X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo 3-tråden


Svar
WehnerWehnerSkrevet 09/05-06 22:24, rettet 23/08-06 12:21 
Jeg tænkte, at en Halo 3-tråd ville være uundgåelig før eller siden, så hvorfor ikke bare oprette den før. Med lidt held begynder Frankies updates at handle om spillet snart, og nu er der jo en teaser.

Jeg gætter på at Bungie/Ms følger den klassiske tretrinsraket-opskrift med teaser/trailer/demo. Det her er i hvert fald bare en teaser. Men en god teaser :)

Mon Bungie dis... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
1'324 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
Jack_DJack_DSkrevet 14/05-07 13:49 
De fleste ligefrem, har du noget der underbygger dette?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
nerosnerosSkrevet 14/05-07 13:51 
Jack D ved du godt at Halo 3 ikke udkommer til PS3?
Bashful Neophyte
Jack_DJack_DSkrevet 14/05-07 13:54 
Hvad skal jeg også med Halo3, fps'ere skal spilles på den platform der er bedst = pc'eren :O
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
nerosnerosSkrevet 14/05-07 13:55, rettet 14/05-07 13:58 
Nåh ja!

Spiller du Resistance på PC?
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 14/05-07 13:59 
Jack_D>
De fleste ligefrem, har du noget der underbygger dette?

Det er den konsol-fps, der er blevet spillet mest i multiplayer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 14/05-07 14:03 
Wehner>
De fleste konsolspillere regner Halo 2 for genrens bedste multiplayer, så når du siger, at Resistance er bedre, så kan jeg ikke tolke det som andet, end at du siger, det er genrens bedste.

Fortolk hvad du vil... men som samlet pakke (singleplayet+multiplayer) er Resistance ikke genrens bedste efter min mening. Er det så svært at forstå?

Kan efterhånden forstå at du har meget svært ved at acceptere at andet en Halo 2 er godt online - alt andet skal bare nedgøres og at du så ikke lige har prøvet det er bare en detalje for når et spil ikke er med i en spil liga, så er det jo helt udelukket at det kan være godt.
BeanoBeanoSkrevet 14/05-07 14:05 
Wehner>
Det er den konsol-fps, der er blevet spillet mest i multiplayer.

Ja, lemmingmentalitet er jo bevis på det må være bedre.
Jack_DJack_DSkrevet 14/05-07 14:09, rettet 14/05-07 14:09 
Som jeg tidligere har skrevet, at diskutere Halo med gøg og gokke svare til at diskutere religion med en fundamentalist.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
WehnerWehnerSkrevet 14/05-07 14:20 
Beano>
Ja, lemmingmentalitet er jo bevis på det må være bedre.

Lemmingementalitet er på godt og ondt et bevis på, at flest synes det er bedst. Det var den påstand, jeg skulle underbygge.

Hvis vi skal til at diskutere, hvorfor det så rent faktisk _er_ bedst, så bliver det en helt anden snak (som jeg ikke lige gider igen).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/05-07 14:20 
Eller diskutere Sony med Jack_D...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 14/05-07 14:21 
Beano>
Kan efterhånden forstå at du har meget svært ved at acceptere at andet en Halo 2 er godt online - alt andet skal bare nedgøres

Hvis du lægger mærke til det, så skriver jeg meget sjældent uopfordret om andre fps'er, men jeg forsvarer gerne Halo 2, hvis det bliver bragt ind i en diskussion, det er korrekt. Men modsat andre herinde, så render jeg ikke umotiveret rundt og rakker ned på ting.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 14/05-07 14:23 
Echelon VI>
Eller diskutere Sony med Jack_D...

Ja...!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 14/05-07 14:24, rettet 14/05-07 14:24 
Wehner>
Men modsat andre herinde, så render jeg ikke umotiveret rundt og rakker ned på ting.

Hvem rakker Halo 2 ned?
Jack_DJack_DSkrevet 14/05-07 14:25 
Wehner>
Hvis vi skal til at diskutere, hvorfor det så rent faktisk _er_ bedst, så bliver det en helt anden snak (som jeg ikke lige gider igen).

Det bliver jo også lidt svært for dig eller ikke, når du ikke engang har spillet Resistance og dermed et grundlag at udtale dig på.
Men man overraskes jo gang på gang, du har jo i denne tråd vist at manglende viden ikke skal holde en tilbage for at udtale sig om og sammenligne med..
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
WehnerWehnerSkrevet 14/05-07 14:26 
Beano>
Hvem rakker Halo 2 ned?

Det kan du finde talrige eksempler på. Det var ikke specifikt rettet mod dig, hvis det er du, du mener :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Jack_DJack_DSkrevet 14/05-07 14:27 
Wehner>
Men modsat andre herinde, så render jeg ikke umotiveret rundt og rakker ned på ting.

næh det overlader du til din PiC :O
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 14/05-07 14:28 
neros>
Echelon VI>
Eller diskutere Sony med Jack_D...

Ja...!

Sludder, mht. kritik af PS3, kan vi fortsætte i PS3 indtryk.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 14/05-07 14:29 
Wehner>
Det kan du finde talrige eksempler på. Det var ikke specifikt rettet mod dig, hvis det er du, du mener :)

Ja jeg troede du mente mig - som jeg bare ikke lige kunne få til at passe da jeg jo syntes Halo 2 er godt.
WehnerWehnerSkrevet 14/05-07 14:30 
Jack_D>
Men man overraskes jo gang på gang, du har jo i denne tråd vist at manglende viden ikke skal holde en tilbage for at udtale sig om og sammenligne med..

Du giver mig de eksempler fra denne tråd nu, eller også holder du mund.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 14/05-07 14:36 
Jack D eller er det Jack Daniel's whiskey?

Hør her det samme kan man jo sige om dig der gang på gang bare vælter ind med fuldstændige umotivere indlæg du har jo aldrig noget positivt at komme med, men kun når det handler om din lille PS3. Som er åh så fantastisk. Hvad du overhovedet har at sige i en Halo 3 tråd er mig fuldstændig ligegyldigt da du absolut ikke vil andet end at provokere og skændes. Sig mig hvor gammel er du mand? Du er jo helt væk!
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 14/05-07 15:47, rettet 14/05-07 15:51 
Jack_D>
tja, nu skal man jo tage dine vurderinger med et gran salt, var det ikke GoW du vurderede til 10/10 på trods af sine fejl.

Jeg har ikke vurderet Gears of War endnu, da jeg stadig ikke føler, at jeg har spillet det nok til en vurdering. Ikke dermed sagt, at den ikke kunne blive til et 10 tal. Men om det så bliver 9 eller 10, vil det jo ligge meget i tråd med verdens anmeldere.

Et billede som du jo har indrømmet er baseret på fordomme og uvidenhed.

Det har jeg da på INGEN måde.

IGN kommer iøvrigt tæt på i deres vurdering af Resistance. Er det med overlæg du ikke vælger at fremhæver de bedre vurderinger af Resistance og udelukkende fokusere på de få der er i den lave ende?

Jeg nævner da netop IGN, men du læser som sædvanlig ikke, hvad der bliver skrevet:

Bede-x>
(Edge 7, Eurogamer 6, GamesTM 6, Ign 9.1 osv

Jack_D>
De fleste ligefrem, har du noget der underbygger dette?

Nu kan du jo selv tjekke Gamerankings for at se, hvordan Halo spillene klarer sig i forhold til andre konsol FPS.

Beano>
Ja, lemmingmentalitet er jo bevis på det må være bedre.

Ja, fordi folk der spiller Halo spillene er bare lemmninger. Jeg kan godt se det for mig. Først spillede de Halo og det syntes de faktisk var ret ringe. Derefter besluttede de sig til at købe Halo 2, for de vil jo gerne have mere af det ringe gameplay. Nu kommer Halo 3 så og man skulle da have troet, at lemmingerne havde lært noget af de to første spil, men nej. De forsætter bare med at købe. For de er jo lemminger.

Det værste af det hele er, at verdens anmeldere også bare er lemminger, der er med på vognen hver gang. Selv om de godt ved, at spillet er lavet til laveste lemmingefællesnævner, giver de alligevel gode anmeldelser.

Ærgeligt...

Jack_D>
Som jeg tidligere har skrevet, at diskutere Halo med gøg og gokke svare til at diskutere religion med en fundamentalist.

Problemet er bare, at alle anmeldere siger det samme, som vi gør. Så det er ikke specielt voldsomme udtalelser, vi kommer med. Det er sådan ca den almene opfattelse.

Det er fint nok, at du synes anderledes, men det ændrer ikke på, at den almene opfattelse er, at Halo spillene er bedre end Resistance.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 14/05-07 16:07, rettet 14/05-07 16:10 
Bede-x>
Ja, fordi folk der spiller Halo spillene er bare lemmninger.

Nej overhovedet ikke, men at bruge antallet af spillere som argument for at det så må være bedre, er "lemmingmentalitet".
Man kan vende den om... er PS2 udgaven af Spil X bedre end Xbox udgaven bare fordi at der er flere der spiller PS2 udgaven?

Antal af købere/spillere siger intet om kvaliteten - det var min pointe.
WehnerWehnerSkrevet 14/05-07 16:10 
Beano>
Nej overhovedet ikke, men at bruge antallet af spillere som argument for at det så må være bedre, er "lemmingmentalitet".

Jeg må igen lige understrege, at det gjorde jeg heller ikke. Jeg brugte eksemplet på samme måde som man kan sige, at fodbold i Danmark er mere populært end håndbold, fordi der er flere, der spiller det. Den er svær at argumentere imod.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 14/05-07 16:13, rettet 14/05-07 16:14 
Ok, Beano. Jeg opfattede det lidt anderledes. Jeg tror, at Wehners pointe var, at mange spillede det og blev ved med at spille det. Mange af de erfarne spillere ville meget hurtigt se igennem et hyped produkt, som ikke leverede varen og gå videre til et andet spil.

EDIT: Kan så se, at Wehner mente det på en lidt anden måde, end jeg opfattede det :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 14/05-07 16:15, rettet 14/05-07 16:19 
Wehner>
Lemmingementalitet er på godt og ondt et bevis på, at flest synes det er bedst. Det var den påstand, jeg skulle underbygge.

Hvilket så heller ikke passer - du vil vel ikke påstå at langt de fleste Halo 2 spillere har nogen ide om hvordan Resistance er og derved kan vurdere om det er bedre eller ej?


Wehner>
Jeg brugte eksemplet på samme måde som man kan sige, at fodbold i Danmark er mere populært end håndbold, fordi der er flere, der spiller det. Den er svær at argumentere imod.

Well.. forskellen er så at de fleste fodboldfans/spillere har begreb om håndbold... og i det mindste har set det... bare for at kneppe fluer ;)
BeanoBeanoSkrevet 14/05-07 16:17 
Bede-x>
Ok, Beano. Jeg opfattede det lidt anderledes. Jeg tror, at Wehners pointe var, at mange spillede det og blev ved med at spille det. Mange af de erfarne spillere ville meget hurtigt se igennem et hyped produkt, som ikke leverede varen og gå videre til et andet spil.

Ja det er jeg helt enig - hvis Halo 2 spillere syntes det var crap, så ville de hurtigt holde op :)

Har heller ikke påstået Halo 2 multiplayer var ringe, tværtimod.
WehnerWehnerSkrevet 14/05-07 16:17 
Men således kan man jo blive ved. Alle spillere har ikke prøvet alle spil, selvfølgelig ikke. Så må vi i stedet for snakke om "Det Samlede Anmelderkorps" (tm), hvis det er.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 14/05-07 16:20, rettet 14/05-07 16:21 
Beano: De Halo spillere jeg har snakket med, som har spillet Resistance har ikke været imponeret. Pro-spillerne var det heller ikke.

Mine egne indtryk stemmer overens med dette. Dog virker det som et godt spil.

Samtidigt er der så anmelderne, som understøtter hele idéen om, at Halo spillene er bedre end Resistance.

Igen: Jeg skal nok købe Resistance og spille det grundigere. Men spil har et vist feel og allerede nu, ville det stå som en enorm overraskelse, hvis jeg ændrede mening senere og pludselig fandt Resistance bedre end Halo.

Den almene opfattelse er jo trods alt heller ikke således.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
CoreCoreSkrevet 14/05-07 16:22 
Jeg spiller Resistance og er overhovedet ikke imponeret.

Men jeg er som bekendt heller ikke særlig begejstret for Halo ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 14/05-07 16:23, rettet 14/05-07 16:24 
Wehner>
Men således kan man jo blive ved. Alle spillere har ikke prøvet alle spil, selvfølgelig ikke. Så må vi i stedet for snakke om "Det Samlede Anmelderkorps" (tm), hvis det er.

Ja, "Det Samlede Anmelderkorps" har naturligvis anmeldt spillene som helhed og ikke online delen som jeg taler om.

De fleste anmeldelser roser jo online delen meget og udfra alle de timer jeg har spillet Resistance kan jeg kun være enig.
Bede-xBede-xSkrevet 14/05-07 16:26 
Core>
Men jeg er som bekendt heller ikke særlig begejstret for Halo ;)

Der er jo noget der, vi skal have rettet op på, Core ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 14/05-07 16:27 
Beano>
Ja, "Det Samlede Anmelderkorps" har naturligvis anmeldt spillene som helhed og ikke online delen som jeg taler om.

Men nu er onlinedelen jo det bedste i Halo 2, såeh :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Jack_DJack_DSkrevet 14/05-07 16:31 
Bede-x>
Det er fint nok, at du synes anderledes, men det ændrer ikke på, at den almene opfattelse er, at Halo spillene er bedre end Resistance.

Hvad basere du det på andet end fordomme og ar det trækker i venstre albue?

Som Beano er inde på onlinedelen bliver gang på gang fremhævet som det der hæver Resistance og med de seneste patches gør det ikke slutproduktet ringere.
Så at påstå den almene opfattelse at Halo er bedre end Resistance er direkte forkert og udtryk for fanboyimse i udpræget grad.

Desuden vil jeg da gerne se de anmeldere som understøtter din ide.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 14/05-07 16:32 
Wehner>
Beano>
Ja, "Det Samlede Anmelderkorps" har naturligvis anmeldt spillene som helhed og ikke online delen som jeg taler om.

Men nu er onlinedelen jo det bedste i Halo 2, såeh :)

Ja ifølge PR's ubestridte xbots.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 14/05-07 16:34 
Bede-x>
De Halo spillere jeg har snakket med, som har spillet Resistance har ikke været imponeret. Pro-spillerne var det heller ikke.

Og jeg har talt med spillere der har spillet Halo 2 og de er enige med mig. Men gør det min mening mere eller mindre valid?

Visse personer herinde har bare besluttet at Resistance ikke må roses og ihvertfald ikke skrive "Halo 2" i samme sætning, for det er helligbrøde... har efterhånden fanget den ;)


Bede-x>
Samtidigt er der så anmelderne, som understøtter hele idéen om, at Halo spillene er bedre end Resistance.

Dvs hvis jeg tog anmelderhatten på igen, så ville min mening være mere valid?


Bede-x>
Den almene opfattelse er jo trods alt heller ikke således.

Så er vil tilbage ved om den opfattelse er uvidenhed, lemmingmentalitet, eller reel viden.
BeanoBeanoSkrevet 14/05-07 16:35 
Wehner>
Men nu er onlinedelen jo det bedste i Halo 2, såeh :)

Nå ja - det skulle du jo bare have sagt før ;)
Bede-xBede-xSkrevet 14/05-07 16:45, rettet 14/05-07 17:01 
Jack_D>
Bede-x>
Det er fint nok, at du synes anderledes, men det ændrer ikke på, at den almene opfattelse er, at Halo spillene er bedre end Resistance.

Hvad basere du det på andet end fordomme og ar det trækker i venstre albue?

Du kan da tage et kig på anmeldelserne af de to spil.

Så at påstå den almene opfattelse at Halo er bedre end Resistance er direkte forkert og udtryk for fanboyimse i udpræget grad.

Nu har jeg ikke lige gidet at tjekke det, men er der overhovedet nogen af de store steder, som har givet Resistance højere end Halo?

Desuden vil jeg da gerne se de anmeldere som understøtter din ide.

Gamerankings.com

Jack_D>
Wehner>
Men nu er onlinedelen jo det bedste i Halo 2, såeh :)

Ja ifølge PR's ubestridte xbots.

Nej, ifølge de fleste. Inklusive dig selv. Du skriver selv tidligere i tråden, at multiplayeren er det, som tæller i Halo:

Jack_D>
Jeg har ikke set noget til Halo3 singleplayer, men det er jo heller ikke det interessante - multiplayer er der hvor det rykker

...

Beano>Og jeg har talt med spillere der har spillet Halo 2 og de er enige med mig. Men gør det min mening mere eller mindre valid?
(..)

Beano>Dvs hvis jeg tog anmelderhatten på igen, så ville min mening være mere valid?

Så du er altså seriøst ved at argumentere for, at den almene opfattelse er, at Resistance er bedre end Halo spillene. Seriously?

Beano>
Så er vil tilbage ved om den opfattelse er uvidenhed, lemmingmentalitet, eller reel viden.

De fleste anmeldere har jo vurderet spillene. Og opfattelsen er meget entydig. Men de er åbenbart uden reel viden, har lemmingmentalitet og er uvidne....

Fint nok, at du synes anderledes Beano, men det er altså ikke almen opfattelse. Heller ikke blandt dem, som er kvalificeret til at udtale sig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 14/05-07 17:05, rettet 14/05-07 17:09 
Bede-x>
Så du er altså seriøst ved at argumentere for, at den almene opfattelse er, at Resistance er bedre end Halo spillene. Seriously?

Hvor skriver jeg det, seriously?

Hvorfor bliver du ved med at påstå jeg har nogle holdninger som jeg ikke har givet udtryk for?

Læs nu hvad jeg skriver i stedet. Har f.eks. flere gange skrevet at jeg mener Halo 1 stadig er kongen i singleplayer så hvor kommer "Resistance er bedre end Halo spillene" lige fra?


Bede-x>
De fleste anmelder har jo vurderet spillene. Og opfattelsen er meget entydig. Kan ikke forstå, at du påstår at opfattelsen er anderledes...

Jeg har meget svært ved at skære det mere ud i pap end jeg har gjort, men prøver da gerne igen ;) :

JA... kan selvfølgeligt godt se at Resistance (som helhed) har fået lavere score end Halo 2. Men det ændrer ikke ved det fact at jeg syntes online delen isoleret er bedre og at anmeldelserne faktisk også roser denne del.


Bede-x>
Fint nok, at du synes anderledes Beano, men det er altså ikke almen opfattelse. Heller ikke blandt dem, som er kvalificeret til at udtale sig.

Så med andre ord er jeg (og dem jeg kender med samme mening) ikke kvalificeret til at udtale mig fordi jeg har en anden mening end din?
Og man ER kvalificeret når man ikke har prøvet det online eller i bedste fald kun overfladisk?
Kan du ikke høre det selv?
Jack_DJack_DSkrevet 14/05-07 17:27, rettet 14/05-07 17:28 
Bede-x>


Du kan da tage et kig på anmeldelserne af de to spil.


Taget fra en anmeldelse:

"Epic boss battles (the final few are crazy!), ever-changing scenery, addictive weaponry, and a unique thematic are just a few of the reasons Resistance stands out. But above all else, it's the multiplayer elements that truly ascend this one to the next level. It's a must have for sure."

"While the single-player game is good, multiplayer is likely to be what's most fondly remember about Resistance in years to come. To say it's big would be an understatement."
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HankyHankySkrevet 14/05-07 17:35 
Jack_D>
Ja ifølge PR's ubestridte xbots.

+ Stort set alle andre kommentarer fra Jack D i denne tråd.

Hvor må det dog være træls at arbejde for IBM. Tænk at skulle
have en sådan trang / pligtfølelse, til at forsvare en maskine, man har været en del af at fremstille :D

Geez.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Jack_DJack_DSkrevet 14/05-07 17:41 
:)
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
CoreCoreSkrevet 14/05-07 17:57 
Danser du snart op i PS3-tråden og kommer ind i den dialog du har kørende deroppe?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Bede-xBede-xSkrevet 14/05-07 17:59, rettet 14/05-07 18:08 
Jeg skriver:

Bede-x>
spil har et vist feel og allerede nu, ville det stå som en enorm overraskelse, hvis jeg ændrede mening senere og pludselig fandt Resistance bedre end Halo.

Den almene opfattelse er jo trods alt heller ikke således.

Hvortil du svarer:

Beano>
Bede-x>
Den almene opfattelse er jo trods alt heller ikke således.

Så er vil tilbage ved om den opfattelse er uvidenhed, lemmingmentalitet, eller reel viden.

Det læser jeg som, det står. At folk som udtaler sig om spillene ikke normalt ved nok til at kommentere dem, men at those-in-the-know godt er klar over, at Resistance er det bedste spil. Men det er jo ikke tilfældet. Den almene holdning er jo lige omvendt. Også blandt de kvalificerede.

Those-in-the-know vurderer jo i bedste fald Resistance som et rigtigt godt spil. Ikke en Halo-beater.

Beano>
Hvorfor bliver du ved med at påstå jeg har nogle holdninger som jeg ikke har givet udtryk for?

Det mener jeg ikke, at jeg gør(se ovenover). Der imod passer denne godt på din sætning:

Visse personer herinde har bare besluttet at Resistance ikke må roses og ihvertfald ikke skrive "Halo 2" i samme sætning, for det er helligbrøde... har efterhånden fanget den ;)

...

Beano>
Men det ændrer ikke ved det fact at jeg syntes online delen isoleret er bedre og at anmeldelserne faktisk også roser denne del.

Så længe vi er enige om, at der ikke i anmeldelser bliver givet udtryk for, at onlinedelen er bedre i Resistance, kan du synes, hvad du vil.

Beano>
Så med andre ord er jeg (og dem jeg kender med samme mening) ikke kvalificeret til at udtale mig fordi jeg har en anden mening end din?

Det skriver jeg jo ingen steder. Som sagt, kan du jo synes, hvad du vil. Den almene holdning(både hos fårene og de kvalificerede) er så bare anderledes.

Og man ER kvalificeret når man ikke har prøvet det online eller i bedste fald kun overfladisk?

Det må jo være op til den enkelte at vurdere, hvornår man føler, man kan udtale sig om et spil. Kan huske, at jeg spillede Mortal Kombat 2 i en tre timer, da fighterspillene var på sit højeste. Der røg jeg ind i en lang diskussion med en kammerart om, hvad der var det bedste: Det eller Street Fighter 2. Og han blev ved med at sige, at jeg skulle spille MK mere, for så ville min holdning ændre sig. Problemet er bare, at det er de færreste spil, som er således. Særligt i FPS genren. Kan ikke lige erindre, at jeg har spillet et FPS, hvor grundindtrykket ændrede sig voldsomt, fra startindtrykket. Visse rollespil, adventure spil o.lign. Jo, dér sker det, at man ændrer mening. Kun sjældent i et FPS.

Spil har et vist feel. FPSere specielt benytter sig ofte af mange gentagelser og derfor er det nødvendigt, at den grundlæggende kampdynamik virker rigtigt fra starten.

Før Halo blev udgivet og anmeldt var jeg i København og se det. Selv om jeg kun spillede det og så noget fra det i kort tid, kan jeg huske, hvordan jeg kom hjem og sagde(bla til Okotta): "Det føles bare så rigtigt. Så perfekt".

Det var fordi grundelementet var i orden.

Ved at spille det længere, ville jeg kunne indsnævre mine kritikpunkter(AIen, styringen, letvægterfølelsen, manglende våbene-punch osv) af Resistance mere. Men jeg tvivler på, at jeg drastisk ændrer mening. Samtidigt kan jeg jo se, at anmelderne og de spillere hvis mening, jeg vurderer højt, siger det samme: At der er kvalitetsforskel på Resistance og Halo spillene.

Ikke dermed sagt, at det ikke skal få chancen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 14/05-07 18:01, rettet 14/05-07 18:11 
Jack_D>
Taget fra en anmeldelse:

Så du mener, at det citat er et tydeligt bevis på, at den almene holdning blandt anmelderne er, at Resistance er bedre end Halo spillene?

Hold da op, hvor må du læse selektivt.

Det der selvfølgelig er rigtigt sørgeligt er, at hvis Resistance var kommet på 360, ville du ikke gide at spille det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 14/05-07 18:18 
næh jeg lagde blot mærke til " But above all else, it's the multiplayer elements that truly ascend this one to the next level. It's a must have for sure.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 14/05-07 18:21 
Men nu var det du anfægtede jo, at den almene opfattelse blandt anmelderne var, at Halo-spillene er bedre end Resistance.

Din påstand er stadig ikke bakket op af nogen argumenter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 14/05-07 18:25, rettet 14/05-07 18:31 
Ja og jeg har endnu ikke set et eneste bevis for din påstand.

Som sagt jeg ser intet der understøtter DIN påstand om at den alm. holdning er anderledes.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
JinkJinkSkrevet 14/05-07 18:41 
Jack_D>
Men man overraskes jo gang på gang, du har jo i denne tråd vist at manglende viden ikke skal holde en tilbage for at udtale sig om og sammenligne med..

Nu er den ikke henvendt mod mig, men du har selv sammenlignet Halo med UT og du har ikke kunnet svare mig hvorfor. Så du har vist også selv udtalt om noget du ikke havde den store viden om. :)

Bede-x
Hold da op, hvor der bare stor forskel på at læse om Betaen fra normale reviewsites og så til dem, der rent faktisk har forstand på genren. Men det er jo, som det plejer at være :)

Ja. Jeg har ikke meget troværdighed for anmeldere når det kommer til online spil og generelt til anmeldere. Forstår bare ikke hvorfor du har? :)
BeanoBeanoSkrevet 14/05-07 18:44 
Bede-x>
Det læser jeg som, det står. At folk som udtaler sig om spillene ikke normalt ved nok til at kommentere dem, men at those-in-the-know godt er klar over, at Resistance er det bedste spil. Men det er jo ikke tilfældet. Den almene holdning er jo lige omvendt. Også blandt de kvalificerede.

Da du først skrev "almen" så forstod jeg det som den almene viden blandt almindelige spillere (uanset platform) og folks udtalelser på diverse fora - mange skriver jo vrøvl uden at have prøvet spillene selv (jeg tænker her ikke specifik på nogen på P:R).

Hvis du mente de "almene" er anmeldere, så er jeg enig - de har jo prøvet spillene og er selvfølgeligt kvalificeret til deres holdning IMO :)


Bede-x>
Those-in-the-know vurderer jo i bedste fald Resistance som et rigtigt godt spil. Ikke en Halo-beater.

Hvem er egentligt "Those-in-the-know"?... Anmeldere?

Jeg har stadig ikke kaldet Resistance en Halo beater, så ;)


Bede-x>
Beano>
Hvorfor bliver du ved med at påstå jeg har nogle holdninger som jeg ikke har givet udtryk for?

Det mener jeg ikke, at jeg gør(se ovenover). Der imod passer denne godt på din sætning:

Visse personer herinde har bare besluttet at Resistance ikke må roses og ihvertfald ikke skrive "Halo 2" i samme sætning, for det er helligbrøde... har efterhånden fanget den ;)


Ja og?

Har stadig aldrig kaldet Resistance en Halo beater hvilket var den holdning jeg blev "skudt i skoene".


Bede-x>
Så længe vi er enige om, at der ikke i anmeldelser bliver givet udtryk for, at onlinedelen er bedre i Resistance, kan du synes, hvad du vil.

Ih tak hvor er du gavmild!

Har ikke efterfølgende nærlæst alle anmeldelserne igen for at se om der er nogen der specifikt har lavet en Halo2-vs-Resistance online sammenligning. Har bare bidt mærke i at det er den del af spillet som blev rost meget.


Bede-x>
Beano>
Så med andre ord er jeg (og dem jeg kender med samme mening) ikke kvalificeret til at udtale mig fordi jeg har en anden mening end din?

Det skriver jeg jo ingen steder. Som sagt, kan du jo synes, hvad du vil. Den almene holdning(både hos fårene og de kvalificerede) er så bare anderledes.

Så sætninger som...

"Fint nok, at du synes anderledes Beano, men det er altså ikke almen opfattelse. Heller ikke blandt dem, som er kvalificeret til at udtale sig."

...og...

"Those-in-the-know vurderer jo i bedste fald Resistance som et rigtigt godt spil. Ikke en Halo-beater."

...skal ikke opfattes som om at jeg ikke er kvalificeret til at udtale mig?

Jeg kunne godt (stadig) tænke mig at vide hvad der egentligt skal til før jeg er kvalificeret til at udtale mig?
Ville det f.eks. hjælpe hvis jeg igen begyndte at anmelde?
Trode i min naivitet at det var nok at have spillet de omtalte spil ;)

Anyway - denne diskusion ser ikke rigtigt ud til at føre nogle veje... Jeg syntes rigtigt godt om Halo 2 men blev bare overrasket over Resistance online da jeg gav den chancen. Men det diskvalificerer overhovedet ikke at jeg vil vold-spille Halo 3 når det kommer - det ser trods alt ud til at blive endnu bedre end 2'eren på online siden :)
Bede-xBede-xSkrevet 14/05-07 18:56 
Jack_D>
Ja og jeg har endnu ikke set et eneste bevis for din påstand.
(..)

Jack_D>
Desuden vil jeg da gerne se de anmeldere som understøtter din ide.

Ok så. Citeret efter hukommelsen:

Halo:

GamesTM - NA
Edge - 10/10
Gamespot - 97%
IGN - 97%
Eurogamer - 8/10
1UP - 10/10(EGM)
Gamereactor - 9/10

Halo 2:

GamesTM - 9/10(kan måske godt være 10/10. rusten hukommelse)
Edge - 9/10
Gamespot - 94%
IGN - 94%
Eurogamer - 9/10
1UP - 10/10 i anmeldelsen(9.3 i avg)
Gamereactor - 10/10

Resistance:

GamesTM - 6/10
Edge - 7/10
Gamespot - 8.6
IGN - 91%
Eurogamer - 6/10
1UP - 8.5?(er lidt i tvivl)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
1'324 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig