X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo 3-tråden


Svar
WehnerWehnerSkrevet 09/05-06 22:24, rettet 23/08-06 12:21 
Jeg tænkte, at en Halo 3-tråd ville være uundgåelig før eller siden, så hvorfor ikke bare oprette den før. Med lidt held begynder Frankies updates at handle om spillet snart, og nu er der jo en teaser.

Jeg gætter på at Bungie/Ms følger den klassiske tretrinsraket-opskrift med teaser/trailer/demo. Det her er i hvert fald bare en teaser. Men en god teaser :)

Mon Bungie dis... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
1'324 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Svar
PlaykidPlaykidSkrevet 01/10-07 19:57 
Man får jo ikke sine single player legendary campaign bagdes i co-op ;) Men jo, det kan da sagtens tænkes :)

For lige at svare neros også, så synes jeg imo det virker som om at legendary i Halo 2 faktisk var svære, men det er så lang tid siden, kan også være det er omtrent det samme :)
Spiller nu: Halo 3
nerosnerosSkrevet 02/10-07 09:48 
Oki Doky! Jeg har nok problemer med Heroric. Hvis vi mødes online engang vil jeg nok helst være på dit hold ;-)
Bashful Neophyte
SephirothSephirothSkrevet 02/10-07 18:53, rettet 02/10-07 18:54 
Halo 3 er det hurtigst sælgende spil i UK nogensinde, kun overhalet af GTA:San Andreas. Ekstremt flot klaret med 1,4 mio solgte 360-konsoller i Storbritannien (mod 6,6 mio solgte PS2'er, da GTA blev lanceret).

Salget af konsoller har desuden overhalet Wii-salget for første gang siden uge 13.

Link
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 02/10-07 19:17 
Xbox.com har fået en del billeder op fra launchen:

http://www.xbox.com/en-US/games/h/halo3/launch/20070926halo3biggestday.htm
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Danny SallingDanny SallingSkrevet 02/10-07 22:37 
Har lige modtaget spillet idag, og kan kun sige at det er godt, det eneste minus er at de nu godt kunne have brugt lidt kræftet på at give os en ordenlig anti alising, det er synd at se "mussetrapper" i et så ellers flot spil.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/10-07 18:55 
Er der én der kan svare mig på, om Arbiteren de steder hvor han og Master Chief er adskilt, spiller alene i co-op?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 03/10-07 19:52 
De holder i hånden hele vejen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AmbyAmbySkrevet 03/10-07 22:36, rettet 03/10-07 22:37 
Utroligt så lang tid der gik før der kom en anmeldelse der var realistisk og uden pre-hype :)

ZP: Halo 3
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/10-07 09:00 
Jeg ved jeg har sagt det før, men han er hysterisk morsom :)
KalicolaKalicolaSkrevet 04/10-07 09:44 
Det er sjovt nok, men det har intet med en anmeldelse at gøre.
For The Love Of The Game
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/10-07 10:05 
Ok? :)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/10-07 10:26 
Det er da en anmeldelse?

Han fokuserer nøjagtig på de ting, der må være irriterende, hvis man aldrig har spillet Halo før.

Her er i øvrigt et andet kritisk synspunkt: http://www.quartertothree.com/inhouse/news/365/
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
nerosnerosSkrevet 04/10-07 11:11 
SeventhSun>
Han fokuserer nøjagtig på de ting, der må være irriterende, hvis man aldrig har spillet Halo før.

Det giver da ingen mening det du skriver?
Så må Halo jo være kun for Halo spillere eller hva?
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 04/10-07 11:13 
Mon ikke der er noget om det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 04/10-07 11:15, rettet 04/10-07 11:16 
Måske ;-) Men så er der godt nok mange af dem...

..og så kan det jo kun være et godt spil!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 04/10-07 11:15 
Det er ikke for sjov at Halo 2 var det mest spillede spil på Live ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 04/10-07 11:20 
Havde aldrig spillet Halo online før 3'eren og man bliver hurtigt hooked...Så ved ikke helt om Halo kun er for fans...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/10-07 11:21 
neros>
Det giver da ingen mening det du skriver?

Det er da ikke så svært at forstå?
Hans synspunkt er fra én, der aldrig har spillet Halo før.
Og det er 100% korrekt, at man på ingen måde bliver sat ind i universet, hvis man ikke har spillet Halo 1 og Halo 2.

Og på mange måder ER Halo kun for Halo spillere. Jeg har sjældent oplevet et mere indspist og prætentiøst spil.
Vi har jo ikke alle hængt ud på Bungie.net de sidste tre år, og slugt hver eneste detalje.

Der er f.eks INGEN forklaring overhovedet på hvad Skulls er i spillet eller bookletten.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 04/10-07 11:32 
Det hører da heller ikke hjemme i en manuel - de er netop hemmelige. I Marios regelbog hører Star Road jo heller ikke hjemme. Det er med til at gøre spillet eksplorativt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 04/10-07 11:33, rettet 04/10-07 11:39 
Jeg har gennemført halo et og to, men faktisk kan jeg ikke huske ret meget fra to'eren. Jeg er da også ligeglad fordi Halo 3 jo er et godt spil fra start til slut.

Skulls? Jeg er da ligeglad ;-)

Hvis man er sur over ikke at forstå handlingen så må man jo læse lidt om det. Jeg synes netop det er befriende, at man ikke skal sættes ind i alt for meget til at starte med. Man kører bare der ud af med det samme.

Man kan jo ikke forvente at få alting serveret på et sølvfad. Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet så lad dog for gudsskyld være med at spille det. Det er da kun dumt.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 04/10-07 11:41 
Men med den logik, så er alle spil jo gode. Det er jo bare dig, der ikke kan lige lugten/kontrollen/grafikken/whatever :)

Hvis en fortsættelse ligger tæt op af sine forgængere (det gør de færreste), så er et recap af hvad der er sket altid en god idé - for der vil altid være nogen der har ikke har spillet de forrige spil, og meget kan sagtens gå tabt. Det er for spillets egen skyld - og ikke kun for spilleren.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 04/10-07 11:48, rettet 04/10-07 11:48 
Herold>
...så er et recap af hvad der er sket altid en god idé - for der vil altid være nogen der har ikke har spillet de forrige spil, og meget kan sagtens gå tabt.

Er der ikke en resumé film med Limited eller Legendary udgaverne?

Selvfølgeligt lidt overflødigt da personer der køber disse udgaver kender meget til Halo historien allerede ;)
nerosnerosSkrevet 04/10-07 12:07, rettet 04/10-07 12:08 
Herold>
Men med den logik, så er alle spil jo gode. Det er jo bare dig, der ikke kan lige lugten/kontrollen/grafikken/whatever :)

for der vil altid være nogen der har ikke har spillet de forrige spil, og meget kan sagtens gå tabt. Det er for spillets egen skyld - og ikke kun for spilleren.

Helt sikkert ;-)

Ligegyldigt hvordan man vender og drejer det kan jeg bare ikke se at det er spillets skyld, at man ikke kan følge med i handlingen.

Så må man sadle op og komme ind i kampen hvis man så gerne vil være med :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 04/10-07 12:23 
Omvendt kan det vel ikke være spillerens skyldt at udviklerne ikke kan finde ud af at fortælle en historie.

Ikke at jeg mener Halo 3 har det problem - men historien er dog heller ikke seriens største aktiv IMO ;)
nerosnerosSkrevet 04/10-07 12:26, rettet 04/10-07 12:27 
Her snakker jeg selvfølgelig kun om Halo og ikke andre spil ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 04/10-07 12:29 
Gør jeg også ;)

Hvorfor skal Halo bedømmes anderledes mht. at fortælle en historie?
nerosnerosSkrevet 04/10-07 12:31, rettet 04/10-07 12:32 
Det skal det heller ikke, men der er jo ikke noget i vejen ved at være lidt anderledes end andre spils opbygning vel med hensyn til historieopbygningen..
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/10-07 13:24 
Nej, det er sgu for tyndt! Så "nye spillere kan begynde her" giver ingen mening, fordi Halo-serien er anderledes? Hold da op. Det er da helt vildt dårligt. Historien er i forvejen latterlig og tynd. De udstiller da deres manglende kompentencer som fortællere ved at gøre det på denne måde. Det hiver da på ingen måde nye spillere ind i universet. Men det er åbenbart også ligemeget nu er trilogien jo slut.
WehnerWehnerSkrevet 04/10-07 13:27 
Sure it is.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/10-07 13:33 
Da jeg i sin tid spurgte en af udviklerne fra Bungie om de havde ladet sig inspirere af Larry Nivens Ringworld, nægtede han at kende noget til det. Og set i bakspejlet er det tydeligt at de aldrig har læst ordentlig science fiction. Det gør ikke Halo-serien til dårlige spil og jeg synes 3eren er underholdende, men gode historier det har de sgu forstand på.
nerosnerosSkrevet 04/10-07 13:34 
King Chaos>
Det hiver da på ingen måde nye spillere ind i universet. Men det er åbenbart også ligemeget nu er trilogien jo slut.

Haha! Nej du ret Halo universet er sindsygt dårligt fundet på og historien er så tynd, at man slet ikke kan finde hoved eller hale på noget som helst. Man er jo helt lost in space! Hvor begynder man og hvor slutter man? Så må alle de fanboys af serien jo være helt væk hvis man kan lide så dårlig en serie af spil ;-)
Bashful Neophyte
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/10-07 13:39 
Det nytter ikke noget at være sarkastisk.

Jeg har som King Chaos også læst Larry Nivens bog, og den er fantastisk.

Halo (som spil) er milevidt fra en god science-fiction fortælling.

Og du bruger jo selv ordet "fanboys", så salgstal og hysteri er næppe en indikation af kvalitet. Og da slet ikke historiekvalitet, som groft er noget andet end spilkvalitet.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 04/10-07 13:43 
Spil er jo ikke særlig velegnede til historiefortælling. Halo gør det ikke dårligere end konkurrenterne. At sammenligne historier i spil med bøger er både unfair og helt hen i vejret. Og det er uanset om vi snakker Halo, Final Fantasy eller GTA.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AmbyAmbySkrevet 04/10-07 13:46 
Ikke gode til historiefortælling? Hvad bygger du det på? Jeg synes visse spil fortæller en fantastisk historie.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 04/10-07 13:47, rettet 04/10-07 14:00 
Jeg var nu ikke sarkastisk men synes bare det var sjovt, men lad nu det ligge.
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/10-07 13:47, rettet 04/10-07 13:47 
Wehner: Ja, jeg er for såvidt enig med dig, det er sgu sjældent at der ses en god fortælling i spil og jeg nyder som sagt også Halo-serien uden. Men derfor kunne man vel godt lige inkludere et resumé (i den udgave som flest nye spillere vælger)
WehnerWehnerSkrevet 04/10-07 13:50 
Der er jo heller ikke resume i Star Wars-filmene :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 04/10-07 14:00, rettet 04/10-07 14:13 
King Chaos>
Men derfor kunne man vel godt lige inkludere et resumé (i den udgave som flest nye spillere vælger)

Det kan du have ret i, men jeg synes ikke det er noget stort problem, at skulle læse sig frem til det hvis man så gerne vil igang med Halo trilogien.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 04/10-07 14:17 
Hvor havde du tænkt dig at man skulle læse sig til det henne, hvis man ikke er ven med google, eller kan spørge på PlayRight.dk?

Wehner>
Der er jo heller ikke resume i Star Wars-filmene :)

Jo, i den grad mere end der er i Halo. Så vidt jeg husker (correct me if I'm wrong) kører rulleteksterne i starten af hver film - hvor dækkende de så er, er en anden snak - de er der. Og alt andet lige, så betyder det ikke at det er en god idé at udelade dem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 04/10-07 14:23 
Herold>
Hvor havde du tænkt dig at man skulle læse sig til det henne, hvis man ikke er ven med google, eller kan spørge på PlayRight.dk?

Så må man da leve i stenalderen ;D!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 04/10-07 14:26 
Eller bare være en ganske almindelig ikke-hardcore gamer. :) Der er mange af dem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 04/10-07 14:33 
Ok, der er en lillebitte smule i Star Wars. Hvad så med Lord of the Rings?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/10-07 14:33 
Wehner>
At sammenligne historier i spil med bøger er både unfair og helt hen i vejret.

Det synes jeg absolut ikke.
Spil har potentialet til at være blanding af bøger og film.
Der er virkemidlerne fra film + en længere påvirkning kombineret med indlevelsen og intimiteten fra bøger.

Om det så lykkedes er en anden sag. Alle spil skal jo heller ikke være litterære mesterværker. Pacman er fint som det er :-)

Og Halo skal måske ikke være et spil med tung historie, men det lægger jo selv op til, at der er en historie. Introen hvor Cortana siger noget med at hun har håndplukket S117 er da et ret godt oplæg. Det bliver bare aldrig fulgt til dørs.


Ang. skulls så er det fint nok med et lille Zelda/GTA element. Men de to spil lægger bare naturligt op til udforskning. Det gør Halo på ingen måde. Og så er de skulls endda super godt skjult sammenlignet med de førnævnte spil, hvor man helt i en almindelig gennemspilning vil snuble over mindst et par eksemplarer af hvad det nu end er man skal samle.
I Halo har skulls endda en funktion - en endnu større grund til at de burde være forklaret/fremhævet bare en smule.

Men neros beskriver det jo perfekt:
neros>
men jeg synes ikke det er noget stort problem, at skulle læse sig frem til det hvis man så gerne vil igang med Halo trilogien.

Det er nøjagtig sådan Halo som spil fremtræder, og jeg synes det er det skøreste, jeg nogensinde har hørt.
Et computerspil, der spiller "hard to get"???
Så hvis man ikke lige forstår Halo 3, så er det ens eget problem?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 04/10-07 14:34, rettet 04/10-07 14:34 
neros>
Så må man da leve i stenalderen ;D!

Så hvis den almindelige køber ikke selv aktivt søger på Google eller lign for at forstå baghistorien, så er det bare ham og ikke spillet der er noget i vejen med?

EDIT: For langsom ;)
WehnerWehnerSkrevet 04/10-07 14:40 
SeventhSun>
Ang. skulls så er det fint nok med et lille Zelda/GTA element. Men de to spil lægger bare naturligt op til udforskning. Det gør Halo på ingen måde.

Helt, helt uenig. Alle tre titler lægger op til udforskning. Det skulle fremgå tydeligt af det kæmpe community Halo 1 + 2 har haft - også udenfor Live.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 04/10-07 14:42, rettet 04/10-07 14:56 
SeventhSun>
Wehner>
At sammenligne historier i spil med bøger er både unfair og helt hen i vejret.

Det synes jeg absolut ikke.
Spil har potentialet til at være blanding af bøger og film.

Det er teoretisk set muligt på sigt, men det er i hvert fald ikke noget, der er sket endnu. Ja, jeg udtaler mig firkantet om dette emne, men jeg har læst mange bøger og spillet mange spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 04/10-07 14:44 
Har temmeligt svært ved at se at Halo serien lægger op til udforskning så det ligefrem kan sammenlignes med spil som GTA og Zelda.
Udover skulls i 3'eren, hvad er der gevinst i at udforske i Halo serien?
AmbyAmbySkrevet 04/10-07 14:51 
Wehner>
(KLIP)
...og spillet mange film.

Jamen, det er sikkert der, det er gået galt så :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 04/10-07 14:51 
Beano>
Så hvis den almindelige køber ikke selv aktivt søger på Google eller lign for at forstå baghistorien, så er det bare ham og ikke spillet der er noget i vejen med?


Nej der behøver ikke være noget i vejen med folk...eller spil for den sags skyld.
Bashful Neophyte
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 04/10-07 14:51 
Jeg fatter intet af Historien i Halo...Men ved bare at Covenant er en forsamling af alien racer styret af prophets (religiøse freaks), der tror Halo ringene er noget rigtigt "tæt på gud noget". De kan aktivere det hele her på jorden - Derfor interessen i os. bla..bla..bla...Cortana opslugt af en gravemind (bosser for packs of flood og en slags kollektiv hjerne). Forvirrende - bare lad mig skyde og høre på Keith David.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
1'324 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig