X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Minecraft


Svar
ChronoChronoSkrevet 22/09-10 21:17, rettet 13/11-11 18:31 
Jeg har brugt de sidste to aftener på at spille Minecraft - et af de mest fascinerende spil i lang tid. Det ligner noget som er 15 år gammelt, men du kan gøre alt det du ville ønske du kunne i alle andre spil. Sådan næsten da :)

Officiel side: http://www.minecraft.net/

Jeg synes det er he... Se hele indlægget
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/11-10 15:19 
Som Sumez også kommer ind på, er det langt smartere at vente med at rette alle de små bugs indtil spillet har fået sit endelige indhold. Ellers ender man bare med at skulle rette alt, alt for mange bugs. Så længe spillet ikke er nået Final v.1.0, skal folk bare flette arret og være glade for alt det, som rent faktisk virker :)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 01/11-10 15:27 
Men når man har betalt for det, er det vel fair nok at have en mening om det.
SumezSumezSkrevet 01/11-10 15:30 
Det du har betalt for er jo strengt taget en preorder. Han har ikke noget ansvar overfor folk der spiller spillet i alpha. Man er jo lidt selv uden om det når man ER indforstået med at spillet er i alpha-stadiet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 01/11-10 15:31, rettet 01/11-10 15:34 
Jo, men derfor kan man vel godt tillade sig ytre sig om hvad man mener der skal fokuseres på. Da noget underligt noget at man bare skal "lukke arret" når der er smidt penge på bordet.
SumezSumezSkrevet 01/11-10 15:47, rettet 01/11-10 15:48 
Spillet er stadig under udvikling,

Hvis du går ud og forudbestiller Dragon Age 2 betyder det da heller ikke at du automatisk kan bestemme hvem slutbossen bliver.

Selvfølgelig må du sige din mening, men omvendt har du heller ikke noget krav "fordi der er smidt penge på bordet".

Hvis du nogensinde har prøvet at udvikle et program/spil, ved du at der er fremgangsmåder der er bedre end andre, og at slutbrugeren ikke nødvendigvis har noget forstand på hvad der er smartest.
Hvorfor ikke i stedet være glad over at hell-dimensionen og biomes endelig er kommet, samt nye bloktyper og monstre? Notch har virkelig gjort et godt stykke arbejde med denne her update.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 01/11-10 15:55 
Det kan godt være man har en mening og man må vel så gar også ytre den. Men man har betalt for det færdige spil (og til en god pris for at pre-order). Hvis man ikke kan lide den fart spillet bliver udviklet i, så kan man bare lade det ligge til det er færdigt udviklet.. ellers skulle man have ladet være med at købe noget som man vidste stadig var i alpha.

Det er lige som at signe op til beta tests (andre spil, især mmo) og så brokke sig over tilstanden af spillet, istedet for bug reporte som jo rent faktisk er det man melder sig til.

Hvis folk's "mening" om ting de ønsker rettet, blev fremført som andet end bare brok, så ville responsen, her og andre steder, nok også være en anden. :P
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BeanoBeanoSkrevet 01/11-10 15:59, rettet 01/11-10 16:00 
Sumez>
Spillet er stadig under udvikling,

Hvis du går ud og forudbestiller Dragon Age 2 betyder det da heller ikke at du automatisk kan bestemme hvem slutbossen bliver.

Har jeg aldrig påstået - jeg taler om at ytre sin mening på et forum. Ikke noget om at "kræve" noget. Det kan også kun være i Notch's egen interesse at folk giver deres mening til kende - bare så længe det gøres høfligt og sagligt.

Købet af Minecraft kan forøvrigt ikke sammenlignes med forudbestilling - dette er køb af et ufærdigt spil til halv pris. Der kommer ikke nogen "efterregning" når det endelige spil lander :)


Sumez>
Hvis du nogensinde har prøvet at udvikle et program/spil, ved du at der er fremgangsmåder der er bedre end andre, og at slutbrugeren ikke nødvendigvis har noget forstand på hvad der er smartest.

Laver faktisk ikke andet og lytter altid til brugerønsker - også under en alpha/beta-fase - bare så længe det er høfligt og man ikke laver DoS angreb for at presse mig :)
SumezSumezSkrevet 01/11-10 16:00, rettet 01/11-10 16:00 
Darken>
Hvis folk's "mening" om ting de ønsker rettet, blev fremført som andet end bare brok, så ville responsen, her og andre steder, nok også være en anden. :P

Uden tvivl. Problemet er at der ikke findes noget fornuftigt konstruktive argumenter på hvorfor Notch burde gå i gang med at rette og bugfixe ting som i princippet hører til i Beta, det eneste der driver folk er deres egoistiske ønsker. :)

Rent bortset fra det er Beta efter sigende ikke så langt væk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/11-10 16:15, rettet 01/11-10 16:52 
Beano>
Da noget underligt noget at man bare skal "lukke arret" når der er smidt penge på bordet.

Der er da ikke nogen grund til at påpege fejl og mangler, man VED bliver rette på et senere tidspunkt. Jeg tror, det er det her tidsfænomen, hvor 5 min. i IT-industrien svarer til 1000 år i den virkelige verden, der spiller ind. Folk er bare unødvendigt utoldmodige :D
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 01/11-10 16:56 
Killer Bean 2>
Der er da ikke nogen grund til at påpege fejl og mangler, man VED bliver rette på et senere tidspunkt.

Jo hvis man håber det kan påvirke prioriteringen. Hvis en masse folk påpejer at en bestemt feature er vigtigt for dem, så kan det jo være Notch opprioriterer netop det - selvom det måske ikke er mest optimalt udviklingsmæssigt :)
DarkenDarkenSkrevet 01/11-10 17:23 
Og det er så der hvor man som udvikler bør/skal træde i karakter og priotere efter hvad der er bedst for spillet/udviklingen, istedet for at prøve at efterkomme alle folks ønsker. Netop at føje alpha/beta testere istedet for at samle information ind og så drage egne beslutninger, ville typisk betyde længere udviklings tid, samt sandsynlighed for større bug-hunt på langt sigt (som andre har nævnt).

Jeg synes det er flot ene mand ikke blot pludselig stå med en salgs success, men også at holde hovedet koldt og træffe sine egne beslutninger, istedet for at gå i panik og prøve at tilfredsstille alle folks ønsker.

Men vi kan godt være enige om at hans ugelige opdateringer har gjort folk alt for forventende.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RuneSPRuneSPSkrevet 01/11-10 17:53 
Har ikke prøvet "spillet", men synes nu det er meget imponerende (af mangel på bedre ord) at ham gutten her som har lavet en 16 bit ALU deri.

http://www.osnews.com/story/23845/Working_16bit_ALU_Implemented_in_Minecraft

Enterprise er også meget imponerende

http://www.youtube.com/watch?v=kn2-d5a3r94&feature=player_embedded
BeanoBeanoSkrevet 01/11-10 18:07, rettet 01/11-10 18:16 
Darken>
Og det er så der hvor man som udvikler bør/skal træde i karakter og priotere efter hvad der er bedst for spillet/udviklingen, istedet for at prøve at efterkomme alle folks ønsker.

Og igen - jeg har aldrig påstået at han skal "efterkomme alle folks ønsker" men kigge lidt på hvad der er af feedback og tage det med i overvejelserne når der prioriteres. Det syntes jeg selv er en ganske naturlig del af en udviklingsprocess - kigge på ens egen ideer/tanker og samtidig tage brugernes behov/ønsker med også. Finde en ballance. Derfor syntes jeg ikke feedback er overflødig eller irrellevant.
Der er Suggestions og Wish-list områderne på det officielle Minecraft forum (som han selv skriver han læser), så man kan da håbe ens feedback når ham der.
HeroldHeroldSkrevet 01/11-10 18:21 
Darken>
Og det er så der hvor man som udvikler bør/skal træde i karakter og priotere efter hvad der er bedst for spillet/udviklingen, istedet for at prøve at efterkomme alle folks ønsker. Netop at føje alpha/beta testere istedet for at samle information ind og så drage egne beslutninger, ville typisk betyde længere udviklings tid, samt sandsynlighed for større bug-hunt på langt sigt (som andre har nævnt).

Jeg synes det er flot ene mand ikke blot pludselig stå med en salgs success, men også at holde hovedet koldt og træffe sine egne beslutninger, istedet for at gå i panik og prøve at tilfredsstille alle folks ønsker.

Men vi kan godt være enige om at hans ugelige opdateringer har gjort folk alt for forventende.

Problemet ligger jo i at han har frigivet spillet til folk - så må han også tage det ansvar der følger med. Der er jo ikke tale om at han skal sidde og rette de små ting, men at sørge for at spillet fungerer bare nogenlunde i multiplayer, før han smider opdateringer med alt muligt andet ud, dét synes jeg ikke er urimeligt. Hvis han retter en eller to ting, så har han formået at crowdcontrolle nok til at han kan tilføje alle de latterlige græskar, som han har lyst til.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 01/11-10 19:53 
I får Jeres vilje, læs den seneste update:
http://notch.tumblr.com/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/11-10 20:02 
Vildeste lange tråd til det her spil!!! Det må jo være verdens vildeste spil der nogensinde har rørt jordens overflade :D
Bashful Neophyte
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 01/11-10 20:20, rettet 01/11-10 20:20 
neros> Det må jo være verdens vildeste spil der nogensinde har rørt jordens overflade :D

Ja, det er præcis sådan det forholder sig : D
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
HeroldHeroldSkrevet 01/11-10 20:33 
Sumez>
I får Jeres vilje, læs den seneste update:
http://notch.tumblr.com/

Win!

Don't get me wrong. Jeg elsker spillet - jeg vil bare gerne have to ting ordnet, så jeg kan have det sjovt med mine venner... og vi har det altså ikke sjovt, hvis vi ikke er bange for monstrene :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 01/11-10 21:20 
Herold>
... og vi har det altså ikke sjovt, hvis vi ikke er bange for monstrene :D

You need to go 3D zhen !!!
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 01/11-10 22:38 
Andre end mig der har været i helvede/Nether endnu?

Udover at være nightmare fuel af værste skuffe er det også alt for svært for mig. Som udgangspunkt startede jeg med at bygge et lille fort med en infinite water source i, så jeg kunne gemme mig fra ghastsne, men jeg nåede ikke at lægge mere end fem sten før der allerede var to af slagsen der havde fundet mig, og deres skud sætter ikke kun (evindelig) ild til alting, men eksploderer dem også. Så pludseligt var terrænnet umuligt at bevæge sig rundt i mens min figur bogstaveligt talt brændte op i helvede.

Tanken er vist ikke at man skal nå at udforske, bygge eller mine særligt meget, men bare spæne derudaf til den næste portal man kan finde, eller?

Husk iøvrigt at tage et fyrtøj med. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 08/11-10 11:40 
pænt vildt...

http://whopperohyeah.com/overviewer/
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
MarcusMarcusSkrevet 08/11-10 13:25 
Killer Bean 2>
Cool, så tror jeg bare jeg forsøger mig med et par af dem til £1 incl. fragt, man kan få på eBay :)
Forsøgte du dig med dem? Virkede de dertil?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/11-10 13:27, rettet 08/11-10 13:29 
GrillBillerDK>
pænt vildt...

http://whopperohyeah.com/overviewer/


Sygt nok. Er det en multiplayer world?

Marcus>
Killer Bean 2>
Cool, så tror jeg bare jeg forsøger mig med et par af dem til £1 incl. fragt, man kan få på eBay :)
Forsøgte du dig med dem? Virkede de dertil?

De bliver sendt fra Kina, så der går nok et stykke tid, før jeg modtager dem :)
AV Intelligent Terminal
MarcusMarcusSkrevet 08/11-10 14:15, rettet 08/11-10 14:15 
Okay, jeg købte disse på eBay:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180505237422&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
... og enten skal jeg bare vænne mig til dem, eller også er de en anden slags 3D-briller. Evt. det Wikipedia kalder "Anachrome "compatible" color anaglyph method" fremfor "Complementary color anaglyphs" ( http://en.wikipedia.org/wiki/3d_glasses ). For mig at se, ser de nemlig ikke ud til at virke.
Minecraft kalder blot indstillingen "3d anaglyph". Hm. Er der nogen, der ved noget om de forskellige typer?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/11-10 17:17, rettet 08/11-10 17:18 
Herold>
Problemet ligger jo i at han har frigivet spillet til folk - så må han også tage det ansvar der følger med. Der er jo ikke tale om at han skal sidde og rette de små ting, men at sørge for at spillet fungerer bare nogenlunde i multiplayer, før han smider opdateringer med alt muligt andet ud, dét synes jeg ikke er urimeligt. Hvis han retter en eller to ting, så har han formået at crowdcontrolle nok til at han kan tilføje alle de latterlige græskar, som han har lyst til.

En bruger på Minecraftforummet postede det her Wikipedia-link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Software_release_life_cycle#Alpha

Det forklarer rimelig godt forskellen på Alpha og Beta. Kort sagt går alpha-fasen ud på at flæske spillet ud indtil det har alle de features, man ønsker at have i samtlige efterfølgende faser. Bugs og optimering har meget lav prioritet, da man risikerer at skyde sig selv i foden med den slags. Jeg synes det er mega storsindet af Notch, at han alligevel bøjer sig for masserne og giver sig til at fixe bugs i multiplayer på trods af, at han udmærket ved, at det på et senere tidspunkt kan blive mindst lige så broken, når der tilføjes flere features. Som jeg ser det, er spillet ikke blevet "frigivet". Det sker jo først, når han er nået forbi Beta'en.
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 08/11-10 17:54, rettet 08/11-10 18:01 
Men derfor kan han godt gøre det sjovt og spilbart. Der er jo ingen der ved hvornår spillet reelt er færdigt, og har de features det skal have. Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg vil have et fejlfrit spil - jeg vil bare have health til at virke i multiplayer, før at jeg synes det er sjovt. Det er én lille ting, og hvis han ikke kan tage at der er brok over det, så må han lade være med at opdatere det yderligere. Jeg forstår bare ikke hvorfor han kan rette tusind andre ting, og lave åndssvage halloween-opdateringer, når han ikke kan fikse det folk helst vil have.

Edit: Seriøst, mandens prioritet lige nu er 3D-briller...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 08/11-10 18:23, rettet 08/11-10 18:26 
Der gik nok 2-3 minutter før mine øjne havde vænnet sig til 3D første gang, efterfølgene virker det bare når eg tager dem på, skyerne er dog stadig meget forstyrende da de ikke er lavet rigtigt endnu.

EDIT: mine virker på de demo billeder der ligger på auktionen : )
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KilroyKilroySkrevet 09/11-10 11:04, rettet 09/11-10 11:10 
Notch er i gang med at lave officiel custom skin-support:
Minecraft

I den forbindelse vil jeg gerne pimpe et skin jeg har fundet, som jeg selv bruger og er meget begejstret for:
Painterly Pack.

Her kan man få en hel pakke med ny grafik, eller selv sidde og sætte den sammen af lækre valgmuligheder. Og det er faktisk alt fra texturen på Creepers til hvilken slags svampe der skal dukke op i ens verden.

Painterly Pack
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 09/11-10 11:21 
Tillader de skins textures i højere opløsning?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/11-10 11:23, rettet 09/11-10 11:23 
Jeg overvejede også på et tidspunkt at give mig i kast med en Painterly Pack, men kom frem til, at jeg var godt tilfreds med den normale skin. Efter halloween update'en synes jeg godt nok det hele er blevet lidt trist at se på, så Painterly lokker igen :)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/11-10 11:26 
Beano>
Tillader de skins textures i højere opløsning?

Jep, der er lavet mange texture packs med 128x128 grafik :)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 09/11-10 11:36 
ok, nice nok :)
KilroyKilroySkrevet 09/11-10 12:06 
De højere opløsninger kræver dog noget patching, da spillet ikke (officielt) understøtter dem.

Bruger man en patcher kan man til gengæld glæde sig over nye vand- og lavaanimationer.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 09/11-10 13:38 
Stadig ingen andre indtryk af Nethers??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 09/11-10 14:26 
Jeg har faktisk ikke besøgt Neather endnu af nogle forskellige årsager.
1: Har lavet en ny verden netop til Boo-updateringen, og har ikke fundet materialerne endnu (Hverken diamanter, redstone, Obsidian eller lignende)
2: Jeg spiller på Peaceful og tror jeg vil miste noget ved ikke at vove mig ind i helvede uden Ghasts og Pigmen.
3: Jeg vil gerne vente til Notch har sikret sig at portalerne virker helt rigtigt.
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/11-10 15:07, rettet 09/11-10 15:14 
Sumez>
Stadig ingen andre indtryk af Nethers??

Nix, jeg har stadigvæk ikke begivet mig derned. Mest fordi jeg er travlt optaget af mit enorme byggeprojekt. Når jeg når så langt, at jeg kan bygge et hyggeligt lille hus midt i superkonstruktionen, skal jeg nok derned for at finde lidt lightstone til pynt :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 09/11-10 15:18 
Kan man høste lightstone? Når jeg slår på det, går det blot i stykker og efterlader noget støv, men det kan jeg ikke engang sikre mig, da det er rimelig umuligt for mig både at finde et sted med intakt og tilgængelig lightstone, OG nå tilbage til min portal i live, med de omtrent 5000 ghasts der bevogter den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 09/11-10 15:51 
Så vidt jeg ved, er du desværre nødt til at bruge en editor til at placere lightstones :(

Det til trods, har jeg lavet kanaler i loftet i min seneste base, netop til lightstone belysning.
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/11-10 17:39 
Kilroy>
Så vidt jeg ved, er du desværre nødt til at bruge en editor til at placere lightstones :(

Jeg har ellers læst mig frem til, at man kan lave lightstone blokke ud af 9 stk. lightstone dust. Men det er måske en and?
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 09/11-10 17:46 
Måske, måske ikke. Jeg plejer at se om Minepedia har noget om det, men jeg kan ikke se noget om det. Så det kan godt være, da det ville være dejligt at undgå "snyd".

Minepedia
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/11-10 17:49 
When breaking this block you get Lightstone Dust. Filling up a crafting bench grid with this yellow dust will create a placeable Lightstone block.
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 10/11-10 10:00 
Og så viste det sig at jeg er ude af stand til at læse :D
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 22/11-10 13:08 
Ifølge Notch får han fikset multiplayer damage i denne uge - hvad var status på en P:R multiplayerserver? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/11-10 14:47 
Nu fik jeg endelig mine 3D-briller fra Kina. Dybdefølelsen er rigtig god, men farverne er helt f€€ked og min lille Atom PC gisper efter vejret, når anaglyphen er sat til. Så det bliver nok ikke noget jeg leger yderligere med, før Notch har arbejdet lidt mere på 3D-effekten, og jeg har fået bygget mig en kraftigere PC :D
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 23/11-10 21:23 
Min nye kop... :D

Minecraft
WehnerWehnerSkrevet 07/12-10 19:55 
6/6 i Politiken

Anmeldt af krOoZe
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 07/12-10 19:57 
Og betegnet som et gratis rollespil...

(ikke at jeg tror det er Kruses skyld)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 26/12-10 19:42, rettet 26/12-10 19:45 
VIRKELIG zomg!!!!
Det er godt nok kun exterier(og haxxet), men er du da gal!.
Tryk lige på billedet også så I ser et zoomet billet af overview.

A Link To The Past
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkenDarkenSkrevet 30/01-11 06:20 
mmmm fps-craft

Link...
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkenDarkenSkrevet 02/02-11 17:54 
MineCraft: Predator Version
Det er nice nok "filmet" =)

Link...
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig