X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Last Of Us fra Naughty Dog


Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/12-11 09:26 
Naughty Dog har på VGA 2011 annonceret deres kommende PS3 spil: The Last Of Us

Info: http://blog.eu.playstation.com/2011/12/11/the-last-of-us-unveiled-at-vgas

Trailer: Se hele indlægget
540 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Svar
JmogJmogSkrevet 26/07-22 21:05 
Ellers havde vi jo nok også hørt om at skuespillerne havde indtalt ny dialog eller lavet ny mocap.

Jeg forventer samme spil men i TLOU2 spilmotoren. Ændringer til gameplay regner jeg ikke med. Det ville ødelægge balancen, når det er i de samme spilområder.

Prisen er som forventet. PS4 versionen af Last of Us mener jeg også var fuld pris. Vent et par år, så får vi den gratis på PS Plus.
silverstarsilverstarSkrevet 27/07-22 09:40, rettet 27/07-22 09:43 
PS4 versionen var ikke fuld pris, den var billigere end originaludgivelsen til PS3.
Desuden indeholdt den Left Behind DLC som ikke var udgivet på fysisk medie før dette og havde også Factions multiplayer delen med.
Alt i alt indeholdt PS4 versionen ved launch langt mere value-for-money end denne nye udgivelse gør.
Jeg er stadig interesseret i at opleve PS5-versionen på et tidspunkt, men det er ikke noget der haster :-)

IGN artikel om TLoU part 1 og prispunktet de har valgt
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DunwichDunwichSkrevet 27/07-22 10:01, rettet 27/07-22 10:01 
PS4 versionen var, netop, væsentligt billigere end originalen på PS3. Jeg kan huske jeg købte PS4 udgaven i det nu hedengangne Fona, til omkring 300 kr, på udgivelsesdagen.

De 70 $ de har valgt til PS5 versionen, skal nok hurtigt blive oversat til 600 kr herhjemme. Så må de danske butikker jo se, om spillet sælger til den pris.

Mulig forudseelse: Elgiganten brænder inde med et større parti, som de ender med at sælge til et godt stykke under vejl. pris, nogle måneder efter release. Bare tænk på Game & Watch Mario og Zelda i Elgiganten, og hvordan det gik med dem.
BeanoBeanoSkrevet 27/07-22 10:21 
Jmog har ret, TLoU Remastered var prissat til fuldpris vejledende, dvs. $59 - at nogle butikker så sælger dem billigere, er helt normalt og det vil man også se med Remaken.
silverstarsilverstarSkrevet 27/07-22 10:38, rettet 27/07-22 10:39 
Det er ikke hvad IGN skriver, sakset fra artiklen:
"But back to The Last of Us, which launched for $60 nearly a decade ago. Then the remaster launched a year later for $10 less."
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 27/07-22 10:42, rettet 27/07-22 10:45 
Ikke iflg. de artikler jeg har fundet fra dengang...
https://www.eurogamer.net/the-last-of-us-remastered-for-ps4-revealed

Edit: Det kunne dog have været en placeholder pris som EG byggede det på. Så jeg kommer i tvivl nu :)
silverstarsilverstarSkrevet 27/07-22 10:52 
De sænkede prisen inden launch:

https://www.polygon.com/2014/6/22/5832024/last-of-us-remastered-release-date-preorder-price-drop-refund

https://www.mcvuk.com/business-news/publishing/sony-lowers-the-last-of-us-remastered-price-refunds-difference-to-pre-orders/
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 27/07-22 10:57 
Ok - I stand corrected :)
BeanoBeanoSkrevet 31/08-22 17:55 
DFs analyse af remake'en...
https://youtu.be/0mv0dAwPqCs
JmogJmogSkrevet 31/08-22 19:46 
Ser yderst lækkert ud.
DunwichDunwichSkrevet 01/09-22 11:18 
Det ser godt ud, men det er det samme spil. Jeg havde haft mere respekt, hvis de havde gjort det, som MS gjorde det med Halo: MCC og Halo Infinite.

Det er interessant, at set fra en forbrugers synspunkt, at man skal betale 70 $ for at støtte ND's quest for højere photorealism, når alle ved, at havde det her været et 1st party Xbox spil, så havde vi trukket på skuldrene, og hentet det på Gamepass i går aftes.

Immortality 10/10 i Edge. Gratis på Gamepass.

Gammelt spil på PS5. 70 $
SumezSumezSkrevet 01/09-22 12:23 
Enig, alle computerspil burde bare være gratis, det er nemmere for alle.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 01/09-22 13:16 
Den sved hva'.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-22 13:33 
Dunwich>
Det ser godt ud, men det er det samme spil. Jeg havde haft mere respekt, hvis de havde gjort det, som MS gjorde det med Halo: MCC og Halo Infinite.

Altså patchet i ét væk i syv år før spillene bliver færdige? Ja den slags fortjener bestemt respekt...
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 01/09-22 14:00 
Definer bliver færdige? Jeg har spillet og gennemført flere af dem, omkring launch, så der har ikke været noget graverende i vejen med dem på den måde. Og så har de i årenes løb heldigvis holdt dem opdateret og forbedret dem.

Det var lige et sidespring fra Gamepass' overlegenhed, når det kommer til genudgivelse af bla gamle spil, man frit kan hente, kontra Sony som forlanger højere end nypris for ditto flere år gammelt spil.

Det var egentligt bare det jeg opponerede i mod. I sidste ende er det forbrugerens pengepung der bestemmer og dikterer, hvad et firma kan slippe afsted med.
WehnerWehnerSkrevet 01/09-22 15:49 
Der var nu så graverende fejl, at man i visse baner ikke kunne gennemføre dem i co-op, hvilket Playkid og jeg måtte sande flere gange. Det er en lækker udgivelse nu, men det har det altså ikke altid været.

Uanset Gamepass' fortræffeligheder :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-22 15:53, rettet 01/09-22 15:56 
Dunwich>

MCC var noget broken half-assed bæ da jeg spillede det omkring launch. Online virkede stort set ikke og der var et eller andet problem der gjorde at Halo 1 eller 2 slet ikke kunne gennemføres i co-op hvis jeg husker korrekt.
I forhold til Halo Infinite er det mere åbenlyst at spillet endnu er i beta-stadiet så længe det ikke har co-op implementeret. De gjorde det heldigvis klart for forbrugeren at spillet slet ikke var færdigt til udgivelse, så det må man vel give dem lidt credit for...? :/
...tænk hvis spillet ikke var blevet udskudt i et år?! :O

Man kan tage dem i forsvar og synes at det er fint at de langsomt retter problemerne/tilføjer mangler i form af patches, men havde det ikke været meget federe for alle hvis tingene bare virkede ved udgivelsen? Master Chief Collection gav mig et dårligt førstehånds indtryk. Jeg synes ikke det er i orden at man skal finde sig i sådan noget bras som forbruger, og selvom spillet sikkert virker fint nu, så er det ikke noget jeg har lyst til at vende tilbage til igen.

Helt enig i det sidste du skriver. Jeg har heller ingen planer om at købe spillet (The Last of US) til den pris :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 02/09-22 09:55 
Åh shit ja, online i MCC var gået AWOL, det har I helt ret i :)

Til mit forsvar, så brugte jeg aldrig online delen - men det har nok været fordi den ikke virkede så.

Kan dog huske at jeg sad online med en ven, og vi desperat forsøgte at joine hinanden, til noget co-op i Halo CE, men jeg mener ikke, at vi nogensinde lykkedes med det. Mener også at vi bare gav os til at spille en pokkers masse Gears of War i online co-op på daværende tidspunkt i stedet.

Men ja, i dag, så kører MCC som en drøm, det må man give det, og online delen spiller bare.
Bede-xBede-xSkrevet 15/12-23 01:17, rettet 15/12-23 01:17 
Bede-x>Er enig med dig med service spillet. Det er meget værre, for den slags projekter suger udvikling ud af andre projekter, hvis de bliver store. De skal have content hele tiden :(

Naughty Dog er kommet til samme konklusion og har droppet service spillet. I stedet fokuseres der på nye single player titler:

In ramping up to full production, the massive scope of our ambition became clear. To release and support The Last of Us Online we’d have to put all our studio resources behind supporting post launch content for years to come, severely impacting development on future single-player games. So, we had two paths in front of us: become a solely live service games studio or continue to focus on single-player narrative games that have defined Naughty Dog’s heritage.

We are immensely proud of everyone at the studio that touched this project. The learnings and investments in technology from this game will carry into how we develop our projects and will be invaluable in the direction we are headed as a studio. We have more than one ambitious, brand new single player game that we're working on here at Naughty Dog, and we cannot wait to share more about what comes next when we’re ready.

https://www.naughtydog.com/blog/an_update_on_the_last_of_us_online

Det er rigtig gode nyheder, selv om det selvfølgelig er hårdt for dem, der har arbejdet på service spillet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-23 07:23 
Ja det var da fantastisk nyt :) Man kan håbe at det betyder at Sony trækker bremsen med hensyn til live service-spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/12-23 09:14, rettet 15/12-23 09:14 
Helt generelt er det godt nok en ekstremt positiv nyhed at et så stort firma vurderer at det er mere økonomisk forsvarligt at fokusere på single player spil, end alt det GAAS gas. Ikke så meget for Naughty Dog specifikt, men for industrien som helhed.

Jeg er ikke vild med "narrative games" formuleringen, men det er selvfølgelig heller ikke nogen overraskelse, i forhold til hvor stor succes Naughty Dog har haft med Uncharted og TLOU. Det ville bare være fedt hvis de brugte deres talenter til at lave rigtige computerspil i gen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-23 09:41 
Enig. De er dygtige til at fortælle historier, men gameplayet halter gevaldigt i både Last of US og Uncharted.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 15/12-23 12:55, rettet 15/12-23 12:55 
Lad bare Naughty Dog fortsætte med det de gør bedst - at fortælle historier med lidt basic gameplay snoet ind i mellem.
.. og lad så feks. Housemarque gøre det de har gjort bedst siden Amiga dagene - stærkt gameplay uden historie :D
j/k
SumezSumezSkrevet 15/12-23 13:23 
Hvis folk er glade for det, så skal de have lov til det, og det samme gælder iøvrigt for live service spil - jeg snakker udelukkende for mine egne interesser. :)
Hvis jeg vil have en god historie, så er det i hvert fald ikke et Naughty Dog spil jeg sætter på :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 15/12-23 13:25, rettet 15/12-23 13:26 
Konsolkongen>
Enig. De er dygtige til at fortælle historier, men gameplayet halter gevaldigt i både Last of US og Uncharted.

Hvordan halter gameplay, synes du?

IMO er det nærmest 1:1 gameplay og styring, som i Gears of War. Hide behind chest high walls og skyd folk og sådan, i Uncharted spillene.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-23 14:12, rettet 15/12-23 14:15 
Dunwich>
Hvordan halter gameplay, synes du?

IMO er det nærmest 1:1 gameplay og styring, som i Gears of War. Hide behind chest high walls og skyd folk og sådan, i Uncharted spillene.

De to spil føles slet ikke ens. Det er måske grundlæggende det samme set udefra, men Gears føles tungt og med relativ langsom movement. Uncharted er derimod floaty, og man snapper ulogisk rundt til al muligt geometri når man prøver at gå i cover. Kontrollen er desuden unødigt underlig og strider mod standarden for skydespil. Det gælder også for Last of US.

Gears fungerer efter min mening godt, mens Uncharted fungerer ret skidt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 15/12-23 15:21 
Det er spøjst, at de ikke bare udgiver det som en mindre ambitiøs multiplayermode, sådan som originalen havde Factions. Den har jeg hygget mig meget med, uden løbende opdateringer. Men de har nok blæst det for stort op og forventede at kunne tage mange penge for det.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
DunwichDunwichSkrevet 15/12-23 16:01 
Konsolkongen>
De to spil føles slet ikke ens. Det er måske grundlæggende det samme set udefra, men Gears føles tungt og med relativ langsom movement. Uncharted er derimod floaty, og man snapper ulogisk rundt til al muligt geometri når man prøver at gå i cover. Kontrollen er desuden unødigt underlig og strider mod standarden for skydespil. Det gælder også for Last of US.

Gears fungerer efter min mening godt, mens Uncharted fungerer ret skidt.

Okay, så du kan bare ikke finde ud af styringen i Uncharted ;)

Jeg vil medgive, at der var noget med måden man skulle vælge og kaste håndgranater på, i Uncharted, som jeg skulle vænne mig til dengang, men efter jeg havde vænnet mig til det, gik det ret smertefrit.

Det der med at snappe til anden geometri, sker af og til også i Gears.

En ven og jeg er ved at gennemspille Gears 2 igen, og det spiller bare som det altid har gjort; Det er en straight up og ret ukompliceret 3rd person shooter med tilgængelig styring, uden de store dikkedarer.

Uncharted kræver lige lidt mere tilvænning, og det er så lang tid siden jeg sidst spillede dem, at jeg efterhånden kun kan huske alt det gode ved det originale spil, som var det jeg spillede mest. Jeg var helt komfortabel med styring osv i det, efter få minutter.
BeanoBeanoSkrevet 15/12-23 18:36 
Bede-x>
Naughty Dog er kommet til samme konklusion og har droppet service spillet. I stedet fokuseres der på nye single player titler ...

Dagens bedste nyhed. Tak til Bungie, og sikkert ND toppen, for at sige fra overfor Ryan og Hulst :D

Bare trist de har spildt så meget tid og resurser på de projekter.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-23 19:55, rettet 15/12-23 19:57 
Dunwich>
Okay, så du kan bare ikke finde ud af styringen i Uncharted ;)

Det kan nok ikke udelukkes at det er forklaringen ;D

Jeg husker Uncharted 2 som virkelig solid. Må prøve PS4-udgaven engang i nær fremtid :)

Beano>
Dagens bedste nyhed. Tak til Bungie, og sikkert ND toppen, for at sige fra overfor Ryan og Hulst :D

Bare trist de har spildt så meget tid og resurser på de projekter.

Jeg håber, sikkert naivt, at det trænger igennem til Sega der er ved at lave GAAS ud af Jet Set Radio og Crazy Taxi. Kunne være fantastisk med nye spil i de serier, men sådan som de er fremstillet lyder det ikke lovende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 15/12-23 20:50 
Konsolkongen >

"Det kan nok ikke udelukkes at det er forklaringen ;D"

Vi bliver jo ældre; Vi har slet ikke de færdigheder mere, i spil, som vi havde engang og ender nok med at må erkende, at om få år, står den bare på Easy Mode i alle spil og ellers håbe på at man kan quicksave sig igennem det meste alligevel ;)

Uncharted 2 BTW - enig, det var lige det mere raffineret i styring osv, og spillede bedre end originalen. Det er også sådan jeg husker det.
JmogJmogSkrevet 16/12-23 20:01 
Last of Us 2 synes jeg har ganske fremragende styring. Her føles det ikke som om noget af det cinematiske går udover styring og funktionalitet. Det hele passer fremragende sammen.
SumezSumezSkrevet 17/12-23 12:54, rettet 17/12-23 12:55 
Et spil skulle også meget gerne være mere end dets "styring".
Jeg spillede Uncharted 3 så nyligt som sidste år, og det er godt nok et usselt spil. Huskede 2'eren som meget bedre, men kan godt være jeg ville se anderledes på det med friske øjne.
Det har ikke noget med styringen og spillets mekanikker at gøre, de fungerer fint. Det bliver bare aldrig nogensinde brugt til engagerende gameplay - klatredelen er så hjernedød som den altid har været, og skydesekvenserne er bare virkelig, virkelig dårligt designet.

The Last of Us 2 fungerer langt bedre som et spil, der er faktisk mange fine idéer der går godt i spænd med hinanden, og det var på alle måder et stort skredt fremad i forhold til 1'eren, både ift. gameplay og historie.
Mit eneste rigtige issue med det, er at gameplayet som i de andre post-Jak Naughty Dog spil stadig primært eksisterer som en drivkraft til at binde spillets verden sammen, og lede spilleren gennem historiesekvenserne, og ikke har vildt meget at byde på som et selvstændigt *spil*. Igen, som jeg sagde tidligere, det er bare min egen smag - hvis jeg vil have en god historie, så synes jeg at jeg får meget mere ud af at se en god film.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-23 17:09, rettet 17/12-23 17:21 
Styringen kan sagtens have negativ indflydelse på et spil. Prøv at se vurderingerne for Red Dead Redemption 2. Det spiller forfærdeligt og næsten alle er enige om at spillet have været bedre med ordentlig kontrol. Jeg droppede det af samme grund.

Jeg kan ikke forstå hvorfor Rockstar og i mindre grad Naughty Dog prøver at genopfinde den dybe tallerken og lave kontrol der strider mod etablerede standarder. Det er irriterende at skulle vende sig til.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/12-23 09:31, rettet 18/12-23 09:32 
U3 styringen var forfærdelig ved launch på PS3, det hæmmede klart oplevelsen. Det blev dog senere patched, men om det blev helt ok ved jeg ikke da jeg gennemførte før patchen.
Ifm. Nathan Drake Collection på PS4, blev styringen i alle tre spil revideret og forbedret yderlige, det gjorde en markant forskel for etteren og treeren kan jeg huske. De 60fps hjalp naturligvis også.

RDR2 med strammere styring og 60fps vil klart gøre spillet bedre.
JmogJmogSkrevet 18/12-23 18:10 
RDR2s problem er at animationerne er alt for lange. Ja, det er mere realistisk, men det er ikke sjovt at styre.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-23 18:28 
Også at inputlaggen er usædvanlig stor og at button mapping er virkelig dårlig. Alt gøres med R2, for eksempel kommer man nemt til at skyde folk i stedet for at snakke med dem.
Det er irriterende med spil der er sådan, for de er ikke pick up and play. Hvorfor skal man bruge tid på at lære en helt anden type kontrol når andre spil i samme genre har gjort det rigtigt i årevis?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 20/12-23 09:38, rettet 20/12-23 21:24 
Jeg var vild med det første Red Dead Redemption. Fremragende spil.

Kan være jeg har glemt hvordan det var at styre, men jeg blev virkelig overrasket over hvor uintuitivt alting var i RDR2 da jeg gik igang med det. Jeg gik fuldstændigt død efter et par timer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-23 10:02 
Jeg havde heller ikke de store problemer med det første RDR.

Et halvt års tid før RDR2 udkom købte jeg tre eksemplarer af RDR Undead Nightmare til 360 (20kr/stk) så jeg og to kammerater kunne spille multiplayer-indholdet i co-op hjemme hos mig. Sigtet er ikke super godt og er hovedsageligt snap on autoaim, men spillet styrer alligevel på alle tænkelige måder bedre end toeren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 20/12-23 10:46 
Jeg har brugt november på at grinde mig igennem det første spils multiplayer, så jeg nu kun er et par levels fra et Platinum, der nu har været 13 år in the making :) Har dertil lagt 200 timer i 2'eren (ikke online) og har ikke været frustreret over hverken styring eller lange animationer.

Jeg synes, det er svært at sammenligne de to spil. Det første er nærmest et arkadeskydetelt med heste på speed, mens det andet går efter realisme og dermed er sløvere.
Jeg ville nok foretrække en mellemting, men nyder begge dele og kan sagtens veksle mellem dem.

Har også været alt igennem fra Naughty Dog, uden besvær, omend jeg meget gerne vil slippe for nogensinde at skulle klatre i et spil igen (på nær BOTW).
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
540 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig