X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2011


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-12 17:04 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2011 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

Konceptet er som sidste år, og vi opfordrer stadig til at man i det mindste kigger på de enkelte spil, hvis man ikke kender dem. Vælg din favorit og stem nedenunder de... Se hele indlægget
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 09/01-12 23:42 
RJK>
OG i v4 :) Man lader bare være med at vælge noget i radioknapperne og trykker Stem - ta-da! :)

Det er ikke en bug, men en skjult feature? :-p
Når jeg prøver det, forsvinder radioboksene ikke som de ellers gør når jeg lukker øjnene ryster og trykker spastisk på musen indtil en eller anden form for stemme er afgivet, men det bliver registreret?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 09/01-12 23:46 
Beano>
Jeg får også kvalme... men af andre årsager :P


Det er bare en leg, med omtrent lige så megen reel betydning og konsekvens som kåring af ugens medarbejder i din lokale netto ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/01-12 23:54, rettet 09/01-12 23:58 
Sumez>
Egentlig ikke. Jeg er overbevist om at Assassin's Creed Revelations er bedre end Shadows of the Damned, men førstnævnte rager mig en høstblomst (og sjovt nok tror jeg du er enig lige her......) da jeg allerede har spillet det to gange før i AC2 og AC Brotherhood, her har Shadows of the Damned en langt mere unik oplevelse at byde på, hvilket er noget der tæller for mere i Play:Rights nomineringer. Det har vist været gentaget år efter år. Det skaber end mere spændende debat og giver insigt i flere titler man muligvis ellers ikke havde hørt om.
Og uanset hvilken vej man går, er der alligevel altid folk der er utilfredse...

Jeg troede ikke du havde spillet Shadow of the damned, så jeg er ikke helt med på hvordan du ved det giver dig en "unik" oplevelse :P? Og ja AC:R rager også mig en høstblomst, men det er fordi jeg ikke synes AC spillene er specielt gode, ikke fordi at jeg har set det før. Uncharted 3 synes jeg fx var glimrende selvom det ikke (gameplay mæssigt i hvert fald) har ændret sig synderligt siden 2'eren.

Det er vel "årets spil", som i årets bedste spil vi kårer og ikke det mest "unikke", "nyskabende", "specielle" eller et andet fint ord.

Og den sammenligning der holder jo heller ikke når vi tager mit eksempel med de 4 shooters. Eller du mener måske seriøst at BF3 og Rage har noget helt unikt at byde på i forhold til MW3 og Gears3? Jeg synes det er helt fint at der fx ikke bliver nomineret 10 shooters, men de par stykker der udvælges bør tilgengæld være de bedste der er udkommet i år.

Hvis det kriterie der vægter mest i udvælgelsen er at spillet skal være "unikt" så kan vi hurtigt finde en forfærdeligt masse lorte spil og nominere. Jeg synes det er lidt en kedelig tendens her på PR at spil automatiske bliver stemplet som interessante hvis bare de har lidt nyt at byde på, så er det åbenbart ligegyldigt om det overordnede produkt er uhyre middelmådigt.

Når det er sagt, så synes jeg det er ganske fint at der mange forskellige genre med til alle systemer, men man skal også passe på ikke bare at nominerer alle mulige middelmådige spil blot de har et eller andet "nyt" i en eller anden henseende, udelukkende pga det selvom spillet i for sig ikke ligefrem er super godt.
RJKRJKSkrevet 10/01-12 00:12 
dRxL>
Det er ikke en bug, men en skjult feature? :-p

Well... Det var det i hvert fald i v5 ;) Nu også i v4.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 10/01-12 00:32, rettet 10/01-12 00:58 
Kan man så ikke få dig til at liste proteststemmerne sammen med de to andre procenter? For min skyld må det gerne være som procent af samtlige registrerede stemmer, så summen af de konstruktive stemmer stadig bliver 1,0.
Ville ligesom tilføje en ekstra dimension til afstemningen for mig, men jeg er selvfølgelig klar over at der hersker et udpræget 2D bias i staben
:-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/01-12 05:08 
Lego Pirates synes jeg var fedt. Wildcard herfra.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
CoreCoreSkrevet 10/01-12 07:21 
Sumez>
Når det så er sagt, så må selv du da indrømme at spil som MW3, GoW3 og AC:R da har mistet en hel del af gnisten når de alle tre er det tredje i træk i hver deres serie som ikke rigtig tilføjer noget, men bare gentager det deres forgængere gjorde?

Og Battlefield og Zelda er helt nye franchises, helt uden forgængere?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dRxLdRxLSkrevet 10/01-12 09:15 
Core>
Og Battlefield og Zelda er helt nye franchises, helt uden forgængere?


@Core: De genudkommer i hvert fald ikke i en let revideret version hvert år før jul ala Modern Warfare.
Battlefield 3 virker i det mindste som om det har taget et ordentligt spring ifhld til "Bad Company 2", men det kan være jeg tager fejl.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 10/01-12 09:43 
Selvom konceptet i det nye Zelda rent grundlæggende er det samme som i de forrige, og elementer fører tilbage til seriens start, er der jo stort set INGEN gentagelser i Skyward Sword, modsat GoW3 der i princippet bare smider nye baner i den samme motor? De to forskellige tilgangsvinkler til at lave en efterfølger kunne ikke være mere forskellige, og jeg forstår slet ikke hvordan du kan sammenligne dem, eller hvorfor jeg er nødt for til at uddybe det.
Det er ikke fordi jeg ikke bryder mig om GoW, jeg er stort tilhænger af serien, men de facts bør være tydelige for enhver.

Battlefield kan jeg ikke udtale mig om.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 10/01-12 09:43, rettet 10/01-12 09:44 
@Drxl
Ja, du tager fejl ;)

Modern Warfare er aldrig udkommet med kun et års mellemrum, det er hverken Gears of War, Killzone eller Dragon Age heller ikke.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 10/01-12 10:09 
Men det er Call of Duty! :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 10/01-12 10:33 
Core>
@Drxl
Ja, du tager fejl ;)

Modern Warfare er aldrig udkommet med kun et års mellemrum, det er hverken Gears of War, Killzone eller Dragon Age heller ikke.

Nu splitter du hår mht. MW/Call Of Duty, regner med at du ved hvad jeg mente :-p
De andre er jeg forudindtaget til at mene (igen på et tyndt grundlag) at de ligger under for den "iterative" tilgang som MW/COD er blevet ekstrem eksponent for efter at have stjålet rehash kronen fra FIFA serien, som i øvrigt siges at have oppet sig over de sidste 2-3 iterarioner.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/01-12 11:29 
Sumez>
.. er der jo stort set INGEN gentagelser i Skyward Sword

Arh...

Jeg synes at Skyward Sword er super fedt, men det er sgu noget farvet, at påstå, at der ikke er gentagelser.

Begge spil tilføjer helt nye områder man ikke har set før, og befolker dem med både nye monstre og opdateringer af dem man kender.

Jeg er sgu på linie med Azzkikr her, jeg har ikke spillet Rage, men alt hvad jeg har hørt er, at det er pænt ligegyldigt spil.
Omvendt er GW3 en etableret, succesfuld model, hvor udviklerne helt åbentlyst har lyttet til kritikken, og prøvet at gøre spillet bedre.
Blandt andet har de fået skrevet en "rigtig" historie, og der er langt større variation i forløbet end tidligere.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/01-12 12:28, rettet 10/01-12 12:29 
SeventhSun>
Blandt andet har de fået skrevet en "rigtig" historie, og der er langt større variation i forløbet end tidligere.

Hvis du kalder de totalt fejlslagende forsøg på emotionelle scener i Gears of War 3 for en "rigtig" historie, så er vi godt nok kommet langt ned i standard - det fungerede nogenlunde lige så ringe som i Gears 2, hvor der bare ikke var helt så mange af dem. Det kan godt være at udviklerne har lyttet, men resultatet er ikke blevet bedre.

Personligt synes jeg Gears 2 er et bedre spil end Gears 3 - kvaliteten af AI'en er IMO tydelig - mens jeg til tider fandt Gears 3 grænsende til kedeligt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 10/01-12 13:56, rettet 10/01-12 14:03 
Hvorfor er det her overhovedet en diskussion?

Som Sumez er inde på, har P:R-staben aldrig lagt skjul på, at det ikke er en specielt demokratisk afstemning, men en afstemning af spil som staben nominerer ud fra nogle retningslinjer. Man kan deltage eller lade være, men brok er IMO omsonst. I hvert fald år efter år.

Det sagt, kunne det være sjovt, og måske også sjovere, hvis P:R's brugere valgte de nominerede. Om ikke andet næste år for variationens skyld (hvis P:R-AI'en, "v5", tillader det).
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/01-12 14:31 
Echelon VI>
Hvis du kalder de totalt fejlslagende forsøg på emotionelle scener i Gears of War 3 for en "rigtig" historie

Ja altså hvorfor tror du jeg satte citationstegn om?

GW3 fik en rigtig forfatter tilknyttet for at skrive selve historien.
Det er stadig umiskendeligt Gears of War, men IMO kan man sagtens mærke at der har været fokus på problemet.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 10/01-12 14:34 
jaes>
Det sagt, kunne det være sjovt, og måske også sjovere, hvis P:R's brugere valgte de nominerede. Om ikke andet næste år for variationens skyld (hvis P:R-AI'en, "v5", tillader det).

PR v5 er SkyNet så der kommer ikke en afstemning næste år!
CoreCoreSkrevet 10/01-12 14:53, rettet 10/01-12 15:04 
dRxL>
Nu splitter du hår mht. MW/Call Of Duty, regner med at du ved hvad jeg mente :-p

Jeg forstod godt hvad du mente, men du specificerede selv MW3, og selv når alle ved hvad du mente, tager du stadig fejl.

Det er rigtigt at der længe er kommet et Call Of Duty om året, men de årlige udgivelser er meget langt fra at være...
dRxL>
let revideret version

...'er. MW1, 2 og 3 kan på ingen måde kaldes kaldes let reviderede versioner af COD3, World At War og Blackops, eller omvendt. Det er meget forskellige spil, i forskellige settings, med fuldstændigt forskellige historier og SP-struktur, mens onlinedelene indeholder helt forskellige gamemodes og Co-op-dele. Derimod er BF3's SP-del, næsten et direkte copy/paste af sidste års Black Ops.

Men vi kan sagtens sige let revideret versioner hvert andet år, men så ligger de side om side med Halo, Mario, Final Fantasy og alverdens andre titler, der ofte anses som være "interesante nok til Årets spil".

Anyway, behøver det slet ikke at handle om Call Of Duty. Jeg har en lille mistanke om at jeg er blevet stemplet, som værende bitter over at MW3 ikke er med, og sådan forholder det sig alligevel heller ikke. Det handler lige så meget om alle de andre titler der er blevet in- og ekskluderet. Men som Azzkikr skrev, giver det ingen mening at BF3 er med, når MW3 ikke er.

Men jeg håber da, for jeres stoltheds skyld, at der efter disse mange argumenter om årlige fortsættelser, ikke dukker Uncharted 3 op som nomineret ;)

Men hvad med Bulletstorm? Det er da en ny titel, med en masse elementer, der ikke ses i de "typiske" shootere.
Dead Island? Det er da en spændende ny titel, fra en udvikler der sjældent kan være med, og det vandt endda priser for markedsføringen (Traileren).
Warhammer? Der har ikke været et "ikke-RTS"-spil derfra siden Fire Warrior.

Hvorfor er ovennævnte ikke nomineret? Skyrim er, og det er endda en 5'er, og det er da ikke fordi at det leverer et gameplay, der adskiller sig helt vildt fra forgængerne.

Sumez>
"Alle de nichetitler" som Arkham City, Skyrim, BF3, Rage, Crysis 2, Portal 2, Dark Souls, Zelda, Xenoblade, What? Seriøst? Nu må du altså lige. Og vi har endda kun været gennem halvdelen af de nominerede endnu. Der er virkelig mange AAA toptitler blandt de nominerede.
...
Når det så er sagt, så må selv du da indrømme at spil som MW3, GoW3 og AC:R da har mistet en hel del af gnisten når de alle tre er det tredje i træk i hver deres serie som ikke rigtig tilføjer noget, men bare gentager det deres forgængere gjorde?

Dit første afsnit nævner: en 2'er, en 5'er, en 3'er, Rage, en 2'er, en 2'er, en 2'er, 20+'er og Xenoblade.

Sumez>
Er det ikke ret tydeligt hvorfor man dropper gentagelsesspil som MW3 og Gow3 for at få plads til originale spil som To The Moon og Child of Eden? Hvorfor "nogle spil" er "mere lige"?

Jo, men hvorfor så ikke også Skyrim, Zelda, Batman og BF3 til fordel for Bulletstorm, Dead Island, Warhammer og Lego: POTC?

Der var et år, hvor i havde Prototype, men ikke Infamous med. Det lugter ret meget af, at det mere handler om, hvad staben lige har haft mulighed for at anskaffe sig/prøve.

In short: Det er jeres afstemning, og i styrer det selvfølgelig selv. Jeg syntes det er dumt, men har derfor også taget en selvvalgt "Du kan bare lade vær' med at være med"-konsekvens af det.

Min pointe med alt ovenstående, er bare: Jeg syntes ikke at jeres argumenter holder.

Hvis det bare er en "Stem på stabens favoritter fra i år"-afstemning i vil ha', så fint med mig, jeg læser skam også stadig med. Jeg gider bare ikke at stemme, på noget der er forhåndsmanipuleret, og jeg kommer aldrig rigtig til at tage resultatet seriøst.

Men jeg syntes at det er ærgeligt, at man har så travlt med de smalle titler, at man helt glemmer at holde øje med, de gode spil der udkommer lige under næsen af os, bare fordi at de sælges i Bilka. Se bare Rayman-tråden, der havde folk næsten afskrevet det som metervare fra start af, og flere nåede endda at ærgre sig over, ikke at have købt/prøvet det noget før :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 10/01-12 15:04, rettet 10/01-12 15:04 
Jeg er personligt overhovedet ikke enig i, at der er specielt stor fokus på smalle titler. Indtil videre synes jeg det har været ca. 40% smalle og 60% med bred appel. Men det kommer naturligvis an på, hvordan man definerer om noget er smalt/niche :)
CoreCoreSkrevet 10/01-12 15:06 
Fair enough. "Nichetitler" var et dumt ord at bruge. Smalle/skæve titler så.

Der blev generaliseret i farten, fordi at jeg også har siddet flere omgang over, hvor jeg bare ikke havde prøvet spillene.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 10/01-12 15:32 
Jeg refererer jo også til ordet "smalle" (primært), så det er ikke ordvalget jeg er uenig i :)

Anyway, mine 40% gælder uanset om man ser på titlerne som skæve, smalle, niche eller en blanding. Dermed er 40% højt sat :P
CoreCoreSkrevet 10/01-12 16:28 
Jeg kan ikke huske, alle titler der har været oppe, så jeg ved ikke om du har ret eller ej, eller om du tæller denne pulje med eller ej. Men ingen af de "smalle" titler er i denne "wildcard"-pulje, og uanset %'er, så syntes jeg at der har været mange af dem, i forhold til hvor "elegant" man nu udrydder konkurrencen fra mainstream-titlerne.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 10/01-12 16:47, rettet 10/01-12 16:57 
Core>
Men hvad med Bulletstorm? Det er da en ny titel, med en masse elementer, der ikke ses i de "typiske" shootere.
Dead Island? Det er da en spændende ny titel, fra en udvikler der sjældent kan være med, og det vandt endda priser for markedsføringen (Traileren).
Warhammer? Der har ikke været et "ikke-RTS"-spil derfra siden Fire Warrior.

(...)

Jo, men hvorfor så ikke også Skyrim, Zelda, Batman og BF3 til fordel for Bulletstorm, Dead Island, Warhammer og Lego: POTC?

Er der ikke rimelig generelt enighed om at Skyrim, Zelda og Batman er klart de bedste spil ud af de nævnte? Klager du kun fordi du VIL have noget at klage over, eller har du en pointe? ;)
For the record stemte jeg også på at Dead Island skulle med i nomineringerne, men jeg har da ikke noget problem med at det ikke blev taget med, da jeg godt ved at det ikke er årets bedste spil. :)

BF3 kan jeg stadig ikke udtale mig om.

Iøvrigt er både Bulletstorm, Dead Island, Warhammer og Legopirater jo sådan set også med i afstemningen, du kan stadig nå at stemme på en af dem...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 10/01-12 16:55, rettet 10/01-12 16:59 
Core>
Jeg gider bare ikke at stemme, på noget der er forhåndsmanipuleret, og jeg kommer aldrig rigtig til at tage resultatet seriøst.

Hvis man skal bruge den slags formuleringer, så er det vel i og for sig det nomineringer er? Altså forhåndsmanipulering.

Det eneste alternativ ville vel være at have en liste hvor folk kunne vurdere samtlige spil der er udkommet i år, og så tage de højst vurderet... men sådan en har vi jo allerede :P (ifølge den er årets spil iøvrigt Zelda)

Men jeg syntes at det er ærgeligt, at man har så travlt med de smalle titler, at man helt glemmer at holde øje med, de gode spil der udkommer lige under næsen af os, bare fordi at de sælges i Bilka.

Og igen, undskyld, men det er altså ret småt med smalle titler blandt nomineringerne i år, og jeg kan ikke se hvordan du kan argumentere for at man slet ikke burde have NOGEN af dem med, blot for at få endnu en i forvejen overeksponeret titel med i den anden ende?
Medmindre du altså mener Dark Souls, Arkham City, Zelda osv. er "smalle titler", for så tror jeg bare jeg giver op nu. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 10/01-12 17:03, rettet 10/01-12 17:29 
Sumez>
Er der ikke rimelig generelt enighed om at Skyrim, Zelda og Batman er klart de bedste spil ud af de nævnte?

Jo, men der er også rimelig enighed om at der er spil i wildcard-puljen, der er bedre end nogle af de nominerede, så jeg kan ikke se, hvad det ændrer på.

Sumez>
Klager du kun fordi du VIL have noget at klage over, eller har du en pointe?

Jeg klager egentlig ikke, jeg prøver at forklare hvorfor jeg syntes at denne metode er dum.

Derudover har jeg også en pointe om at jeres argumenter ikke holder.

I argumenterer for:
- Nogle er ikke med fordi de er gentagende fortsættelser,
- Andre er med på trods af at de er gentagende fortsættelser, nogen mener bare at de bedre,
- Nogle er med fordi at de er bedre spil, ifølge nogen som enten ikke kan eller vil udtale sig om dem,
- Andre er ikke med på trods af at de er bedre spil, hvilket flere allerede har udtalt sig om.

*SARKASME START*

Sumez>
Er der ikke rimelig generelt enighed om at Skyrim, Zelda og Batman er klart de bedste spil ud af de nævnte?

Nej, Bulletstorm er bedre end Zelda, MW3 er bedre end Skyrim, Warhammer er bedre end Batman.

Sumez>
BF3 kan jeg stadig ikke udtale mig om.

Pudsigt, det kan jeg heller ikke om Zelda, Skyrim og Batman.

*SARKASME SLUT*

Det er lidt dumt ikk'? ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 10/01-12 17:08, rettet 10/01-12 17:09 
Core>
Jo, men der er også rimelig enighed om at der er spil i wildcard-puljen, der er bedre end nogle af de nominerede,

Hvilket de jo så netop får muligheden for at bevise nu, jo.

Core>
Pudsigt, det kan jeg heller ikke om Zelda, Skyrim og Batman.

Er det så ikke lidt fjollet at du lige har gjort det?
Når jeg skriver jeg ikke kan udtale mig om BF3 er det jo netop fordi jeg ikke ønsker at gøre det, jeg stoler på at der er en grund til at det er taget med over MW3, og selv hvis der ikke er, kan jeg ikke se det som et noget stort problem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 10/01-12 17:08 
Core>
eller om du tæller denne pulje med eller ej.

Jeg tænker før wildcard, da den lidt er en selvstændig ting - kandidater til et wildcard er som nævnt udvalgt matematisk (minus Duke).
CoreCoreSkrevet 10/01-12 17:27 
Sumez>
Hvilket de jo så netop får muligheden for at bevise nu, jo.

Det gør de da ikke, når det ikke er under de samme forudsætninger. Det er jo kun et af dem, der kan gå videre. Så selvom 5 mennesker er enige om at der 5 wildcards der er bedre end de nominerede, så kan de stadig finde på at sætte deres stemme, hver deres sted.

Sumez>
Er det så ikke lidt fjollet at du lige har gjort det?

Det var jo så en del af punchline'n, det troede jeg var rimeligt åbenlyst.

Sumez>
Når jeg skriver jeg ikke kan udtale mig om BF3 er det jo netop fordi jeg ikke ønsker at gøre det, jeg stoler på at der er en grund til at det er taget med over MW3, og selv hvis der ikke er, kan jeg ikke se det som et noget stort problem.

Så du argumenterer ud fra et gæt om at der nok er en grund til det, og hvis der ikke er, så er det alligevel ligemeget? Så syntes jeg da at du skulle få spillet BF3, for så må du da kede dig en del.

Sumez>
Medmindre du altså mener Dark Souls, Arkham City, Zelda osv. er "smalle titler", for så tror jeg bare jeg giver op nu. :P

Dark Souls vil jeg nu nok, kalde for en smal titel. Bare samlerstatistikken herinde siger 4 Dark Souls, som jo er multiformat, men 15 Killzone 3 som er PS3-eksklusiv. Der er også flere Bulletstorm og MW3 i samlerstatistikken, det er bare ikke et lige så prangende antal.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 10/01-12 17:29 
Sumez>
Er det så ikke lidt fjollet at du lige har gjort det?

Fixed, nu burde alle kunne være med.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 10/01-12 17:31 
Core>
Så du argumenterer ud fra et gæt om at der nok er en grund til det, og hvis der ikke er, så er det alligevel ligemeget? Så syntes jeg da at du skulle få spillet BF3, for så må du da kede dig en del.

Nej? Det er jeg da jeg siger hele tiden, udvælgelsen af BF3 vil jeg ikke kommentere på, den må andre forsvare. Jeg siger bare jeg ikke har noget problem med den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 10/01-12 18:42 
Dead Island vinder pladsen som den 32. deltager, med 25% af stemmerne (kun truet af Gears Of War 3 med 20% af stemmerne).

Der kan stemmes til niende kamp.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 10/01-12 18:50 
Uh, den er svær.... begge gode spil men syntes LA Nårh fortjener at gå videre da det bringer mest nyt og jeg rendte ind i en nasty fejl i DE der generede.
enfenenfenSkrevet 10/01-12 18:52 
Noire har fået min stemme
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 10/01-12 18:54 
Puha ja, jeg ville gerne give en stemme til Deus Ex da det har overrasket mig meget positivt. Men samtidig har L.A. Noire potentialet til at gøre det samme, har desværre ikke haft tid til at spille det. :!


...Faktisk er Deus Ex 3 det bedste "detektivspil" jeg længe har spillet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 10/01-12 18:54 
Deus Ex for at være lysår bedre end det forrige spil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-12 19:20 
Jeg har stemt Deus Ex pga. realismen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 10/01-12 19:31 
Blandt alle de her seriespil og efterfølgere er det eneste positive håb, at det må efterlade en lille chance for at Marvel vs. Capcom 3 er med i afstemningen, når det nu ikke var et wildcard...
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
CoreCoreSkrevet 10/01-12 19:51 
Sumez>
udvælgelsen af BF3 vil jeg ikke kommentere på, den må andre forsvare.

Men det gør de tydeligvis ikke. Og du forsvarer metoden generelt, så hvem skulle det ellers gå ud over?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/01-12 20:49 
BF3 blev jo ikke engang stemt videre. Hvis det virkelig havde fortjent en "rigtig" nominering og ikke "bare" et vildcard, ville det så ikke have tværet de andre vildcards fuldstændigt? Jeg synes ikke rigtig der er nogen sammenhæng mellem det folk brokker sig over og det de stemmer på :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 10/01-12 20:49 
Der er ingen cyborgs og robotter i 1940'erne :-(
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 10/01-12 20:59, rettet 10/01-12 21:03 
Killer Bean 2>
BF3 blev jo ikke engang stemt videre. Hvis det virkelig havde fortjent en "rigtig" nominering og ikke "bare" et vildcard, ville det så ikke have tværet de andre vildcards fuldstændigt?

Øhh...nej

Men jeg tror du mener noget andet end du skriver....
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/01-12 21:04, rettet 10/01-12 21:12 
Jeg tror bare slet ikke, jeg har forstået hvad det er i er utilfredse med :)

For jeg mener nøjagtigt det jeg skriver.

EDIT: Nej, okay. Har jeg byttet rundt på MW3 og BF3? Ikke så sært. Det er bare ét spil i mit hovede :D
AV Intelligent Terminal
PapandPapandSkrevet 10/01-12 21:09 
Det var da utroligt som BF3 skal sables ned, når det de fleste steder anerkendes som årets bedste online-multiplayer FPS. Måske det kommer sig af, at konsol-udgaverne er blevet nedgraderet i forhold til pc-udgaven? Bad Company er vel egentlig mest tænkt til konsollerne, mens Battlefield 1-2-3 altid har været en en pc-titel.

I øvrigt har jeg stemt på årets spil denne gang, Deus Ex. LA Noire er dog med helt i toppen.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
GreaseballGreaseballSkrevet 10/01-12 22:49 
Deus Ex får min stemme i denne omgang.

Heh.. Dead Island.. Kan huske at mange var helt vilde med traileren til det. Jeg syns den var skrækkelig og afholdt mig helt fra at gide spillet overhovedet.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/01-12 23:05 
Deus ex kunne have været tæt på et af årets bedste spil hvis dog bare de havde gjort det muligt at spille spillet i fuld third-person view i stedet for kun når man bruger det efterhånden skambrugte og trivielle cover system (find dog på noget nyt snart).

Det er dog stadig markant bedre end L.A Noire, som imo er halvfesent.
CoreCoreSkrevet 11/01-12 00:18 
Papand>
Det var da utroligt som BF3 skal sables ned

Det er det da heller ikke blevet, siden dets nominering. I al den omtale der har været omkring det, det sidste døgn, har der da ikke været skudt med skarpt efter det.

Papand>
Måske det kommer sig af, at konsol-udgaverne er blevet nedgraderet i forhold til pc-udgaven?

Måske, det ville ikke være første gang, det forholdte sig sådan. Men jeg selv, var nu ret glad for konsol-versionen af 2'eren, og det er mange af dets online kvaliteter, jeg savner i 3'eren.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 11/01-12 00:22 
Killer Bean 2>
MW3 blev jo ikke engang stemt videre. Hvis det virkelig havde fortjent en "rigtig" nominering og ikke "bare" et vildcard, ville det så ikke have tværet de andre vildcards fuldstændigt?

(Rettet BF til MW)
Stadig nej...eller, det ville jo så ikke være til at vide.

Men når du smider 50 Kalaha kugler, randomly i alle huller i brættet, så vil du have færre kugler i hvert hul, end hvis du fordeler dem alle sammen i to huller.

Og havde det været nomineret, ville det sikkert være oppe imod BF3, og så ville intet være sikkert.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkenDarkenSkrevet 11/01-12 01:35 
Kunne godt have tænkt mig at se BF mod MW. Det kunne man kalde en balancered seed. BF mod Skyrim var næsten slemmere end MW som wildcard... her havde MW da i det mindste en chance ;)
(Overstående skal læses som et forsøg på humor)

Vil ikke bruge så meget krudt på dette i år, da det er blevet gjort klart at den nye P:R version vil ændre tingene. Ved ikke hvorledes det sner i den nye version, men det er især seeding der gør at "favoritter" ryger ud tidligt og (hvad blev det kaldt i år?) "smalle" titler går videre grundet hvad de er seeded imod.

Jeg kunne også godt tænke mig at se en blank stemme knap, da jeg ville mene at dette var en mulighed for at vise hvad brugerne kunne se som en fejl nominering. Feedback der er til at føle på, fremfor enkelte personer der skriver på god og ondt om et given spil.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/01-12 06:29 
Den var svær. For mit vedkommende var L.A. Noire og Deus Ex begge rigtig gode spil som jeg var fanget af imens jeg spillede dem, men ikke nok til at jeg havde lyst til at vende tilbage til dem efter DLC udkom.

L.A. Noire er teknisk set et gevaldigt spring præsentation og historiefortælling som man kan håbe på bliver repræsentativt for spil i fremtiden, men desværre var det næsten for langt for sit eget bedste for det føltes en smule ensformigt til sidst.

Deus Ex er på mange måder et klassisk eksempel på et WRPG der giver spilleren et utal af muligheder man kan løse en opgave på, men ultimativt ryger i den samme faldgrubbe som det første ved at give dig de tre forskellige slutninger der er totalt upåvirket af de valg man har træffet under selve spillet.

Med valget imellem de to går min stemme til Deus Ex da det virker mere mindeværdigt når jeg prøver at huske på hvad der skete i de to spil.
SumezSumezSkrevet 11/01-12 09:43 
Jeg har nu spillet endnu videre i Deus Ex, og det er godt nok en inkonsistent oplevelse. På mange måder minder det mig faktisk om Skyward Sword - et super velgjort spil, der byder på rigtig meget charme og tydeligvis stor indlevelse fra udviklernes side, men på den anden side også besidder så mange kritikpunkter, at det ikke kan løfte sig op på det niveau det ellers ville fortjene.

Det byder flere gange på helt vilde wow-oplevelser, og når stealth-systemet fungerer, kommer man ind i et flow og føler sig virkelig ninja-sej. I sine bedste øjeblikke fører desuden det meget tankerne hen på de bedste øjeblikke i Metal Gear-serien, hvilket kun er en stor ros til Deus Ex.
Men når det ikke fungerer, er det til gengæld også bare frustrerende, og man bruger uhørt mange minutter på at sidde og stirre på load-skærme. De berømte bosskampe, der ikke tager højde for den valgfrihed der ellers er et af de grundlæggende elementer i spillet er desværre kun ét eksempel på de mange steder, spillet modsiger sig selv, og meget repræsentativt for den smag af "for mange kokke" man får hele vejen gennem Human Revolution.

Men jeg tror alligevel jeg smider en stemme på det. Ikke for lange loadetider, enaverende FPS-sektioner eller dårlige bosskampe, men for en spændende setting, imponerende åbne områder, gennemførte sidequests, velfungerende dialoger, et underholdende stealthsystem, en levende verden hvor alle overhørte samtaler og ligegyldige e-mails fungerer som veldesignede krydderier i en grad hvor ellers store serier som Elder Scrolls og GTA bør lytte lidt med ved dørene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig