X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spejlvendt controller setup


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/11-06 12:33 
I Little Gamers fra i mandags, snakker Madsen om ,at han er irriteret over, at man ikke kan ændre styringen i Gears of War, så X-aksen er spejlvendt...


Det virker helt sort for mig.
Jeg kan forstå, at vi har forskellige opfattelser, af hvordan man skal kigge op og ned på en controller.

Men højre og venstre???

Er der nogen herinde, der også spiller sådan?

Little Gamers
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 29/11-06 12:49 
Kommer vel an på spillene. Beyond Good & Evil er lavet så du vender begge akser samtidig, så er man vant til inverted Y er man tvunget til inv X også. Besværligt at vende sig til.

Men når det nu er 3rd person shooter, så forestil dig du har en pind i baghovedet på din mand du styrer retningen med, så giver det mening at spille med inv styring.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 29/11-06 13:02 
Spiller også altid med invers-Y, men invers-X lyder perverst... fuld-svensker-styring!!
ChronoChronoSkrevet 29/11-06 14:33 
Jeg ved at i de gamle Amiga-dage der holdt min fætter altid joysticket omvendt rent fysisk. Sådan at op blev ned og højre blev venstre. Forstår slet ikke at han kunne spille sådan, men det gjorde han uden problemer.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 29/11-06 14:33 
Det giver egentlig mening i forhold til inverse-Y, men har godt nok aldrig hørt om inverse-X, hehe.

Jeg er i den uheldige situation at jeg altid har spillet med inverse-Y, men på det seneste har jeg spillet en del med "normal Y", grundet bl.a. spil, der ikke har valget og det faktum at jeg ikke har spillet særlig mange FPS-spil på det sidste.
Resultatet er at jeg lige nu ikke rigtig er vandt til nogen af delene, og føler mig handicappet uanset hvilken indstilling der er valgt. Men har sat mig for at vænne mig til normal Y, da det altid er standarden, så jeg har en del genoptræning foran mig..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/11-06 14:37 
Sumez>
Jeg er i den uheldige situation at jeg altid har spillet med inverse-Y, men på det seneste har jeg spillet en del med "normal Y", grundet bl.a. spil, der ikke har valget og det faktum at jeg ikke har spillet særlig mange FPS-spil på det sidste.

Hvilke spil der det?

Hvis det er på Xbox 360, er der jo en Y-inverse indstilling i dashboard som spillene benytter (for det meste).
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/11-06 15:33 
Invers X kender jeg også lidt til. Især Third Person-spil er ikke konsekvent programmeret; i nogle drejer man personen, i andre drejer man kameraet (rundt om personen). Eneste eksempel jeg lige kan komme på er "Vexx", hvor X-aksen styrer kamera-rotation. Nogle ville sikkert foretrække at det styrede personens drejning/blik-retning i stedet.

Så Invers X er altså ikke så perverst, som det bliver gjort til :-)
NaieraNaieraSkrevet 29/11-06 16:39 
Final Fantasy XII er lidt løjerligt på det her punkt. Det minder i opbygning en del om FFXI, men man får ingen mulighed for at vende X-aksen om, som jeg bestemt mener man kunne i XI. Man drejer altså kameraet og ikke personen man styrer, selvom personen så også drejer, selvfølgelig. Det skulle jeg lige vænne mig til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 29/11-06 17:29 
Beano>
Hvilke spil der det?

Hvis det er på Xbox 360, er der jo en Y-inverse indstilling i dashboard som spillene benytter (for det meste).

Kan jeg ikke huske, men vi skal nok lige nogle år tilbage, det er i hvert fald ikke X360, den maskine har jeg ikke prøvet siden fremvisningen inde i lejligheden ved Axel Torv. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig