X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Link bliver højrehåndet


Svar
ChronoChronoSkrevet 22/09-06 07:13, rettet 22/09-06 07:13 
Nu mister Link officielt sin status som venstrehåndet. I Wii-udgaven af Twilight Princess kommer Link til at svinge sit sværd med højre hånd, da det er sådan de fleste spillere vil gøre det. Og ikke nok med det - udviklerne har ikke kun spejlet Link for at opnå det, men hele spillet! Wii-udgaven bliver som en "mirror-mode" af GameCube-udgaven.

Mon det så betyder at venstrehåndede får sværere ved at spille Wii-udgaven? Når spillet er blevet anmeldt må vi klart lave en lille undersøgelse af om venstrehåndede anmeldere synes dårligere om spillet end højrehåndede :)

Kilde
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 22/09-06 07:49 
Så bliver teksterne da lidt svære at læse ;)
WehnerWehnerSkrevet 22/09-06 08:24 
Jeg slagter det...

Havde godt bemærket at bosserne var venstrehåndede og Link højrehåndet i de nyeste screens, men jeg havde regent med at det blot var en eller anden, der havde spejlet billederne :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/09-06 08:35 
Er det ikke fuldkommen ligegyldigt, om han holder sit sværd i højre eller venstre hånd? Eller hvad? :)
WehnerWehnerSkrevet 22/09-06 08:38 
Ikke når man er venstrehåndet og skal stå lige bag ham og svinge fiskestangen.

Og som overset minoritet er det altid rart med lidt celebrity eksponering.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 22/09-06 08:38 
Chrono>
Mon det så betyder at venstrehåndede får sværere ved at spille Wii-udgaven? Når spillet er blevet anmeldt må vi klart lave en lille undersøgelse af om venstrehåndede anmeldere synes dårligere om spillet end højrehåndede :)

Jeg tror jeg taler på mange kejthåndedes vejne når jeg siger: Det er altså noget tis....
Hvad om de lavede 2 versioner - en til højre, en til venstre :P
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
ElgenElgenSkrevet 22/09-06 09:39, rettet 22/09-06 09:39 
- eller som en opsætnings-option, det burde ikke være svært at lave.
Al koden ligger der jo, så er det kun at spejle eller lade være på passende steder }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Zzap!Zzap!Skrevet 22/09-06 10:10 
Jeg har hørt kraftige rygter om, at det vil være muligt at vende spillet den rigtige vej igen, hvis man enten er venstrehåndet eller ikke har lyst til at spille et spejlvendt spil (jeg kunne forstille mig at det går lige så meget ud over kompositionen af scenerne, som det gør når manga art før i tiden blev spejlet).
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 22/09-06 10:24 
Jeg krydser fingre. Der er jo tiltag i den retning på DS.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 22/09-06 10:36 
Det er en hån mod venstrehåndede verden over!

Jeg håber det bliver muligt at ændre det, men i grunden meget sjovt at man har mulighed for at spejle hele spillet. Så bytter de vel også øst ud med vest? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 22/09-06 10:39 
Chrono>

Mon det så betyder at venstrehåndede får sværere ved at spille Wii-udgaven?

Come on! Det tror jeg nu ikke ;-)!
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 22/09-06 10:42 
Det er bare 100% at det bliver irriterende. Der er jo en grund til at de har ændret det til at passe til flertallet :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Alf81Alf81Skrevet 22/09-06 12:02, rettet 22/09-06 12:03 
Har aldrig nogensinde lagt mærke til, at Link var venstrehåndet!? Det er jo' djævelens værk... Alle ved udemærket, at kejthåndede lever af oppudset messing og løgnhistorier :P
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 22/09-06 12:51 
Det er godt der bliver slået ned på de genetiske afvigelser! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Zzap!Zzap!Skrevet 22/09-06 13:09 
Husk lige på at det er en venstrehåndet, der er gået med til ændringen.
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 22/09-06 14:00 
Vi kalder dem overløbere. Værnemagere, Quisling etc.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WikzoWikzoSkrevet 22/09-06 14:09 
For mig lyder det altså også utrolig mystisk, at de spejlvender HELE spillet bare pga. én enkelt hånd. Selvfølgelig kan der være lidt problemer med buen, men det kan da umuligt være så meget, at de vender hele kortet, så det bliver ligesom at spille på Mirror-mode i Mario Kart.

Er sikker på, at Nintendo har fundet en god løsning.
Glæder mig til at høre om den og prøve spillet selv.
Zzap!>
Husk lige på at det er en venstrehåndet, der er gået med til ændringen.

Læste engang, at Miyamoto ikke bruger hverken højre eller venstre ... han er en af de specielle slags mennesker, som kan bruge begge (husker pt. ikke ordet for dette), men han foretrækker højre :)
HeroldHeroldSkrevet 22/09-06 14:23 
Ambidexteriøs :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 22/09-06 14:25 
Rollespiller ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 22/09-06 14:39 
Schh! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Zzap!Zzap!Skrevet 22/09-06 15:46 
Bede-x>
Rollespiller ;)
Du mener at de lader som om, for at gøre sig interessante?
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 22/09-06 15:49 
Eller at vi kender den slags ord, fordi vi har spillet AD&D...? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/09-06 15:50 
lol - der bliver nok hentydet til, at ordet ambidexteriøs ikke just er almindeligt brugt i det danske sprog.

Men at man ofte kan købe sig til den type skill i pen & paper rollespil.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
IqonIqonSkrevet 22/09-06 16:49 
Hmm, jeg har "altid" troet det hed "ambidextral"... der kan man bare se.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
HeroldHeroldSkrevet 22/09-06 17:48 
Det kan også godt være. Jeg skrev med venstre hånd, da jeg skrev det... :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalsgaardPalsgaardSkrevet 22/09-06 18:19 
Heldigt for Link han kun er en virtuel figur, i andre kan jo næppe kurreres for jeres handicap så let som Link.
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
WehnerWehnerSkrevet 22/09-06 19:10 
Skal du spille op?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 22/09-06 19:29 
vi kan da lægge arm med den rigtige hånd ;)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
Bede-xBede-xSkrevet 22/09-06 20:33 
Zzap!>
Du mener at de lader som om, for at gøre sig interessante?

Det Rune og SeventhSun sagde.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SlothSlothSkrevet 24/09-06 21:09 
Humm... Det er egentligt en sjov problemstilling - jeg har ikke før tænkt på, at det kan være mærkeligt at skulle spille med Wiimoten med "den anden hånd".

Mon problemet bliver stort? Jeg er selv semi-ambidextrøs, men har da klare præferencer mht. hvad jeg bruger hhv. venstre og højre hånd til.

Mon ikke Nintendo og udviklerne har tænkt på dette punkt?
Kiss me, would you kindly?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/09-06 10:11 
Det kan da ikke være det store problem, at spejlvende Link selv - så han skyder korrekt. Uden at skulle spejlvende hele Hyrule.

Bortset fra det, kan jeg ikke helt gennemskue problemet.
Jeg genså lige præsentationen fra E3, og der spiller gutten åbentlyst med venstrehånd, eller med nunchuk i venstrehånd, og altså omvendt i forhold til hvordan vi normalt har set den brugt.

Men hvis de siden da, har vendt spillet om, så man nu ikke kan spille sådan, er det klart et problem.

TTP fra E3 på YouTube
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 25/09-06 10:19 
Jeg tror det at spejlvende selve figuren kan betyde en hel del for diverse cutscenes og måske også for mekanikken i selve spillet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 25/09-06 11:00 
SeventhSun>
Det kan da ikke være det store problem, at spejlvende Link selv - så han skyder korrekt.

Så nu er det korrekt at bruge højre hånd? Pas lige på med de fordomme. :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/09-06 12:48 
Nu er jeg selv venstrehåndet, så det må blive en omvendt fordom.

Det jeg mente var at det kan ikke være svært at få Link til at bruge de korrekte hænder ift. til spilleren.
I hvert fald ikke hvis de havde tænkt over det fra starten.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ChronoChronoSkrevet 25/09-06 12:49 
Spillet var slet ikke til Wii fra starten :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig