X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bioshock-tråden


Svar
WehnerWehnerSkrevet 03/05-07 20:01 
Vi skal da have en Bioshock-tråd.

Jeg så denne video i dag:

http://www.thelastboss.com/post.phtml?pk=2729

Den viser jo virkelig, hvordan man kan lave superlækkert vand, når man ikke skal programmere efter laveste fællesnævner :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
HulleHulleSkrevet 25/08-07 12:17, rettet 25/08-07 15:23 
Til jer der har gennemført spillet -> Jeg spillede demoen igår, det var fantastisk og jeg skal da helt sikker investere i spillet hvis demoen afspejler der færdige spil. Mit spørgsmål lyder derfor: Bliver spillet ved med at være så historiedrevet og fyldt med scriptet events? Syntes der er så mange fps spil der starter rigtigt flot, og så stille svinder ind til at være alt for lidt historie/events drevet.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KalicolaKalicolaSkrevet 25/08-07 12:19, rettet 25/08-07 12:26 
Jeg spillede ca 3-4 timer igår nat, jeg skulle bare lige prøve det inden jeg gik i seng. Spillet er jo slet ikke til at slippe igen. Man har hele tiden lyst til at spille videre. grafikken er jo fantastisk, jeg elsker stilen, det er som at rende rundt i en kæmpe jukebox fra 1940 :-) Det hakkede liiige lovligt meget på min computer, men så er det jo godt at jeg snart får min xbox udgave, hehe... Jeg er overrasket over hvor skummelt spillet er, med lig som ligger smurt ind i blod og lettere sindsyge episoder, og jeg har da også fået et par shock et par gange, og man sidder nogle gange helt ude på kanten af stolen.

Level designet er genialt, det er rimeligt openended, men stadig begrænset, det er helt perfekt. Det fede er når man kommer tilbage til steder hvor man har været før, hvor der nu er fjender igen. Så står der måske en sentry gun man har hacket, som er med til at nakke fjenderne som man før havde kæmpet imod med de bare næver :-)

Og de der flyvende sentry guns er bare for cool lavet. Jeg havde 3 med mig på et tidspunkt, og det gav bare nogle pisse fede kampe :-) Det hele kombineret med lyseffekterne og lydende fra alle skudene, og fjenderne som bliver jagtet rundt i lokalerne med 3 sentry guns i røven, det er bare for fedt.

Bare efter 3-4 timers spil vil jeg stemple det her spil som en klassiker. Og jeg har ikke engang mødt en big daddy endnu.
For The Love Of The Game
HolisticHolisticSkrevet 25/08-07 12:30 
3 sentryguns?... Jeg har på intet tidspunkt kunne ha mere end 2, er det fordi jeg har spillet det på hard?
glæd dig til Big Daddy :) ... det giver en vis selvtilfredshed når man har nedlagt den første :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 25/08-07 13:50 
*Måske spoiler warning - kan lige så godt være på den sikre side*

Er det bare mig der er elendig, eller har nogle af jer andre også pisse svært ved at klare Big Daddies? Den første brugte jeg stort set alle mine skud og Eve hypos, health packs på... og den næste i Neptune's Bounty kan jeg slet ikke klare. Jeg spiller på Medium.
WikzoWikzoSkrevet 25/08-07 16:42 
Tag du bare det roligt. De første Big Daddies er lidt svære at lægge ned, men når man først får fat i noget ordentligt hardware, er der masser af måde at dræbe dem på. Dog kan du eventuelt skade den så meget, det er muligt, og så prøve igen, når du respawner.

Jeg har også kun prøvet at hacke to flyvende bots på én gang. Selvom jeg kortslutter en tredje bot og trykker X, sker der intet. Jeg spiller på medium i Xbox-udgaven :\
HeroldHeroldSkrevet 26/08-07 15:01 
Jeg spiller på hard, og dér er de langt sværere, men det kan lade sig gøre. Nøglen er ikke kun at angribe dem selv, men at få miljøet til det. Sentry Guns, Splicers osv. er alle brugbare til den slags. Nogen mere end andre. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 26/08-07 15:02 
Hulle>
Til jer der har gennemført spillet -> Jeg spillede demoen igår, det var fantastisk og jeg skal da helt sikker investere i spillet hvis demoen afspejler der færdige spil. Mit spørgsmål lyder derfor: Bliver spillet ved med at være så historiedrevet og fyldt med scriptet events? Syntes der er så mange fps spil der starter rigtigt flot, og så stille svinder ind til at være alt for lidt historie/events drevet.

Jeg har endnu ikke gennemført det, men historien er stadig fantastisk efter 2/3 af spillet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 26/08-07 16:27 
Jeg har nok haft 2 med, og var i et rum hvor et hacket kamera spottede fjende og sendte en 3 sentry gun afsted.. jeg er ikke 100 sikker, der skete ret meget, jeg syntes bare at jeg fik det til 3... Uanset hvad så havde det været ligeså fedt hvis det kun var 2 :-)
For The Love Of The Game
dRxLdRxLSkrevet 27/08-07 00:38 
Spottede lige denne gode grund til at holde sig langt væk fra PC-versionen af spillet (inklusive demoen):
http://games.slashdot.org/article.pl?sid=07/08/24/213256
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
McBrainMcBrainSkrevet 27/08-07 01:02 


Næ. :-)
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
dRxLdRxLSkrevet 27/08-07 08:25 
Du gør det ikke lettere at være en "fearmonger", men jeg gør så godt jeg kan :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 27/08-07 09:26 
Mmmeehh.. glæder mig vildt til jeg modtager mit spil :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 29/08-07 15:42, rettet 29/08-07 15:43 
Lader til at der er håb om, at Bioshock kommer til at sælge godt:

2K Games’ BioShock takes the No1 spot in its debut week, in the process becoming the second fastest selling Xbox 360 title behind Gears of War.

BioShock achieved 88 percent of its weekly sales on Microsoft’s next-gen console and 12 percent on PC.

http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=6983&Itemid=2
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 29/08-07 15:53 
Øv, hvis det bliver så stort, er det jo slet ikke sejt længere. Jeg går tilbage og spiller Shadow of the Colossus. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 30/08-07 16:15, rettet 30/08-07 16:19 
Nu har jeg spillet lidt. Er stadig i medical og tager mig god tid.

Indtil videre er jeg i godt humør og ganske imponeret. Stemning er virkelig gribende og trykkende. Den måde de har sat spillets events op er ret gennemført. De har grundlæggende ramt shock-nerven sådan som jeg håbede. Der er den rette følelse af isolation og det at være kommet efter at helvede brød ud. Ligeledes hjælper de klassiske logs selvfølgelig med til det, og den måde de indtil videre karakteriserer skæbnerne på Rapture er som håbet.

Noget jeg er dybt imponeret over er den mængde artwork der er i spillet. Alle de plakater og lignende ting er da helt vildt, der er så meget der passer rent kontekstuelt i de områder man er i, og jeg tvivler meget på at de bliver genbrugt senere. Det giver så meget atmosfære og historie.

Jeg kan også godt lide de tematikker der allerede slås an, det picasso-inspirerede kirugi tema (lægen som kunstner) og selvfølgelig det politisk-utopiske projekt.

Gameplaymæssigt er jeg rigtig glad for den måde banerne indtil videre er bygget op. Der er masser af områder man ikke behøver at tjekke ud, og disse har ofte logs der giver lidt mere stemning, ligesom der er så mange fede måder at sætte kampsituationer op på.

Et minus er at jeg synes kampene kan være en anelse forvirrende. Nu er jeg ikke den store fps-haj, men har da spillet mit. Jeg synes tit at når kampene bryder ud, så er det svært at tænke kreativt. Hvis man ikke har lavet sit battle-setup (nu skal jeg ikke bruge man, da det sikkert er mig der er defekt), så bliver meget nemt for mig hektisk brawl'n'shoot panik bang bang. Måske skal jeg lige finde skillsettet frem igen. Det er ikke sådan at jeg overfor et par splicers kokser ud, men når der er flere bliver det lidt rodet.

Det er et minus, med forbehold.

Et spørgsmål er: kan man se hvilke af de der plasmidting man har på sig, her tænker jeg sådan som hackerplasmids osv? Jeg synes ikke jeg kan udover når jeg kommer til en ny af slagsen. Måske jeg ikke har kigget ordentligt nok.

Men grundlæggende er der altså tale om et spil som jeg er dybt imponeret over og som rammer noget af den begejstring jeg sjældnere og sjældnere oplever overfor spil. Stemning, historie og gameplay der kræver omtanke.

Jeg glæder mig til næste session.

EDIT: lydsiden: den fortjener virkelig en kommentar. Den er simpelthen sublim. De splittede-psyko monologer man kan høre er godt skrevne, og stemmerne spilles godt. Musikken har en fantastisk karakter. Der er skratten og lyden af slidt pickup over det. Ligesom Raptures lyde giver den rigtige stemning af undervandsby, med ting der giver sig osv. Jeg er ganske enkelt imponeret. Ja, det er en underlig ting at sige, men Eric Brosius savnes slet ikke.

ps. SPOILER SPOILER SPOILER:

er det mig eller er den første kode man kommer forbi ren system shock-legacy: x45x-koden. Den første fra det gamle shockspil og genbrugt i 2eren. Det gør én lidt glad ;)
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 30/08-07 19:38 
Fik endelig spillet i dag, men min sambo sidder og spiller Warhawk :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 31/08-07 00:27 
Hvad er det også for noget dele-hippie-noget I har gang i hjemme hos dig.

I kapitalismens, beroligende navn beordrer jeg dig til at flå din snyltende hippie-ven ud af stuen og tilbageerobre dine retmæssige egendele. Så må han ud at købe sit eget CO2-forherligende industri-slam.

Det kan da ikke være meningen, at han ikke vil være med til at udrydde en ny dyreart hver dag, samt en mundfuld læskende regnskov. Hey, hvis han nu både køber en Xbox 360, en PS3 og en Wii kan det være, vi kan presse den op på en dyreart og to plantearter om dagen. Ud med persille og kaktusser med nåle, der længere end 3 millimeter.

Øhm, det her endte vist lidt anderledes end tiltænkt :)
SumezSumezSkrevet 31/08-07 08:38 
Det er hans PS3, det er min Xbox 360. Til gengæld er det mit 42" TV, men man må jo være lidt large. :) Hans gammeldaws TV, har jo ikke HDMI-indgang.

Men jeg fik da lige spillet et par timers Bioshock om aftenen på bekostning af min sengetid. Jeg er ikke så langt endnu. Jeg har klaret medical, og er indtil videre ret begejstret.
Jeg har det som om jeg er kommet temmelig langt allerede, så i kraft af at jeg kun har spillet et par timer, glæder jeg mig til for alvor at komme ind i historien. Jeg har (logisk nok) nedlagt den første big daddy, men det endte nu med en simpel skift mellem elektrisk shock og shotgun-skud, efterfulgt af en byge armor-piercing bullets, der tager dens liv ned temmelig hurtigt. Intet problem på medium, så jeg fortryder lidt at jeg ikke tog spillet på hard. Men på den anden side vil jeg i første omgang bare gerne opleve spillet og den verden det foregår i.

Umiddelbart er spillets største styrke de overbevisende kulisser, det foregår i. Jeg kan dog godt forestille mig at det bliver lidt enerverende i længden at gameplayet på intet tidspunkt rigtig går ud på andet end at bekæmpe splicers. Som udgangspunkt et rigtig godt spil, omend ikke den samme unikke åbenbaring som System Shock-serien har været.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/09-07 22:21, rettet 02/09-07 10:19 
Ja jeg ved sgu heller ikke rigtigt. Selv om jeg kun har prøvet den demo der så fængede det aligevel ikke helt efter jeg havde prøvet det et par gange. Man kan så mene at jeg ikke burde udtale mig om den slags før man rent faktisk har prøvet spillet, men jeg blev sgu bare ikke _helt_ overbevist. Så jeg kan faktisk godt fornemme ud fra det du selv skriver der, at det måske heller ikke er så godt som folk siger.
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 01/09-07 23:39 
Har det lidt på samme måde.
Gennemførte det her i torsdags, og åndede lettede op, da det endeligt var overstået.

Som de andre siger, er det meget fint, at der er et par "nye" elementer i spillet, men efter nogle timer begynder det at føles langtrukket, og man møder stort set kun de samme plastik-agtige fjender hele tiden. Jeg syntes desuden heller ikke animationerne er noget at råbe hurra for.

Så jeg vil da også mene det er alt for over-hyped det spil her. Jeg må indrømme at jeg måske havde forventet noget meget mere af en titel, der trodsalt får kæmpe ros på alle de store sites :S
Parental Advisory: Explicit Lyrics
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/09-07 00:37 
I skulle dælme skamme jer! Det er et af de bedste spil i årevis.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/09-07 04:09 
Jeg er også uforstående...

Bioshock er ganske enkelt en af bedste spiloplevelser jeg har haft længe, fra start til slut (hvilket jeg tilsyneladende deler med de fleste andre anmeldere). Det er ganske vist op til spilleren selv, at få meget af historien hivet ud ad spillet, men det synes jeg egentlig er ganske kærkomment. Der er så mange forskellige muligheder, både hvad angreb af fjenden angår, og hvordan man gerne vil opbygge sin karakter. Hvert miljø er en spændede at besøge og udforske, jeg har afsøgt hver en krog indtil videre, og det er jeg glad for. Der er enkelte gentagelser i form af kasseapperater telefoner osv., men der er tydeligvis lagt utroligt meget energi i at give de forskellige dele af byen hver deres præg - sågar i forhold til de forskellige områder af hver bydel. Desuden synes jeg det er vigtigt at bemærke hvor gode udviklerne har været til at afbalancere spillet, især set i forhold til hvordan fjenderne spawner. De bliver aldrig irriterende, eller forstyrrende i forhold til din udforskning - det er endda op til spilleren selv, hvornår, og ikke mindst om han vil angribe spillets sværeste fjende-bestand.

Jeg spiller på hard, hvilket giver en rigtig god udfordring, særligt i forhold til at udnytte spillets mange muligheder fuldt ud. Citronen bliver konstant presset, da hver en kugle tælder (med det i mente at jeg måske ikke er den mest hærdede Bioshock-spiller endnu). Jeg kunne forestille mig at det gjorde en forskel hvis man tog en nemmere sværhedsgrad, men at kalde spillet overhyped, og en befrielse endelig at være færdig med, er skammeligt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 02/09-07 10:27 
Echelon VI>
men at kalde spillet overhyped, og en befrielse endelig at være færdig med, er skammeligt.

Hør nu her det er sgu da fuldstændigt op til hver enkelt spiller om man kan lide et spil, og fuldstændigt ligegyldigt om det har fået en dårlig karakter eller en god. Sådan en gang vrøvl at komme med. Bare fordi masserne og alle de fine anmeldere synes det er fantastisk behøver man ikke følge trop. Det kan jo faktisk lade sig gøre at være anderledes og have en anden mening det er jo det som gør verdenen sjov ;-)!
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 02/09-07 10:46 
Enig, jeg vil da også mene at spillets værdi ligger i the eye of the beholder.
At kalde en holdning til et spil skammeligt er da rimeligt nedladende, bare fordi man ikke mener det samme som resten af mainstream markedet.

Anyways, jeg syntes det fik den chance hos mig det fortjente, jeg gennemførede spillet, og har dannet mig den mening jeg nu har om det. Det er desværre ikke et spil jeg ville gennemspille igen. Som sagt ville en større variation af fjender have gjort sit, samt hvis de havde sparet på plastik lignende effekter, og kælet lidt mere for animationerne. For jo, historien er skam udemærket, og det er fedt man kan træne skills og den slags... det er bare lige det sidste de mangler for at overbevise mig om, at det er en 10/10 titel.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
nerosnerosSkrevet 02/09-07 11:11 
..og når man giver et spil karakter er jo ligesom for, at fortælle omverdenen om hvor godt spillet er ligesom det er med film og musik osv, men det er ikke ensbetydene med, at det vil falde i alles smag!

F.eks så er der jo nogle stykker herinde som ikke er overvilde med Halo universet og det skal man da have lov til selvom man kan synes det er mærkeligt, men helt ok hvis man spørger mig.
Bashful Neophyte
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/09-07 11:30 
Meeeen når nu spillet er MEGET mere avanceret i opbygningen af ens figur mht. plasmids, genmodifikationer, tonics osv. end demoen viser, så er det lidt ærgeligt, at sidde og udtale sig om et spil man reelt kun har prøvet en promille af.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
nerosnerosSkrevet 02/09-07 11:36, rettet 02/09-07 12:10 
Det har du da helt ret i ;-) Det jeg udtaler mig om er folks måde at behandle reviews og anmeldelser på hvis du læser mine to sidste indlæg.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/09-07 17:49 
Jeg er da ked hvis nogen har følt sig ramt af ordet "skammeligt", det var ikke meningen - jeg gik måske for tæt på nogens følelser i provokationens-tegn for at få nogle flere kritik-punkter, i forhold til spillet, frem, end dem der i forvejen var givet (den modsatte effekt synes at være opnået istedet). Det er selvfølgelig tilladt at have en holdning, også til en perle som Bioshock.

Den store kritik af at holde sig til mainstream-holdninger og anmeldelser forstår jeg dog overhovedet ikke - for det gør jeg jo netop ikke. Hvordan kan noget jeg skriver i en parrantes pludselig gøres til essensen af mit indlæg? Jeg synes jeg meget godt gør rede for hvorfor jeg synes om Bioshock - ja faktisk bruger jeg på intet tidspunkt argumentet "anmeldelserne siger det godt, så derfor er det sådan"! En anden sag er at jeg rent faktisk har spillet hele spillet modsat andre der deltager i diskussion ;)

Som skrevet først i indlægget, var den provokerende del af mit indlæg, ment som en provokation til diskussion, og ikke som person-angreb.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 02/09-07 18:50, rettet 02/09-07 18:53 
Fuck hvor er jeg imponeret! Jeg er kun blevet gladere for spillet siden sidste indlæg jeg skrev. Det bliver konstant bedre og bedre, og hverken demoen eller det førsteområde giver på nogen måder det perfekte billede af spillet. Der kommer konstant nye elementer til, og det ene område er mere fantastisk (det visuelle design alene imponerer mig gang på gang) end det andet.
Spillet indeholder simpelthen så meget overskud og overflødige, men smukke detaljer. Det er helt utroligt at udviklerne overhovedet har haft ressourcerne til at skabe den store verden.
Tror min favorit indtil videre må være Fort Frolic, med Sander Cohen's absurditerer, bl.a. det sted hvor man går ned af en trappe for at komme til et stort, tomt rum med gulvet dækket af vand, hvor der lige pludselig ud af ingenting står en "voksstatue" et sted der før var tomt.

Efterhånden som man kommer længere ind, bliver det også helt overvældende, hvor meget det her spil virkelig minder om System Shock 2. Hele udforskningselementet og opbygningen af historien er fuldstændig det samme. Og jeg elsker det. :)


Jeg er også helt vild med mangfoldigheden i kampsystemet og udnyttelse af områderne. Alle egenskaber og objekter er brugbare. F.eks. har jeg rigtig tit hacket kameraer og turrets bare for at komme af med dem, hvor det senere (nogen gange meget senere!) har vist sig at komme mig til gode, når jeg pludselig kan høre lyden af skud, når en gruppe splicers kommer løbende for at overraske mig. Og der er der heller ikke noget der slår at have en lille hær bestående af to sentry bots og en big daddy.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
lightyear dklightyear dkSkrevet 02/09-07 19:02 
Jeg er også vildt imponeret af spillet, undtagen enkelte animationer men grafik og art direction og gameplay er bare af aller højeste kaliber ingen tvivl.

I min bog ligger det op til en af de bedste Fps i meget meget lang tid.

Kunne forstille mig at enkelte folk udnyttede at man ikke dør og derved bare fik fjender ned med magt end snilde?

Det er jo egentlig en potential ødelæggelse af spillets gameplay imo.
are you CHICKEN?
SumezSumezSkrevet 02/09-07 19:20 
Omvendt kan det være en meget god flutgløsning, hvis man f.eks. lige pludselig får to sure big daddies på nakken ved en fejl pga. noget electrical discharge, eller anden uheldig "cause and effect".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 02/09-07 20:13 
lightyear dk>
Kunne forstille mig at enkelte folk udnyttede at man ikke dør og derved bare fik fjender ned med magt end snilde?

Det er jo egentlig en potential ødelæggelse af spillets gameplay imo.

Jeg brugte det på hard, men jeg følte ikke det ødelagde noget. For det første, så tror jeg folk ville blive trætte af det på et tidspunkt - det bliver meget repetetivt. For det andet, så sørger det jo for at du aldrig nogensinde er på røven, og ikke kan komme videre i spillet. Sidst, men ikke mindst, så slipper man få at loade spil i tide og utide, bare fordi det er længe siden man har savet. Det er måske ikke en lidt urealistisk løsning, men den passer fint ind i temaet, og virker for mig som en velgennemtænkt mekanik.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/09-07 20:54, rettet 02/09-07 20:54 
"Gennemtænkt" er netop nøgleordet i Bioshock. Udviklerne har IMO på intet tidspunkt været dovne og valgt den nemme udvej eller er faldet til patten og brugt en standardiseret, men ikke særligt velfungerende spilmekanik - jeg føler at der er gjort et hæderligt forsøg på at tweake de enkelte elementer til det bedst mulige, også hack-systemet, selvom det bliver noget repitativt efterhånden som man bruger det (Jeg foreslår et sudoku-mod som erstatning, til de der har sådanne evner :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 02/09-07 20:57 
Echelon VI:

Det var nu heller ikke meningen at fare sådan op hvis det kunne se sådan ud. Jeg ville bare pointere, at man kan have forskellig smag uden at det er skammeligt. Men lad nu det ligge jeg vil ikke forstyre mere. Som sagt så har jeg jo ikke prøvet det fulde spil.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 03/09-07 00:51 
Echelon VI>
"Gennemtænkt" er netop nøgleordet i Bioshock. Udviklerne har IMO på intet tidspunkt været dovne og valgt den nemme udvej eller er faldet til patten og brugt en standardiseret, men ikke særligt velfungerende spilmekanik - jeg føler at der er gjort et hæderligt forsøg på at tweake de enkelte elementer til det bedst mulige, også hack-systemet, selvom det bliver noget repitativt efterhånden som man bruger det (Jeg foreslår et sudoku-mod som erstatning, til de der har sådanne evner :)

Og netop hacking-systemet, der nok er spillets eneste egentlig svaghed, IMO, kan omgås med penge eller et hacking tool. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
lightyear dklightyear dkSkrevet 03/09-07 08:12 
Herold>
lightyear dk>
Kunne forstille mig at enkelte folk udnyttede at man ikke dør og derved bare fik fjender ned med magt end snilde?

Det er jo egentlig en potential ødelæggelse af spillets gameplay imo.

Jeg brugte det på hard, men jeg følte ikke det ødelagde noget. For det første, så tror jeg folk ville blive trætte af det på et tidspunkt - det bliver meget repetetivt. For det andet, så sørger det jo for at du aldrig nogensinde er på røven, og ikke kan komme videre i spillet. Sidst, men ikke mindst, så slipper man få at loade spil i tide og utide, bare fordi det er længe siden man har savet. Det er måske ikke en lidt urealistisk løsning, men den passer fint ind i temaet, og virker for mig som en velgennemtænkt mekanik.

Jeg synes det samme.

Jeg mente bare at der er folk der f.eks går hen til en big daddy og ligefrem tænker at skyde med ild plasmoid til det blå er brugt og så bare gøre det 20 gange i træk uden at bruge andet, også kun bruge den lille del du refiller når du "dør".

Kender selv en der sagde det forleden, for at ikke skulle tænke på big daddy og little sisters, det ødelægger spillet for sig selv imo.
are you CHICKEN?
CoreCoreSkrevet 03/09-07 08:34, rettet 03/09-07 08:34 
Mine Big Daddy-kampe tager en krig at komme igennem. Men jeg loader også hver gang jeg dør, så egentlig har jeg endnu ikke været "død" i mit save-game.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 03/09-07 08:49 
Herold>
Og netop hacking-systemet, der nok er spillets eneste egentlig svaghed, IMO, kan omgås med penge eller et hacking tool. :D

Hvad er svagheden ved hackingsystemet?
Jeg synes det er sjovt, og alligevel absolut så simpelt som det bør være, samtidig med at der er mange måder, de kan regulerer sværhedsgraden. Faktisk er det nærmest perfekt.
Jeg har tit været i situationer i et hack, hvor man virkelig har fået sved på panden, og det er en stor tilfredsstillelse at klare skærene efter man er havnet i en situation hvor det ellers ser helt håbløst ud.
Mit eneste "problem" er at der er utroligt meget at hacke, så nogen gange er man ikke rigtig i humør til det, men så er det at der alligevel ikke er nogen mangel på hacking tools, så man kan altid bare bypasse, ligesom automatisk hack på færdigt researchede turrets og sentry bots også kommer på det helt rigtige tidspunkt.


Det eneste kritikpunkt jeg synes man kan give spillet er plottet. Det er utroligt kliché-baseret og derfor også ekstremt forudsigeligt, og det føles lidt kedeligt altid at være et par skridt foran historien, når den indeholder plot twists der ellers er bedst egnede til at tage en med bukserne nede.
Ikke at historien på nogen måder er dårlig, den står bare i skyggen af den ellers esktremt vellykkede fortællemåde og en generelt ufatteligt velskabt setting, så det er lidt synd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 03/09-07 08:52 
En helt anden ting, er der nogen der ligger inde med PC versionen, og er i stand til at "rippe" nogle lyd-samples til mig?

Hvis U3-enginen er ligesom deres tidligere engines, burde de være ret nemme at nuppe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 03/09-07 09:37 
Sumez>
Hvad er svagheden ved hackingsystemet?
...
Mit eneste "problem" er at der er utroligt meget at hacke, så nogen gange er man ikke rigtig i humør til det, men så er det at der alligevel ikke er nogen mangel på hacking tools, så man kan altid bare bypasse, ligesom automatisk hack på færdigt researchede turrets og sentry bots også kommer på det helt rigtige tidspunkt.
...

Du svarer selv på det. Det er præcist det at der er så meget at hacke at man til sidst godt kan blive lidt træt af det. Og der mener jeg netop at det at man kan betale sig fra det eller bruge hacking tools er en fantastisk mekanik.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 03/09-07 10:03 
..og af samme grund synes jeg overhovedet ikke det er en svaghed eller et problem. :) Så længe jeg ikke skal gøre det KONSTANT, er jeg ret glad for hackingsystemet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 03/09-07 10:34 
Ja, så er vi enige. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/09-07 10:49 
Fantastisk spil, og den artistiske del er helt i top. For ikke at sige, den sætter nye standarder for computerspil.

Men jeg synes godt nok, at artwork og stemning redder spillet helt vildt meget. Gameplayet er jo ikke særlig godt. Hvis ikke man fik opgraderinger, som man selv kan rode med, og hele den RPG'agtige vinkel, ville man godt nok blive træt af at skyde splicers.

Lige præcis dét som Halo gør så godt, hvor det "altid" er underholdnede, at bruge 30 sekunder på at skyde aliens ned, har BioShock slet ikke ramt.

Jeg synes også der til tider er lidt for meget "trial and error".
IMO er et godt stealth'em up, et spil hvor man med garanti skal spille banerne igen og igen. Men man har hele tiden fornemmelsen af, at hvis bare man tænker sig godt nok om, og holder øjnene åbne, så kunne man egentlig klare et given bane i første forsøg.

SPOILER-TEKST:

Som eksempel på et sted hvor BioShock gør præcis det modsatte er i "bosskampen" med ham der Peach i fiskefryseren.
I og med at det er tåget og man ikke kan se noget, vil jeg påstå, at det er så godt som umuligt at klare dét sted uden at have brugt et par forsøg på at finde ud af hvor kameraet er, hvor sentry gunnen er, hvilke døre man skal smelte fri osv.

forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 03/09-07 11:17, rettet 03/09-07 11:18 
Det forstår jeg overhovedet ikke. Godt nok spiller jeg "kun" på medium, men jeg synes ikke der er NOGEN tidspunkter hvor der er noget der minder om trial and error.
Tværtimod synes jeg spillet bærer meget præg af at næsten alle handlinger har et brugbart resultat. F.eks. kan de mange kameraer i Peach kampen nemt udnyttes ved at bruge security bullseye på ham.

Hvis bare man tænker sig om, er der en løsning på alt. Desuden er det jo ikke fordi man dør og skal begynde forfra fordi man bliver opdaget af kameraet. I stedet kan situationen vendes, når du afbryder alarmen og hacker botsne, til at bekæmpe fjenderne i stedet. Og sådan er spillet hele vejen igennem, og det er da fedt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 03/09-07 11:34 
Nej, trial and error bliver det vist aldrig. Du starter på ingen måde forfra, og der er meget få steder i spillet, hvor du bare bliver slået ihjel hvis du laver en fejl. Man kan sagtens klare den omtalte kamp, uden at føle at man skal prøve igen og igen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/09-07 11:36 
Hvis nu man ikke har Security Bullseye lige der, så er situationen lidt en anden :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 03/09-07 11:51 
Der er en gene bank lige ved indgangen til området, så det er virkelig ikke en undskyldning. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 03/09-07 12:17 
Og nu er Security Bullseye heller ikke nødvendigvis den eneste taktik :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/09-07 12:53 
He he - vi kan godt blive enige om, at det er min egen fejl, at jeg slet ikke bruger omtalte plasmid, men jeg synes også den er alt sjældent brugbar, og dermed er den slet ikke med i min taktik (eller mangel på samme).

Og måske er jeg generelt for dårlig til computerspil, men jeg synes at det var et virkelig svært sted (selv på Medium), og det tog mig mange mange forsøg at komme forbi, fordi spillet kaster SÅ mange udfordringer i hovedet på én på en gang.

Og jeg kalder det trial and error, når man ikke har mulighed for at regne ud på forhånd, hvilken taktik man skal bruge OG udfordringen samtidig er så stor, at man med stor sandsynlighed dør i (de) første forsøg.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 03/09-07 13:17 
Men død er jo netop et lidt andet koncept i Bioshock. Du fejler som sådan ikke, fordi du er tilbage på hesten med det samme, og skal ikke starte forfra pga. en fejl - det er derfor jeg ikke mener at Trial and Error-konceptet helt holder.

Jeg kan ikke helt huske hvordan jeg kom forbi Peach på hard, men jeg tror at jeg pludselig fandt hans forbrændte lig på gulvet, og så var den prut slået. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
361 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig