X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Minecraft


Svar
ChronoChronoSkrevet 22/09-10 21:17, rettet 13/11-11 18:31 
Jeg har brugt de sidste to aftener på at spille Minecraft - et af de mest fascinerende spil i lang tid. Det ligner noget som er 15 år gammelt, men du kan gøre alt det du ville ønske du kunne i alle andre spil. Sådan næsten da :)

Officiel side: http://www.minecraft.net/

Jeg synes det er he... Se hele indlægget
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
HankyHankySkrevet 18/07-11 17:36 
Du kan bare downgrade dit Minecraft :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KeenKeenSkrevet 19/07-11 12:03 
jamen der er besværligt XD
LBJordellLBJordellSkrevet 19/07-11 23:33 
Sidder her og føler mig lidt alene i vores Minecraft verden : /
KilroyKilroySkrevet 20/07-11 18:25 
Serveren er opdateret nu. Slå jer løs med pistons og sjov :)

(Og håb der går et pænt stykke tid indtil 1.8)
Kilroy Was Here
KilroyKilroySkrevet 20/07-11 22:29 
Der er ting værd at nævne:
Home er, så vidt jeg kan se, lidt wonky. Derfor skal I nok lige aktivere jeres hjem igen. Det gøres ved at vælge en lokalitet (Hvad I vil kalde jeres 'hjem') og skrive /sethome.

Noget andet. Jeg river hvad det der "museum" (Den store grimme cobble-klods ved søen) ned. Så hvis der er noget i det som I vil have (der er lidt guld, jern og netherrack), så er I fri til at nuppe det. I weekenden ryger det.
Kilroy Was Here
LBJordellLBJordellSkrevet 21/07-11 23:47 
Urgh. Har Minecraft også været nede hele dagen for jer andre? :(
MarcusMarcusSkrevet 22/07-11 12:08, rettet 22/07-11 12:16 
Sejt: en P:R-server! Jeg har et andet multiplayer-projekt kørende, men må jeg ikke komme ind at se hvad i har lavet? Jeg hedder "sitrus".

Screenshots af nogle af de ting, jeg har lavet:
http://s98.photobucket.com/albums/l251/navidsonpuzzle/MineCraft/
Jeg giver gerne en tour på vores SMP-map. Nu spawner vi blokke i et væk, men det er kun en af de bygninger, man kan se i de screenshots, hvor råmaterialerne er spawnet. (Pagoden.)
Vi har bl.a. også et omfattende, velorganiseret metrosystem, som også er spawnet, men som alligevel er temmelig gennemarbejdet og har taget lang tid at udtænke, udgrave og lægge, som fører til mere eller mindre alt hvad der er bygget derinde.
I Creative Mode havde man et uendeligt antal blokke, og der kørte jeg desuden i de senere projekter et flyve-mod, der gjorde det en del lettere at bygge opad.
KilroyKilroySkrevet 24/07-11 21:03 
Der kan sikkert godt blive plads til dig et sted:) Jeg tilføjer dig næste gang jeg kommer forbi serverindstillingerne.

Er der nogen der stadig bruger den der enorme monsterspawner, der blev bygget tidligt?
Grunden til at jeg spøger er, at hvis der ikke er nogen der bruger den, så fjerner jeg den. Den tager plads hvor der kunne være langt pænere ting (og efter jeg lige har set LJBordells lille område, er jeg overbevist om at det kan lade sig gøre at lave pænere ting en cobblestone kasse. Det er derfor jeg selv har fjernet museet. Det var også grimt.)
Kilroy Was Here
HankyHankySkrevet 24/07-11 22:09 
Mon ikke Killerbean vil blive ked af det? :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/07-11 22:27 
Det er vel den gamle spawner, han snakker om?

Jeg ville nok blive en smule trist, hvis den spawner, jeg selv har arbejdet på, bare blev fjernet. Men den gamle har jeg aldrig rigtig brugt :)
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 24/07-11 22:30, rettet 24/07-11 22:31 
Jeg taler om den bord-lignende konstruktion der ligger "syd" for forsyningshuset med kyllingen ovenpå.
Jævnfør det gamle kort (Der kommer snart et nyt, I promise!)

Kort!
Kilroy Was Here
LBJordellLBJordellSkrevet 24/07-11 23:09, rettet 24/07-11 23:17 
Hah! Det bliver sjovt at se hvor meget, der er sket siden sidst :)

Er der forresten nogen, som lige gider at opfriske de tilgængelige commands - kan ikke huske andre en "/home"

Tror det er den gamle spawner, der ikke ser ud til at være bygget færdig, han mener. Ja, det ville da være en skam at fjerne Killerbeans Spawner. Bruger den nemlig selv :)
KilroyKilroySkrevet 26/07-11 08:43 
Og nu er kortet opdateret!

(Som et plaster på såret over, at serveren nok er nede det meste af dagen grundet noget vedligeholdelse i det svenske datacenter...)

