X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Splinter Cell: Conviction


Svar
RooneyRooneySkrevet 06/05-07 11:53 
Et finsk spilblad, har nogle billeder fra det nye SC: Conviction.

Rllmuk har en diskussion om spillet, med billederne på side 2, som jeg her linker til.

Lidt sjovt, at man har valgt at lade Sam ligne Solid Snake; Måske for at maximere salget - man ved aldrig hvad de bliver nødt til, når MGS 4 udkommer.

Link
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 06/05-07 12:10 
Nu er der ikke noget voldsomt originalt over Snakes look til at starte med. Manden er jo én stor cliché. :D

Det er rart at se at Ubisoft udvikler på deres franchise, istedet for at serieprygle konceptet.

I'd play it.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 06/05-07 12:16 
Jeg er sikker på at Montreal holdet nok skal få noget nyt ud af SC, og vil helt sikkert spille det hvis det bliver suverænt.

Mht. Solid Snake og Sam, så er SS originalen, og hvis han bliver plagieret lidt for meget i SC, så kan Sam komme til at ligne en poser - og det er ikke så godt.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
jaesjaesSkrevet 06/05-07 14:03, rettet 06/05-07 14:07 
Ser ok ud, synes jeg. Måske ligner Sam Snake en anelse, men jeg synes mest af alt, han ligner Martin Brygmann.

Jeg håber bare, at der kommer lidt mere action ind i spillet, eller andre stealth-spil for den sags skyld. Ikke at der er noget i vejen med stealth, men det blive først rigtig sjovt, når grænserne for genrer udviskes. Der skal være en del situationer, hvor man føler, at man med (næsten) ligeså stor fordel kan vælge action frem for stealth. Det bør være muligt i denne generation.
Bede-xBede-xSkrevet 06/05-07 14:09, rettet 06/05-07 14:27 
Så meget synes jeg nu heller ikke, at det ligner Snake. Og så længe gameplayet ligger langt fra MGS serien som muligt, skal det nok blive godt. Bare de holder sig fra den cutscene blindgyde...

EDIT: Nogen på Neogaf har oversat noget af bladets tekst(forhåbentlig uden for mange fejl):

Sam is pretty pissed off to the organisation he worked in. He kinda tries to quit, and he becomes a FUGITIVE. Outlaw if you will. A woman she knows gets kidnapped and he goes for the rescue by himself. Without any support from anywhere and without his equipment. The emphasis on SC5 is using your surroundings. Apparently every single object in the game is usable and uses real physics. The developers have put really big amount of work on making the animations on SC5 the best there are. For example Sam can grab a chair while running and there is not a single/multi pre-made animations for this event. The chair has a certain amount of points where it can be grabbed and the "animation-motor" adjusts Sams arms so the animation is fluid and realistic. The Journalist who tested the game said it was still not finished, but the animations looked way better than ANYTHING he had ever seen in a game. Sounds great.

Sam cant kill cops, guards and such, but he can kill terrorists and other bad guys. He has a very good set of close combat skills and can push. and throw people around and this way knock them unconscious. (is that how its spelled?)

The demo level was a park with about 300 civilians. Sam had to make his way to a computer in a bar/office or something. Midst the crowd was some security personnel who were searching Sam. The devs told Pelaaja, that they tried to make the game so, that the gamers has free will over how the game progresses. So there isnt just a couple of linear and scripted ways to play the game. Sam could just blend in to the crowd easily and it was important not to show his face. Sam could "shadow" a person thus making his way to the Computer or he could smack some civilians causing a fuzz in the crowd. He could even blow up a gas tank and thus wreak panic among people. Making it easy to move through the crowd. If Sam causes too much ruckus though, the guards call some reinforcements from the company Sam worked. And they kill on sight.

CHOICE is another big aspect of the game for example if you get caught with another dude (a merchant of sorts/informant etc) you can decide if to help him/her to escape or to leave him to the cops. Of course he/her wont be there for you later on in the game.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=153514&page=3

Mere fra artiklen, denne gang fra Rllmuk:

-No more sneaking around in the shadows. Apparently you're going to be more like James Bond and infiltrate buildings in plain daylight. You won't have to use force or sneak around as long as you don't act suspiciously.

- According to the article, every single object that is rendered on screen has physical properties and most of them can be used by Sam. For example, Sam can pick up furniture and use it as a weapon, or throw printers at enemies or papers in the face of enemies to gain the upperhand in fights.

- Melee fights are much more than "press this button to hit" this time around. There's different context sensitive attack buttons and as mentioned before lots of environmental interaction.

- Some pretty negative comments about the ps3 made by the devs. They state the fact that they are exclusive to the 360 allows them to do much more than if they were multiplatform (duh) but they also state they doubt they would be able to achieve what they're doing with the game on the 360 on the ps3 even if it was ps3 exclusive.

The lead programmer told the magazine he doubts they would have been able to pull of the lightning effects they have right now on the ps3. That's the only thing they say straight out, but they do state they believe they're much better off on the 360.

http://www.rllmukforum.com/index.php?showtopic=157981&st=40
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 06/05-07 14:27 
MGS 3 havde langt mere gameplay end cutscenes, og var tilmed et væsentligt bedre spil end den nærmeste konkurrent (SC: DA).
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 06/05-07 14:28 
jaes>
Ser ok ud, synes jeg. Måske ligner Sam Snake en anelse, men jeg synes mest af alt, han ligner Martin Brygmann.

Heh - joh, det kan der være noget om. Omend Martin Brygmann har et endnu vildere skæg end Sam.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 06/05-07 14:31, rettet 06/05-07 14:33 
Angående MGS vs SC: Det kan jo diskuteres til ukendelighed og vil nok ikke være særligt interessant. Personlig mener jeg, at Chaos Theory er det bedste af agent-stealth spillene. Både pga fantastisk singleplayer, men også fordi det var bredt nok til at gå i nye retninger med coop, ligesom Pandora havde gjort det tidligere med multiplayer mode.

Men ingen grund til at diskutere, hvad der dybest set er et spørgsmål om personlige præferencer. Dog er det fra min spilfilosofiske overbevisning rent spild, at bruge så mange penge på cutscenes, som MGS serien har gjort.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 06/05-07 14:33 
- Some pretty negative comments about the ps3 made by the devs. They state the fact that they are exclusive to the 360 allows them to do much more than if they were multiplatform (duh) but they also state they doubt they would be able to achieve what they're doing with the game on the 360 on the ps3 even if it was ps3 exclusive.

The lead programmer told the magazine he doubts they would have been able to pull of the lightning effects they have right now on the ps3. That's the only thing they say straight out, but they do state they believe they're much better off on the 360.

Puha - man kan godt høre på dem, at de er tight med Microsoft, når de lukker sådan en gang (latter)gas ud.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 06/05-07 14:40, rettet 06/05-07 14:41 
Der ingen tvivl om, at man nok ikke bør lytte til en udvikler som er eksklusiv udtale sig om platformsstyrker...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 06/05-07 14:42 
Med mindre, selvfølgelig, at udvikleren tidligere har bevist sit værd på andre platforme, og dermed må formodes at vide hvad de taler om.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 06/05-07 14:46 
93.8 % til Chaos Theory på Gamerankings. Montreal Studiet har vist bevist sit værd ;P
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 06/05-07 14:52 
Absolut da!

Men kun på én platform :-P
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 10/05-07 23:40 
Trailer i denne måned:

http://splintercell.us.ubi.com/conviction/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 14/05-07 02:22, rettet 14/05-07 02:24 
Der er blevet postet lidt info fra Game Informer på Rllmuk. Her et par udvalgte citater:

Previous SC games were about "passive stealth" where you hide in the shadows and wait for a perfect opportunity to strike. In conviction, the idea is "active stealth" where you react quicky to your surroundings. You'll always be on the move.

Lyder som en ganske interessant drejning på stealth konceptet. Spørgsmålet er så bare, om det stadig føles som Splinter Cell.

All the tools you use are available in your immediate surroundings. Sam doesn't have a backpack of gadgets this time. Use what's around you and improvise to get out of a sticky situation.

Hmm. Hører gadgets ikke hjemme i Splinter Cell?

Crowd AI will react to Sam's behavior. For example, Sam can steal a guy's laptop, but the guy will follow Sam and call for the police. Nearby witnesses will also point Sam out to nearby police. Sam can blend into the crowd in certain situations to avoid detection.

Sådanne scener virker næsten aldrig i optimalt i spil. Forhåbentlig kommer det til at virke mere naturligt end i Hitman.

No MP details were given aside from the fact that Montreal is doing that aspect of the game as well, so they aren't going to split SP and MP between two dev studios.

Yay.

So by now you know Sam comes back to help out a Grim, but doesn't like what's going down at the "new" 3rd Echelon. He is an enemy of the state, fighting for what he believes in. He's on the run with limited resources. He's alone but not defenseless. At the same time, he's not a victim a fugitive or in hiding; he's fighting for his convictions (hence the title).

Lyder til at de plotmæssigt forsætter med at følge i 24s fodspor. Ikke at det nødvendigvis er en dårlig ting.

Mere info i denne tråd
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 23/05-07 13:55 
Så er den første trailer dukket op:

http://xboxyde.com/news_4378_en.html

1: Det ligner ikke Splinter Cell.
2: Det ser meget ufærdigt ud.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 15/05-09 10:45 
http://www.manofconviction.com/uk/

Der er "Endelig" kommet nyt :D
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KalicolaKalicolaSkrevet 15/05-09 12:59 
En planet med en voice-over. Awesome!
For The Love Of The Game
KajikaKajikaSkrevet 27/07-09 18:47 
Som så mange andre spil er Splinter Cell Conviction også blevet rykket til Q1 '10, det samme gælder i øvrigt Red Steel 2.

Joystiq har mere information.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/07-09 19:24, rettet 27/07-09 19:25 
Auch! Pokkers også - et af de spil jeg virkelig ser frem til (altså Conviction!)... At lægge sig i fosterstilling og snøfte patetisk hjælper vel ikke noget? Jeg er dog villig til at gøre forsøget...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/09-09 06:54 
Spillet udkommer den 23/2 2010 (sikkert et par dage senere her i EU)

http://www.gametrailers.com/video/tgs-09-splinter-cell/56471
enfenenfenSkrevet 13/02-10 11:29 
Udgivelsen er nu sat til den 16 april 2010.

Spillet kommer vel på et tidspunkt ;)
What is the Matrix?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 02/03-10 14:10, rettet 02/03-10 15:26 
på ubisoft conviction facebook side er der et spil hvor man skal på bedste google streetview mode finde genstande fra spillet...
og de har åbenbart hygget sig med ikke kun at gemme agenter, soldater og våben...:

Splinter Cell: Conviction


http://www.facebook.com/splintercell


//Tilføjelse..

18 ud af 20...
nu kan mine øjne ikke mere...:
Splinter Cell: Conviction
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/03-10 09:04 
enfen>
Udgivelsen er nu sat til den 16 april 2010.

Spillet kommer vel på et tidspunkt ;)

Jeps - og der kommer en demo på Xbox Live Marketplace på torsdag (18/3).... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 19/03-10 11:52 
Splinter Cell: Conviction
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/03-10 14:41 
Grineren :D
Ja det er ikke nemt med alt det social networking nu om dage hvor man vender sig til at nedfælde hver eneste tanke.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/04-10 14:05 
Er der nogen der har fulgt rigtig meget med i historien om det her spil?

Jeg sidder og checker hovedsagligt co-op og multi, og det ser godt nok labert ud IMO.
http://www.gametrailers.com/video/multi-player-experience-splinter-cell/62404

Men jeg kan ikke helt gennemskue, om multidelen er i nærheden af hvordan det fungerede i Chaos Theory.
Dét synes jeg nemlig var noget af det fedeste jeg nogensinde har spillet på Xbox Live, og jeg ville have gerne have mere af det samme (plus nogen at spille med/mod)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CoreCoreSkrevet 13/05-10 22:50, rettet 13/05-10 22:51 
Jeg må lige ud med at jeg er meget positivt overrasket over Conviction. Det er det første Splintercell-spil jeg har spillet mere end bare "at prøve", og jeg tror at jeg er tæt på slutningen.

De andre jeg har prøvet (Nr. 1, 2 og Double Agent) har alle givet mig indtrykket af at være vanvittigt svære, og meget baseret på stealth, hvorefter jeg har afskrevet dem, da stealth normalt ikke rigtig er mig, hvis ikke det er Metal Gear (og en meget sær og uforklarlig fetisch jeg har med Tenchu).

Det siges at Conviction er mere actionpræget, men jeg syntes nu at stealth-delen fylder meget alligevel. Måske er det fordi at man nu har valget mellem stealth og guns-blazing.

Er der nogen der har prøvet dette, og kan svare på om det virkelig er blevet mere tilgængeligt for nytilkomne, eller om det bare er mig der ikke har givet de gamle spil den chance de fortjente?

Jeg syntes at Conviction er rigtig rigtig godt, og må se i øjnene at det er meget få spil med Tom Clancy-navnet der ikke går lige i "I Love You" på mig. Jeg ærges lidt over manglen på et eller andet scoped våben, men på den anden side får det mig bare til at glæde mig endnu mere til det nye GRAW (Du siger bare til når du er klar til opvarmning i de gamle KTC).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/06-10 12:02 
Der er en underlig gratis download på 7-8 MB på på Xbox)Marketplace (den hedder vist noget med "Red"), som har noget næsten-læselig tekst. Jeg kan ikke helt tyde det, men det er vist noget exclusive fra et eller andet Conviction-site.

Nogen, der ved, hvad det dækker over og om det er værd at hente?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/06-10 16:53 
Nej, det er vist nok noget hemmeligt viralt noget - men når det er gratis og kun fylder 8 mb, er risikoen ved at downloade det ubeset vist ikke så stor... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 26/06-10 17:04 
Når nogen siger viral og risiko i samme sætning på internettet, så er det som regel et advarselstegn :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/06-10 20:32 
Nu arbejder jeg på et reklamebureau og har ret sikkert et andet syn på den slags end dig gætter jeg på... :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 26/06-10 23:25 
Du kører sikkert også Mac :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/06-10 12:14, rettet 27/06-10 12:21 
Jeps, Mac, X360 og iPhone... :-) Du kører vel PC, PS3 og Nokia... Du kan godt høre det ikke?? ;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CoreCoreSkrevet 27/06-10 12:42 
Jeg kan høre det...Palle er snobbet og stræbende efter elitær ;p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/06-10 14:58 
Det er nu ikke fordi jeg tror det er XBOXRINGOFDEATHVIRUS... og "viral" kan jo også forstås positivt, som "udbredende" uden at det har noget med ond kode at gøre :-)

Det var mere for at høre, om nogen havde hentet det og set hvad pakken indeholdt. Hvis det bare er 2 nye skjorter og en eller anden random custom handgun gider jeg ikke hente det.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig