som et godt bud.
Fringe har jeg set.
Millennium har en lidt anden præmis - men jeg vil stadig gerne se den, da jeg blev lidt hooked da den var på tv.
Dark Skies så jeg noget af, da den var på tv i sin tid, og den virkede ganske god, så kan være jeg tager den op igen.

Supernatural kan jeg se også falder inden for rammen, i hvert noget af tiden.
John DoeJohn DoeSkrevet 23/07-21 00:13, rettet 23/07-21 00:14 
Den minder ikke om X-Files, men Stranger Things passer på dine kriterier.

Millenium kan desuden anbefales, selvom den ikke er helt på niveau med X-Files.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
jaesjaesSkrevet 23/07-21 20:52, rettet 23/07-21 20:52 
Tak.
Har set Stranger Things - tænkte dog først efter første indlæg på, at den falder inden for kriterierne :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-21 19:31 
Nogen der har TV2 Play og kan undersøge om Zulu Royal: Barnedåben kan streames derpå? Jeg kan ikke finde en måde at søge på deres indhold uden at have en konto først :/

Det ligner ikke at det er udgivet på DVD heller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 10/08-21 19:45 
Jeg kan ikke finde den på Play.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig