X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNES-spørgsmål?


Svar
nerosnerosSkrevet 28/03-11 18:35, rettet 28/03-11 18:36 
Hvis man nu engang i fremtiden gerne vil have en ny SNES hvad skal man så gå efter. En JAP eller US model?
Bashful Neophyte
65 emne(r).
1 2 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 28/03-11 18:35, rettet 28/03-11 18:36 
Hvis man nu engang i fremtiden gerne vil have en ny SNES hvad skal man så gå efter. En JAP eller US model?
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/03-11 18:46, rettet 28/03-11 18:49 
Køb en US.

US snes kan afspille både us og jap spil uden nogen form for converter, det kræver bare man knækker/klipper/filer nogle små plastik dimser af.

Jeg ved ikke om en jap snes også kan afspille US spil, men under omstændigheder er det noget mere omfattede at 'modde' cartridge indgangen på en jap snes til at kunne tage US cartridges end omvendt.
SumezSumezSkrevet 28/03-11 19:06 
Til gengæld er en US model åndssvagt grim :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 28/03-11 19:11, rettet 28/03-11 19:12 
Azzkikr>
Køb en US.

US snes kan afspille både us og jap spil uden nogen form for converter, det kræver bare man knækker/klipper/filer nogle små plastik dimser af.

OK tænkte nok vi var ude i den slags ;-) Ja US modelen vinder ikke som den flotteste konsol nogensinde!

Nogen der ved om en JAP model kan afspille US spil så?
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/03-11 20:18, rettet 28/03-11 20:18 
Det kan den godt, med undtagelse af nogle spil med DSP chip (SFX).

Men som sagt så er det ret omfattende at modde en jap maskine til det. US spil er fysisk større end jap/pal spil, dvs for at få US spil til at passe ned i en jap maskine skal du skære maskinen op for at spillene kan passe ned i maskinen.

Porten på en US maskine er derimod så selvfølgelig stor nok til at tage de fysisk mindre jap spil, der sidder bare 2 små tapper nede i cartridge porten som skal rives af, hvilket tager cirka 3 minutter.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-11 20:20 
Man kan få en simpel adapter så man kan bruge US spil på en JAP maskine. Jeg gik selv med tanken om at købe en US fordi det var det letteste. Men så fik jeg set min kammerats US i virkeligheden og den er noget af det grimmeste jeg nogensinde har set :(

Jeg køber en JAP når jeg skal ha' en igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/03-11 20:52 
Det kan man ja, men er en US maskine virkelig så grim at man gider til at købe ekstra udstyr? Jeg gør ikke i hvert fald :P

Jeg synes ikke US SNES er specielt meget grimmere end en pal SNES/SFC, desuden skal jeg jo spille på den og ikke gå i seng med den så jeg er faktisk ret ligeglad :P

Mange SNES/SFC convertere og adaptere er forøvrigt også af uhørt ringe kvalitet så det kan godt betale sig at købe et par stykker hvis man går den rute.
nerosnerosSkrevet 28/03-11 21:00 
Er det sådan en adapter/converter i snakker om:
http://cdn2.iofferphoto.com/img/item/138/043/143/AekG0tpLlp7J1V3.jpg

Jeg har en af salgsen selv godt nok står der ikke noget på den som man kan se på billedet.

Skal jeg være ærlig ville jeg ikke have noget imod at købe en US model.
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/03-11 21:11 
Ja hvis der kun er en 1 cartridge port i den du har så er det en en converter til at omgå det 'plastik' lockout der er imellem SFC <-> US SNES.

Hvis der er 2 cartridge ports, så er det adapter til kunne spille enten pal spil på us/jap eller spille jap/us på pal.
nerosnerosSkrevet 28/03-11 21:21 
Der er to cartridge ports i min. Jeg købte den for lang tid siden da jeg ville spille mit Undercover Cops i Jap, men det er så lige et af de få spil som ikke understøtter den slags adapter :-/ Har aldrig fået det spillet endnu!!!
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 29/03-11 02:03 
Jeg synes du burde gå efter en SFC. Det er vel alligevel kun et fåtal af US titlerne du i sandhed orker?

I denne sammenhæng kunne jeg faktisk godt tænke mig at vide, om det er muligt at udskifte/bytte print fra et US cartridge til et JAP? F.eks købe Final Fantasy III (VI) i US, derpå tage selve printet ud og smide det i JAP Final Fantasy VI hylster. Jeg har gjort det ved flere Genesis/JAP MD spil og det har der ikke været nogen problemer med.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-11 02:13 
Det mener jeg bestemt du kan :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/03-11 02:56, rettet 29/03-11 03:02 
Hvis du står at skal købe en SuFami, så har du en undskyldning for at købe Super Back to the Future 2 :)

http://www.youtube.com/watch?v=m0kdKbKcUUo

Ikke lige min type spil, men det er da en flot platformer.
nerosnerosSkrevet 29/03-11 09:42 
Haha! Det kendte jeg ikke :-)

Ja i har nok ret jeg køber sku en SFC når tid er.
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/03-11 11:33 
SFCs controllernes ledninger er også lidt kortere... :=)....
Hoid to colony C05 where the computer is...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/03-11 13:43, rettet 29/03-11 16:02 
Alf81>
Det er vel alligevel kun et fåtal af US titlerne du i sandhed orker?

Det er vel en fordel at kunne forstå teksten? Især hvis man vil spille RPG's. Slap af med jap snobberiet.

Hvorfor skal folk altid rådes til at købe jap ligegyldigt om det rent faktisk er en ringere løsning eller ej. Det er jo fuldstændig latterligt.
nerosnerosSkrevet 29/03-11 15:43, rettet 29/03-11 15:44 
Det er da rigtig nok man ikke kan spille RPG's på en Jap, men på den anden side så kan jeg jo altid afvikle PAL spil med min adapter ;-)

Jeg har faktisk ikke den store viden om hvor forskellig de to spil biblioteker er hvad endten man kører US eller JAP?

Det er vel faktisk MEGET afgørende for mig! Sådan som jeg kender spilmarkedet er næsten alt bedre i Jap når jeg tænker på Megadrive og Saturn.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 29/03-11 15:49, rettet 29/03-11 15:50 
Jeg vil ikke mene der findes forfærdeligt mange bemærkelsesværdige jap-only spil til SNES. Og hvor MegaDrive og Saturn typisk er meget arcade-prægede konsoller, bærer SNES'en meget præg af spil der ofte er lidt mere teksttunge. Men det er jo også en smagssag. Til gengæld er der mange titler der er en del billigere i Jap-udgaverne. Det er i hvert fald meget nemmere at finde dem med intakt spilæske i Jap, ligesom deres boxart også plejer at være langt federe. :P Mega Man (X)-spillene er et perfekt eksempel på alle tre pointer. :)

Det er dog nok kun RPG'er (som generelt ikke findes i EU) der er decideret "uspillelige" i jap-udgaverne.

Men altså, Jeppe fiksede mig en regions- og frekvens-switch på min gamle EU SNES til et SSKT på et tidspunkt, det var vist et relativt hurtigt indgreb, og så behøver man ikke bekymre sig mere om den slags.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 29/03-11 19:03 
OK! :-)

Findes der en god side på nettet med info og reviews af SFC/SNES spil?
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 29/03-11 20:10, rettet 29/03-11 20:27 
Jeg ville bruge Mobygames.com. De har en funktion a la Gamerankings, og der er typisk flere anmeldelser, når det drejer sig om ældre spil.

EDIT: Mobygames er i øvrigt bedst, hvis man kender titlen på et spil. Deres "toplister" er ikke så lange.
nerosnerosSkrevet 29/03-11 20:22 
Jeg tænker mere på en side ligesom Segagaga Domain eller Sega-16.com. Jeg har selv googlet det rundt lidt men ikke fundet noget der ligner. Kan det virkelig passe?
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 29/03-11 20:27 
Ja, havde overset du også skrev info. Eller det regner jeg med du mest skal bruge den til - én kilde til anmeldelser er jo ikke meget ;)

Mobygames er i øvrigt også bedst, hvis man kender titlen på et spil.
nerosnerosSkrevet 29/03-11 20:32 
jaes>
Mobygames er i øvrigt også bedst, hvis man kender titlen på et spil.

Ja det har du nok ret i. Jeg ville gerne gå sådan lidt på opdagelse i et evt. SFC spil bibliotek...hvis det altså findes. P:R her kan jo godt bruges men der er ikke så meget info desværre :-/
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 29/03-11 21:05, rettet 29/03-11 21:11 
Fordi man kan vælge meget præcist, hvilken type spil, der skal vises, kan Mobygames godt bruges som udmærket kilde til inspiration. Altså så længe man ikke behøver at se karakterer på resultatlisten.

Prøv deres "Game Browser"-funktion i menuen øverst. Der er beskrivelse, udgivelsesinfo, anmeldelser, brugervurderinger m.m. under hvert spil.

EDIT: Ikke alt info står på hovedsiden til hvert spil - tjek "Rap Sheet" i venstre side for alle muligheder.
nerosnerosSkrevet 29/03-11 21:38, rettet 29/03-11 21:50 
Ok jeg prøver det.

Jeg fatter bare ikke der findes noget bedre?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 29/03-11 22:15 
Jeg kan helt klart anbefale HG101, hvis du ikke allerede kender den. De spreder sig godt nok ud over alle platforme, fra arcade til PS2, inkl. både Nintendo og Sega, men synes de er gode til at dække en masse spændende spil, med faktuelle beskrivelser af titler og serier, uden at være deciderede kritikere. Der er både klassiske titler og skæve originaler, og synes tit man finder noget man har overset i farten.

http://www.hardcoregaming101.net/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/03-11 22:43 
Ja HG101 er glimrende, men problemet med siden er at man ikke kan liste titlerne efter system så man er nød til at lede det hele igennem hvis ikke lige man ved hvad man leder efter.
nerosnerosSkrevet 29/03-11 23:11 
Tror jeg har været inde på HG101 før, men kender den ikke godt nok endnu. Tak for det :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 04/04-11 09:05 
Jeg har fundet en side som sælger et Mini/Junior SNES system, PAL + 50/60hz switch http://www.robwebb1.plus.com/snes/snes_hard.htm

Men jeg kender intet til en Mini/Junior SNES, og jeg går ud fra at det ikke er fra Nintendo dem selv, så ved ikke om det er en god ide at købe? Det gode ved den er at den er regionsfri :-)

Kan i anbefalde at købe den, eller er det noget man skal holde sig langt fra og købe en rigtig SNES/SFC?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 04/04-11 09:11, rettet 04/04-11 09:11 
Den ligner den amerikanske model 2 fuldstændig, men det der "SUPER PLAYERS" logo der står udover det hele er en klam ripoff af Nintendos eget SNES-logo.
Meget underligt at de har kunnet efterligne casingen så godt, og joypad'et ligner også fuldstændig det originale, bare uden logo! (men er et japansk/europæisk i stedet for et amerikansk), så man kunne godt lokkes til at tro at det bare er et modificeret originalt system som de har plastret nogle nye logoer på, men prisen antyder noget andet.

edit: AV- og controller- connectors ser også originale ud. Meget mystisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 04/04-11 09:24, rettet 04/04-11 12:23 
Ja logo'et hedder vist "Super Players"! Den er ihvertfald mere billig end hvad de koster på ebay!!!

Jeg har skrevet til dem om systemet så må vi se hvad de skriver tilbage ;-)

Edit: og de svare så at den ikke er real SNES.

Jeg kunne dog godt fristes til at købe den nu da den er regionsfri..
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 04/04-11 14:09, rettet 04/04-11 14:17 
Hvis man køber en SFC og vil kører et RGB signal på den. Er det så selve konsollen der skal moddes om eller kan man nøjes med kun at modde RGB kablet?

PÅ dette forum skriver de man ikke behøver at modde noget som helst:
http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?t=38118

Passer det?
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/04-11 14:33 
Intet skal ikke moddes :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 04/04-11 14:38 
En SFC/SNES understøtter RGB som standard (med undtagelse af US model 2), og hvis du bruger et SNES RGB kabel, fungerer det out of the box.
Vil du bruge et GameCube RGB kabel kræver det dog at du modder kablet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 04/04-11 14:58, rettet 04/04-11 14:58 
Sejt så skal jeg bare finde et originalt RGB til SFC ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 04/04-11 15:03 
Kabel-moddet er ellers supernemt - det er nok nemmere at finde et RGB-kabel til GC.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 04/04-11 15:05 
OK :-)
Bashful Neophyte
amnesiaamnesiaSkrevet 04/04-11 15:15 
Skal også prøve at have mine originale nintendo gamecube rgb scart kabler åbnet, som jeg fik i weekenden. Det ene jeg har i brug nu fungerede out of the box, hvilket ikke helt svarer overens med hvad der står på mmmonkey siden.

Mystisk..
Græsset ER grønnere på den anden side!
SumezSumezSkrevet 04/04-11 15:24, rettet 04/04-11 15:24 
Det er ikke unormalt at støde på kabler der virker til både GameCube og SNES out of the box (på samme måde som de fleste lavet til SNES nok gør), det er kun Nintendos egne, originale GC-RGB-kabler du kan være sikker på at skulle modde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
amnesiaamnesiaSkrevet 04/04-11 15:29 
Sumez>
Det er ikke unormalt at støde på kabler der virker til både GameCube og SNES out of the box (på samme måde som de fleste lavet til SNES nok gør), det er kun Nintendos egne, originale GC-RGB-kabler du kan være sikker på at skulle modde.

Det er netop fordi det er originale gamecube rgb scart kabler, at jeg undres.
Græsset ER grønnere på den anden side!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-11 16:11 
neros>
Sejt så skal jeg bare finde et originalt RGB til SFC ;-)

Japansk RGB21 er ikke det samme so europærisk Scart. Altså skal scart-enden (den der går i dit TV) moddes om før det virker. Men så virker det også helt fint :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 04/04-11 17:30 
Ok siden her sælger nogle scarts som skulle kunne bruges på en SFC i Pal land. Sådan forstår jeg det ihvertfald.

Nede sådan midt på siden:
http://www.robwebb1.plus.com/snes/snes_hard.htm
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-11 17:40 
Yes det er bare sådan et du skal have fat i :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 04/04-11 17:49 
Sådan endelig :D
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/04-11 19:13 
Jeg havde et RGB fra Game og Gamestop til min SFC uden det var moddet, det var da RGB signal jeg fik? Er ikke helt med :=S
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-11 19:17 
Jo det har det været :) Jeg snakker kun om forskellem mellem Japansk RGB21 og alm Scart:

http://www.gamesx.com/avpinouts/rgb21pinj.htm
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/04-11 19:28 
Nå ok :=))
Hoid to colony C05 where the computer is...
ChronoChronoSkrevet 06/05-11 21:00 
Nogen som har prøvet dette switchless mod? Lyder ret smart.

http://blog.wolfsoft.de/?p=603
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/05-11 21:13 
Det bygger på det her Saturn-mod:
http://seb.riot.org/saturnmod/

Det har jeg i min Saturn og det fungerer ret godt. Eneste minus er at den defaulter til 50Hz hver gang med skifter til EU, så man skal skifte til 60 bagefter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/05-11 10:23, rettet 07/05-11 10:25 
Har du sat chippen i en sokkel? Det ser ikke ud til at være et voldsomt kompliceret program, der skal proppes i den, og jeg har tilfældigvis en PIC-brænder, som jeg ikke rigtig har fået brugt endnu, liggende. Tror, jeg rimelig hurtig kan få lavet en chip, der har en ekstra EU/60Hz region :)
AV Intelligent Terminal
65 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig