X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv-serier

Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 02/08-03 15:33, rettet 03/08-03 19:00 
Ja, hvilken serier ser i?

Eller så hvis de er sluttet eller noget.

Jeg ser/så: Buffy, Angel, The Simpsons, Pokémon ;), Aftenvagten, Banjo´s likørstue, Torsdag i 2´ren,South Park, Fast Lane, Smallville, Langt fra Las Vegas, Stand-up.dk og 24 timer.

Sikkert også flere men jeg kan ikke lige komme på den lige nu, men det kommer nok når i begynder at skrive hvad ... Se hele indlægget
Sælg mig en Xbox =)
1'010 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Svar
SumezSumezSkrevet 03/03 11:51 
Dark Crystal: Age of Resistance

Jeg vidste at serien ville være flot, men det tag mig godt nok på sengen helt præcis hvor meget arbejde der har været lagt i det her projekt - jeg ville næsten kalde det et mesterværk.
Ikke bare er områderne og dukkerne både helt fantastiske og enormt tro mod den originale film, historien er både sjov og spændende, og uddyber virkelig "Thra" verdenen på en måde som jeg har savnet lige siden jeg så filmen som barn og egentlig var efterladt lidt skuffet over hvor flad den føles.
Age of Resistance virker på mange måder som det filmen burde have været i første ombæring. Jeg er især vild med Skeksis-figurerne der alle får rig mulighed for at etablere deres personligheder på bedste vis.

Stemningen er virkelig all over the place, og skifter fra sød til meget dramatisk og dyster til plat humor eller bare rent klamme scener (tænk Meet The Feebles!) fuldstændig uden varsel. Men i stedet for at gå ud over oplevelsen, synes jeg det giver et forfriskende indtryk af en serie der bærer præg af sin egen personlighed i stedet for at være skræddersyet til et helt bestemt publikum eller rating.
Det virker som en serie for børn, og den er absolut også passende for større børn, men mest af alt virker det som en rigtig god serie for _voksne_ børn.
Jeg kan virkelig ikke sætte en finger på den, og kan slet ikke forestille mig hvordan denne opgave kunne være løftet bedre. Det alene er en sjældenhed.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Rush: Remastered, Shadow Tower: Abyss, Progear No Arashi
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03 12:13, rettet 03/03 12:14 
Jeg fik set serien igennem for anden gang her i weekenden og er fuldstændig enig med dig. Den er fremragende.

Jeg så filmen for første gang sidste år og selvom man sagtens kan mærke at den er fra 82, så gjorde alligevel et stort indtryk på mig. Jeg synes dog at serien er en tand bedre af flere af de grunde som du nævner.

Jeg vil klart anbefale at starte med filmen da en af figurerne bliver spoilet meget tidligt i serien, hvis man tager den først.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 03/03 12:16, rettet 03/03 12:16 
Jeg synes det går lidt begge veje. Hvis man formoder at serien (uanset hvor længe den får lov til at løbe i fremtiden) fortæller en historie der munder ud i begivenhederne i filmen, så afslører den en hel række status quo'er der er nødt til at blive bevaret - ikke mindst når det går op for en at SPOILER-TEKST:
serien ikke har nogen kvaler med at aflive vigtige figurer
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Rush: Remastered, Shadow Tower: Abyss, Progear No Arashi
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03 12:26, rettet 03/03 12:26 
Det er korrekt, men...

SPOILER-TEKST:
igennem halvdelen af filmen tror man at Chamberlin er en potentiel rar, underkuet figur, men i virkeligheden er han nok den ondeste af alle skesis. Det synes jeg meget hurtigt bliver klart i serien. Men du har ret i at det selvfølgelig går begge veje når serien foregår før filmen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 10/04 11:01, rettet 10/04 11:03 
Kunne godt bruge til tips.

Jeg tror jeg er lidt mæt af serier med stor fokus på action, eller tilsvarende former for spænding.

I hvert fald har de serier som har fanget mig mest det seneste 1,5 års tid været dramaserier, evt. med et drys spænding.

Fx 1. sæson af You og 1. sæson af 13 Reasons Why.
(har kun set 1. sæson af begge og synes sagtens de kan stå alene - faktisk har jeg ikke lyst til at se resten).

The Americans og Mr. Robot er også delvist samme typer serier.

Jeg har set andet godt, men det har ikke fanget helt på samme måde. Fx: 1. sæson af Jack Ryan og 2. sæson af Star Trek Discovery, 2 nyeste sæsoner af the Expanse, de to første sæsoner af Forbrydelsen (fik den ikke set i sin tid).

Kan der nævnes andre gode serier som er mest dramaserier men også har lidt spænding for variationens skyld?
millenniummillenniumSkrevet 10/04 14:25 
Jeg er også ved at være lidt mæt af tv-serier - gad vide om det er en voksende tendens som serie-industrien kan se data på, eller om det bare er mig (og alderen)?

Jeg er træt af tv-serier som konsekvent bruger en time pr afsnit, selvom de højst burde bruge 30 minutter hvis bare handlingen var skåret lidt skarpere. (Læs: His Dark Materials).

Jeg er også træt at sæson-efter-sæson konceptet. Jeg binge’ede hurtigt sæson 1 af Sex Education på Netflix, men i sæson to mistede jeg lysten til mere efter to afsnit.

Jeg er træt at serier som starter eminent, men efterhånden mister serien momentum og retningssans. (Læs: Mr. Robot og Watchmen).

De eneste serier jeg har nydt i nyere tid er Silicon Valley (særligt fordi et afsnit varer 20 minutter), Rick & Morty (også tyve minutter) og Chernobyl (fem afsnit, og så slut).
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 10/04 14:39 
Silicon Valley er godt nok altid tættere på 30 minutter end 20.
There are five lights.Spiller nu: Fallout 76
millenniummillenniumSkrevet 10/04 17:24 
Men ret langt fra de 50/60 minutter :)
The medium is the message.
quadquadSkrevet 10/04 19:30 
millennium>
Jeg er også ved at være lidt mæt af tv-serier - gad vide om det er en voksende tendens som serie-industrien kan se data på, eller om det bare er mig (og alderen)?

Jeg er træt af tv-serier som konsekvent bruger en time pr afsnit, selvom de højst burde bruge 30 minutter hvis bare handlingen var skåret lidt skarpere. (Læs: His Dark Materials).

Jeg er også træt at sæson-efter-sæson konceptet. Jeg binge’ede hurtigt sæson 1 af Sex Education på Netflix, men i sæson to mistede jeg lysten til mere efter to afsnit.

Jeg er træt at serier som starter eminent, men efterhånden mister serien momentum og retningssans. (Læs: Mr. Robot og Watchmen).

De eneste serier jeg har nydt i nyere tid er Silicon Valley (særligt fordi et afsnit varer 20 minutter), Rick & Morty (også tyve minutter) og Chernobyl (fem afsnit, og så slut).

Vi gik i stå i Mr. Robot i flere år, men efter den ekstremt positive modtagelse af sidste sæson prøvede vi alligevel at blive færdig og man bliver godt nok belønnet til sidst. Som du siger mister serien fokus undervejs, men genvinder og bliver kun tiltagende bedre mod afslutningen.
jaesjaesSkrevet 26/08 21:42, rettet 26/08 21:54 
jaes>
Cool, tak.

Jeg ved ikke endnu om jeg ser alle serier og sæsoner, men efter ENT vil jeg nok tage TOS S1.

DSC begyndte jeg på før ENT, hvor jeg så S1. Da jeg trænger til en kort pause fra ENT, er jeg begyndt at se de afsnit der er af S2.

Lidt Star Trek-opfølgning :)

Blev færdig med Enterprise for vel godt et halvt år siden.
Jeg er glad for, at jeg så den, selvom den er noget ujævn i kvalitet og opbygning.

Først en slags introducerende sæson, derefter en sammenhængende historie på et par sæsoner, og så skifter den mere til "ugens historie", omend der er mange af historierne, der varer 2-3 afsnit.
Kombineret med, at serier dengang var 20+ afsnit, kunne den godt være barberet en sæson ned, eller måske have en ny historie per sæson.
Kvaliteten af afsnittene varierer også en del gennem serien.

Men godt cast og skuespil, langt hen ad vejen. Og den er ikke (alt) for cheesy; men jeg ved ikke helt om den sølvfarvede plastik, som våben og udstyr gør stort brug af, er pga. budget eller tidstrenden :)
Det ligner tit noget en tidlig 3D-printer har kastet op.

Tv-serier

Picard:
Godt alternativ eller supplement til Discovery.
Historien er lovende, og den mere dvælende stil er passende, omend begge serier føles "moderne" og som om de er fra samme hold (jeg ved ikke om det er tilfældet).

Er nu gået i gang med Deep Space Nine - første afsnit er test for om jeg fortsætter :)
1'010 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig