X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2007


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-08 18:16, rettet 21/01-08 20:58 
Vi kårer i denne tråd Årets Spil 2007 efter brugernes mening via en turnerings-baseret afstemning. Staben har udvalgt 32 nominerede som møder hinanden én af gangen. Stem hver dag på din favorit til æren, og når måneden er omme har vi fundet vinderen. Mere info om strukturen følger, som vi får afsluttet hver runde.

Vælg din favorit og stem nedenunder denne tekst, og begrund gerne dit valg med et indlæg. Og husk at vende tilbage til tråden hver dag, for at stemme.

Finale
BioShock (X360/PC)
[INFOTITEL:43036]
26%

Super Mario Galaxy (WII)
[INFOTITEL:37696]
74%

510 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Svar
HankyHankySkrevet 23/01-08 22:52 
The Darkness. Easy. FFXII er tolvte spil i en serie, mens The Darkness er et langt hen ad vejen originalt spil.

;P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 24/01-08 02:54, rettet 24/01-08 02:55 
En serie hvor ikke et eneste spil har personale-gengangere. Final Fantasy har jo aldrig været en serie, på samme måde som Virtua Fighter er det. Og sjovt nok er FFXII det mest nyskabende siden velsagtens syveren. På godt og ondt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HankyHankySkrevet 24/01-08 08:04, rettet 24/01-08 08:05 
Min smiley burde indikere, det var ment i sjov, og min stemme er da heller ikke gået til The Darkness ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 24/01-08 08:20 
Hehe, FF12 burde også nærmere være 1'eren i en ny serie.

Naiera>
Og sjovt nok er FFXII det mest nyskabende siden velsagtens syveren. På godt og ondt.
7'eren er da nok et af de mindst nyskabende spil i serien. Både 4'eren, 6'eren, 8'eren og 10'eren er da væsentlig mere unikke i forhold til forgængerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 24/01-08 12:20 
enig... 7'eren er "bare" et super godt spil ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
The DaneThe DaneSkrevet 24/01-08 15:04 
FF12
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 24/01-08 20:00 
Ingen tvivl her. The Darkness FTW! Starbreaze har markeret sig som et studio der kan tænke udenfor boksen, og lave spil der ikke falder i klassiske genre-kasser. Har dog aldrig spillet FF-spillene (ja ja, "hedning" og hvad i nu vil kalde mig), men når The Darkness kan levere sådan en historie, den grafik og ikke mindst Mike Patton på stemmeskuespillet, så er jeg solgt! Og de cut-scenes imens spillet loader! Fantastisk!
Bliver dog en tæt kamp det her!

May the Darkness win! And consume you!
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
RJKRJKSkrevet 24/01-08 20:18 
Final Fantasy XII videre med 50,5%... Sidste kamp i anden runde begyndt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 25/01-08 16:26 
Metroid ftw (har aldrig været så meget for "tilfældig krigsspil #747").
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
WikzoWikzoSkrevet 25/01-08 16:48 
Begge gode spil, men foretrækker klart Call of Duty 4.
BeanoBeanoSkrevet 25/01-08 16:56 
Metroid var for mig en stor skuffelse og COD4 fik derfor min stemme - selvom det er "endnu en militær FPS" men dog en af de absolut bedste af slagsen ;)
HeroldHeroldSkrevet 25/01-08 17:05 
The Dane>
Metroid ftw (har aldrig været så meget for "tilfældig krigsspil #747").

Og du har tilsyneladende heller ikke spillet det...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 25/01-08 17:14 
Med den omtale CoD4 har fået, tør jeg godt nok heller ikke stemme på MP3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 25/01-08 17:49 
CoD4 skiller sig markant ud fra mængden - om ikke andet så på kvaliteten.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 25/01-08 18:16 
Metroid Prime 3. Fordi det er Metroid :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KammaKammaSkrevet 25/01-08 18:19 
Call of Duty 4 fordi det er en næsten ligeså god multiplayer som Halo. Især hvis man ikke har så meget skill :)
Spiller nu: Halo 3
ElgenElgenSkrevet 25/01-08 19:26 
Hmmm, den er svær; jeg er jo en Nintendo-dude, men må med skam melde at jeg ikke har prøvet MP3; til gengæld får COD4 næsten al min spilletid i øjeblikket, så det må blive den };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
The DaneThe DaneSkrevet 25/01-08 19:30 
Herold>
The Dane>
Metroid ftw (har aldrig været så meget for "tilfældig krigsspil #747").

Og du har tilsyneladende heller ikke spillet det...

Ja, for du er selvf. synsk og ved alt... Nogensinde hørt om fænomenet "Hver sin smag".
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
HeroldHeroldSkrevet 25/01-08 19:39 
Enhver der har spillet det ville være klar over at det bestemt ikke er et tilfældigt krigsspil, smag eller ej. :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
The DaneThe DaneSkrevet 25/01-08 19:42 
Muligvis ikke, men det var også mere som en indikation at det var et af mange ;) (og ja, det skiller sig nok ud af mængden i sig selv).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RaGeRaGeSkrevet 25/01-08 22:10, rettet 25/01-08 22:10 
Cod4 får helt klart min stemme! Kanon multiplayer specielt sabotage, dog foretrækker jeg PC udgaven pga. mus og tastatur styringen.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ChronoChronoSkrevet 26/01-08 11:31 
Det er også både PS3, 360 og PC-udgaven af COD4 der er nomineret. Coveret er bare fra 360-udgaven.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 26/01-08 13:29 
Efter en helt masse uafgjort og lang tids udsætning lykkedes det Call Of Duty 4 at gå videre med 50,5%. Første kvartfinale dermed omsider startet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 26/01-08 14:15, rettet 26/01-08 14:17 
Okami, ingen tvivl fra min side af.
En sand fryd at spille. Bioshock, ser flot ud.. men giver mig stadig hovedpine.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 26/01-08 14:33 
Stor tvivl her, det er formentlig mine 2 favoritter fra 2007. Pas indtil videre :)
(...)
HankyHankySkrevet 26/01-08 15:23 
Go Bioshock, go!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 26/01-08 15:34 
Stor stemme på Okami herfra selv om Bioshock var rigtigt godt også.
JAAJAASkrevet 26/01-08 16:50 
Okami. Det er mig en gåde, at så mange er vilde med endnu et FPS, der ikke ændrer ret meget andet end have alt overtrukket med et lag af skinnende plastik. Jeg var i hvert fald voldsomt uimponeret.
HankyHankySkrevet 26/01-08 18:12 
Det var dog en latterlig definition af Bioshock.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JAAJAASkrevet 26/01-08 18:29, rettet 26/01-08 18:31 
En latterlig definition til et latterligt spil! Tihi.
ValkyrieValkyrieSkrevet 26/01-08 18:45 
Hanky>
Det var dog en latterlig definition af Bioshock.

Please please tag og spil System Shock 2. Bioshock er... skuffende, først og fremmest.



Stemte på Okami.
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 26/01-08 18:56 
Hvis man synes at Bioshock _først og fremmest_ er skuffende, så må man næsten selv have et problem. Der er bestemt skuffende elementer, men vi kan da ikke være uenige om, at det er et topspil, kan vi?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 26/01-08 19:12, rettet 26/01-08 19:12 
Bioshock er absolut ikke skuffende. Valkyries problem er at grundprincipperne afviger fra System Shock 2, men jeg tror at han har misset at det ikke var dét alene, der gjorde spillet godt.

Jeg har stemt Bioshock.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SonicSonicSkrevet 26/01-08 19:27 
Okami til mig. Bioshock er for mig ikke spændende nok.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ValkyrieValkyrieSkrevet 26/01-08 19:31 
Wehner>
Hvis man synes at Bioshock _først og fremmest_ er skuffende, så må man næsten selv have et problem. Der er bestemt skuffende elementer, men vi kan da ikke være uenige om, at det er et topspil, kan vi?

Spillet kan bare ikke holde momentum som det har i starten(indrømmet). Introduktionen til Rapture er fantastisk, men efter det falder det simpelthen fra. Uinspireret og bland level design, repetitive grafiske tilesets og textures, gentagende simplicerede og forudsigelige in-your-face-fjender der af uvisse grunde bliver stærkere igennem spillet uden visuel forklaring eller logisk mening.
Også er der ting som de scriptede events der hiver en væk fra genspilningsværdien og fjerner troværdigheden fra spillets eget univers som det så desperat prøver at opbygge igennem clichee shock sekvenser.
Jeg er fuldstændig overbevist om at hvis flere mennesker havde prøvet SS2, så ville Bioshock have fået samme modtagelse som Deus EX:IW. Som et dumped down og simpliceret konsol spil for masserne. Det lugter langt væk af context sensitivity principper og ideologi, og jeg er skuffet over at jeg er en af de eneste der føler sådan.
Jeg for jo intet ud af, ikke at kunne lide Bioshock.
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 26/01-08 19:50 
Man får heller ikke noget ud af at skrue sine forventninger urealistisk højt op hver gang, der kommer en efterfølger til et fremragende spil (der sikkert altid har fået en ekstra pil opad grundet nostalgi) og forvente, at hvis ikke det næste kommer med indbygget blowjob-maskine eller noget lignende, så er det en skuffelse.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 26/01-08 20:07 
Jeg har ikke spillet hverken System Shock 2 eller Bioshock, men når man kritiserer Bioshock bør man lige have for øje, at 2K Boston ikke har haft intentioner om at lave et spil i stil med System Shock 2. Deres mål har været at lave det bedste FPS nogensinde (eller sådan cirka). Om det er lykkedes må selvfølgelig være op til den enkelte at bedømme.

Sidebemærkning: Jeg læste i dag, at CoD4 har solgt 7 millioner eksemplarer siden lanceringen i november. Temmelig vildt, synes jeg.

Wehner>...og forvente, at hvis ikke det næste kommer med indbygget blowjob-maskine eller noget lignende, så er det en skuffelse.

Tænk, jeg har altid fundet det mere oplagt at indbygge sådan en fætter i selve controllerne. Det gælder bare om at holde masken, når kæresten kommer ind i stuen :)
HeroldHeroldSkrevet 26/01-08 20:31 
Valkyrie>
Jeg er fuldstændig overbevist om at hvis flere mennesker havde prøvet SS2, så ville Bioshock have fået samme modtagelse som Deus EX:IW. Som et dumped down og simpliceret konsol spil for masserne. Det lugter langt væk af context sensitivity principper og ideologi, og jeg er skuffet over at jeg er en af de eneste der føler sådan.
Jeg for jo intet ud af, ikke at kunne lide Bioshock.

Du får intet ud af at stille spillet op mod System Shock - det er to vidt forskellige spil. Forskellen på DE:IW og Bioshock er bare at Bioshock _stadig_ er et skidegodt spil trods ændringerne i konceptet, og endda mere tilgængeligt.

Du glemmer også at udviklerne ikke laver spil til dig, men for at sælge dem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 26/01-08 20:50 
Ærgerligt jeg ikke har fået Okami endnu. Jeg har store forventninger til det spil. Men om det kan slå Bioshock ved jeg ikke? Bioshock er VIRKELIG godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-08 21:27, rettet 26/01-08 21:28 
Når Kristensen har sagt at Bioshock er godt så må det være noget om det. Kender ikke mange der er fps fjendtlige som ham :) Har kun spillet det meget kort selv, så kan ikke udtale mig så meget om det, andet end det lignede en blanding af Condemned og "Heroin Hero" fra South Park :)

Okami virker rigtig godt. Er vild med stilen og så styrer man for en gangs skyld god figur, en vovse. Har spillet det 4-5 timer og gik så lidt i stå. Resten har jeg til gode men ser frem til at spille det igennem.

Okami får min stemme.

Heroin Hero
Spiller nu: Phantasy Star IV
seebergseebergSkrevet 26/01-08 21:57 
Uha, den var svær. Men Okami fik min stemme.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
HankyHankySkrevet 26/01-08 22:33 
JAA>
En latterlig definition til et latterligt spil! Tihi.

Jeg har lidt svært ved at tage dig seriøst - nok også fremover.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Zzap!Zzap!Skrevet 26/01-08 22:45 
Hvis det er her ender med en kamp mellem Galaxy og Okami, så er jeg seriøst i tvivl om hvad jeg skal stemme._.
Born to kill space
JAAJAASkrevet 27/01-08 16:18, rettet 27/01-08 16:23 
Hanky>
JAA>
En latterlig definition til et latterligt spil! Tihi.

Jeg har lidt svært ved at tage dig seriøst - nok også fremover.

Med et "tihi" i halen på min udtalelse havde jeg ellers regnet med seriøsitet i spandevis.

Men fald da ned. Jeg synes ikke, det var blandt de bedste FPS, jeg har spillet. Du syntes, det var fantastisk. Færdig.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 27/01-08 16:44 
Man skal da i hvert fald ikke komme og sige efter vinderen er fundet, at folk ikke gik op i afstemningen ;)
RJKRJKSkrevet 27/01-08 17:07 
BioShock vinder med 52%. Anden kvartfinale er startet.

Igen, bemærk specielt at The Orange Box ikke bør bedømmes som en opsamlingspakke, og at det gamle indhold (Half-Life 2 og Episode One) ikke bør vurderes med, da emnet er spil udgivet her i 2007. Denne afstemning er ikke "Årets bedste køb", men "Årets bedste spil" og The Orange Box er således inkluderet for dem, der mener at fx Portal kan gøre sig fortjent til den titel.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WikzoWikzoSkrevet 27/01-08 17:22 
Portal og Team Fortress 2 føles meget nyt og innovativt, og Halo 3 er efter min mening bare mere af det samme. Stemmer helt klart The Orange Box :)
HeroldHeroldSkrevet 27/01-08 17:39 
Halo 3. Jeg synes Portal var fantastisk, og TF2 var sjovt, meeen Halo 3 er overall bare på mange måder bedre.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/01-08 17:51 
...du mener selvfølgelig "dårligere".

POrtal tager min stemme. Kagen er en løgn!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
enfenenfenSkrevet 27/01-08 18:00 
Orange Box; da Episode 2 alene sat op mod Halo 3 bød på en bedre singleplayer oplevelse.
What is the Matrix?
510 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig