X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-indtryk / hvad vil I vide?


Svar
3of193of19Skrevet 18/11-13 09:12, rettet 18/11-13 09:13 
Jeg regner med at få min Xbox One på fredag fra Amazon.de.
Vil selvfølgelig checke op på de specifikke problemer man med en dansk konto evt kan ramle ind i pga udsættelsen af den dansken udgivelse (kan man bruge sit danske visa kort eller skal man bruge paypal/pre-paid?)
Jeg har en bundle med Fifa som download, skal også have Crimson Dragon selvfølgelig og nok også Forza. Så når jeg p... Se hele indlægget
234 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/11-13 23:17, rettet 25/11-13 23:19 
Jo, det kan jeg godt, men jeg syntes heller ikke jeg kan hører den når den er tændt.
Som standard står Xbox One jo på det dér low-level power mode og slukker aldrig helt, men det kan man selvfølgelig slå fra, hvis det er til gene.

Her er en YouTube version af det klip dér

http://youtu.be/LwOnSasVR0k
SumezSumezSkrevet 25/11-13 23:23, rettet 25/11-13 23:23 
Eh ok, det kører noget bedre på YouTube XD Da jeg så den på den anden side gik den i stå flere gange mens lyden hakkede. Troede det var spillet der gjorde det, og det med "dårlig framerate" var en bevidst underdrivelse fra din side :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-13 23:23 
Darkbeat>
@Konsolkongen: Gad vide om det er noget Linux halløj som Skydrive ikke virker med?

Det tænker jeg også. Men virker det for andre end dig? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/11-13 23:24 
Det er sku ok performance i betragtning af hvor mange du nakker der. Imponerende effektivt våben i øvrigt. Kombinerede du bare et par automatvåben for at lave det?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/11-13 23:26, rettet 25/11-13 23:27 
Konsolkongen>
Darkbeat>
@Konsolkongen: Gad vide om det er noget Linux halløj som Skydrive ikke virker med?

Det tænker jeg også. Men virker det for andre end dig? :)

Ja, det er en shared link, men afspilleren på Skydrive er så dårlig at videon skal loade helt ind før det kan køre.

@Jmog: Det er assault rifle og lead pipe. Tror den hedder "Split shot" eller sådan noget. På grund af level og skillbooks behøver man heller ikke skyde fjenderne flere gange for at de dør.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-13 23:27 
Det er måske der det går galt? Hos mig begynder den at afspille lyden, laggende, med det samme mens billedet bliver på første frame.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 25/11-13 23:38 
Split shot er nice - den var i basen ikke?

Nej, den er ikke tydelig, men når der er stille i rumme.. Det undrer mig det er nødvendigt for low power mode - blæseren tager unægteligt også lidt.
j/k
3of193of19Skrevet 26/11-13 00:31 
Ja i instant-ON standby kører blæseren i strømforsyningen. I energi saver slukker den med det samme.
slk486slk486Skrevet 26/11-13 00:40 
Ok, tak. Så er det ikke kun min.
j/k
JmogJmogSkrevet 26/11-13 00:46 
Kan den stadig hente downloads automatisk i energy saver mode?

Kan man forresten købe ting på live via smartglass appen og sætte konsollen til at hente det selvom man ikke er hjemme og tænder den?
slk486slk486Skrevet 26/11-13 00:48 
Nej, i energy saving gør den det når den er tændt. Smartglass er ikke tilgængelig i dk app store endnu, så har den desværre ikke, men det er meningen man skal kunne det, ja.
j/k
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 26/11-13 23:54 
Vi har ikke meget at bruge HDMI IN til så meget her i danevang...
men hvis du har en raspberry pi så kan den tilsluttes hdmi in og enda få strøm fra den ene usb port bag i:
;-)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200922586683471&set=o.203296286406503&type=1&theater
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-13 00:44, rettet 27/11-13 00:44 
Kom nu Xbox One til halv pris, uden HDMI In, TV features og Kinect!

Så kunne jeg være interesseret. Som det er nu betaler vi alt for meget for noget lort som mange af os slet ikke gider have i konsollen alligevel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 27/11-13 02:52 
Nu kommer der også pænt lang tørke hvad angår Boner eksklusive titler, så det bliver bare lidt DR3 ind imellem, mens PS4 får opmærksomheden. Der kommer vel et Halo på et tidspunkt :)
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/11-13 04:38, rettet 27/11-13 04:42 
Dead Rising 3 er mega godt, men ikke værd at købe konsollen for lige nu. Der kommer nok et eller andet mindblowing på et tidspunkt... Det plejer der jo at gøre.

Jeg købte også en Vita da dén kom ud og den er da også begyndt at have et fornuftigt bibliotek.
SonicSonicSkrevet 27/11-13 07:55 
WiiU + PS4, så er man kørende det næste halve år ihvertfald :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 27/11-13 08:12 
Darkbeat>
Dead Rising 3 er mega godt, men ikke værd at købe konsollen for lige nu. Der kommer nok et eller andet mindblowing på et tidspunkt... Det plejer der jo at gøre.

Jeg købte også en Vita da dén kom ud og den er da også begyndt at have et fornuftigt bibliotek.

Helt enig, men det har jeg jo allerede :) Som du skriver er det virkelig svært at retfærdiggøre køb af en XO pt, hvis man allerede er fastsat på en PS4.

Vita havde et par system sellers for mit vedkommende - Uncharted og Stardust, så det kunne jeg bedre sluge :)
j/k
dchangdchangSkrevet 27/11-13 09:22 
Eneste der kunne retfærdiggøre et køb for mig er hvis man fx havde købt/reserveret den i lørdags på cdon efter at de havde lavet et massive fuckup med en rabatkupon.

Xbox One 500 GB Day One Edition - 2690 kr. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WehnerWehnerSkrevet 27/11-13 14:10 
Konsolkongen>
Kom nu Xbox One til halv pris, uden HDMI In, TV features og Kinect!

Det er også min våde drøm.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 27/11-13 15:33 
Men du har vådere drømme end det? Korrekt? Det håber jeg virkelig... ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 27/11-13 15:56 
Hehe :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 28/11-13 12:19, rettet 28/11-13 12:20 
Fandt Laser Sword i DR3 i går. Good fun!

Flashlight og gems :D
j/k
3of193of19Skrevet 28/11-13 21:31 
Konsolkongen>
Kom nu Xbox One til halv pris, uden HDMI In, TV features og Kinect!

Så kunne jeg være interesseret. Som det er nu betaler vi alt for meget for noget lort som mange af os slet ikke gider have i konsollen alligevel :)

Xbox One Mini :)
Den kunne så nok også skrumpes en hel del når det ikke længere er meningen at man har den tændt når man ser tv. Maskinen er jo designet til at kunne køre uden afbrydelser i ti år.
WehnerWehnerSkrevet 28/11-13 21:39 
Xbox One: Gamer's edition
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 29/11-13 00:42 
Xbox smartglass for one kan snildt downloades fra Windows 8 store hvis man går ind og skifter ens pc'ers region til England...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/11-13 01:35 
Jeg vil egentlig godt vide hvad der sker når nogen gør EU-maskineriet opmærksom på at de nye konsoller ikke lever op til EU-lovgivningen om power consumption i standby mode... mon MS og Sony om 15 år skal betale en bette bøde efter en retssag? :-)

EU-lov...
3of193of19Skrevet 29/11-13 01:38 
MS kommer vel udenom det med de to standby modes, ligger den så ikke lav nok?
3of193of19Skrevet 29/11-13 01:45 
Hvis jeg nærlæser direktivet lidt, lyder det som om One's instant-ON mode ikke er hvad der forstås som "standby" ifølge direktivet.
XOne "gør mere" i instant-on end "bare" være klar til brug og kunne tændes med en fjernbetjening, da den i sig selv også kan tænde andet udstyr, samt downloade updates osv.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/11-13 01:45 
Var den ene ikke på 19? Og hvad er den anden? De må max være 0,5 ifølge EU!
3of193of19Skrevet 29/11-13 01:47 
Nu krydsede vi lige hinanden der :)
Men jeg ved faktisk ikke hvad den tager i "energy-saver" mode
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/11-13 01:52 
Ja ups kryds :-D

Hvis du ser "Definition 3" dækker det vist alle standbyformer og diverse reactivation af modes... men jeg læser det måske forkert?
3of193of19Skrevet 29/11-13 02:19 
Ja det var den jeg mente. Men det er reaktivering af selve maskinen der er tale om tror jeg. Ikke det også at tænde andre ting (men ok for at være teknisk er One jo ikke virkelig længere i standby når den tænder dit tv og din receiver).
JmogJmogSkrevet 29/11-13 02:28 
Ja, de kan vel egentlig bare komme udover det ved at sige "den er altid tændt".

Spørgsmålet er om det så ikke er et krav at der ER et standby mode.
3of193of19Skrevet 29/11-13 02:54, rettet 29/11-13 02:55 
Ifølge http://support.xbox.com/xbox-one/system/learn-about-power-modes ligger spare-standby på 0.5W og instant-on på 15W.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/11-13 08:44 
Sejt nok... så holder de grænsen :-)
ProzelProzelSkrevet 29/11-13 12:23 
Har lige bestilt en Day One fra den franske microsoftstore. Fri fragt og til udsalgsprisen. Er sku ligeglad om jeg får en PS4 eller Xbox, vil bare have nyt legetøj! :D
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/12-13 13:06 
Jeg sidder lige og hører Giant Bombcast og de snakker om at party-systemet er virkelig ødelagt på Xbox One?
Har I nogen erfaringer med det?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-13 20:03 
De viser det under deres launch day stream, men jeg kan ikke huske detaljerne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 03/12-13 20:17, rettet 03/12-13 20:17 
Ifølge en insider på Neogaf, så er Microsoft udmærket klar over at det er noget lort og arbejder på at renovere det fuldstændigt, men det vil tage noget tid. De regner ikke med at få det fikset før efter Titanfall og Destiny udkommer.

Kilde
3of193of19Skrevet 03/12-13 23:18 
ja, vi kan vel regne med 5-6 måneder, da det var den tidsramme MS følte de var bagud med ift lanceringen her i sommers).
BeanoBeanoSkrevet 03/12-13 23:38, rettet 03/12-13 23:38 
En af hans kilder påstår "op til et år" ... :O
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/12-13 10:44 
Er der nogen af jer, der har fået den til at tænde for fjernsynet?

Jeg kan godt få "Xbox On" til at virke, men hvis fjernsynet er slukket, kan det jo være lige meget.
Og kan man få den til at skifte input fra tv til hdmi?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-13 14:24 
Du skal højst sandsynligt ind og pille ved HDMI-CEC settings på dit TV før det kan lade sig gøre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 08/12-13 14:45, rettet 08/12-13 14:49 
Xbox One understøtter ikke pt hdmi-cec. For at få den til at udsende IR til dit tv, skal du sættet den til us, da det ikke er altiveret i eu - så vidt jeg har forstået.
j/k
JmogJmogSkrevet 08/12-13 14:47, rettet 08/12-13 14:47 
Jeg synes da jeg har læst et sted, at det kan gøres helt uden HDMI-CEC.

Kinect fungerer som multifjernbetjening og sender IR-signaler mod din væg som så reflekterer tilbage mod TV'et. Der skulle være en menu, hvor du kan fortælle den, hvilke apparater du har.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/12-13 18:21 
Ok det virker nu, selvom det kan være ret svært ind imellem at ramme den rigtige udtale.

Jeg tror måske tricket er / var at jeg skulle slukke xbox og fjernsyn sammen med "Xbox turn off", så er den klar til at tænde igen? Dunno.
Jeg har godt nok skiftet til US, men jeg havde lavet setup til fjernsynet før det, så jeg tror ikke dét gjorde en forskel.

Det kan godt være, at det bliver mere logisk hvis man bruger Xbox som centrum i tv-stuen, for med min normale opførsel er der indtil videre ikke så meget at hente med det voice command.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
--Skrevet 10/05-14 22:51 
Så har jeg leget et par timer med min X1, og alt i alt synes jeg det har været okay. Alt det med at tale til maskinen har fungeret ganske godt indtil videre, men at vifte rundt med armene og styre menuen er ikke noget vildt.

Da jeg startede maskinen første gang troede jeg den var frosset, men den skulle bare lige have et minut eller 3 til at komme i gang :D

Det eneste fysiske spil jeg har p.t. er Ryse som jeg har lånt, og her synes jeg installationen blev afviklet på en underlig måde. Det virkede umiddelbart som om at spillet blev installeret okay hurtigt frem til cirka 80%, hvorefter alting sneglede sig afsted. Så alt i alt har det vel taget cirka 1 time at installere Ryse + -. Det virkede også underligt med at man kunne starte spillet op efter at den havde installeret noget af spillet, uden man dog kunne starte selve kampagnen op?

Når man trykker på Eject knappen, synes jeg der kommer en underlig "fjeder" lyd, men alt fungerer åbenbart fint. Dog synes jeg at det lyder weird.

Kontrolleren er ganske lækker, og den glæder jeg mig til at arbejde mere med. Umiddelbart virker det som en forbedret udgave af 360 kontrolleren, dog skal jeg lige vende mig til den. Kunne ikke lade være med at tænke på OUYA skulderklapperne, da jeg så den :D - Jeg har leget ganske lidt med PS4´eren hos en kammerat, og min umiddelbare vurdering, ville vare at jeg synes PS4 kontrolleren er mere lækker end X1 kontrolleren, selvom jeg synes X360 vinder over PS3 kontrolleren.

Vedr. Ryse så havde jeg glædet mig virkelig meget til at spille dette spil, og er lige kommet til 4 chapter. So far er det nok noget af det flotteste konsolgrafik jeg har set. Dog må jeg sige at selve kampsystemet indtil videre virker meget ensformigt. Ligeledes er designet af fjender virkelig skrabet, så fjenderne som regel ligner hinanden på en prik. Selvom spillet har nogle gode passager og lækker grafik, trækker det kedelige kampsystem gevaldigt ned. Desværre! - Håber dog at oplevelsen vil blive påvirket i positiv retning i den sidste halvdel af spillet.

Jeg har lige lavet en deal, hvor jeg har købt Battlefield 4 og Dead Rising 3, så jeg glæder mig til at se om det fortsætter med at være sådanne langsommelige installationer.
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05-14 04:12 
Jeg har lige lavet en deal, hvor jeg har købt Battlefield 4 og Dead Rising 3, så jeg glæder mig til at se om det fortsætter med at være sådanne langsommelige installationer.

Det mener jeg bestemt det gør. Har en kammerat der har en Xbox One, men den gik i stykker, og han fik den byttet til en anden. Sådan tidligt på aftenen, hvor vi snakkede, ville han gerne spille Dead Rising 3 igen. Men han måtte opgive, for som han sagde så kunne det ikke lade sig gøre den aften, grundet installationstiden af spillet + en 15(?)GB update.

Da vi skulle spille Fighter Within til træffet tog det også en evighed, men siden ventetiden var bedre end gameplayet så var det måske en god ting set i bakspejlet ;)

Jeg forstår ikke hvordan de har formået at gøre skidtet så langsomt. Jeg har faktisk ikke hørt en eneste positiv ting om Xbox One Dashboardet eller hvordan maskinen fungerer, overhovedet :(
Bliver spændende at se hvordan Xbox One virker om et år. Forhåbentlig har de ikke designet systemet så vanskeligt at det ikke står til at redde.

Ærgerligt, for Xbox One har stadigvæk det mest interessante eksklusive next gen-spil, nemlig Dead Rising 3. At det så ligner og kører som et PS360-spil er selvfølgelig lidt en skam. Personligt håber jeg på en forbedret PS4-udgave, men ellers bliver det nok det første spil jeg køber når jeg engang finder en billig One :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 11/05-14 04:27, rettet 11/05-14 04:59 
I alt fairness, var det patchen til Fighter Within, der tog evigheder pga. den sløve internethastighed, og jeg måtte skifte over til at bruge min mobil som wifi hotspot i stedet.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/05-14 05:58 
Jeg har også indtryk af at de dér Launch spil som Fighter Within er lidt mere patch intensive end nogen af de nye titler.
234 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig