X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
SonicSonicSkrevet 26/05-14 23:39 
En politibetjent der skubber en dør stille? Du kan godt se hvor jeg vil hen her ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/05-14 23:42, rettet 26/05-14 23:44 
Haha ja :=D Ej, er overbevist om at døren bare er meget løs i det end normalt, skulle bare lige twiste den lidt i da head :=)

Edit: Også haha til din Beano :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/05-14 08:29 
Jeg spurgte 17/5 om dette:

”Jeg har lige opdaget at der er lavet lidt om på skrabelodderne fra Microsoft:

http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Gift-Card-GBP25-Xbox/dp/B00FAMLPJ8/

Har nogen prøvet dem i forhold til dengang de hed 2100 point / 4200 point? Virker de på dansk konto, trods at der står noget med "UK accounts" på bagsiden (det kunne jo være)?”

Sumez svarede:

”UK points virker med danske kontoer og vice versa, har selv brugt danske point på min UK konto da jeg kunne få dem billigere.”

...hvilket jeg allerede vidste, da jeg mange gange har købt deres GAMLE point-skrabelodder. Spørgsmålet gik på om den NYE pund-type kunne bruges!

Jeg købte et 15 punds-kort, som gerne skulle smide ca 150 kroner ind på min konto. Jeg skraber loddet, taster koden og...

”Denne kode indsætter 15 KRONER på din konto!”

Så de 15 PUND omregnes til 15 KRONER!!! Xboxen har ingen denominationsomregner! Den tror bare at kortet indeholder "15 PENGE" i det land man er registreret i!!!

Har nogen en workaround eller er jeg blevet fucked for 135 kroner pga deres nye system? Jeg har ikke redeemet koden, så hvis jeg på en måde kan omstille min konto til engelsk er der forhåbentlig en chance for at den godtager de ”15 PENGEENHED” som pund i stedet for kroner...
KTCKTCSkrevet 27/05-14 10:00 
Mon ikke det bare er en fejl i teksten?
Det er lidt vildt, hvis man kan lave det nummer, ellers, og lidt røv hvis man har din situation :)

Tør du prøve?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 27/05-14 10:07, rettet 27/05-14 10:07 
Dvs. du kan købe et kort på 150kr, og få 150 pund ud af det? :P Synes også det lyder mest som en language-tekst-fejl.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/05-14 10:08 
Tør jeg prøve hvad? Det er IKKE en fejl i teksten. Der stod tydeligt at jeg ville få indsat 15 KRONER og at min saldo ville gå fra 66 til 81 KRONER. Det kan ikke misforstås... jeg tog et foto at skærmen.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/05-14 10:09 
Sumez, ja, hvis de solgte danske 150 kroners kort ville du jo nok kunne indløse det i UK for 150 pund. Den tager ikke hensyn til møntfod overhovedet!
KTCKTCSkrevet 27/05-14 10:34 
Det vil sige, at man kan få 400 pund ud af sådan en fætter her, hvis man har en UK konto?

Gavekort til Xbox Live
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/05-14 10:40 
Tja... tør DU prøve? :-D
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/05-14 10:42 
Anyway... har nogen et svar: kan jeg ændre min konto til UK et sted eller er det låst somehow?
KTCKTCSkrevet 27/05-14 10:43 
Man er jo fristet, om ikke andet for spændingens skyld :)
Jeg tror dog ikke kan jeg finde for 3700 kroner på Xbox Live, som jeg rent faktisk gider at eje ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 27/05-14 10:48 
Jeps, det skulle være muligt:

Bemærk dog, at de fjerner alle penge, som man har på kontoen, og at de ikke garanterer, at alt indhold vil fungere med den nye region!
Det er ufatteligt, så dårligt man er stillet med digitalt indhold. Kan det virkelig være lovligt?

Skift region på Xbox Live konto
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 27/05-14 10:50 
Microsoft er fremsynede og indfører den første globale valuta: Penge.

Det lyder godt nok fucked.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/05-14 10:51 
Tak for svar! Men hvad fanden har de gang i??? Det er jo totalt svagt formuleret. "Potentially"??? Dvs jeg måske mister mine 66 kroner for at kunne redeeme koden med 150 kroner.. FFS!!!
KTCKTCSkrevet 27/05-14 11:01 
Som jeg læser det, kan du godt sætte dine penge på (pun intended :)), at du mister dine 66 kroner:

"The funds in your Microsoft account will not move with you, so be sure to spend your money before you change your account location."
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/05-14 11:03 
Aaaargh... nå men tak for at opklare det :-)
spectrespectreSkrevet 27/05-14 11:06 
Virker Gamle Wiimotes, wiimote plus og nunchuk med Wii U?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KTCKTCSkrevet 27/05-14 11:07 
Ja, det gør de, i de spil som understøtter det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 27/05-14 11:09 
Er der overhovedet lavet specifikke wiimotes til Wii U?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 27/05-14 11:53 
Næh.

Apropos 'motes; er der så nogen billige uoriginale nogen til salg et eller andet sted? Jeg mangler vist en til Mario Kart på fredag...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
spectrespectreSkrevet 27/05-14 11:54, rettet 27/05-14 11:54 
jeg bestilte en original Mario én fra en computer biks til 286,- er det billigt nok kan jeg smide et link

Og hvorfor er Pikmin 2 så stinkende dyrt? Kan ikke finde det til under 400 på eBay til GameCube og Wii versionen er også deroppe af?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
NaieraNaieraSkrevet 27/05-14 11:57 
Jeg havde håbet på en uoriginal til 50-100 kroner :) Jeg skulle selvfølgelig ha' været på pletten, da Coop solgte uoriginale Wiimotes til foræringspris...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-14 12:56, rettet 27/05-14 12:57 
Sumez>
Er der overhovedet lavet specifikke wiimotes til Wii U?

Der findes faktisk to udgaver af Wii Remote plus. Den gamle har sync-knappen gemt under batterilåget. Hvor den nye har den på ydresiden. Ved ikke hvornår den udkom, men ikke helt utænkeligt at den kom nogenlunde samtidig med Wii U hvis man nu hurtigt skal skifte mellem at bruge den på sin Wii og Wii U :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 27/05-14 13:04, rettet 27/05-14 13:04 
Nogen der har prøvet at melde sig ind i Coolshops premium og købe, for derefter at melde sig ud igen?
j/k
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/05-14 13:40 
For at følge op på redeem-card-snakken!

Jeg har lige chattet en halv time med en tilsyneladende ganske dygtig Microsoft-supportperson! Hun kunne fortælle, at der ingen fejl er i systemet, og at HVIS jeg havde redeemet kortet, havde jeg fået 15 PUND indsat... som jeg IKKE VILLE KUNNE BRUGE med mindre jeg migrerede til en UK account. Deres regionssystem er ganske givet fucked, og det er altså ikke til at gennemskue for en almindelig forbruger, men bottom line er:

Jeg kan kun bruge et £15 scratchcard på en UK account!
JmogJmogSkrevet 27/05-14 19:54 
Bare lav en ny konto (UK) og køb for dem der. Jeg har en dansk, en østrigsk, en tysk, en amerikansk og en UK konto på min egen Xbox.
slk486slk486Skrevet 28/05-14 10:11 
Bumper lige denne:

Nogen der har en Win98 maskine med et 5 1/4 1.2mb drev, der kan skrive en floppy for mig? Skal bruge den til min X68000.
j/k
3of193of19Skrevet 28/05-14 10:17 
Hmm, den sidste maskine jeg havde med 5,25" floppy var min 286 AT 16Mhz (senere opgraderet til 386/33) PC...

Andet spørgsmål, hvordan ændrer man sine "spiller nu" titler, eller er det afskaffet?
HankyHankySkrevet 28/05-14 10:47 
Vurder -> Spilleliste
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 28/05-14 10:56, rettet 28/05-14 10:57 
Eller man trykker på "Spiller nu" :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WonderboyWonderboySkrevet 29/05-14 13:50, rettet 29/05-14 13:50 
Er det bare mig der får en masse mail fra NemID i dag eller har andre også fået nogle?.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 29/05-14 13:55 
Har i andre også fået besked på ebay at ændre sit password, når man vil logge på ebay?.
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 29/05-14 14:00 
Både eBay og PayPal råder folk til at ændre password. Det er legit, og hvis du bare skriver "ebay.com" eller "paypal.com" i din browser, og lader være med at følge links i mails, så kommer du jo aldrig ind på phishing-sider.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 29/05-14 14:00 
eBay blev fornyligt hacket så du skal ændre dit password, ja. Men log på eBay manuelt, anvend ikke link fra evt. e-mails. Vedr. NemID, så lyder det umiddelbart som phising.
WonderboyWonderboySkrevet 29/05-14 14:01 
Okay det prøver jeg, skal lige finde på et nyt password.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 29/05-14 14:04, rettet 29/05-14 14:04 
Ja ikke har fået over 10 mail fra NemID og DanID, de er også smidt over i skraldespanden med det samme uden at åbne dem, det er bare træls at få alle de skod mail?.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 29/05-14 14:43 
Se "sjove billeder" tråden.
spectrespectreSkrevet 02/06-14 09:33 
Hvad er forskellen på Pro Controlleren til Wii og Wii U? Den til Wii er betydeligt billigere, men er der nogen spil den gamle ikke fungerer med på Wii U?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-14 10:48, rettet 02/06-14 10:48 
Mener du Classic Controller Pro vs Wii U Pro Controller? Der er ret stor forskel og den ene controller virker nødvendigvis ikke hvor den anden gør.
Classic controlleren er en ret middelmådig controller da dens analoger lider af Nintendos retarderede ottekantede restrictors. Det er forfærdeligt at spille med og i FPS direkte upræcist.
Wii U controlleren er en rigtig lækker controller med fremragende analoger, og en latterlig lang batterilevetid. Desværre har den ikke analoge triggers, af gud ved hvilken grund, og man skal vænne sig til placeringen af A, B, X og Y (de har byttet plads med analogen, A og B siddet naturligvis stadig forkert, men det er selvfølgelig typisk Nintendo).
Synes ikke det var et problem at knapperne sad hvor de gjorde, lige indtil jeg prøvede Assassins Creed 3, hvor det føltes meget forkert. Ærgerligt, for det er ellers bedre end PS3 og 360 controllerne.

Anyway, skal du bruge den kun til Wii U så gå efter en Wii U Pro Controller :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 02/06-14 12:53 
Plus den til Wii selvfølgelig ikke er en selvstændig controller, men er afhængig af Wiimotes, i modsætning til Wii U Pro Controlleren.

Så har du ingen Wiimotes i forvejen, er det nok prismæssigt det samme, hvis ikke dyrere.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
--Skrevet 02/06-14 13:02 
Er det "normalt" at en chippet PS2, skal have mange forsøg, inden den kan boote et backup PS1 spil op?
Spiller nu: Animal Soccer World
spectrespectreSkrevet 02/06-14 13:25 
Hvad så den anden vej rundt? Kan man bruge en Wii U Pro Controller til de Wii spil hvor man kunne bruge Classic Controller Pro?

Tror jeg skal have en Wii U Pro Controller uanset, da min Wii U Gamepads batteri tid ikke kan følge mit Mario Kart 8 forbrug :D
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-14 17:33 
Nej desværre. Det er jo Nintendo :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-14 17:36 
m1chelsen>
Er det "normalt" at en chippet PS2, skal have mange forsøg, inden den kan boote et backup PS1 spil op?

Hvilken chip har du i? Hvis det er en Modbo-et eller andet, eller Matrix Infinity (som modbo er en klon af), så kan du holde cirkel nede når du tænder maskinen, for at starte den i "PS1 mode" som åbenbart gør at den læser PS1 skiver bedre.

Men det kan også være drevet der er ved at stå af som på Juggernauts. Det er vidst meget almindeligt at drevet stopper med at læse CD-skiver før DVD-skiver.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 02/06-14 17:54, rettet 02/06-14 17:54 
Det er en 760´er. Jeg vil forsøge mig med cirkle tricket :)

Og mange tak i øvrigt!
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-14 18:15 
Det manglede da bare :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 02/06-14 20:55 
Det anede jeg ikke. Tak for tipset :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-14 21:41 
Man kan også holde Select nede mens man tænder maskinen. Så booter den spillene en del hurtigere da den skipper PS2 logoet. Kan ikke huske om det virker med PS1-spil, men PS2-spil virker i hvert fald :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 02/06-14 21:48 
Har det mon nogen indflydelse på læsehovedets levetid? Jeg var af den overbevisning at den skulle "varme" op mens logoet kommer frem. Sikkert bare min naive tankegang:-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-14 22:48 
Nej det burde ikke ha noget at sige. Drevet starter bare først op efter PS2 logoet har været vist, og det er det trin man springer over :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig