Vi kårer i denne tråd Årets Spil 2007 efter brugernes mening via en turnerings-baseret afstemning. Staben har udvalgt 32 nominerede som møder hinanden én af gangen. Stem hver dag på din favorit til æren, og når måneden er omme har vi fundet vinderen. Mere info om strukturen følger, som vi får afsluttet hver runde.
Vælg din favorit og stem nedenunder denne tekst, og begrund gerne dit valg med et indlæg. Og husk at vende tilbage til tråden hver dag, for at stemme.
Som skrevet i den uofficielle tråd, så har Bioshock en eminent singleplayer oplevelse. Samtidigt byder spillet på noget af det flotteste grafik til dato.
Hotel Dusk, fordi historien er langt, langt bedre og mere velskrevet end i Bioshock. Og det siger altså en del.
Desuden mener jeg at Hotel Dusk er årets klart bedste spil.
PalleJensen>
Hvordan har i fundet ud af, hvilke spil der møder hinanden?
Det er vel nærmest en UEFA-agtig model. Tilfældigt, men med "seedning" og en række forbehold (samme platform må ikke starte mod samme platform, samme genre må ikke starte mod samme genre etc.), som giver et uforudsigeligt resultat ;)
Cronoss>
Og det siger altså en del.
Desuden mener jeg at Hotel Dusk er årets klart bedste spil.
Enig! Historien er så velfortalt og figurerne fantastisk portrætterede, at man er fanget fra start til slut og liiige skal se, hvad der sker i næste kapitel. Vi skal have flere titler af denne type. Jeg er virkelig spændt på at se, hvad Cing bryder på næste gang.
Hotel Dusk. Sjældent har jeg været så fanget af et spil! Another Code var godt, Hotel Dusk fremragerende. Hvad mon bliver det næste fra disse talentfulde folk?! Jeg glæder mig.
Bioshock. Fordi det formåede at være et af de mest stemningsfulde spil jeg længe har spillet, og nok det eneste der har fået mig til at tænke tilbage på handlingen og tænke "Orv ja", da jeg havde gennemført det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Sumez>
Hvis man skal finde "årets spil" er man jo NØDT til at sammenligne spil, deri bund og grund er meget forskellige. :)
Det er meget muligt. Men lige de her to spil har i mine øjne intet til fælles. Jeg har ikke spillet nogle af dem endnu, men har da læst om dem og set anmeldelser. Bioshock er en 1st person shooter og Hotel Dusk nærmest en interaktiv novelle. Det er vel ca. det samme some at sammeligne Titanic (filmen) og Jurassic Park (bogen). Og derfor kan jeg ikke hverken argumentere for eller imod det ene frem for det andet.
Zelda fik min stemme - selvom det ikke kommer op på siden af titler som Oracle of Seasons/Ages og Minish Cap, så var det et af de bedste håndholdte spil i år. Eneste ødelæggende var den konstante backtracking til samme dungeon, men ellers var det fremragende.
Måske er det bare mig, men bør folk ikke undlade at stemme, hvis de ikke har spillet begge spil i en runde?
Ellers bliver både delresultaterne og det samlede resultat alt for afhængige af, hvor mange personer, der har spillet spillene, fremfor den rå kvalitet, og de lidt mindre titler vil dermed ikke have en jordisk chance for at vinde. Det er vel både lidt kedeligt og lidt forudsigeligt :)
At så kun få personer formentlig kan stemme i hver runde er noget andet, men det er vel til at overleve.
Det er vel også at strække den, de fleste har jo trods alt en bred spilsmag, så der vil sikkert også være runder, hvor betydeligt flere end 3-4 kunne og ville stemme. Jeg synes i hvert fald, det er bedre end alternativet.
Men anyway, det er jo kun en hygge-kåring, så det går nok. Jeg synes bare det er lidt ved siden af at vurdere noget, hvor man kun har prøvet halvdelen.
jaes>
Måske er det bare mig, men bør folk ikke undlade at stemme, hvis de ikke har spillet begge spil i en runde?
Så ville der ikke være mange, der kunne stemme.
Efter min mening kan man slet ikke lave en kåring som denne, da det er de færreste, der spiller på alle konsoller. Jeg spiller eksempelvis ikke på håndholdte eller Wii, da det ikke siger mig en pind.
Det er jo en lidt sjovere model, end de evigt tilbagevendende top 10 lister man ser på alle fora. Så kunne folk nu ikke brokke sig mindre, og stemme mere :p
Okami: Få spil har bevæget mig i samme grad som Okami gjorde det. Betagende omgivelser, fortryllende musik og en fantastisk humoristisk dialog er rammen for årets bedste PS2-spil.
Okami fik også min stemme - Pokemon var generelt en skuffelse, hvorimod Okami overraskede mig meget positivt. Tilslutter mig Seeberg og vil kalde det årets PS2-spil.
Cronoss>
Det er jo en lidt sjovere model, end de evigt tilbagevendende top 10 lister man ser på alle fora. Så kunne folk nu ikke brokke sig mindre, og stemme mere :p
Jeg synes skam modellen er rigtig god, så det er ikke brok.
Men det skal jo være tilladt at prøve at få det bedste ud af tingene. Så det var bare en opfordring, men jeg kan som sagt godt se, at det kan give få stemmer.
seeberg>
Okami: Få spil har bevæget mig i samme grad som Okami gjorde det. Betagende omgivelser, fortryllende musik og en fantastisk humoristisk dialog er rammen for årets bedste PS2-spil.
Jeg vil gå så langt som til at sige, at det på en række områder var Twilight Princess langt overlegent.
Jeg siger HALO3 da det var et spil der gav en virkelig fed oplevelse.
Mario spil er skam gode nok. De giver bare ikke det samme "kick" som historien i Halo serien.
Mener du alvorligt at det var historien i Halo 3 der rykkede? Gameplayet kan jeg i det mindste objektivt forstå at folk er ældevilde med, men historien var da enormt generisk, og umulig at følge med i hvis man ikke havde spillet de to forgående spil (hvilket selvfølgelig tildels kan have noget med min oplevelse af spillet at gøre!)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Ja det gør jeg faktisk. Jeg har så også spillet de to forgående spil og læst de bøger der blev udgivet. Alt sammen noget der lægger mere til HALO universets historie.
Historien er ikke det eneste, gameplayet har også meget at sige sammen med lyd og billede siden.
Et spil kan være nok så flot at se på men er historin crap så miste jeg sku' intr. for det. Igen, det kommer an på tyben af spil.
Så kan jeg godt forstå du har det sådan med spillets historie - i mine øjne burde man bare vurdere historien ud fra de præmisser der er givet i spillet. Alt andet giver da spillet en enorm potentiel fordel i forhold til alle andre spil-serier, hvortil der ikke er udgivet en bog-serie.
Men det bliver en LANG diskussion :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7