Kort!
Kilroy Was Here
KilroyKilroySkrevet 27/07-11 18:13 
Serveren er nede. Jeg ved ikke hvorfor. Af en eller anden grund æder serveren alt for meget CPU.

Spørgsmål: Der er ikke tilfældigvis nogen der legede med TNT eller andet her forleden?
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 27/07-11 19:40, rettet 27/07-11 19:50 
jeg var online lige inden den gik ned igår, nåede lige at komme ind og det laggede så meget at jeg døde af en creeper af en eller anden grund, for derefter at blive smidt af og derved mistede alle mine dejlige diamant udstyr :/

Edit:
Kilroy, jeg skal vise dig noget inde på serveren, som jeg håber du kan gøre noget ved når vi kan komme ind igen, det er lidt svært at forklare så vil hellere vise det :P
KilroyKilroySkrevet 28/07-11 09:06 
Det kan vi godt kigge på, Keen:)

Indtil videre må jeg se hvad der får serveren til at dø. Jeg kan blive nødt til at vende tilbage til et tidligere backup af kortet og se om det hjælper.

I så fald kan I alle risikere at miste lidt byggeri og genstande, men eftersom at serveren var oppe så sent som i sidste uge, så er det ikke "mere" end en uge der kan forsvinde. Men jeg håber at det kan laves på andre måder...
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 28/07-11 15:06, rettet 28/07-11 15:09 
surt lbjordell og mig gik amok med togbanen lige før serveren gik ned, tror aldrig jeg har været så produktiv i spillet før XD
LBJordellLBJordellSkrevet 29/07-11 07:28 
Det var dog dejligt at få det lavet Keen :)

Meget surt. Har lavet en hel masse siden sidst. Meeen, mon ikke jeg overlever :)

Glæder mig til at komme i gang igen. Der er så mange planer og så meget der skal laves.
KeenKeenSkrevet 29/07-11 14:16 
ja der er masser at tage fat på :P
LBJordellLBJordellSkrevet 29/07-11 19:13 
Så er der liv i serveren igen :)
KeenKeenSkrevet 30/07-11 18:01 
Uh det var godt lige at få spillet i nogle timer :P
KilroyKilroySkrevet 30/07-11 21:58 
Forhåbentlig er der ikke noget der er mistet. Hvis der er, så sig lige til :)
Kilroy Was Here
LBJordellLBJordellSkrevet 31/07-11 07:09, rettet 31/07-11 07:09 
Jeg har mistet et par diamantblokke :)
KilroyKilroySkrevet 31/07-11 08:06 
Damn, hva? ;)

Hvis jeg kommer på senere i dag, så skal jeg nok gøre noget ved det. Har også et hængeparti med... Keen? der mangler noget stuff.
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 31/07-11 18:09 
mangler stuff?
HankyHankySkrevet 31/07-11 18:17 
Jeg tror det var mig ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KeenKeenSkrevet 01/08-11 20:37 
hvordan ser det ud med den chunk som crasher serveren? XD
KeenKeenSkrevet 01/08-11 20:37 
hvordan ser det ud med den chunk som crasher serveren? XD
KilroyKilroySkrevet 03/08-11 11:24 
Den er der stadig. Jeg kan fjerne den, tror jeg, men det vil, indtil jeg får det undersøgt bedre, bare efterlade et worldhole der IKKE kommer igen. Det kan dog være at jeg skulle gøre det, og så kopiere en gammel chunk ind i stedet, bare for at se om det virker.
Men indtil jeg får set på det, så er serveren oppe igen. Igen med backuppen fra den 24. Der vil altså sikkert være noget der er gået tabt. Igen.
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 03/08-11 12:18 
okay jeg tror bare jeg venter med at bygge mere før det er lavet, mistede lide halvdelen af min bane den her gang :P
HankyHankySkrevet 09/08-11 22:15 
Er jeg den eneste der ikke kan logge ind? :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KeenKeenSkrevet 10/08-11 08:18 
nej serveren er vidst nede igen
KilroyKilroySkrevet 10/08-11 09:06 
Årh, crap. Der er stadig et eller andet der får serveren til at overophede :(
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 10/08-11 09:09 
har du da fået lavet den fuckede chunk?
KilroyKilroySkrevet 10/08-11 20:45 
Okay, here's the deal:

Der er noget helt galt med et par chunks og jeg er ikke sikker på at jeg kan lave dem. Som det er nu, kan jeg slette chunkene totalt, men det vil efterlade huller i terrænet som ikke lige umiddelbart bliver fyldt igen.

Jeg ved ikke om det i det hele taget vil hjælpe.

Det efterlader os i en lidt kedelig situation: Jeg kan blive ved med at genstarte serveren og gå tilbage til tidligere backups, hvor serveren var mere stabil, uden at jeg kan garantere at det vil hjælpe.
(Og jeg har fornemmelsen af at det vil være et sissyfos arbejde)

Mulighed nummer to er at vi begynder forfra. Jeg sørger for at der er en spændende verden at udforske og befolke, og vil lade jer benytte "snyd" hvis I hurtigt vil være i gang med at bygge. Desuden vil jeg uploade den eksisterende verden, således at jeres hårde arbejde ikke forsvinder helt.

Nu spørger jeg jer: Hvad synes I?
Sagen er den, at jeg skal forny min aftale med Multiplay om fire dage og jeg vil ikke gøre det, hvis en eventuel begynden-forfra vil få jer til at miste interessen.

Så giv lyd!
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 10/08-11 20:55 
jeg ville i princippet ikke have noget imod at starte forfra, men jeg tænker bare ...hvad hvis det sker igen?
ChronoChronoSkrevet 10/08-11 21:23 
Man kan også tage kopier af enkelte bygningsværker og føre dem med over på den nye server. Det har mine børn og jeg planer om når vi starter forfra i anledning af den kommende adventure-update.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkenDarkenSkrevet 10/08-11 22:02 
øh kan du uddybe lidt hvorledes man kan det? Det ville jeg meeeeget gerne lære.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/08-11 22:53 
Kilroy>
Mulighed nummer to er at vi begynder forfra.

Det kan jeg sagtens holde til. Men jeg synes helt klart at spillet er sjovest uden "snyd" :)
AV Intelligent Terminal
ChronoChronoSkrevet 11/08-11 07:17 
Darken, ved hjælp af MCEdit. Marker områder fra den gamle verden, gem dem som schematics og load dem ind og placer dem i den nye verden.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KeenKeenSkrevet 11/08-11 08:27 
Killer Bean 2>
Men jeg synes helt klart at spillet er sjovest uden "snyd" :)

hørt!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/08-11 10:25, rettet 11/08-11 10:25 
Chrono>
Man kan også tage kopier af enkelte bygningsværker og føre dem med over på den nye server.

Jeg vil egentlig helst bare starte helt på en frisk. Jeg har godt nok brugt tosset meget tid på at bygge min mob grinder, men jeg synes bare det vil føles forkert, hvis den bliver klippe-klistret ind i den nye verden. Så hellere bygge en ny og endnu bedre :)
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 11/08-11 18:22 
Roger!
Den server jeg spillede på er lukket, men har en forholdsvis ny backup af mappet. Ville meget gerne lege videre med mit træ hus ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
LBJordellLBJordellSkrevet 13/08-11 08:36 
Har nu brugt meget energi på mit område, men jeg er frisk på et "reset". Uden snyd altså :)
KilroyKilroySkrevet 14/08-11 21:48 
Jeg har netop fornyet serveren for yderligere tre måneder.

Jeg går i morgen i gang med at forme hvad der skal være det næste maps for Playright.
Kilroy Was Here
KilroyKilroySkrevet 17/08-11 21:52, rettet 17/08-11 23:15 
Og... så er serveren så vidt jeg kan se tilbage!

Samme regler som altid:
Lad være med at ødelægge andres bygninger. Tænk dig om inden du bruger ild eller lava.

Hvis I følger vejen fra spawn kan I sådan set vælge jer en residens, hvis det skulle være interessant (Bortset fra første hus på højre hånd. Det er mit:P). Ellers er det bare at nyde mappen (mappet?). Det level seed jeg har brugt er en personlig favorit, beagle bagle, der giver nogle herlige bjerge (disse kan fjernes, udhules eller bruges til afsats for en ny fæstning af en art?)

Jeg uploader det gamle level i morgen, håber jeg.

Edit:
Jeg kan ikke få spawn til at virke heeeelt som jeg vil have. Så i stedet for at starte ved det spawn jeg har forberedt, starter I formentligt omtrent 100 meter over, oven i et træ. Hvis I følger faklerne ned, så har jeg lavet en grim trappe af jord, så I kan komme helskindet ned på jorden...
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/08-11 08:50 
Jeg er meget forvirret. Jeg loggede ind og startede på toppen af et mega højt bjerg. Da jeg så kom ned, blev jeg mødt af en kæmpe stor by!

Jeg troede vi skulle starte på et helt nyt "blankt lærred"?
Har du selv bygget i månedsvis, før du gav os adgang?
AV Intelligent Terminal
KilroyKilroySkrevet 18/08-11 21:59 
Byen du ser er lige så meget noget jeg har sat op for sjov. Hvis I har lyst til at flytte ind; Fint!
Vil I hellere bygge udenfor; så er det også fint.

Jeg kunne bare godt lide at der var bare en anelse bebyggelse her efter at sidste kort røg sig en tur :)
Kilroy Was Here
KeenKeenSkrevet 18/08-11 22:23 
okay jeg vil nu ellers sige at det ville være noget sejere at tænke på at alt på serveren en håndbygget :)
HankyHankySkrevet 22/08-11 11:43 
Sådan har jeg det også ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
1'076 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig